Tänään tuli työpaikalla tilanne mitä olen pelännyt koko kesän. Raskaana oleva nainen tuli ostamaan olutta.
Minulla on kuitenkin edes jotain moraalia ja päätin jo kesän alussa etten suostu myymään mitä tahansa. Tässä tapauksessa en voinut sanoa että asiakas näytti alle 30-vuotiaalta tai humalaiselta. Kysyin asiakkaalta jos nämä oluet tulee hänelle samalla kun hän näytti ajokorttia ja hän vastasi myöntävästi. Kirosin itsekseni ja kirjaimellisesti kävelin kioskista ulos. Tyhjäksi se ei sentään jäänyt, sillä pomo oli takahuoneessa mutta näyttää ihan siltä että minulla on lomaa seuraavat kolme viikkoa. Rahoista tulee olemaan puutetta ja voi olla että joudun olemaan nälissäni mutta pystyn sentään katsomaan tyytyväisenä peiliin.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin joskus raskaana viimeisilläni ollessa kaljasalkun mökille, itse en tiettykään juonut niistä yhtään.
Mitä sitten vaikka olisit juonutkin?
Laissa ei ole mitenkään määritelty raskaana olevan alkoholinkäyttöä.
Toki normaalit jättävät väliin, mutta se on toinen juttu se.
Miksi normaalit jättävät väliin? En oikein ymmärrä?
Oletko v^jakki? Normaali raskaana oleva ihminen ei halua vahingoittaa sikiötään alkoholilla.
Minusta yksi kalja ei tee mitaan
Eihän se sinulle varmaan tee, mutta sikiölle voi tehdä. Ja vaikka juuri se tietty olut ei tekisikään niin eihän se alkoholi mitenkään kuulu pikkuihmisen elimistöön.
Mitä ihmettä höpötät?
Mitä et ymmärtänyt? Ei ole mitään turvallista rajaa alkoholille sikiön kannalta. Missään nimessä alkoholia ei pidä sikiön elimistöön tunkea.
Yhdistelet ihan villisti asioita ja puhut myös puutaheinää. Ei tuollaisesta saa mitään tolkkua.
Eli mikä kohta mielestäsi on puutaheinää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin joskus raskaana viimeisilläni ollessa kaljasalkun mökille, itse en tiettykään juonut niistä yhtään.
Mitä sitten vaikka olisit juonutkin?
Laissa ei ole mitenkään määritelty raskaana olevan alkoholinkäyttöä.
Toki normaalit jättävät väliin, mutta se on toinen juttu se.
Miksi normaalit jättävät väliin? En oikein ymmärrä?
Oletko v^jakki? Normaali raskaana oleva ihminen ei halua vahingoittaa sikiötään alkoholilla.
Minusta yksi kalja ei tee mitaan
Eihän se sinulle varmaan tee, mutta sikiölle voi tehdä. Ja vaikka juuri se tietty olut ei tekisikään niin eihän se alkoholi mitenkään kuulu pikkuihmisen elimistöön.
Mitä ihmettä höpötät?
Mitä et ymmärtänyt? Ei ole mitään turvallista rajaa alkoholille sikiön kannalta. Missään nimessä alkoholia ei pidä sikiön elimistöön tunkea.
Yhdistelet ihan villisti asioita ja puhut myös puutaheinää. Ei tuollaisesta saa mitään tolkkua.
Eli mikä kohta mielestäsi on puutaheinää?
Mietipä sitä!
Vierailija kirjoitti:
Voihan olla että oluet oli jollekin muulle tarkoitettu ja asiakas vaan ärsyyntyi typerästä kyselystäsi ja siksi sanoi olevan itselle
Tai sitten nainen luuli ap:n tivaavan asiaa, koska epäili ostajan antavan ne kioskin kulmalla maleksiville teineille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan olla että oluet oli jollekin muulle tarkoitettu ja asiakas vaan ärsyyntyi typerästä kyselystäsi ja siksi sanoi olevan itselle
Tai sitten nainen luuli ap:n tivaavan asiaa, koska epäili ostajan antavan ne kioskin kulmalla maleksiville teineille.
Joopa joo. Totta kai.
Aikuinen ihminen ei menetä oikeuksiaan vaikka olisi raskaana ja/tai lasten äiti/isä.
Ei ole siis minkään holhouksen alainen.
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen ihminen ei menetä oikeuksiaan vaikka olisi raskaana ja/tai lasten äiti/isä.
Ei ole siis minkään holhouksen alainen.
Tämä on oltava "mulla-on oikeus"-ajattelun huipentuma. Ensin ajattelin että ap on trolli mutta ketjua lukiessa en olisi niinkään varma.
No ei kuulu mun tapoihin kännätä raskaana ollessa. jos en oo valmis lopettamaan kännäilyä raskausaikana, niin miten mä sen lopettaisin ku pitää huolehtia lapsesta? Joten ei oo mun juttu. Eikä pitäis olla kenenkää muunkaa ;)