Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?

Vierailija
07.08.2018 |

Mulla on Tolstoin Sota ja rauha.

Kommentit (12201)

Vierailija
321/12201 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milan Kunderan Olemisen Sietämätön Keveys ja Tolstoin Anna Karenina. Tuota Kareninaa en varmaan saa koskaan loppuun. Ihme jahkailua ja melko tylsä kirja. Olemisen Sietämätön Keveys on tähän asti ollut positiivinen yllätys.

Vierailija
322/12201 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marc Goodman - Future Crimes

Philip K. Dick - The Man in the High Castle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/12201 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ei ole nyt kesken, mutta tänään aloitan lukemaan Taru Sormusten herrasta-kirjan ja tällä kertaa luen sen yli 1000 sivua käsittävän tiiliskiven kannesta kanteen, vaikka siihen menisi koko loppuvuosi.

Vierailija
324/12201 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aapinen.

Vierailija
325/12201 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille olen lukemassa Eduard Uspenskin Takuumiehiä.

Itselläni on kesken

- Dan Brown Alku

- Robin Cook Myrkky

ja Mark Manson Kuinka olla piittaamatta paskaakaan.

Vierailija
326/12201 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan nykyaikana enää lue mitään kirjoja.

Vierailija
327/12201 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 37v kirjoitti:

Ei kukaan nykyaikana enää lue mitään kirjoja.

Se, että sinä et lue kirjoja, ei tarkoita sitä, että kukaan muukaan ei lukisi kirjoja.

Vierailija
328/12201 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Idiootit ympärilläni

Onko hyvä? Mul on ollu ikuisuuden varauksessa kirjastossa.

Hyvin tyypillinen genrensä edustaja. Kirjoitustapa on ärsyttävän laskelmoitu. Vekkulia vertausta pukkaa jokaisessa välissä.

Itse pidin kirjaa vastenmielisenä mutta ilmeisesti teos on kuitenkin yläpeukutusten määrästä päätellen onnistunut avaamaan monissa uudenlaisia ajatuspolkuja.

Vierailija
329/12201 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi, mutta olen kaikille teille tähän ketjuun kirjoittaneille kateellinen, koska olen itse niin saamaton ja hidas lukija.

Milloin ihmeessä ehditte lukea? Kauanko teillä menee keskimäärin parinsadan sivun kirjan lukemisessa aikaa?

Vinkkejä miten voisin petrata lukemisessani, kiitos. 🌺

Vierailija
330/12201 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaarallisilla Vesillä Helge Heikkinen 1960

Vierailija
331/12201 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jordan Peterson: 12 Rules for Life

Vierailija
332/12201 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vitsi, mutta olen kaikille teille tähän ketjuun kirjoittaneille kateellinen, koska olen itse niin saamaton ja hidas lukija.

Milloin ihmeessä ehditte lukea? Kauanko teillä menee keskimäärin parinsadan sivun kirjan lukemisessa aikaa?

Mulla lukemisaika riippuu täysin siitä, millainen kyseinen kirja on ja millainen tilanne elämässä on käsillä. Olen nopea lukija, mutta siihen, miten usein tulee lukeneeksi, vaikuttavat monet seikat: miten koukuttava kirja on, millaisia muita asioita on elämässä ja huvittaako sillä hetkellä ylipäätään lukea. Olen tänä vuonna lukenut tosi vähän, mutta nyt kesällä taas petrannut.

Mä luen yleensä aina ennen nukkumaanmenoa. Se rauhoittaa – tai riippuu kirjasta! Varmasti yksi syy, miksi tykkään lukea hidastempoisia kirjoja on se, että ne rauhoittavat. Mutta kyllä mä oon silti joskus lukenut pikkutunneille asti vaikka jotain Anna Kareninaa, jota monet pitävät todella pitkäveteisenä, ja kerran luin tuota Sotaa ja rauhaakin niin, että kello oli yhtäkkiä 2...

Pitää valita alkuun kirja, joka kiinnostaa niin paljon, että se tekee mieli lukea loppuun. Sillä tavalla saa rutiinia lukemiseen ja löytää omasta elämästä ne paikat, jolloin on aikaa lukemiseen.

Ap

Vierailija
333/12201 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin uudelleen kirjan jonka aiemmin kahlasin joskus teininä eli Leon Uris: Exodus. Huomenna sitten kirjakauppaan työpäivän jälkeen ostamaan Tommi Kinnusen uusimman kirjan.

Vierailija
334/12201 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martha Wells - Rogue Protocol: The Murderbot Diaries

Vierailija
335/12201 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anneli Kannon Pyöveli.

Vierailija
336/12201 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä innostuin lukemisesta vasta pari vuotta sitten ja hankin kirjastokortin. Lapsena ja nuorena luin paljon, mutta jossain vaiheessa se jäi. Nyt lukeminen on korvannut telkkarin katselun. Luen pääasiassa iltaisin ennen nukkumaan menoa. 300-400 -sivuiseen kirjaan menee n. viikko.

Vierailija
337/12201 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

336 jatkaa, että tokihan sitä on useampikin kirja kesken. Kesken on myös jo kauan ollut Erlend Loen Tosiasioita Suomesta, mikä on ohuudestaan huolimatta osoittautunut käsittämättömän raskaaksi. Loen Supernaiivi sen sijaan oli loistava.

Tv-sarjan innoittamana luemme yhdessä mieheni kanssa Margaret Atwoodin Orjattaresi-romaania.

Kahlasimme yhdessä taannoin GoTit läpi - toiveissa olisi aloittaa jotain edes liki yhtä vangitsevaa ja helposti yhdessä luettavaa kirjasarjaa, olisiko teillä ehdotuksia?

Vierailija
338/12201 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai muuten kuin lukemalla, mutta sen pitäisi olla säännöllistä ja kestää ainakin tunti tai pari kerrallaan.

Vierailija
339/12201 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carmen Aguirren omaelämäkerta Kiihkeä maa, kertoo naisen lapsuudesta ja teini-iästä Chilen vastarintaliikkeessä Augusto Pinochetin diktatuurin aikana. Hyvin mielenkiintoinen, rankka ja ajatuksia herättävä tarina.

Vierailija
340/12201 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai muuten kuin lukemalla, mutta sen pitäisi olla säännöllistä ja kestää ainakin tunti tai pari kerrallaan.

Aika harvoin mä ehdin lukemaan tuntia tai varsinkaan paria putkeen! Ehkä joskus automatkoilla voi mennä tunti putkeen.

Ap