Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12201)
Ferranten Napoli-sarjan toinen kirja. Myös Idiootit ympärilläni ja Valtaojan Kohti ikuisuutta. Just eilen sain loppuun viimeisen kesädekkarin, Cornwellin Scarpetta-sarjan Kaaoksen.
Vierailija kirjoitti:
Mies 37v kirjoitti:
Ei kukaan nykyaikana enää lue mitään kirjoja.
Se, että sinä et lue kirjoja, ei tarkoita sitä, että kukaan muukaan ei lukisi kirjoja.
Kyllä asia vain on niin, että jos joku vielä vuonna 2018 lukee tosiaan jotain kirjoja, niin hän on jäänyt pahasti ajasta jälkeen johonkin 1980-luvulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Martha Wells - Rogue Protocol: The Murderbot Diaries
Hei, onko hyvä sarja? Etsin just uusia kivoja sarjoja luettavaksi/kuunneltavaksi, vaikutti ainakin guuglamisen perusteella kivalta.
Itellä vikat hetket menossa kirjasta "The Long Way to a Small Angry Planet" -Becky Chambers. Tykkään kovasti.
Itse olen tykännyt kovasti ja neljäs kirja on jo pre-orderissa.
Vierailija kirjoitti:
Vitsi, mutta olen kaikille teille tähän ketjuun kirjoittaneille kateellinen, koska olen itse niin saamaton ja hidas lukija.
Milloin ihmeessä ehditte lukea? Kauanko teillä menee keskimäärin parinsadan sivun kirjan lukemisessa aikaa?
Vinkkejä miten voisin petrata lukemisessani, kiitos. 🌺
Netissä ja somessa vähemmän. Kun puuro hautuu, kirja käteen. Kun odotat unta, kirja käteen. Kun viet lapsia johonkin ja jäät odottamaan, ota kirja.
Mies 37v kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies 37v kirjoitti:
Ei kukaan nykyaikana enää lue mitään kirjoja.
Se, että sinä et lue kirjoja, ei tarkoita sitä, että kukaan muukaan ei lukisi kirjoja.
Kyllä asia vain on niin, että jos joku vielä vuonna 2018 lukee tosiaan jotain kirjoja, niin hän on jäänyt pahasti ajasta jälkeen johonkin 1980-luvulle.
Siitä huolimatta kuitenkin niitä kovasti kirjoitetaan ja luetaan.
Itseasiassa Amazon.com:n kirjojen myynti on kasvanut lähivuosina, eli lukeminen taitaa tulla muotiin. Oletkohan sinä nyt ajastasi jäljessä?
https://www.thebookseller.com/news/amazon-book-sales-45-616171
Henning Mankel Daisy sisters.
En millään meinaa saada aloitettua, Henning on alussa aika pitkäveteinen
Waltarin Angelos tuli rykäistyä ( uudestaaan ). Medium plus Waltari. Siinä oli todellinen ammattilainen. Ehdotuksia seuraavaksi? ( Luin toki Doctorowia välissä )
Minäkin kaipaan ns. kevyempää matskua: en vain ole tajunnut niiden viihdearvoa? Läheinen kuoli plus Mude vakavasti sairas, joten en nyt jaksa jotain Alastalon kaltaista ilmaisua. Toisaalta joku Irvine Welsh+ S.H. Jos joku nyt jostain syystä lukee tätä ( skidi - teini), niin Häräntappoase ainakin itselle toimi Kafkan ja Hessen ohessa.
Yritin lukea Burrougshsin Tarzaneita, mutta ei käy..... oikeasti omituista tekstiä....homoeroottista avointa rasismia ja kolonialismia. Voi ei. Mars-sarjan jätän lukematta, mutta Tarzan on myös Johnny Weissmuller jne.
Orgasmic birth pitäisi viimeistellä ennen kuin poksahdan :)
Vierailija kirjoitti:
Waltarin Angelos tuli rykäistyä ( uudestaaan ). Medium plus Waltari. Siinä oli todellinen ammattilainen. Ehdotuksia seuraavaksi? ( Luin toki Doctorowia välissä )
Minäkin kaipaan ns. kevyempää matskua: en vain ole tajunnut niiden viihdearvoa? Läheinen kuoli plus Mude vakavasti sairas, joten en nyt jaksa jotain Alastalon kaltaista ilmaisua. Toisaalta joku Irvine Welsh+ S.H. Jos joku nyt jostain syystä lukee tätä ( skidi - teini), niin Häräntappoase ainakin itselle toimi Kafkan ja Hessen ohessa.
Yritin lukea Burrougshsin Tarzaneita, mutta ei käy..... oikeasti omituista tekstiä....homoeroottista avointa rasismia ja kolonialismia. Voi ei. Mars-sarjan jätän lukematta, mutta Tarzan on myös Johnny Weissmuller jne.
Ootko kokeillut Boris Akuninin dekkareita? Googlaa, ihan hauskoja ovat, oon jonkun lukenut jopa useampaan kertaan.
Ap
Emelie Schepp:in Hidas kuolema.
Fantasian ystävä kirjoitti:
Mitään ei ole nyt kesken, mutta tänään aloitan lukemaan Taru Sormusten herrasta-kirjan ja tällä kertaa luen sen yli 1000 sivua käsittävän tiiliskiven kannesta kanteen, vaikka siihen menisi koko loppuvuosi.
Uuh, tsemppiä. Ei se sivumäärä, vaan se loputon jaarittelu sukuhaaroista ja kaikista muista sivuraiteista, jotka eivät vie tarinaa yhtään eteenpäin. Tämän ainoan kerran elämässäni sanon, että leffa oli parempi kuin kirja.
Av-kirja. Löytyy netistä sähköisessä muodossa. Hyvin viihdyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Donna Tarttin Tikli, saa jäädä kesken koska kirja on täysi fiasko. Kauhea pettymys.
Minä jätin tämän myös kesken. Yliarvostettu teos. Seitsemän veljestä tempasi mukaansa, kun sen näin aikuisiällä luin, mutta tuo Tikli on vain loputonta jaarittelua, muka tyylikkäästi.
Terry Pratchett: The Truth
Aloitin muutama vuosi sitten lukemaan hänen Discworld-teoksiaan kirjoitusjärjestyksessä ja siinä tulee samalla luettua vanhat suosikit että ne, jotka ovat jääneet kokonaan lukematta. Tämä on sellainen, jota en ole ennen lukenut. Kirjojahan riittää ja tasoeroja teoksissa löytyy, mutta pääosin aina huonompikin Pratchett on paikoitellen nautittavaa sanailua. Projektissa on kestänyt, sillä luen pääasiassa muuta ja välillä olen pitänyt puolenkin vuoden tauon niistä. Sitten taas päätän napata seuraavan käsittelyyn. Hiljaa hyvä tulee...
En ole. Kiitos vinkistä. Tsekkaan kirjailijan Ehdin aloittaa Lasse Pöystin "elämäkerran". Dekkareita vastaan ei ole mitään, jostain syystä niitä tulee luettua vähemmän. Esim. Joensuun Harjunpää - sarjahan on erinomainen. Tokin diggailen muitakin dekkareita.
Hitlerin Taisteluni Koraani ja Mormonin kirja
Hei, onko hyvä sarja? Etsin just uusia kivoja sarjoja luettavaksi/kuunneltavaksi, vaikutti ainakin guuglamisen perusteella kivalta.
Itellä vikat hetket menossa kirjasta "The Long Way to a Small Angry Planet" -Becky Chambers. Tykkään kovasti.