Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te uskallatte hankkiutua raskaaksi kun tiedetään että kaikenlaiset ikävät yllätykset ovat mahdollisia?

Vierailija
08.08.2018 |

Lapsesta voi tulla vammainen, paikat voi revetä, mies voi jättää, yllättävä työttömyys jne. Miten järkeilette mielessänne että nuo riskit eivät haittaa liikaa?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jos ei koskaan yritä mitään, ei voi onnistua koskaan.

Toisekseen elämmä sosialistisessa valtiossa, missä turvaverkko pitää huolen kaikista. Myös vammaisten lasten työttömien yh-äitien repeämistä.

Vierailija
2/26 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskallan tehdä kaikkea muutakin! Harrastan ratsastusta, vaikka tiedän, että lajissa voi loukkaantua pahasti. Ajelen moottoripyörällä, vaikka autoileminen on turvallisempaa. Toiset tekevät, toiset vatvovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä on kaikki mahdollista. Jos ei noista pääse yli ei myöskään koskaan koe elämää oman lapsen kanssa eikä näe omia lapsenlapsiaan.

Vierailija
4/26 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei elämää voi elää niin että jatkuvasti pelkää ja laskeskelee mielessään ikäviä asioita joita VOISI tapahtua. Silloinhan sitä vain makaisi yksin jossain kellarissa kun ulkona kuitenkin voi joutua vaikka liikenneonnettomuuteen tai tanssilattialla joku tarttua takapuoleen.

Pelkäätkö/ahdistutko myös muista asioista elämässä esim matkustelusta tai iltaisin ulkonaliikumisesta, vai koskeeko tämä vain lisääntymistä?

Vierailija
5/26 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten oma äitisi uskaltautui saamaan sinut? Miten hänen elämälleen kävi?

Vierailija
6/26 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten edellisetkin kommentoijat ovat sanoneet, mikään elämässä ei ole varmaa ja riskitöntä. Kaikenlaiset ikävät asiat ovat mahdollisia. Jos ei halua tehdä mitään sellaista, mihin liittyy riskejä, ei voi koskaan tehdä yhtään mitään.

Vierailija
7/26 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme lasta, ja onnekas olen kun kaikki ovat terveitä. Ikää on nyt 39 vuotta, ja totta puhuen neljättä raskautta riskeineen enää ottaisi itseni, enkä jo olemassa olevien lasten vuoksi. En jaksaisi uskoa että vielä neljännen kerran ja tämän ikäisenä kaikki menisi hyvin.

Vierailija
8/26 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme ensin riittävän kauan kahdestaan eli 20 v. ja sitten kokeilimme. Ihan kelvollinen penska hänestä tuli.

Vierailija
9/26 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Mä taas pyörittelen päässäni ahdistusta siitä että ei mun lapsilleni tässä maailmassa mitään järkevää tekemistä kuitenkaan olisi, ympäristö on täällä jo pääosin pilattu ja ihmiskunnan elämisen edellytykset heikentyvät koko ajan. Kohta alkaa kolmas maailmansota ja ihmisiä on täällä joka tapauksessa aika helvetin paljon liikaa.

Vierailija
10/26 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkäätkö/ahdistutko myös muista asioista elämässä esim matkustelusta tai iltaisin ulkonaliikumisesta, vai koskeeko tämä vain lisääntymistä?

En ole ap, mutta tosiaan, en matkustele, enkä liiku iltaisin ulkona. Tämä ei kuitenkaan millään tavalla ahdista minua. Olen vain päättänyt toimia näin. Ei se päätös ole vaatinut minkäänlaista jatkuvaa pähkäilyä eikä tee minua onnettomaksi. 

11/26 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa voi kysyä kaikkien muidenkin valintojen suhteen. Kaikkeen sisältyy omat riskinsä.

J-eesus opetti periaatteen, että käytössä olevat voimavarat tulee punnita ennen hankkeeseen ryhtymistä (ja siten riskien ottamista). Hän käytti vertauksena talonrakentajaa: eihän talonrakentajakaan ryhdy hommiin ilman, että on ensin tehnyt laskelmat, onko tarvittavat resurssit hankkeen loppuun viemiseen.

Tulee punnita käytössä olevat voimavarat huomioiden myös sen mahdollisuus, että syntyvä lapsi onkin vammainen jne.

Vierailija
12/26 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska elämme tiettävästi vain kerran ja halusin lapsia.

Ei sitä ainoaa elämää kannata jättää elämättä pelkojen takia.

Vierailija
13/26 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei. Mä taas pyörittelen päässäni ahdistusta siitä että ei mun lapsilleni tässä maailmassa mitään järkevää tekemistä kuitenkaan olisi, ympäristö on täällä jo pääosin pilattu ja ihmiskunnan elämisen edellytykset heikentyvät koko ajan. Kohta alkaa kolmas maailmansota ja ihmisiä on täällä joka tapauksessa aika helvetin paljon liikaa.

Hanki apua ahdistukseen. Tuo ei ole normaalia eikä tervettä.

Vierailija
14/26 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Samaa voi kysyä kaikkien muidenkin valintojen suhteen. Kaikkeen sisältyy omat riskinsä.

J-eesus opetti periaatteen, että käytössä olevat voimavarat tulee punnita ennen hankkeeseen ryhtymistä (ja siten riskien ottamista). Hän käytti vertauksena talonrakentajaa: eihän talonrakentajakaan ryhdy hommiin ilman, että on ensin tehnyt laskelmat, onko tarvittavat resurssit hankkeen loppuun viemiseen.

Tulee punnita käytössä olevat voimavarat huomioiden myös sen mahdollisuus, että syntyvä lapsi onkin vammainen jne.

Lapset ovat Jumalan lahjoja, niitä ei tehdä vaan saadaan.

Vierailija
15/26 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin vissiin. Ei tuo mun elämääni mitenkään vaikuta, en vaan halua hankkia lapsia noiden tulevaisuudennäkymien takia. Se että ihmisiä on jo liikaa on muuten ihan yksinkertainen fakta, hyvin outoa jos sen tiedostaminen on merkki sairaudesta.

Vierailija
16/26 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta tosiaan, en matkustele, enkä liiku iltaisin ulkona. Tämä ei kuitenkaan millään tavalla ahdista minua. Olen vain päättänyt toimia näin. Ei se päätös ole vaatinut minkäänlaista jatkuvaa pähkäilyä eikä tee minua onnettomaksi. 

Eihän siinä mitään ongelmaa silloin ole jos jotain asiaa ei halua tehdä. Apn tapauksessa kuitenkin vaikuttaa siltä että hän haluaisi(?) tehdä lapsia muttei kykene koska pelkää. Jos koet että ajatus esim matkustamisesta tai lapsen hankinnasta pelottaa, ahdistaa ja kertaat päässäsi negatiivisia mielikuvia jotka lopulta estävät asian toteuttamisen niin silloin kyseessä on ongelma jota voi hoitaa esim terapiassa. Sinulla ongelmaa ole koska eivät nuo asiat ahdista sinua etkä koe tarvetta niitä tehdä tai mieti miten muut uskaltavat. Silloin tuo ei koske sinua.

Vierailija
17/26 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Ei, kyllä siihen tarvitaan mies ja nainen, ei jumalia ollenkaan. Joskus tarvitaan kyllä lääkäriä, mutta ei ketään jumalia.

Vierailija
18/26 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin vissiin. Ei tuo mun elämääni mitenkään vaikuta, en vaan halua hankkia lapsia noiden tulevaisuudennäkymien takia. Se että ihmisiä on jo liikaa on muuten ihan yksinkertainen fakta, hyvin outoa jos sen tiedostaminen on merkki sairaudesta.

Et ehkä ymmärrä miten naurettavalta nuo sinun "tulevaisuudennäkymäsi" kuulostavat lapsiarkea elävän korvissa.

Eikä se ole fakta, että ihmisiä olisi liikaa. Liikaa mihin? Hyvin tässä eletään ja väkiluku jatkaa kasvamistaan roppakaupalla.

19/26 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Kyllä, lapset ovat Jumalan lahja. Sen lisäksi niiden saamista edeltää myös joukko valintoja, esim. avioliittoon meneminen. Kyse ei ole joko-tai -asiasta, vaan sekä-että.

Vierailija
20/26 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Kyllä, lapset ovat Jumalan lahja. Sen lisäksi niiden saamista edeltää myös joukko valintoja, esim. avioliittoon meneminen. Kyse ei ole joko-tai -asiasta, vaan sekä-että.

Voisitko mennä muualle kertomaan satuja.

Lapsia hankitaan ilman mitään taivaalta kyylääviä kaapumiehiä eikä se edellytä avioliittoa millään tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän