Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko ravintola-apulaisen/tiskarin työn olla näin kamalaa? Aion irtisanoutua uudesta työstä.

Vierailija
10.08.2018 |

Palkkani on vähän päälle 10e/h ja teen avustavia tehtäviä ravintolassa. Tiskaan, autan kokkeja ja tarjoilijoita. Aloitin kaksi viikkoa sitten ja tämä työ on ihan kamalaa! Ajattelin että ei voi kovin paha rasti olla tuolla palkalla, olin väärässä.

Varsinkin näillä helteillä ollut todella raskasta. Taukoja ei juuri pidetä, jos vähän istahdan juomaan, jo joku tulee mussuttamaan, miten tiskivuori kasvaa. Tahti on kova, pitää olla todella ripeä. En ole hidas ja aina olen hoitanut hommani hyvin, mutta tämä on jo liikaa. Työpäivien jälkeen ei jaksa mitään. Minusta 10h päivät ilman kunnon taukoja ei ole oikein.

Työkaverit ovat stressaantuneita ja joskus tylyjä. Minua käskytetään jatkuvasti tekemään jotain muuta kesken edellisen homman ja kaikki jää kesken. Työ on myös todella fyysistä. Esimiehet vaativat kaikkia tekemään enemmän ja nopeammin, vaikka kaikki ovat jo äärirajoilla.

Ehkä olen nössö, mutta ei minusta ole tällaiseen. Palkkaus ei mtyöskään kohtaa työn vaatimuksia.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vaan omaan tahtiisi, anna niitten vauhkoilla, älä välitä niistä.

Vierailija
2/52 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen tottuu. Mutta se on huono juttu jos työpaikan henki on kehno.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi viikkoa? Kestä nyt edes muutama vuosi, niin työkokemuksen turvin voit hakea parempaa hommaa.

Vierailija
4/52 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa ravintola-alalle! Jos luulet jossakin toisessa paikassa olevan helpompaa niin suosittelen vaihtamaan jo tossa vaiheessa alaa. Työ on juuri tuollaista kun kuvailit paitsi muuttuu vaan pahemmaksi kun ylenet. Alanvaihto on edessä joka tapauksessa. Nimimerkillä 20 vuotta kokannut ja nyt koulun penkillä

Vierailija
5/52 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan normaalilta päivältä. Aika aivotontahan se on apulaisena kun vakkarit tehneet hommia toistakymmentä vuotta ja sitten kun tulee uutena niin pitäisi heti olla perillä kaikista kirjoittamattomista säännöistä ja pystyä siihen samaan nopeuteen. Jos et niin ihan varmasti saat henkisesti turpaasi.

Vierailija
6/52 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sielt minäkin aloitin työt kun opiskelin. Kovaa ja hikistä hommaa mutta omalla kohdalla oli todella mukavat pomot. Koita ny jaksaa enemmän kun 2 viikkoa. Ja hyvä tuntitaksa sulla on. Siitä se lähtee. Nyt olen kokkina hesasta ja hyvässä arvostetussa ravintolassa. Kyllä se työ palkitaan.

Vierailija
7/52 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi.

Vierailija
8/52 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaistahan se vähän on. Meillä oli ennen ihan kauheaa, eräs tiskaaja alkoi jopa itkeä kesken työpäivän. Sen jälkeen tuli joitakin parannuksia, asiakkaita saatiin siirretyksi muualle, koska tiskaajan taakka oli oikeasti ihan liian kohtuuton. Nyt se on vaan hirveä, muttei kohtuuton...

Vierailija
9/52 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istahdat juomaan, salli mun nauraa! Meillä on niin kova tahti, ettei vettä edes ehdi juomaan, niin ja kuuma on kuin helvetissä!

Vierailija
10/52 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse totuin vähän alle puolessa vuodessa ja nyt jopa pidän työstäni. Toki nettopalkka on huikea 1350 ja vuokrat Helsingissä kamalat...

Vierailija
11/52 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olis helpompaa olla vaikka henkkoht avustajana, kun valitsee avustettavan oikein?

Vierailija
12/52 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normia ravintola alalla.

Vierailija
13/52 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyttäkää itseänne, jos suostutte juoksemaan, ettekä pidä taukoja.

Mä päätin jo aikoinaan, etten juokse ja tauot pidän.

Päätös on pitänyt ja töitä on ollut koko aikuisikäni.

Vierailija
14/52 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi viikkoa? Kestä nyt edes muutama vuosi, niin työkokemuksen turvin voit hakea parempaa hommaa.

Mitä?! Siis pitäisi väkisin jaksaa ihan pa*kassa paikassa _muutama vuosi_?

No ei kyllä kannata! :D Kokemuksesta voin sanoa, että huonossa työpaikassa ei kannata väkisin roikkua! Oma jaksaminen ja hyvinvointi niin työpaikalla kuin muuallakin on kaiken A ja O.

Löytyy sellaisiakin työpaikkoja, joissa voi tuntea olonsa hyväksi, takaan sen!

Vierailija
15/52 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä vettä ehtii juomaan, jos se on pullossa mukana vieressä. Mutta eipä siinä tosiaan paljoa ehdi istahtaa, hyvä jos tauolla ja vessa voi käydä.

Vierailija
16/52 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoilijana ollessani haaveilin aina, että voi kun olisi ihan erillinen tiskari. Siinä piti muiden töiden lomassa sekä kokkien että tarjoilijoiden työntää tiskiä koneeseen ja yrittää purkaa niitä puhtaita tiskejä hyllyyn. Ei tosiaan puhettaaan mistään juoma- tai ruokatauoista.

Vierailija
17/52 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kannattaako tehdä hätiköityjä päätöksiä? Kaksi viikkoa on kuitenkin melko lyhyt aika. Kokemus tuo varmuutta ja työ voi alkaa äkkiä tuntua paremmalta.

Vierailija
18/52 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen tunnin päivät? 

Vierailija
19/52 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintola-ala on ravintola-ala. Se on kautta linjan tosi kovien tekijöiden paikka. Seillä en nössöt hissukat pärjää, anteeksi nyt vain. Pitkiä päiviä, odottamattomia ylitöitä, ylitöitä ilman ylityökorvauksia, kuumuutta, kusihädän pidättämistä ja kovaa kielenkäyttöä kaikkien osalta. Se vain ei ole kaikkia varten!

Vierailija
20/52 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan kauhealta ja etenkin tyly kohtelu muilta työkavereilta. Avustavissa tehtävissä olevat on yleensä toiminnan kannalta tärkeimmät työntekijät, joiden poissaolon näkee ensimmäisenä, ja vähin mitä voi tehdä on kohdella avustajia ystävällisesti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi