Mies, millaista naista et halua heti viedä makuuhuoneeseen vaan tutustua muulla tavoin viikkokaupalla?
Kommentit (985)
Ei kait nyt siitä tässä olekaan kyse, että ollaan aina hankkimassa puolisoa jos ei irtoseksi kiinnosta?
Onhan siinä myös välimaastoa.
Itse suhtaudun hyvinkin myönteisesti seksiin ja tykkään siitä, mutta en suinkaan pidä itsestäänselvyytenä, että se minulla onnistuu sormia napsauttamalla.
Se vaatii juuri sen *tuttuuden*.
Ei sen tarvitse olla edes tavanomainen seurustelusuhde, mutta jotain tunnesidettä kuitenkin.
Sitä juuri ihmettelen kuinka se joillekin voi olla niin helppoa, että saavat hyvää, itseä ja toista tyydyttävää seksiä liki tuntemattoman kanssa?
Vai onko niin, että he eivät ole koskaan rakastuneet tai ollut muulla tavoin läheistä hyvää suhdetta?
Jossa olisivat oppineet tai tajunneet sen miten se eroaa näistä pikasuhteista?
Silloinhan *turha* seksi ei ärsytä kun ei ole vertailupohjaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kait nyt siitä tässä olekaan kyse, että ollaan aina hankkimassa puolisoa jos ei irtoseksi kiinnosta?
Onhan siinä myös välimaastoa.Itse suhtaudun hyvinkin myönteisesti seksiin ja tykkään siitä, mutta en suinkaan pidä itsestäänselvyytenä, että se minulla onnistuu sormia napsauttamalla.
Ei sen tarvitse olla edes tavanomainen seurustelusuhde, mutta jotain tunnesidettä kuitenkin.
Sitä juuri ihmettelen kuinka se joillekin voi olla niin helppoa, että saavat hyvää, itseä ja toista tyydyttävää seksiä liki tuntemattoman kanssa?
Vai onko niin, että he eivät ole koskaan rakastuneet tai ollut muulla tavoin läheistä hyvää suhdetta?
Jossa olisivat oppineet tai tajunneet sen miten se eroaa näistä pikasuhteista?Silloinhan *turha* seksi ei ärsytä kun ei ole vertailupohjaa.
En minä ole aina saanut tyydyttävää seksiä, mutta aina se on ollut parempaa kuin jos olisin ollut ilman seksiä. Kyllä seksin pitää olla aika karmeaa, että se jälkeen päin oikein ärsyttäisi. Sellaista ei ole kyllä tullut vastaan. Ehkä sitten olen ollut tosi onnekas.
Ja kyllä, minä olen tällä hetkellä kolmannessa vakavassa parisuhteessani ja seksi on aivan ihanaa. Ei se silti tee niitä vähemmän tajunnanräjäyttäviä seksikertoja erityisen vastenmielisiksi tai harmittaviksi. Jos syön taivaallista suklaakakkua, ei minun siinä tilanteessa ole mitään tarvetta harmitella, kun se viime viikolla syöty vaniljajäätelö oli siihen verrattuna niin tylsän makuista. Voisiko joku selittää, miten se suklaakakku mitätöi sen vaniljajäätelöstä saadun hetkellisen pienen ilon?
Tottakai se puhuminen seksistä sitten on paljon helpompaa sen ihmisen kanssa, jonka kanssa on jo käyty näitä *kahvipöytäkeskusteluja*. Ei sen vaiheen nyt monia kuukausia tarvitse kestää. Mutta ei myöskään onnistu tunneissa.
Eihän siinä puhumisessa ja koskemisessa ole silloin mitään ongelmaa, kun mennään sille asteelle. Voidaan kertoa ja opetella yhdessä. Sehän juuri onkin ihanaa siinä suhteessa.
Kun on jo tietynlainen luottamus ja halu toiseen.
Itse en ole lainkaan halukas ja avoin kertomaan jollekin tuntemattomalle tyypille henkilökohtaisia mieltymyksiäni, miksi edes kertoisin?
Vierailija kirjoitti:
Onhan siinä myös välimaastoa.Itse suhtaudun hyvinkin myönteisesti seksiin ja tykkään siitä, mutta en suinkaan pidä itsestäänselvyytenä, että se minulla onnistuu sormia napsauttamalla.
Jossa olisivat oppineet tai tajunneet sen miten se eroaa näistä pikasuhteista?Silloinhan *turha* seksi ei ärsytä kun ei ole vertailupohjaa.
Taas joku irtosuhdekokematon haluaa tunkea sanoja irtosuhteita joskus harrastavien suuhun. Oletko ajatellut, että aina niitä täydellisiä elämänkumppaneita ei ole joka nurkan takana odottamassa? Ei se irtosuhdeseksi varmaan useimmille ole parisuhdeseksin vaihtoehto, vaan puutteessa kärvistelyn. Kyllä minäkin voin syödä nälkääni näkkileipää, eikä se tarkoita sitä etten olisi koskaan maistanut sisäfilettä tai että minulla olisi jotenkin kieroutunut makuaisti. Aina ei vaan voi sormia napsauttamalla muuttua sisäfileeksi tai toimivaksi rakastavaksi parisuhteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai se puhuminen seksistä sitten on paljon helpompaa sen ihmisen kanssa, jonka kanssa on jo käyty näitä *kahvipöytäkeskusteluja*. Ei sen vaiheen nyt monia kuukausia tarvitse kestää. Mutta ei myöskään onnistu tunneissa.
Eihän siinä puhumisessa ja koskemisessa ole silloin mitään ongelmaa, kun mennään sille asteelle. Voidaan kertoa ja opetella yhdessä. Sehän juuri onkin ihanaa siinä suhteessa.
Kun on jo tietynlainen luottamus ja halu toiseen.Itse en ole lainkaan halukas ja avoin kertomaan jollekin tuntemattomalle tyypille henkilökohtaisia mieltymyksiäni, miksi edes kertoisin?
Esimerkiksi saadaksesi hyvää seksiä?
Siis te oikeasti puhutte näitä sitten kahvipöydässä ennen varsinaista toimintaa? "Minä tykkään, kun suutelet kaulaa ja puristat rintaa, mutta en tykkää korvan näykkimisestä. Klitorista ei saa käsitellä liian kovakouraisesti, vaan tällainen tuntuu hyvältä *sipsuttelee miehen kämmenselkää sormilla*. Lähetyssaarnaajassa tykkään pitää jalkoja 40 asteen kulmassa ja tykkäisin, että työnnät ensin 20 kertaa hitaammin (kahden sekunnin työntö) ja sen jälkeen voit nopeuttaa tahtia 0,75 sekunnin työntöihin."
Vierailija kirjoitti:
Onpas itsekeskeistä lässytystä taas. Niinhän se varmasti on että joku toinen voi nauttia irtoseksistä vain koska ei ole hyvää parisuhdeseksiä saanut...
Tämän ketjun tiivistelmä näyttää olevan, että kaikki me arvotamme seksin eri tavalla ja annamme sille eri merkityksiä, ja että päinvastaista näkökulmaa on todella vaikeaa ymmärtää. Jospa samanlaiset kohtaavat toisensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas joku irtosuhdekokematon haluaa tunkea sanoja irtosuhteita joskus harrastavien suuhun. Oletko ajatellut, että aina niitä täydellisiä elämänkumppaneita ei ole joka nurkan takana odottamassa? Ei se irtosuhdeseksi varmaan useimmille ole parisuhdeseksin vaihtoehto, vaan puutteessa kärvistelyn. Kyllä minäkin voin syödä nälkääni näkkileipää, eikä se tarkoita sitä etten olisi koskaan maistanut sisäfilettä tai että minulla olisi jotenkin kieroutunut makuaisti. Aina ei vaan voi sormia napsauttamalla muuttua sisäfileeksi tai toimivaksi rakastavaksi parisuhteeksi.
Juu, näillä tuntuu olevan se käsitys, että irtoseksiä harrastanut on kerta toisensa jälkeen valinnut parisuhteen ja irtoseksin välillä. Ja vielä siten, että se parisuhde olisi saatu siltä irtoseksikumppanilta, ellei olisi menty ensitreffeillä sänkyyn.
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun tiivistelmä näyttää olevan, että kaikki me arvotamme seksin eri tavalla ja annamme sille eri merkityksiä, ja että päinvastaista näkökulmaa on todella vaikeaa ymmärtää. Jospa samanlaiset kohtaavat toisensa.
Tässä ketjussa irtoseksimyönteiset ovat kyllä kerta toisensa jälkeen kertoneet ymmärtävänsä, että kaikki eivät pysty/ halua harrastaa irtosuhteita. Ymmärtämättömyys on ainoastaan yksipuolista.
Olette sitten onnekkaita, jos teille ei ole sattunut huonoja seksikokemuksia.
Silloin kun olin nuorempi sinkku ja tapailin moniakin miehiä, niin kyllä siinä oli ihan laidasta laitaan.
En siis ollut kokematon vaan eronnut silloin.
Joskus oli just niin, ettei tiennyt itkeäkö vai nauraa.
Oli myös tosi mukavia ja hyviä kokemuksia ja sitten ihan keskinkertaisia.
Miten se olisikaan mahdollista, että kaikki miehet olisivat taitavia ja toisen huomioonottavia rakastajia?
Eihän tietty ole kaikki naisetkaan.
Olen siis se, jota joku luuli neitsyeksi.
Olen sen jälkeen ollut toisenkin kerran liitossa ja nyt taas sinkkuna, joten ihan sen pohjalta tiedän, että nyt en enää jaksa näitä turhia seksikokemuksia vaan katson ensin, että vetovoimaa ja samanhenkisyyttä löytyy.
En hae puolisoa, en välttämättä vakisuhdettakaan, mutta silti en mene sänkyyn samantien. Ei vaan huvita, mieluummin olen ilman seksiä kuin altistan itseni huonolle seksikokemukselle.
Koska tunnen itseni.
Miksi edes pitäisi?
Vierailija kirjoitti:
Siis te oikeasti puhutte näitä sitten kahvipöydässä ennen varsinaista toimintaa? "Minä tykkään, kun suutelet kaulaa ja puristat rintaa, mutta en tykkää korvan näykkimisestä. Klitorista ei saa käsitellä liian kovakouraisesti, vaan tällainen tuntuu hyvältä *sipsuttelee miehen kämmenselkää sormilla*. Lähetyssaarnaajassa tykkään pitää jalkoja 40 asteen kulmassa ja tykkäisin, että työnnät ensin 20 kertaa hitaammin (kahden sekunnin työntö) ja sen jälkeen voit nopeuttaa tahtia 0,75 sekunnin työntöihin."
Repeilin tälle :D
Eihän tällaista keskustelua voi käydä!
Varmaan jotkut voi puhua ympäripyöreästi, jos on joku tosi ehdoton juttu ja sitten taas joku ihan nou-nou. Esim. että tykkään tosi paljon, kun suudellaan kaulaa, mutta anukseen ei saa sitten koskea ollenkaan tjsp. Mutta ei kai nyt herranjumala kukaan mitään yksityiskohtaista luentoa pidä.
Pitkä odottelu on merkki ujoudesta ja epävarmuudesta, en keksi yhtään muuta syytä odotella epänormaalin kauan ekaa seksikertaa, jos nyt aikuisista ihmisistä puhutaan.
Vierailija kirjoitti:
Olette sitten onnekkaita, jos teille ei ole sattunut huonoja seksikokemuksia.
Silloin kun olin nuorempi sinkku ja tapailin moniakin miehiä, niin kyllä siinä oli ihan laidasta laitaan.
En siis ollut kokematon vaan eronnut silloin.
Joskus oli just niin, ettei tiennyt itkeäkö vai nauraa.
Oli myös tosi mukavia ja hyviä kokemuksia ja sitten ihan keskinkertaisia.
Miten se olisikaan mahdollista, että kaikki miehet olisivat taitavia ja toisen huomioonottavia rakastajia?
Eihän tietty ole kaikki naisetkaan.Olen siis se, jota joku luuli neitsyeksi.
Olen sen jälkeen ollut toisenkin kerran liitossa ja nyt taas sinkkuna, joten ihan sen pohjalta tiedän, että nyt en enää jaksa näitä turhia seksikokemuksia vaan katson ensin, että vetovoimaa ja samanhenkisyyttä löytyy.
En hae puolisoa, en välttämättä vakisuhdettakaan, mutta silti en mene sänkyyn samantien. Ei vaan huvita, mieluummin olen ilman seksiä kuin altistan itseni huonolle seksikokemukselle.Koska tunnen itseni.
Miksi edes pitäisi?
No niin. Jälleen kerran päästiin siihen, että olet itsekin toistuvasti irtoseksiin päätynyt, mutta silti jaksat taivastella, miten kukaan sellaisiin lähtee. Toiset nyt sattuvat saamaan siitä nautintoa, jota sinä et sitten saanut. Simple as that.
Kukaan ei ole vaatinut sinua jatkamaan irtosuhteita. Ainoa, mitä pyydämme on, että lopetat taivastelun ja ymmärrät, että on muunkinlaisia kokemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Sanoinhan juuri niin, että *turha* seksi harmittaa paljon enemmän kun se, että tapailee muutaman kerran ja ei edes mennä seksiin saakka.
Kun huomaa, ettei ole kemiota tarpeeksi tms.Eli *menetetty* seksi ei-kiinnostavan henkilön kanssa ei harmita vaan juuri se *turha* tuherrus, kun huomaa, ettei nappaakaan yhtään.
Se se vasta harmittaa ja ajattelee että olisi saanut jäädä väliin.Itse olen senverran *vaativa* seksin suhteen, että se pelkkä paneminen ilman hellyyttä, suukottelua, yhteisiä juttuhetkiä seksin jälkeen, ylipäätään sitä, että jokin yhteinen juttu meillä on.
Seksi itsessään ei siihen riitä.Myös se, että jos mies tekee jotain *väärin*, ei siis mitään ihmetemppuja vaan juuri se, että mies tietää miten tykkään, että minuun koskevan.
Miten ihmisen, edessä joku outo mies saattaisi edes tietää miten minua rakastelee?
Tai miten minä voisin tietää mistä hän tykkää?Se *rakastelutaitohan* vahvistuu juuri yhteisestä luottamuksesta ja toisen tuntemisesta.
En osaa heittäytyä niin vahvasti jonkun oudon kanssa, että se johtaisi mitenkään hyvään seksiin.
Puolin eikä toisin.
Miksi siis tyytyä johonkin puolivillaiseen äheltämiseen tuntemattoman kanssa?
Ei kai kukaan sinua siihen ole suostutellutkaan, jos sinä et siitä tykkää? Ihan ymmärrettäviä nuo sinun ajatuksesi ovat. Itse vaan ylempänä kommentoin siihen, kun tunnuit ajattelevan ettei niillä irtoseksiä harrastavilla ole mitään kriteerejä kumppaneiden suhteen. Kyllä minä väittäisin, että ero nopeasti ja hitaasti sänkyyn menevien välillä on yleensä joku ihan muu kuin ne löysät kriteerit. Jotkut tykkäävät seksistä myös ihan sen itsensä vuoksi, jotkut eivät. Ensimmäiset harrastavat nopeasti seksiä koska heille se on pelkkä win-win tilanne. Jälkimmäiset, joihin sinä kuulut, eivät harrasta koska heille se merkitsee riskiä "turhasta" seksistä.
Hyvin yksinkertaista lopulta.
Onko nykyään *epänormaalia* edes muutaman kerran tapailla ja tutustua ennen seksiä?
Tuskin tässä nyt kukaan vuosikausien tai monien kuukausien odottelua tarkoittaa?
Vaan sitä kun otsikossa oli maininta *heti* niin ei tosiaan halua mennä heti sänkyyn.
*heti* ja *epänormaalin* välillä on myös mahdollista toimia.
Vai onko?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tässä alkaa pikkuhiljaa aueta, mistä tämä irtoseksin halveksuminen johtuu. Näillä ihmisillähän on ihan ihmeellisiä harhakäsityksiä.
1. Jos pystyt harrastamaan seksiä ilman syviä tunteita, et voi kokea parisuhdeseksin tunneläheisyyttä.
2. Irtoseksiin kelpaa kuka tahansa.
3. Irtoseksissä aina jompikumpi osapuoli valehtelee.
4. Irtoseksissä toisen osapuolen nautinnolla ei ole mitään merkitystä.
Tässä nyt näitä tähän mennessä tulleita argumentteja, joista ihan jokainen on ainakin omalla kohdallani täyttä potaskaa.
Onko vielä lisää.
Mutta mistä kumpuaa tämä tarve puolustella irtoseksiä ja haukkua pidättyvämpiä estoisiksi ja vaikka miksi.? Sanooko jokin pieni ääni sisällä sittenkin ettei asia ole ok?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan tietää onko nainen täysjärkinen. Mieluummin viestitellään kuukausi tai kaksi, kuin mennään heti panemaan, ja sitten riidellään kun toinen ei ollutkaan sitä mitä haettiin.
Ihan turhaa tähän on alapeukkuja antaa. Mä todellakin seulon naisen tarkkaan, ja mä olen yhden naisen mies ja samaa odotan myös naiselta. Kaksi pitkää suhdetta takana, ja se kolmas on mun viimeinen, hautaan asti.
Ethän sinä sitä voi päättää, ellet ole joku hullu, joka kahlitsee naisensa pannuhuoneeseen. Tuollaisella asenteella olevat ihmiset on suorastaan pelottavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan tietää onko nainen täysjärkinen. Mieluummin viestitellään kuukausi tai kaksi, kuin mennään heti panemaan, ja sitten riidellään kun toinen ei ollutkaan sitä mitä haettiin.
Ihan turhaa tähän on alapeukkuja antaa. Mä todellakin seulon naisen tarkkaan, ja mä olen yhden naisen mies ja samaa odotan myös naiselta. Kaksi pitkää suhdetta takana, ja se kolmas on mun viimeinen, hautaan asti.
Ethän sinä sitä voi päättää, ellet ole joku hullu, joka kahlitsee naisensa pannuhuoneeseen. Tuollaisella asenteella olevat ihmiset on suorastaan pelottavia.
Joo, sitoutuneita. Ymmärrettävästi nykyisessä kertakäyttökulttuurissa on pelottavaa pyrkiä olemaan yhdessä elämän loppuun saakka.
Vierailija kirjoitti:
Onko nykyään *epänormaalia* edes muutaman kerran tapailla ja tutustua ennen seksiä?
Tuskin tässä nyt kukaan vuosikausien tai monien kuukausien odottelua tarkoittaa?Vaan sitä kun otsikossa oli maininta *heti* niin ei tosiaan halua mennä heti sänkyyn.
*heti* ja *epänormaalin* välillä on myös mahdollista toimia.
Vai onko?
"Viikkokaupalla" sanottiin otsikossa. Eli itse käsitän tuon tarkoittavan 1-2 kuukautta.
Ei se toinen opi sinua koskettamaan yhtään paremmin, jos ette puhu nimenomaan siitä. Ja siitähän yleensä puhutaan juuri tapahtumahetkellä, eikä missään kahvipöytäkeskustelussa viikkoja ennen. Käytännössä siis on ihan sama, onko sitä seksiä ekoilla treffeillä vai puolen vuoden päästä, joka tapauksessa se intiimi keskustelu on käytävä siinä vaiheessa kun pöksyt on pois jalasta. Toki voi olla, että jotkut ovat niin ujoja etteivät uskalla kertoa toiveistaan ennen kuin on tutustuttu kunnolla. Joillakin voi mennä jopa vuosikausia ennen kuin uskaltavat kertoa toiveistaan. Tosin tämä taitaa olla enemmän ikäjuttu, koska kyllä minun kokemukseni mukaan ainakin 35-40 vuotiaat naiset osaavat kyllä ilmaista mieltymyksiään heti ensimmäisestä kerrasta.