Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12202)
Vierailija kirjoitti:
Tommi Liimatan ja Jouni Hynysen kirjeenvaihdosta tehty Rillipää ja Läski on vessalukemisena nyt, yhdellä istunnolla menee aina yksi kirje.
Tää muuten kuulostaa ihan hauskalta idealta! Mitä pidät? Ootko lukenut Tommi Liimatan romaaneja? Mä en ole, enkä tajua miksi. Pitää muistaa jossain välissä lainata.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tommi Liimatan ja Jouni Hynysen kirjeenvaihdosta tehty Rillipää ja Läski on vessalukemisena nyt, yhdellä istunnolla menee aina yksi kirje.
Tää muuten kuulostaa ihan hauskalta idealta! Mitä pidät? Ootko lukenut Tommi Liimatan romaaneja? Mä en ole, enkä tajua miksi. Pitää muistaa jossain välissä lainata.
Ap
Ihan hauskaa luettavaa miesten ajatustenvaihto on. Ei ole Liimatan tuotanto muuten kuin musiikilliselta puolelta tuttua, Jeppis pitäisi lukea ystävän ehdotuksesta. Saattaa johtua ehdotus koska olemme Keski-Pohjanmaalta, mutta silti pitää tarttua ehdotukseen.
Vierailija kirjoitti:
Linkolan elämäkerta. Juuri sain Antti Tuurin Ikitien loppuun, en vakuuttunut, vaikka aihe olikin tosi kiinnostava.
Saanko kysyä, mikä sua tökki Ikitiessä? Mä luin sen tosi äkkiä silloin joskus, joten nyanssit menivät ohi. Se oli niin järkyttävä, että oli pakko jatkaa. Mutta myöhemmin olen miettinyt, olikohan se vähän laskelmoitua... Siis se, mitä siellä kolhoosissa tapahtui (jätän nyt tapahtumat mainitsematta, etten spoilaa kirjaa jollekulle kiinnostuneelle) on historiallisessa mielessä ihan todenmukaista, en sillä tarkoita, mutta mietin, ovatko Tuurin kirjat alkaneet noudattaa tietynlaista kaavaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ihan hauskaa luettavaa miesten ajatustenvaihto on. Ei ole Liimatan tuotanto muuten kuin musiikilliselta puolelta tuttua, Jeppis pitäisi lukea ystävän ehdotuksesta. Saattaa johtua ehdotus koska olemme Keski-Pohjanmaalta, mutta silti pitää tarttua ehdotukseen.
Mä en ole kuunnellut Absoluuttista nollapistettä (tai muutakaan Liimatan musaa), mutta jonkun haastattelun perusteella ihastuin hänen sisäiseen maailmaansa. Siksi outoa, että Jeppis on jäänyt lukematta (ja eikös hän ole julkaissut sen jälkeen muitakin romaaneja?).
Ap
Onneksi alkoi sataa, joten jään nyt tänne keskustelemaan kirjallisuudesta oikeiden hommien sijaan :D
Ap
Idiootit ympärilläni oli pettymys. Tekopirteää, muka hauskasti kirjoitettu. Tämä neljään väriin lokerointi, kun ihmisiset omaavat joka väristä jonkin piirteen.
Vierailija kirjoitti:
Svetlana Aleksijevits: Sodalla ei ole naisen kasvoja
Sain tämän luetuksi ja en voi muuta kuin suositella. Järkyttäviä tarinoita, pari kertaa saatoin vähän itkeä tihrustaa. Aion lukea kirjailijan muutkin teokset.
Vierailija kirjoitti:
Idiootit ympärilläni oli pettymys. Tekopirteää, muka hauskasti kirjoitettu. Tämä neljään väriin lokerointi, kun ihmisiset omaavat joka väristä jonkin piirteen.
Mistä tämä Idiootit ympärilläni oikeastaan kertoo, kun noin joka toinen tuntuu sitä lukevan?
Ap
Ira Vihreälehto - Kunnes rauha heidät erotti
Antto Terras , Stockman yard.
Elena Ferrante: Uuden nimen tarina
Marjo Liukkonen: Hennalan naismurhat 1918
Olen viime ja tämän vuoden ajan lukenut paljon v. 1918 liittyvää kirjallisuutta. Tämä on niistä ehdottomasti huonoin. Kirjoittajan poliittinen aatemaailma puskee läpi. Ei se vielä mitään, mutta kun tekijä kirjoittaa suullisesti siirtyneen muistitiedon kuin se olisi faktaa, eikä asioita ole tarkistettu. Väitöskirja on kuitenkin Lapin yliopistolla hyväksytty.
Paljon, paljon parempi ajasta kertova teos on Tiina Lintusen Punaisten naisten tiet. Suosittelen lämpimästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tämä Idiootit ympärilläni oikeastaan kertoo, kun noin joka toinen tuntuu sitä lukevan?
Ap
Mulla jäi kesken. Iso pettymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä täällä luetaan erikoista ja "hienoa" kirjallisuutta..ja alkukielellä tietysti.
Itse olen mielestäni lukenut paljon,tykkään myös kotimaisesta ja uutuksia metsästelen. Nykyisin aika paljon ekirjoja.
Paraikaa aloittelen Pirjo Hassisen uusinta eli Parit.Ihmiset lukevat sellaista kirjallisuutta kuin lukevat. Kirjaston tai kirjakaupan hyllyltä saa jokainen poimia sitä, mitä lystää. Mä luen suomen lisäksi kolmella kielellä, enkä näe siinä mitään irvailtavaa. Ihan itse olen tehnyt töitä sen eteen, että olen niitä kieliä oppinut.
Ap
Sama täällä. Lukukieliä 1+3 enkä jaksa enää olla häveliäs asian suhteen. Kirjan arvo ei useimmissa tapauksissa muutu tippaakaan lukee sen millä kielellä tahansa koska kääntäjät ovat yleensä hyviä. Sisältö ratkaisee.
Poikkeuksena mainittava V.S. Naipaul, jonka kirjaa juuri luen. Olisin kiinnostunut alkukielisestä kirjasta koska luulen että siinä on käytetty Trinidadin englantia ainakin mausteeksi. Voi olla että en ymmärtäisi kaikkea, mutta kyllä sillä olisi tunnelmaan vaikutusta.
Dmitri Gluhovski : Metro 2034
ja Flora Schreiber: Sybil
en tiedä saanko kumpaakaan loppuun asti luettua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jennifer Worth: Hakekaa kätilö!
Olis pitänyt lukea ennen tv-sarjan näkemistä. Häiritsee, kun henkilöt kuvaillaan yksityiskohtaisesti ihan erilaisiksi kuin omissa mielikuvissa.
Kirjailijahan on sanonut, ettei hän tunnista varsinkaan näitä uudempia jaksoja omaksi tekstikseen. Eli sarja on ilmeisen erilainen kuin alkuperäinen teos.
Ehh??? Jennifer Worth kuoli ennen kuin ensimmäistäkään sarjan jaksoa oli Britanniassa esitetty. https://en.wikipedia.org/wiki/Jennifer_Worth Ensimmäiset kolme kautta perustuivat Worthin muistelmatrilogiaan (based on), mutta sen jälkeen alkuteksteissä on muistaakseni vilahtanut muoto inspired by the memoirs of Jennifer Worth.
Stefan Ahnhem: Pimeään jäänyt
Vähän vajaa puolivälissä olen, hyvältä vaikuttaa