Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12204)
Leena Lehtolainen : Rivo Satakieli.
Håkan Nesser: Yksinäiset
(ruotsal.dekkari)
Vierailija kirjoitti:
A.J Flynn: Nainen ikkunassa
Onko hyvä? Mä laitoin tämän just varaukseen kirjastossa. Mun edellä 2131 varausta :D.
George R. R. Martin - A Storm of Swords (Part 1: Steel and Snow)
Eli Game of Thrones -sarjan kolmas kirja.
Perttu Häkkisen ja Vesa Iitin Valonkantajat.
Mulla on lappunen, johon kirjoitan mielenkiintoisilta vaikuttavien kirjojen tietoja ja tämä oli siinä. Nyt tuli mieleen, sattuneesta syystä :(. En tiedä, saanko luettua loppuun, aika loppuu. Siihen on nyt tietenkin tullut varauksiakin.
Mulla on kesken tällä hetkellä John Greenin Looking for Alaska (luen sitä englanniksi)
Ap:n innostamana aloitin saman sarjan. Taitaa vaan jäädä kesken. Ja sentään pidin esimerkiksi Anna Kareninasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tommi Kinnusen Pintti lähtee matkalukemiseksi.
Täällä moni on sanonut lukevansta tuota Pinttia. Ekan kerran kun sen nimen näin, luulin että joku vitsaili juovansa mieluummin olutta kuin lukevansa :-)
En vaan tajua mikä on tän Kinnusen viehätys, kun siis itse yritin aikoinaan sekä Lopottia että Neljäntienristeystä ja about 10 sivua riitti toteamaan että I'm bored to tears enkä mitenkään jaksa lukea enempää. Ylipäänsäkin luen aika vähän suomeksi kun mun mielestä tarinat on suomalaiskirjoissa pääsääntöisesti huonoja eikä innosta lukemaan.
Waltarista, Veijo Meren jutuista, Linnan Pohjantähdestä, Hilja Valtosen hömpän helmistä kyllä tykkään, mutta siinäpä taitaa olla suomalaiskirjailijat joiden tuotoksista oikeasti pidän. Olen niin montaa Finlandia-palkittuakin kirjaa yrittänyt hampaat irvessä kärsien lukea, että päätin joskus että antaa olla ns. suomalaisen laatukirjallisuuden kanssa. Onko kellään samanlaisia tuntemuksia? Ja: mikä tuon Kinnusen jutuissa viehättää??
Minulla sama, en ymmärrä Kinnusen teosten viehätystä.
Neljäntienristeyksen luin, ja sain loppuun, eikä se huono ollut, ehei. Mutta ei myöskään temmannut missään vaiheessa edes pieneksi hetkeksi mukaansa. Lukeminen oli silkkaa velvollisuutta, kun teosta on niin kiitelty ja siitä puhuttu.
Ilmaisu on mielestäni suomalaiselle kirjallisuudelle niin tyypillistä, etten siitä nauti. Tähän tyyliin: "Kaarinan ääni on pehmeämpi. Se sulkee oven ja askelet kuuluvat menevän alakertaan. Lahja menee katkaisijalle ja napsauttaa valon pois. Huone pimenee." Eli tuo ihmiseen viittaaminen demonstratiivipronominilla fokalisaation merkiksi ja yleensäkin tuo ajattelun ja havaintojen kuvaaminen preesensissä ja, liekö oikea termi vapaa epäsuora esitys vai mikä, mutta inhoan sitä: "Alaeteisessä hän irrottaa toisen kätensä ja koputtaa äidin ovelle. Kukaan ei vastaa. Kellarin ovi on kiinni, joten Onni ei ole tullut sisälle. Ehkä se on navetassa? Lahja koputtaa uudelleen, eikä saa vieläkään vastausta."
Lopotin annoin pois, en lukenut. Ja Pinttiä en tosiaan aio hankkia, siltä osin jää aukko sivistykseeni. Tyyli on makuasia, ja maku on lahjomaton.
Lopotti oli ihan loistava! Neljäntienristeyksestä tykkäsin myös. Pintti taas oli kuolettavan tylsä.
Ja fokalisaatio taas mielestäni sopi oikein hyvin tähän tarinaan tai kerrontaan.
Harmi jos et Lopottia jaksanut loppuun lukea, kirja parani loppua kohden.
Tykkään Kinnusen maalaamasta menneisyyden maailmasta ja tietystä rauhallisuudesta, joka kirjoista huokuu. Paitsi tämä Pintti oli kyllä suoraan sanottuna liiankin rauhallinen ja mitäänsanomaton.
Nyt minulla on kesken "Mehiläisten historia". Njooh.. rauhallinen temmoltaan sekin. Ehkä palaan sen jälkeen dekkareiden pariin :)
Seppo Jokinen: Hervantalainen
Daniel Tammet/Born on a blue day. Mielenkiintoinen on, mutta olen tottumaton lukemaan englanniksi ja se tuntuu työläältä.
Pelle Heron kokoomateos "Ruotsalaiset sotasankarit ja -saavutukset". On niin paksu kirja, ettei jaksa millään kahlata läpi. Toinen samalta tekijältä, ja samasta syystä "Ruotsalaisen miehen ikiaikaisen ja alkuvoimaisen miehekkyyden salaisuus ennen ja nyt".
Mulla oloitettu juuri Sapiens Ihmisen lyhyt historia, aiemmat jo lukenut.
Vierailija kirjoitti:
Perttu Häkkisen ja Vesa Iitin Valonkantajat.
Mulla on lappunen, johon kirjoitan mielenkiintoisilta vaikuttavien kirjojen tietoja ja tämä oli siinä. Nyt tuli mieleen, sattuneesta syystä :(. En tiedä, saanko luettua loppuun, aika loppuu. Siihen on nyt tietenkin tullut varauksiakin.
Valonkantajat oli todella mielenkiintoinen. Voithan sä aina lainata sen uudestaan! :)
Eilen lopetin Lindgrenin Veljeni, Leijonamielen ja tänään aloitan Donna Tarttin Tiklin. Ihan mukava luku-urakka edessä, mutta odotan paljon! Jumalat juhlivat öisin oli sen verran hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Pelle Heron kokoomateos "Ruotsalaiset sotasankarit ja -saavutukset". On niin paksu kirja, ettei jaksa millään kahlata läpi. Toinen samalta tekijältä, ja samasta syystä "Ruotsalaisen miehen ikiaikaisen ja alkuvoimaisen miehekkyyden salaisuus ennen ja nyt".
:D
Stieg Larssonin Miehet jotka vihaavat naisia (meniköhän oikein...). Saattaa olla turhan raskasta luettavaa sängyssä ennen nukkumaanmenoa, mutta työpaikan kirjalainaamossa ei ollut muutakaan, oon lukenut sieltä kaikki kiinnostavimmat jo...
Avalonin usvat nide 1
Kiitos tästä tv- sarja Merlinille :D
Marjo91 kirjoitti:
Avalonin usvat nide 1
Kiitos tästä tv- sarja Merlinille :D
Oi, Avalonin usvat oli ihana! Tuskin tulet pettymään.
Thanatos, häpeä ja muita tutkielmia
Jarmo Valkosen toimittama Häiritsevä yhteiskuntatutkimus (artikkeli kokoelma) ja Sara Stridsbergin Unelmien tiedekunta (romaani).
Mystisiä kissatarinoita