Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12467)
Anna-Leena Härkösen ”Juhannusvieras”.
Terry Pratchett ja Neil Gaiman; Hyviä enteitä - Noita Agnes Nutterin tarkat ja huvittavat ennustukset
Dexter Palmer - The Dream of Perpetual Motion
Raamattu uusi testamentti suomeksi ja englanniksi . Revelation . Jeesuksen ilmestys . Joka kieltää Pojan ei pelastu .
William Faulkner: Liekehtivä elokuu
Paola Pigani: Älä astu sieluuni kengät jalassa.
Ehkä ensimmäisen kerran elämässäni aloin oikeasti tajuta romanien elämää. Tosin he ei enää elä sitä elämää, mutta muistoissani on vielä lapsuus ja nuoruus, kun romaniporukat kuljeskelivat pitkin maakuntia asettumatta ikinä vakituisesti mihinkään. Värikkkäät "mustalaiskuormat" kierteli pitkin maita ja mantuja, kävi meilläkin varsinkin mummolassa, ja siellä saattoivat asustella talonväen kanssa jopa viikonkin verran. Nukkuivat saunassa ja milloin missäkin. Miehet teki hevoskauppaa ja naiset myi pitsejä. Enää sitä maailmaa ei ole. Nykyaika on muuttanut romanejakin, mielestäni ikävämpään suuntaan. Tai siis tehnyt heidän elämästään vaikeampaa.
Jussi Adler-Olsenin Uhri 2116. Jatkoa Osasto Q-sarjaan. Olen tykännyt näistä trillereistä, kannattaa
lukea oikeassa järjestyksessä koska päähenkilöt ovat samoja, tapaus vaihtuu. Kirjailijalla myös hyvä
Aakkostalo-kirja joka on itsenäinen romaani.
Ostin kirjakaupan alesta Boris Akuninin Valtioneuvos-nimiseen kirjaan, joka kuuluu Erast Fandorin -dekkarisarjaan. Mulla on muistaakseni kolme sarjan aikaisempaa osaa pokkarina. Noista varmasti on lapsillekin luettavaa muutaman vuoden kuluttua. En ole lukenut kauheasti dekkareita, mutta nämä ovat ihan hauskoja.
Ap
Markku Kuisma ja Pekka Seppänen
Suomen pahimmat bisnesmokat - Tarinoita huippujohtamisesta
Todella hyvä kirja! Mukaansatempaava, vähän humoristisestikin kirjoitettu, hyvin taustoittava ja ihan mattimeikäläisellekin ymmärrettävää kieltä. Mielenkiintoista lukea esimerkiksi asioista, jotka johtivat 90-luvun lamaan, kun itse olin silloin lapsi ja isä oli työttömänä.
Ulla-Lena Lundbergin Jää noin puolessa välissä. On hyvä, saaristolaiselämää sotien jälkeen.
Narsistin lapsena
(Huonosti kirjoitettu eli jäänee kesken.)
Kari Kuula: Paholaisen biografia, pahan olemus, historia ja tulevaisuus. Käsittelee laajasti pahan historiaa eri myyteissä ja uskonnoissa.
Johanna Vuoksenmaan esikoisromaani Pimeät tunnit. Ihana 70-luvun Hämeelinnaan sijoittuva romaani jossa seurataan yhden perheen elämää.
Yrsa Sigurdardottirin dekkari Perimä. Hyvä heti alusta, Islantiin sijoittuva rikostarina.
Annamari Marttisen tässä meillä on kaikki nyt.
Ruth Hoganin kadonneiden tavaroiden vartija
Sellainen Fregatti merimies aiheinen jännäri tai jotain, ollut kesken jo sellaiset 20 vuotta. Mulla ei ole edes koko sarjaa, vain muutama kirja. Yhessä vaiheessa teki mieli etsiä ja ostaa ne loput kirjat.
Alastair Reynoldsin Luiden hiljaisuus. Kolmas osa avaruusopperaa 10 miljoonan vuoden päässä tulevaisuudessa.
Ihan eka Mma Ramotswe :)
Myös METALLICA: Syntymä ja Kuolema
Mä oon lukenut Westön kirjoista nuo mainitsemasi sekä Finlandian voittaneen teoksen Missä kuljimme kerran. Luulen, että Westö on yksi näistä kirjailijoista, jotka jakavat tosi paljon mielipiteitä. Siitä haahuilusta joko tykkää tai ei. Mulla on tuo Missä kuljimme kerran omana ja olen sen lukenut useampaan kertaan. Mulle uppoaa sellainen vähän juoneton haahuilu.
Ap