Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12204)
Mulla on Sapiens ollut kesken jo pitkän aikaa. Tosi hyvä kirja, jota suosittelen kaikille, mutta jostain syystä en jaksa sitä lukea kuin muutaman kappaleen aika ajoin. Sen sijaan vanhoja klassikko dekkareita menee monta viikossa.
Lynn picknett : the secret history of lucifer
Täytyy kyllä sanoa, että aika roskaa luette. No, kukin tietysti tyylillään, ei siinä mitään. Mutta kyllä selvästi näkee ,että ihmiset lukevat "suosittuja" tai yleisesti "hyväksyttyjä" kirjoja eli siis myyntilistojen kärkinimiä, jotta voi samaistua massaan.
Vierailija kirjoitti:
Stephen ja Owen Kingin Ruususen uni.
Aivan varmaan joo...Pic or didn’t happen
Rick Riordan: Vaiennut oraakkeli
Mä aloitin Tuntemattoman sotilaan lukemisen yläasteella tai lukiossa, en muista. 1980-luvulla. Kesken on vieläkin.
Laila Hietamies-Valkeat yöt, aikaisemminkin olen lukenut Laatokka sarjan, mutta nyt teki mieli lukea sarja uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Sapiens ollut kesken jo pitkän aikaa. Tosi hyvä kirja, jota suosittelen kaikille, mutta jostain syystä en jaksa sitä lukea kuin muutaman kappaleen aika ajoin. Sen sijaan vanhoja klassikko dekkareita menee monta viikossa.
Sapiens oli ihan kohtalaisen hyvä kirja, luin parissa päivässä mutta se 2-osa Homo Deus oli rasittavaa kuraa. Sisulla luin senkin läpi kun nyt melkein vuoden odotin sitä kirjaston varausjonossa, mutta en voi suositella.
Kevin Kwanin Crazy rich asians. Oikein viihdyttävä, aion varmasti lukea koko trilogian.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy kyllä sanoa, että aika roskaa luette. No, kukin tietysti tyylillään, ei siinä mitään. Mutta kyllä selvästi näkee ,että ihmiset lukevat "suosittuja" tai yleisesti "hyväksyttyjä" kirjoja eli siis myyntilistojen kärkinimiä, jotta voi samaistua massaan.
Olisit edes vaivautunut mainitsemaan muutaman lukemasi kirjan. Toivottavasti tuli parempi mieli kun sait sanottua.
Vierailija kirjoitti:
Pääasia, että yleensä lukee. Niin kuin Donner sanoi aikanaan: Lukeminen kannattaa aina.
Itse käyn kirjastossa pari kertaa kuussa, luen välillä mitä luen. Nyt on menossa Rosilan Arkadianmäen kirstunvartija ja joku dekkari odottaa lukemista. Varauksessa kirjastossa on mm. Seppo Jokisen uusin komisario Koskinen ja Tommi Kinnusen Pintti ja joku muukin. Varailen aina uusia, en edes muista mitä mutta sitten saan tekstarin kirjastosta, että voi hakea. Tuon Jokisen kirjan kun varasin, oli varausnumero tuhat -jotain mutta eiköhän sekin kohta ala tulla :)
Leif GW Persson: Voiko kuolla kahdesti ( Ruotsalainen dekkari ).
Elena Ferrera: Ne jotka lähtevät ja ne jotka jäävät.
Henry Parland Sönder. Taisi olla Rikki suomeksi. Kuulemma jokin vanha kulttiteos mutta pahasti tökkii
Kesken on Ilkka Malmbergilta postuumisti julkaistu 1917 ja Jari Tervon Matriarkka. Ensinmainittu on parempi.
Tunne lukkosi