Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään tuli työpaikalla tilanne mitä olen pelännyt koko kesän. Raskaana oleva nainen tuli ostamaan olutta.

Vierailija
10.08.2018 |

Minulla on kuitenkin edes jotain moraalia ja päätin jo kesän alussa etten suostu myymään mitä tahansa. Tässä tapauksessa en voinut sanoa että asiakas näytti alle 30-vuotiaalta tai humalaiselta. Kysyin asiakkaalta jos nämä oluet tulee hänelle samalla kun hän näytti ajokorttia ja hän vastasi myöntävästi. Kirosin itsekseni ja kirjaimellisesti kävelin kioskista ulos. Tyhjäksi se ei sentään jäänyt, sillä pomo oli takahuoneessa mutta näyttää ihan siltä että minulla on lomaa seuraavat kolme viikkoa. Rahoista tulee olemaan puutetta ja voi olla että joudun olemaan nälissäni mutta pystyn sentään katsomaan tyytyväisenä peiliin.

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen raskaanaollessani ostanut viiniä, olutta ja mitä nyt on tarvinnut. Itse en silti ole juonut kuin tilkan viiniä ruuan kanssa kerran tai pari ja häissä siemauksen skumppaa. Olutkin oli ruuanlaittoon:D

Vierailija
62/87 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin joskus raskaana viimeisilläni ollessa kaljasalkun mökille, itse en tiettykään juonut niistä yhtään.

Mitä sitten vaikka olisit juonutkin? 

Laissa ei ole mitenkään määritelty raskaana olevan alkoholinkäyttöä. 

Toki normaalit jättävät väliin, mutta se on toinen juttu se. 

Miksi normaalit jättävät väliin? En oikein ymmärrä?

Oletko v^jakki? Normaali raskaana oleva ihminen ei halua vahingoittaa sikiötään alkoholilla.

Minusta yksi kalja ei tee mitaan

Eihän se sinulle varmaan tee, mutta sikiölle voi tehdä. Ja vaikka juuri se tietty olut ei tekisikään niin eihän se alkoholi mitenkään kuulu pikkuihmisen elimistöön.

Mitä ihmettä höpötät?

Mitä et ymmärtänyt? Ei ole mitään turvallista rajaa alkoholille sikiön kannalta. Missään nimessä alkoholia ei pidä sikiön elimistöön tunkea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kait oluen ostaminen raskaana ollessa ole kiellettyä!

Ostaminen ja juominen on täysin eri asoita!

Vierailija
64/87 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, ostin eilen vodkaa ja olen raskaana! Törkeä myyjä, ei kyseenalaistanut ostostani.

Vierailija
65/87 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin joskus raskaana viimeisilläni ollessa kaljasalkun mökille, itse en tiettykään juonut niistä yhtään.

Miksi normaalit jättävät väliin? En oikein ymmärrä?

Oletko v^jakki? Normaali raskaana oleva ihminen ei halua vahingoittaa sikiötään alkoholilla.

Minusta yksi kalja ei tee mitaan

Eihän se sinulle varmaan tee, mutta sikiölle voi tehdä. Ja vaikka juuri se tietty olut ei tekisikään niin eihän se alkoholi mitenkään kuulu pikkuihmisen elimistöön.

Mitä ihmettä höpötät?

Mitä et ymmärtänyt? Ei ole mitään turvallista rajaa alkoholille sikiön kannalta. Missään nimessä alkoholia ei pidä sikiön elimistöön tunkea.

Yhdistelet ihan villisti asioita ja puhut myös puutaheinää. Ei tuollaisesta saa mitään tolkkua.

Vierailija
66/87 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En menisi raskaana ollessani, maha pömpöllä edes ostamaan kenellekkään alkoholijuomia. En. Täysin rivo ajatuskin. Mitä niiden mammojen päässä oikein risteilee, ei ainakaan järki.

Mitä ihmettä? Faijan 60-vuotisjuhlat, hain kaiken muunkin. Olisiko pitänyt pyytää jotain muuta käymään Alkossa, joka on samassa rakennuksessa? Ihme jeesustelua!

Vierailija
67/87 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaapas Finlexistä, kyllä Suomessa on Laki raskaana olevista, siinä muun muassa säädetään, että raskaana olevalle ei saa myydä alkoholi- eikä tupakkatuotteita (mukaan lukien tulitikut), että raskaana olevat saavat ajaa autoa ainoastaan kuudennelle kuulle saakka ja että raskaana olevia ei saa päästää yksin ravintolaan eikä kioskille.

😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
68/87 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisillään raskaana oleva voi ostaa alkoholia myös itselleen valmiiksi sitä varten, että saa synnäriltä palatessa vihdoin nauttia pari kylmää olutta.

Vierailija
69/87 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ostamassa alaikäiselle ja tietysti sanoi että tulee itselle. Tai sitten vetää tänään itse kännit (Miehellensähän ei kukaan täysjärkinen käy ostamassa olutta)

Vierailija
70/87 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kai sinä ole ihan tosissasi? Jos olisit järkevä ihminen, ymmärtäisit oikein hyvin, että joku satunnainen olut raskaana ollessa ei haittaa ketään.

Puuttumatta mihinkään muuhun tässä ketjussa, mistä sinä tiedät, että kyseessä oli satunnainen olut?

Ja kenelle se kuuluu????

Vierailija
71/87 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että mä nautin niistä katseista, mitä sain kun ostin kaljalaatikon aika loppuvaiheessa raskautta. Kaljalaatikko oli kavereille jotka sillä välin kun minä olin kaupassa, rämpivät loskapaskassa kantoivat tavaroitamme uuteen ihanaan kotiimme.

Olis varmaan pitäny ostaa heille parit coca-cola sixpackit, koska eihän nyt kaveritkaan voi herrantähden nauttia muutamaa olutta jos minä olen raskaana.

Tommonen tuijottelu kertoo enemmän niistä kyttääjistä. Harvinaisen yksinkertanen aivotoiminta :D

Vierailija
72/87 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kirjoitti:

Ai että mä nautin niistä katseista, mitä sain kun ostin kaljalaatikon aika loppuvaiheessa raskautta. Kaljalaatikko oli kavereille jotka sillä välin kun minä olin kaupassa, rämpivät loskapaskassa kantoivat tavaroitamme uuteen ihanaan kotiimme.

Olis varmaan pitäny ostaa heille parit coca-cola sixpackit, koska eihän nyt kaveritkaan voi herrantähden nauttia muutamaa olutta jos minä olen raskaana.

Tommonen tuijottelu kertoo enemmän niistä kyttääjistä. Harvinaisen yksinkertanen aivotoiminta :D

Sitä paitsi. Mitä väliä, vaikka olisit ostanut itsellesi?

Vierailija
73/87 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun ne epänormaalitkin lisääntyvät! Miksi laki ei suojele syntymättömiä lapsia? Se virhe pitäisi välittömästi korjata!

Vierailija
74/87 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun ne epänormaalitkin lisääntyvät! Miksi laki ei suojele syntymättömiä lapsia? Se virhe pitäisi välittömästi korjata!

Voivoivoi! Nyyhnyyhnyyh! Valivalivali!

Vierailija
75/87 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otitko naiselta virtsa-/verinäytteen? Kertoiko hän sinulle nimenomaan olevansa raskaana?

Mä käytän normaalisti vaatekokoa 34-36, mutta kuukautisten aikana turpoan kuin rantapallo. Kystia munasarjoissa, käyttäytyvät v-mäisesti aina aika-ajoin. Ja kyllä, melko varmasti näytän siltä, että olisin jonkun 5-6 kk raskaana... Tämä ei kuitenkaan stoppaa mua ostamasta viinipulloa päivälliselle tai tuliaisiksi appivanhempien luona vieraillessa.

Plus hei, asia ei KENELLEKÄÄN muulle kuin minulle kuulu. Mulle kohteliaan ihmisen nyrkkisääntö on AINA, että koskaan ei udella kenenkään raskaudesta tai oleteta sellaista, jollei henkilö itse hypi ympäriinsä toitottamassa asiasta ja heiluttele ultrakuvia ilmassa (paitsi jos oot röntgenhoitaja, silloin saa ja pitää aina kysyä). Mielestäni olit törkeä ja ammattitaidoton, ja mahdollisesti pahoitit vielä jonkun mielen. Mulla tuli kerran tuikituntematon rouva laskemaan käden mun vatsalle, kun tuliaisviinipulloa valkkasin, ja totesi mairean hymyn kera alentavaan sävyyn, "Pliis hei, ei vauvalle." Hyvä etten räjähtänyt, ja paha olo oli tosi pitkän aikaa.

Vierailija
76/87 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu kirjoitti:

Niinpä. En mä loppuelämääni raskaana ole. Ihan hyvin oisin voinu ostaa itelleniki valmiiksi kotiin sen laatikon. :)

Vierailija
77/87 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuli kerran tuikituntematon rouva laskemaan käden mun vatsalle, kun tuliaisviinipulloa valkkasin, ja totesi mairean hymyn kera alentavaan sävyyn, "Pliis hei, ei vauvalle."

Ei hyvää päivää! Olen sanaton! Mikä juntti! Ihan tosta vaan tuntemattomalle!

Vierailija
78/87 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai jokainen joka ostaa olutta vastaa että ne tulee itselle.

Ap on kyllä pikkasen jotenkin idiootti ja tekee omia päätelmiään. Vilkas sairas mielukuvitus.

Vierailija
79/87 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu kirjoitti:

Niinpä. En mä loppuelämääni raskaana ole. Ihan hyvin oisin voinu ostaa itelleniki valmiiksi kotiin sen laatikon. :)

Eikun siis. Mitä väliä vaikka olisit kännännyt raskaana ollessakin. Ei ole muiden asia, eikä yleisesti ottaen vaarallistakaan.

Vierailija
80/87 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kuitenkin edes jotain moraalia ja päätin jo kesän alussa etten suostu myymään mitä tahansa. Tässä tapauksessa en voinut sanoa että asiakas näytti alle 30-vuotiaalta tai humalaiselta. Kysyin asiakkaalta jos nämä oluet tulee hänelle samalla kun hän näytti ajokorttia ja hän vastasi myöntävästi. Kirosin itsekseni ja kirjaimellisesti kävelin kioskista ulos. Tyhjäksi se ei sentään jäänyt, sillä pomo oli takahuoneessa mutta näyttää ihan siltä että minulla on lomaa seuraavat kolme viikkoa. Rahoista tulee olemaan puutetta ja voi olla että joudun olemaan nälissäni mutta pystyn sentään katsomaan tyytyväisenä peiliin.

Hohhoijaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän