Muu perhe lähtee Lintsille ja minä jään kotiin siivoamaan.
Koko päivä taas kotona hoitamassa kotia...imurointia, tavaroiden järjestelyä, lakanoiden vaihtoa, pyykinpesua, tiskaamista jne
Ja kaiken tuon kun saa tehtyä, niin pysyy siistinä hetki muun perheen kotiutumisen jälkeen.
Kiitos vaan tästäkin rentouttavasta viikonlopusta.
Kommentit (78)
Tuohan olisi ihanaa! Sinuna aloittaisin heti kun porukka ulos lähtee riehumaan ihan täysillä. Pistäisin hyvää musiikkia soimaan isolla ja tekisin nopeasti ainakin tärkeimmät jutut. Saattaisin juoda töiden ohessa lasillisen tai pari viiniä, laulelisin ja nauttisin, kun näen miten asiat valmistuvat. Sitten vain olisin, joisin ehkä lisää, söisin jotain hyvää ja odottelisin perhettä kotiin.
Inhoan tuollaisia mölyisiä lintsejä ja saatan ehdottaa perheelle, että he lähtevät, niin minä pesen vaikka ikkunat sillä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Puhtaatkin pitää viikata kaappiin telineeltä, osa vaatteista silittää ja viedä kaappiin. Pyykit pitää myös lajitella ja osa pestävä käsin.
Sen jälkeen onkin nukkumaanmenoaika lapsilla käsillä, iltapalat, suihkut, rasvaukset, lääkkeet jne.
Ap
En silitä kuin juhlavaatteet, mitä ihmettä sinä silität...?
Siivooja on pelastus ❤
Jos mä oon yksin kotona, saan käyttää aikani mieluisaan tekemiseen. Toki saatan myös esim viikata pyykit ja laittaa tiskit (johon menee 30 min), lopun ajan sitten nautin, juon kahvit terasilla (tai illalla lasin viiniä), luen kirjaa, kuuntelen musiikkia... lähtispä mies ja lapset taas johonkin! 😊
Miksi olet töissä 7:15 -17:00 + ne puolen tunnit matkat? Onko sulla tosiaan 9:h 45min työsopimus 5pv viikko joka viikko? Mites olis lyhennetty työaika?
Kuinka pitkä ajomatka teiltä on Lintsille, se aukeaa vasta klo13? Ettekö ehdi koko porukka siivota yhdessä jonennen sitä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet töissä 7:15 -17:00 + ne puolen tunnit matkat? Onko sulla tosiaan 9:h 45min työsopimus 5pv viikko joka viikko? Mites olis lyhennetty työaika?
Tätä minäkin jäin miettimään. Tai sitten pitäisi olla todella paljon plussalla tunnit. Jolloin niistä pitäisi kaiken järjen mukaan pystyä tekemään aina välillä arkivapaita. Jolloin voisi rauhassa siivota kun lapset hoidossa/koulussa ja mies töissä. Näin sen viikonlopun voi viettää perheen kanssa
Vierailija kirjoitti:
Töitä on liikaa ja minä olen ainoa joka tiedän tietyt asiat. Ja nämä tehtävä joka päivä tiettyyn aikaan. Esimiestä ei kiinnosta kun ei ymmärrä vaikka kuinka selittäisi. Meen aikaisin koska tuolloin saa tehtyä osan hommista kun puhelimet ei soi. Meillä liian vähän porukkaa ja puhelinta pitää päivystää 2 klo 17 asti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Töitä on liikaa ja minä olen ainoa joka tiedän tietyt asiat. Ja nämä tehtävä joka päivä tiettyyn aikaan. Esimiestä ei kiinnosta kun ei ymmärrä vaikka kuinka selittäisi. Meen aikaisin koska tuolloin saa tehtyä osan hommista kun puhelimet ei soi. Meillä liian vähän porukkaa ja puhelinta pitää päivystää 2 klo 17 asti.
Ap
Saatko noista tunneista liukumaa tai ylityökorvauksia? Jos et saa kumpaakaan, niin älä itke väsymystä kun ihan itse teet hyväntekeväisyyttä firmalle!
Mä en myöskään jaksa/ehdi siivota arkipäivinä vaan kaikki kotityöt jää viikonlopuille. Perussiivoukset tehdään koko perheen kanssa, mutta minä olen se joka välillä siivoo kaapit, hinkkaa ovia puhtaaksi jne. Mulle sopii aivan hyvin että mies lähtee lasten kanssa johonkin ja saan rauhassa tehdä tätä hommaa. Mutta jos lähtisivät sellaiseen paikkaan mihin itsekin haluan, niin totta kai lähden mukaan.
Marttyyrikohtauksia saan vain yhdestä asiasta ja se on ruuanlaitto. Inhoan ruuanlaittoa ja jos hiukankin joku muu asia vielä ottaa päähän, niin sen kyllä kuulee koko talo. Jostain syystä ei kukaan muukaan halua tehdä ruokaa. Joten syödään tosi tylsiä kotiruokia tai eineksiä tai noutoruokaa. Kun lapset muuttavat pois, siirryn pelkkiin voileipiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSaatko noista tunneista liukumaa tai ylityökorvauksia? Jos et saa kumpaakaan, niin älä itke väsymystä kun ihan itse teet hyväntekeväisyyttä firmalle!
Tunteina eli +saldoina saan mutta ei niitä ehdi käyttämään.
Ap
Vaihda työpaikkaa tai vaadi tunnit rahaksi ja käytä me siivoojaan. tai lipeta liika työnteko, jolloin jaksat paremmin -tuskin olet firman omistaja?-
Meillä saa olla ihan kuinka räjähtänyttä vain, sitä en muistele, vaan näitä hellepäiviä uiden, nauraen, piknikillä.. elämä on sitä, mitä siitä tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Taidat olla korvaamaton kotona ja töissä. Jotkut kiksit siitä selvästi saat.
Pidä joka toinen viikko plussat pois yhtenä päivänä ja käytä se aika siivoamiseen. (arkiaamu tai mikä nyt työpaikalla onnistuu helpoiten) Vai oletko niin korvaamaton ettet pysty olemaan sairaslomalla tai lomalla koskaan? Ehdota jonkun opiskelijan palkkaamista apulaiseksi
Oi mä muistan lämmöllä niitä päiviä, kin mies oli lasten kanssa jossain ja jäin yksin kotiin tekemään kotihommia. Toki tapahtui toistekin päin, mies jäi tekemään kotihommia.
Juuri näin koulujen alettua mies lähti lasten kanssa lintsille. Tein kotihommia, istuskelin terassilla jätskillä, musiikki soi, katselin ihanan elokuvan ja join vähän viiniä, aivan ihana päivä minulla kuten muullakin perheellä.
Mitä kotitöitä mies tekee? Onko hänkin töissä 10 tuntia päivässä?
Tuohan olisi mukavaa. Saisi siivota rauhassa pari tuntia ja loppupäivän rentoutua. Lapset viihtyisivät isänsä kanssa lintsillä, mä taas en tuollaisista paikoista tykkää.
Niin nauratti tuo marttyyrikohtaus ruoanlaitosta. Minä tykkään siitä hommasta ja voisin oikeasti jäädä kokkaamaan muiden lähtiessä jonnekin hauskaan paikkaan. Mutta siivous. Varmaan itkisin kuin pieni lapsi, jos pitäisi jäädä siivoamaan muiden lähtiessä pitämään hauskaa.
Paljonko sulla nyt on niitä plussia kertyneenä? Juttele niistä esimiehen kanssa ja tee joku ehdotus, jolla varmistat että työaika normalisoituu. (tai saat rahallisesti kompensaation)
Ap, ethän sä siivoa, vaan roikut mammapastalla ja valitat.