Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko ravintola-apulaisen/tiskarin työn olla näin kamalaa? Aion irtisanoutua uudesta työstä.

Vierailija
10.08.2018 |

Palkkani on vähän päälle 10e/h ja teen avustavia tehtäviä ravintolassa. Tiskaan, autan kokkeja ja tarjoilijoita. Aloitin kaksi viikkoa sitten ja tämä työ on ihan kamalaa! Ajattelin että ei voi kovin paha rasti olla tuolla palkalla, olin väärässä.

Varsinkin näillä helteillä ollut todella raskasta. Taukoja ei juuri pidetä, jos vähän istahdan juomaan, jo joku tulee mussuttamaan, miten tiskivuori kasvaa. Tahti on kova, pitää olla todella ripeä. En ole hidas ja aina olen hoitanut hommani hyvin, mutta tämä on jo liikaa. Työpäivien jälkeen ei jaksa mitään. Minusta 10h päivät ilman kunnon taukoja ei ole oikein.

Työkaverit ovat stressaantuneita ja joskus tylyjä. Minua käskytetään jatkuvasti tekemään jotain muuta kesken edellisen homman ja kaikki jää kesken. Työ on myös todella fyysistä. Esimiehet vaativat kaikkia tekemään enemmän ja nopeammin, vaikka kaikki ovat jo äärirajoilla.

Ehkä olen nössö, mutta ei minusta ole tällaiseen. Palkkaus ei mtyöskään kohtaa työn vaatimuksia.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintola-ala on ravintola-ala. Se on kautta linjan tosi kovien tekijöiden paikka. Seillä en nössöt hissukat pärjää, anteeksi nyt vain. Pitkiä päiviä, odottamattomia ylitöitä, ylitöitä ilman ylityökorvauksia, kuumuutta, kusihädän pidättämistä ja kovaa kielenkäyttöä kaikkien osalta. Se vain ei ole kaikkia varten!

Typerys! Mitään noista luettelemistasi ei tarvitse eikä pidä sietää, ainakaan ilman hyvää korvausta ajasta ja joustamisesta. Ap on jo askeleen lähempänä inhimmillistä työilmapiiriä ravintola-alalla, koska on älynnyt kyseenalaistaa homman järjettömyyden. Ylläolevan kirjoittaja sen sijaan on todennäköisesti Classic Pizza-henkinen mulkku.

Vierailija
42/52 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain enemmän tuntipalkkaa pelkkänä tiskaajana koulun keittiöllä.. aika kurjalta kuulostaa tuo työpaikka AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaalassa kesätöissä ja fiilikset samat. Uskon, että sinulla on vielä rankempaa

Vierailija
44/52 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintola-ala on ravintola-ala. Se on kautta linjan tosi kovien tekijöiden paikka. Seillä en nössöt hissukat pärjää, anteeksi nyt vain. Pitkiä päiviä, odottamattomia ylitöitä, ylitöitä ilman ylityökorvauksia, kuumuutta, kusihädän pidättämistä ja kovaa kielenkäyttöä kaikkien osalta. Se vain ei ole kaikkia varten!

Todella typerä ajattelutapa, mutta valitettavan yleinen alalla.

Fiksut vaihtavat alaa ajoissa, kun on vielä mahdollista heittäytyä opiskelijaksi.

Vierailija
45/52 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä kun juomaan ei ehdi kun ei siellä ehdi vessaankaan..pomo valittaa kun pitäs tehdä tulosta ja asiakkaat valittaa kun kestää..työntekijöitä on minimit ja oikeesti vedetään kuumuudessa 100lasissa ja mikään ei riitä..monesti itkien ajanu kotiin kun kaikkensa antaa ja on nälkä/väsymys ja jano..paras on kun meillä veloitetaan ruokaraha joka päivä,vaikka et ehdi syömään..joo ei tätä pitkään kestä..kokki olen ja 20-vuotta alalla👍

Vierailija
46/52 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies tekee samaa työtä ja on ihan hajalla aina työpäivän jälkeen. Kertoo samaa, että työtä on niin paljon että hyvä jos mitään taukoa pystyy pitämään tai muuten kaikki tiskit kasaantuu sillä aikaa. Palkka myös huono työn määrään nähden.

Vierailija
47/52 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaamme ravintoloissa syöminen vähäksi aikaa, ihan protestiksi.

Vierailija
48/52 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istahdat juomaan, salli mun nauraa! Meillä on niin kova tahti, ettei vettä edes ehdi juomaan, niin ja kuuma on kuin helvetissä!

Vatipäistä touhua, eikä todellakaan ihailtavaa. Hankkikaa lisää työväkeä, hiirenaivot ja ei, EN tarkoita harkkareita, tai opiskelijoita, vaan ihan oikeita kokkeja ja tarjoilijoita.

Vierailija
49/52 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ravintola-ala kiinnostaa, niin aluksi suosittelen esim. koulun, tai päiväkodin keittiöitä. Niissä on selkeä työtahti ja tauot, säännöllinen aikataulu ja työt saadaan hoidettua aikavälillä 7-15, päiväkodissa taitaa olla iltavuoro 9-17. Henkilökuntakin on useimmiten mukavampaa ja kiireen osaa arvioida ennalta, koska se on aina se tietty aika päivästä, kun syöjät tulevat ja menevät.

Mutta, jos et ole käynyt ravintola-alan koulutusta ja ajattelit tutustua pikaisesti alaan vain tienataksesi myöhäistä kesätyörahaa, suosittelen sinua eroamaan, jos siltä tuntuu ja opiskelemaan hyvän ammatin; ravintola-alalla on paljon kiusaamista ja huonoa ilmapiiriä, koska stressi ja paine on valtavat, koulutus matala ja sos. taitoja ei juuri tarvita.

Itse olen ollut ravintola-alalla nyt kaksi vuotta ja jo alkaa riittämään. Kyllä korkeakoulu kutsuu heti, kun keksin, mikä haluan olla isona

Vierailija
50/52 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ristus. Kuulostaa että tuo touhu jotain debiilejä varten.

Vierailija
51/52 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Idioottien työmaalta tuo minusta kuulostaa. Ja saahan jokainen tietty tehdä hommia perse niin limassa, kuin tykkää ja vetää itsensä niin äärirajoille, että koko ajan on paha olla, mutta coolia se ei ole, tai mikään ahkeruuden, tai tehokkuuden merkki.

Mutta onneksi nykyään kiireellä ylpeilyä pidetäänkin lähinnä vanhojen mummojen höpinänä ja elämänhallinnan puutteena

Vierailija
52/52 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Työkaverit ovat pääsääntöisesti vajaita,vailla käytöstapoja.Ihme riehumista ja meuhkaamista vanhojen konkareiden osalta.He saavat äyskiä miten haluavat eikä kukaan tunnu puuttuvan ala-arvoiseen käyttäytymiseen.Olen miettinyt johtuuko se ylipäätään sivistyksen puutteesta,koulutus kumminkin on alalle lyhyt ja helppo. Mikäli joku nauttii tehdä hikihatussa tätä paskahommaa 20 vuotta,siitä vain "

"Ravintola-alalla pärjäävät omasta hyvinvoinnistaan piittaamattomat typerykset, jotka lammasmaisesti suostuvat kyykytettäviksi."

Epämiellyttävä totuus tuossa alalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi