Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parathormoniarvo (PTH) koholla

Vierailija
10.08.2018 |

Kävin verikokeissa ja selvisi, että parathormoniarvoni on koholla. Se on yli 180 ja raja-arvo on 18-80. Onko kenelläkään kokemuksia? Menen lääkäriin vasta ensi viikolla ja kaipaisin juttuseuraa. Olen todella peloissani.

Munuaisissani on todettu kesän aikana poikkeavuuksia muodossa ja koossa ja kreatiniini on ollut lievästi koholla. En tiedä vielä mitään diagnoosia. Ensi viikolla selviää lisää. PTH-arvon nousu voi kai liittyä siihen.

Olen aivan pelon ja kauhun vallassa. Huoli on suuri. Onko teillä muilla kokemuksia?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohonnut parathormonipitoisuus viitannee lisäkilpirauhasten liikatoimintaan. Testattiinko sinulta veren kalsiumpitoisuutta?

Vierailija
2/8 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalsium oli normaalin rajoissa. Lueskelin jotain lisäkilpirauhasesta ja parathormonista ja alkoi pelottaa. Olen aivan hysteerinen pelosta.

Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan, jos jollain olisi kokemuksia.

Vierailija
4/8 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, kun taas nostan. Tämä tuntuu olevan harvinainen vaiva. Mistään ei oikein löydy kokemuksia aiheesta. Olisi ollut mukavaa jutella muiden kanssa.

Ap.

Vierailija
5/8 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs D-vitamiiniarvot oli?

Vierailija
6/8 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli jotain 60 nmol/l.

Ap.

Vierailija
8/8 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos linkistä. Kävin lukemassa ja oireet ainakin kuulostaa tutulta. Olen kyllä ollut niin ahdistunut viime aikoina, etten enää tiedä, mikä oireistani liittyy mihinkin ja mikä on totta ja mikä kuviteltua. Olen aina ollut perusterve ja kaikki nämä vaivani ovat selvinneet sattumalta. Menin lääkäriin keväällä ihan muista syistä. 

ap. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan