Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?

Vierailija
07.08.2018 |

Mulla on Tolstoin Sota ja rauha.

Kommentit (12205)

Vierailija
681/12205 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen niin kyllästynyt kotimaisiin historiallisiin romaaneihin, koska niistä on ihan järjetöntä ylitarjontaa. Pidän historiasta, mutta varsinkin kirjat jotka pyörii talvisodan alku- tai jälkitunnelmissa, tai jälleenrakennusajassa, ovat vaan niin loppuun kuluneita. Niitä kirjoja tulee niin paljon, että pistää miettimään kuinka laskelmoitua se on. Suomalaiset ostaa sota/historia aiheisia romaaneja. Siksi niitä tehdään. Kai se on se tuttuus, nostalgia ja illuusio kansan yhtenäisyydestä, mikä vetoaa. Itse kaipaan jotain muuta kun sitä samaa. Siksi esim. Kinnusen romaanit ei ole lähteneet ja olen jättänyt kesken.

Oletko lukenut Kjell Westön romaaneja? En tiedä, onko hänellä toisen maailmansodan aikaan sijoittuvia kirjoja, mutta ne, jotka minä olen lukenut, sijoittuvat ihan muihin aikakausiin. Suosittelen! 

Ap

Vierailija
682/12205 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

motiivi 1 psyykkinen toiminta ja oppiminen

insights course 1

koulukirjoja xd

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/12205 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just aloitin Stephen Kingin The Standin, leikkaamaton versio. 1400 sivua siis, leikatussa n. 1000.

Vierailija
684/12205 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leena Leinosen "Venäläiset tulevat"!

Teos avartaa näkemystä suureen naapurimme, vaikka minullakin on henkilökohtaista kokemusta heistä vuodesta 1971 ja ko. kieltä olen joutunut opiskelemaan jo 1958!

Vierailija
685/12205 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen niin kyllästynyt kotimaisiin historiallisiin romaaneihin, koska niistä on ihan järjetöntä ylitarjontaa. Pidän historiasta, mutta varsinkin kirjat jotka pyörii talvisodan alku- tai jälkitunnelmissa, tai jälleenrakennusajassa, ovat vaan niin loppuun kuluneita. Niitä kirjoja tulee niin paljon, että pistää miettimään kuinka laskelmoitua se on. Suomalaiset ostaa sota/historia aiheisia romaaneja. Siksi niitä tehdään. Kai se on se tuttuus, nostalgia ja illuusio kansan yhtenäisyydestä, mikä vetoaa. Itse kaipaan jotain muuta kun sitä samaa. Siksi esim. Kinnusen romaanit ei ole lähteneet ja olen jättänyt kesken.

Tykkäisitköhän Risto Isomäen Viiden meren kansasta? Se kertoo suomalaisten alkujuurista 11000 vuotta sitten. Myös Uralin läheltä lähteneistä kantasuomalasista ja jopa piispa Henrikin ja Lallin kohtaamisesta. Siinä on lopussa faktaosuus ja tarinat alkuosassa. Minä tykkäsin kovasti.

Vierailija
686/12205 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko lukenut Kjell Westön romaaneja? En tiedä, onko hänellä toisen maailmansodan aikaan sijoittuvia kirjoja, mutta ne, jotka minä olen lukenut, sijoittuvat ihan muihin aikakausiin. Suosittelen! 

Ap

kW on niin yliarvsostettu ettei mitään rajaa .  Vain keskinkertainen suomenruotsalainen pääsee tollaseen asemaan

Vierailija
687/12205 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen Liukkosen O:ta. Melkoinen friikkisirkus. En muista, milloin olisin nauranut näin paljon. Toki teos on myös vaikea matematiikan ja fysiikan termeineen.

Vierailija
688/12205 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Portnoyn tauti

Vierailija
689/12205 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brett Andersonin Hiilenmustat aamut.

Vierailija
690/12205 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

kW on niin yliarvsostettu ettei mitään rajaa .  Vain keskinkertainen suomenruotsalainen pääsee tollaseen asemaan

Noh, voi olla, mutta suosittelen jokaista muodostamaan oman mielipiteensä sen sijaan, että kuuntelee muiden mielipiteitä siitä, mitä kannattaa lukea (heh) ja mitkä kirjailijat ovat yliarvostettuja. En osaa sanoa, minkä verran Westöä pitäisi arvostaa, mutta mä oon lukenut häneltä teokset Missä kuljimme kerran, Leijat Helsingin yllä ja älä käy yöhön yksin, ja olen niistä pitänyt. Missä kuljimme kerran on tullut luettua useampaankin kertaan.

Ap

Vierailija
691/12205 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksalainen Suomi 1918, just aloittamassa...

Vierailija
692/12205 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robin Cook Narkoosi

Vierailija
693/12205 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johanna Holmströmin Sielujen saari. En ole päässyt vielä pitkälle, mutta vaikuttaa hyvältä, vaikka surullinen ja ahdistava.

Vierailija
694/12205 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Brett Andersonin Hiilenmustat aamut.

Luin tämän juuri. Tykkäsin paljon, vaikken Suedesta juuri välitä.

Vierailija
695/12205 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Daniel Silva: Vakoojien talo

Vierailija
696/12205 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultra Brasta kertova Sokeana hetkenä. Paikka paikoin aika yksityiskohtainen 🙄

Vierailija
697/12205 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chomsky: Optimism over despair - hyvä kirja

Vuori : Erään tapon tarina - tykkään

Tolstoi: Sota ja rauha

- aloittelen tätä viimemainittua pikku hiljaa, kaiken muun ohella siis välipalana, kun mainostit sitä ap täällä ja muistin, että kierrätyshyllystä joskus löytämäni pokkariversion osat 2-4 ovat hyllyssäni, luin tuosta 2-kirjan alusta parikytä sivua J.A. Hollon suomennosta ja ei se hullummalta tuntunut joten laitoin varauksen 1-osaan kun lähikirjastosta löytyi vain Esa Adrianin suomennosta eikä se innostanut kun Hollolla aloitin, kumpaa suomennosta sinä luet?

Vierailija
698/12205 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- aloittelen tätä viimemainittua pikku hiljaa, kaiken muun ohella siis välipalana, kun mainostit sitä ap täällä ja muistin, että kierrätyshyllystä joskus löytämäni pokkariversion osat 2-4 ovat hyllyssäni, luin tuosta 2-kirjan alusta parikytä sivua J.A. Hollon suomennosta ja ei se hullummalta tuntunut joten laitoin varauksen 1-osaan kun lähikirjastosta löytyi vain Esa Adrianin suomennosta eikä se innostanut kun Hollolla aloitin, kumpaa suomennosta sinä luet?

Luen Esa Adrianin suomennosta. Esa Adrian on jumala! (Myönnän, että menee vähän överiksi, mutta voi jessus, mikä suomentaja!) Mä oon nyt kolmannessa osassa. Mitä oot tykännyt kirjasta, vai onko vielä liian aikaista sanoa?

Mä aloitin lukemaan nyt Sodan ja rauhan rinnalla Emma Vepsän Asfalttivolgaa etelään. Kertoo kirjoittajan liftausmatkasta Moskovasta Afganistaniin. Tuohon on varauksia, joten täytyy lukea nyt, kun sain käsiini.

Ap

Vierailija
699/12205 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luen Esa Adrianin suomennosta. Esa Adrian on jumala! (Myönnän, että menee vähän överiksi, mutta voi jessus, mikä suomentaja!) Mä oon nyt kolmannessa osassa. Mitä oot tykännyt kirjasta, vai onko vielä liian aikaista sanoa?

Mä aloitin lukemaan nyt Sodan ja rauhan rinnalla Emma Vepsän Asfalttivolgaa etelään. Kertoo kirjoittajan liftausmatkasta Moskovasta Afganistaniin. Tuohon on varauksia, joten täytyy lukea nyt, kun sain käsiini.

Ap

Piti vielä sanomani: mun pitää varmasti kurkata sitä Holloa, kun nyt tuon mainitsit, jos saan sen jostain käsiini.

Ap

Vierailija
700/12205 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksalainen Suomi 1918, just aloittamassa...

1918, kuinka vallankumous levisi Suomeen.

Samassa aihepiirissä ollaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi