Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12466)
Sophie Hannah, Kolme neljästä. Uusi Hercule Poirot -mysteeri.
Agatha Christien tyylillä taitavasti kirjoittava Hannah kertoo uuden Poirot-tarinan. Jos pidät filmiversioista, pidät tästäkin. Minulle kummatkin ovat liian hidassoutuisia. Jaaritteleva tyyli ei vain tällaiselle ADHD-lukijalle käy. Pari sataa sivua olen lukenut, mutta taidan kurkata loppuratkaisun.
Margaret Atwood, Testamentit
Ihan uusi kirja on edessäni. Jonotin kauan ja sain viimein ensimmäisenä tämän jatko-osan Orjattaresi (The Handmaid´s Tale) -kirjaan. Edellisen kirjan tapahtumista on kulunut 15 vuotta.
Suuret odotukset kirjan suhteen!
Leela Cyd, Styling for Instagram
Mikä ihana päivä! Kertomuksia Venäjästä.
Taifuuni- kustantamon kirja on painettu 1992 ja löytyi kierrätyshyllystä. Kolmetoista venäläistä kirjailijaa kertoo naisten elämästä.
Ensimmäinen kertomus on Lidia Tsukovskajan Sofia Petrovna, joka on kirjoitettu Leningradissa 1939-1940.
Kirja ja sen kertomukset ovat ennestään tuntemattomia minulle.
Mihail Bulgakov, Saatana saapuu Moskovaan
Vierailija kirjoitti:
Sophie Hannah, Kolme neljästä. Uusi Hercule Poirot -mysteeri.
Agatha Christien tyylillä taitavasti kirjoittava Hannah kertoo uuden Poirot-tarinan. Jos pidät filmiversioista, pidät tästäkin. Minulle kummatkin ovat liian hidassoutuisia. Jaaritteleva tyyli ei vain tällaiselle ADHD-lukijalle käy. Pari sataa sivua olen lukenut, mutta taidan kurkata loppuratkaisun.
Kyllä se niin on, että kun tunnustaa tuhman teon etukäteen, ei sitä teekään! En kurkkinut, vaan luin koko kirjan. Ei se niin hidas ollutkaan, kun vain pääsin imuun.
Julia Thuren - Kaikki rahasta.
Vierailija kirjoitti:
Minä aloitin aikoinaan ihan vain vieraskielisillä harlekiineilla. Kyllä se siitä jos ihmisellä on sinnikkyyttä jaaa mielenkiintoa. Saa paljon isomman valikoiman käyttöönsä. Siitä pitäen lukenut muulla kuin suomeksi vuosikymmeniä eikä kaduta. Valikoima ja hinnat. Kukin voi valita mikä miellyttää ja mihin varaa, mutta minä näen sen niin, pienituloisella koko ajan paljon lukevalla ei ole varaa jättää kielitaitoaan hiomatta käyttökelpoiseksi ja ottamatta sitä käyttöön lukemisessa. Meillä printtikirjat on järkyttävän kalliita, silkkaa ryöstöä sekä valikoima hirveän surullinen. Heti kun ei ole pelkän suomen varassa tilanne on paljon kivempi.
Siis mitä/mikä on harlekiini? Miksi et lainaa kirjastosta tai kuuntelee Bookbetilla? Bookbeat maksaa kk 16:90, tosin en kuukaudessa ehdi kuin 2 teosta kuuntelemaan.
Patricia G. Bertényin Salaisuuksien galleria. Uusi kotimainen tuttavuus, pari lukua ehdin kahvitauolla tänään lukea ja odotan jo iltaa että pääsen jatkamaan.
Anneli Kivelä, Tasaista tahtia, Katajamäki
Pikkukylän leppoisaa menoa ja pieniä murheita. Helppolukuista ja harmitonta. Plussaa iso fontti, näkee hyvin lukea!
Julian Fellowes, Loiston päivät
Fellowes on kirjoittanut myös Downton Abbeyn. Nostalginen kuvaus brittiläisen yläluokan viimeisistä loiston ajoista Lontoossa.
Juuri lopetin Michael Zadoorianin Viimeinen loma. Ihan hyvä roadtrip-romaani vanhasta pariskunnasta joka
lähtee vielä kerran asuntoautoreissulle. Kohta aloitan Aino Trosellin kirjan Jos sydän vielä sykkii. Vaikuttaa
hyvältä kansitekstin perusteella. Kirjastosta varauslistalla uusi Sofi Oksanen ja Matti Rönkä.
Hans Rosling etc: Faktojen maailma. Suosittelen ihan kaikille! Ei tämä maailma niin paha paikka olekaan kuin media antaa ymmärtää.
A. S. Byatt: Lasten kirja. Mammuttimainen teos, mutta rakastan Byattin kirjoitustyyliä. Hänen kirjansa Riivaus : romanttinen kertomus on yksi suosikeistani, joten uskon pitäväni tästäkin. Kirja seuraa (nimensä mukaisesti) useiden henkilöhahmojen kasvutarinoita lapsuudesta aikuisuuteen.
Marianna Stolbowin Surua se tyttö kantaa. Kiehtova pienoisromaani. Tulee luettua varmasti loppuun hyvin nopeasti, kirjan tunnelma on jotenkin hyvällä tavalla erilainen.