Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko elämäsi perushyvää vai jatkuvaa kärsimystä?

Vierailija
17.10.2025 |

Ja globaalisti ajatellen kuinka monta prosenttia uskot että maailmassa on niitä joiden elämä on perushyvää entä niitä joiden elämä on kärsimystä?Itselläni elämä on kärsimystä. Globaaliin tilanteeseen heittäisin että 60% kärsimystä 40 % perushyvää mutta voi olla liian optimistinen arvio..? Mitä muut ajattelette?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
2/17 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perushyvää. Etenkin lapsuus oli erittäin traumaattinen, lisäksi vakavia haasteita lapsen terveyden kanssa aikuisiällä jne. Nyt kun olen kuntoutunut ja pystyn työelämään ja elämä on suhteellisen tasaista, koen sen hyväksi. Osittain myös asennekysymys. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perushyvää on. Valittaminen on tyhjää ja tympeää,

Vierailija
4/17 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen on aina parempi kuin tämä päivä ja tämä päivä on aina parempi kuin huominen.

Elämä on pelkkää kärsimystä eikä parempaa ole odotettavissa. Turha sanoa, että tee elämästäsi parempaa. Mitään parempaa ei ole luvassa. Katson vain vieressä kun läheiseni kärsivät sairauksiensa kanssa. Sairaudet etenevät eikä asialle voi mitään.

Vierailija
5/17 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilinen on aina parempi kuin tämä päivä ja tämä päivä on aina parempi kuin huominen.

Elämä on pelkkää kärsimystä eikä parempaa ole odotettavissa. Turha sanoa, että tee elämästäsi parempaa. Mitään parempaa ei ole luvassa. Katson vain vieressä kun läheiseni kärsivät sairauksiensa kanssa. Sairaudet etenevät eikä asialle voi mitään.

Ethän sinä läheisten sairauksille voikaan, mutta sinun elämäsihän tuo on. Kuulostaa kyllä itse aiheutetulta asenneongelmalta. 

Vierailija
6/17 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäistä, en olisi uskonut miten yksinäiseksi tulin jo tässä iässä. N61v

Vierailija
7/17 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perushyvää ja suurelta osin jopa aivan mahtavaa.  Kärsimystä tuottaa lähinnä ailahteleva terveys ja ajoittaiset rahaongelmat. Mutta niiden kanssa pärjää. 

Vierailija
8/17 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan suurimmalla osalla on perushyvää, ehkä 80/20. Omani on on enemmän jatkuvaa kärsimystä. Nähdäkseni asennekysymys, hyvin pitkälti.

Vierailija
9/17 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvaa kärsimystä, koska mielenterveyteni haasteisiin ei vaan ole löytynyt hoitoa, ja sen takia valitsen aina itselleni tuhoisia miehiä. Nipin napin pysyn elävien kirjoissa, näissä kaikissa käänteissä, kun en parempia valintoja vaan näköjään kykene tekemään. Aina kyllä yritän, itse asiassa joka päivä. Tehdä parempia valintoja. Itseni ja elämäni eteen. Mutta mönkään menee.

Vierailija
10/17 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän pysyä positiivisena ja kiitollisena, vaikka ahdistushäiriö tuottaa jatkuvasti mieleeni uusia ahdistumisen aiheita. Kun yhdestä selviää, niin kymmenen uutta nousee tilalle. Silti sanon aina kysyttäessä, että minulle kuuluu hyvää, koska olen kiitollinen siitä että on katto pään päällä ja ruokaa. Monella ei ole. 

Vierailija
11/17 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdellen molempia eli ei kumpaakaan.

Vierailija
12/17 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että elämäni on paljon enemmän kuin vain perushyvää.

Mistään maailman prosenteista en osaa arvioida.

Vierailija
13/17 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasaista enimmäkseen ja kurjuutta ja hyviä hetkiä, jonkun verran. Rahaa pitäisi olla enemmän, että ei tarvitsisi kitkutella. 

Vierailija
14/17 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on ollut pääosin perushyvää. Väliin on tietysti mahtunut synkkiäkin jaksoja kuten nyt. Vaan kai tästäkin alhosta vielä noustaan.

Vierailija
15/17 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempaa kuin perushyvää.

Mulla on rinnalla upea nainen, molemmilla on hyväpalkkaiset työt, on omakotitaloa, mökkiä ja pari autoa.

Osa lapsista jo omillaan ja osa kasvaa vielä kotona.

Säästöjä, sekä sijoituksia tietenkin myös löytyy.

Täytyy olla kiitollinen, ettei perheessä kenelläkään ole mitään vakavampia sairauksia.

Vierailija
16/17 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempaa kuin perushyvää.

Mulla on rinnalla upea nainen, molemmilla on hyväpalkkaiset työt, on omakotitaloa, mökkiä ja pari autoa.

Osa lapsista jo omillaan ja osa kasvaa vielä kotona.

Säästöjä, sekä sijoituksia tietenkin myös löytyy.

Täytyy olla kiitollinen, ettei perheessä kenelläkään ole mitään vakavampia sairauksia.

Mukavaa että menee hyvin <3

Vierailija
17/17 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perushyvää elämää. Jotkut ihmiset nyt ei vaan kestä mitään vastoinkäymisiä ja valittavat kaikesta, esimerkki tekevät vanhempien erosta koko elämän trauman.