Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12467)
Luin myös semmoisen kun Auschwitzin tatuoija. Kertoo tositarinan miehestä, joka joutui tatuoimaan toisten vankien vankitatuoinnit. Kamala aihe, mutta todella koskettava ja voimaannuttava. Tarinassa on toivoa ja rakkautta, että sen jaksaa lukea.
Elie Wiesel: Yö sekä John Stephens: Smaragdiatlas. Ensimmäinen on kuvaus elämästä keskitysleirillä, jälkimmäinen on nuorille suunnattu fantasiakirja.
Elly Griffiths - Now You See Them
Sain vihdoin ja viimein kirjan kätösiini viime perjantaina. Kirjaston jonossa olin ollut marraskuusta saakka, silloin sain varausnumeron 7. Yksi ainoa kappale tuota kirjaa kiertää koko Varsinais-Suomea, ja kun tässä välissä ehti olla monen kuukauden koronalepokin, niin kesti näin tolkuttoman kauan. Aloitin kirjan eilen, joten ei vielä paljon kommentoitavaa. Sarjan edellisen kirjan, The Vanishing Boxin, tapahtumista on edetty 11 vuotta eteenpäin vuoteen 1964 saakka. Maailma on muuttunut: Britanniassa tytöillä alkaa olla minihameet ja modit ja rokkarit ottavat yhteen niin kuvaannollisesti kuin kirjaimellisestikin. Tytöt kiljuvat hysteerisesti niin Beatlesin kuin kaiken maailman elokuva-Bobbyjenkin perään. Tästä aikakaudesta tiedän etukäteen paljon enemmän kuin sarjan aikaisempien kirjojen 1950-luvun brittiyhteiskunnasta.
Paul Gilbert: Myötätuntoinen mieli
Sven Hassel: Rangaistuspataljoona
Sharon Penman: The Sunne In Splendour
Vierailija kirjoitti:
Sven Hassel: Rangaistuspataljoona
Ala-asteen viimeisillä luokilla innostuin sotakirjallisuudesta. Luin tuota vähän ja sain hirveitä painajaisia. Se jäi kesken, pysyvästi.
Ap
Olga Kokko - Munametsä ja (en muista kirjailijaa) - Mallikappale
Anni Kytömäen Kivitasku. Juuri aloitettu, joten vielä en osaa arvioida.
Patricia Posner
Auschwitzin apteekkari.
Hyvin mielenkiintoinen kertomus keskitysleiristä.
Ranska, Macron ja minä. Helena Petäistön. Siinäpä vasta osaava mies. Gargantua tulee mieleen.
Jörn Donner: Mammutti. Lukeminen kannattaa aina.
Ope kirjoitti:
Ranska, Macron ja minä. Helena Petäistön. Siinäpä vasta osaava mies. Gargantua tulee mieleen.
Monikaan ei entistä opettajaansa ole alleen saanu. Emmanuel se on.
Vierailija kirjoitti:
Ope kirjoitti:
Monikaan ei entistä opettajaansa ole alleen saanu. Emmanuel se on.
Macroni nysväilly menemään hyvillä mielin kouluaikojaan muistellen.
Mindhunter - John Douglas & Martin Olshaker.
Käsittelee rikollisten profilointia ja FBI:n historiaa, sekä toimintaa yleisellä tasolla, John Douglasin omiin kokemuksiin perustuen (aktiiviura 1970-1996). Sisältää myös John Douglasin omaelämäkerrallisia kuvauksia.
Hyvin silmiäavaava kirja monella tavalla, mutta ei sovi ihan kaikille, koska aidot rikoskuvaukset on aika ajoin äärimmäisen julmia.
Kaiksi kirjaa luettavana
A. Halonen (1928): Luokkasota
A.Hitler (1943): Mein Kampf
Suzanne Collins: Balladi laululinnuista ja käärmeistä. Uusi Nälkäpelien maailmaan sijoittuva romaani, tosin kyseessä on esiosa. Kirjan päähenkilönä on aiemmissa kirjoissa esiintynyt julma presidentti Coriolanus Snow, joka tosin on tässä vaiheessa vasta teinipoika sodan jälkeisessä Panemissa, jossa on alkamassa kymmenes Nälkäpeli.
Mulla on sellainen kuin Paluu helvetistä. Kertoo entisen suurrikollisen Kimmo Harjulan tarinan. Hänen lapsuus oli tosi hirveä, niin hireä että oma lapsuus tuntuu kukkakedolta.
Isä esim pakoitti Kimon seitsemän vuotiaana salakuljettamaan tavaroita Suomesta Ruotsiin. Kun hän jäi kiinni, isä hakkasi Kimmon. Yksi kerta oli erikoisen kauhea, en halua kertoa sitä tässä, lukekaa itse...
Tarina antaa toivoa siitä, että aina voi alkaa nk. kunnon kansalaiseksi. Vaikka olisi miten paatunut rikollinen.