Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12466)
Vierailija kirjoitti:
Sabine Kuegler: Elämän viidakossa. Jatkoa kirjalle Viidakkolapsi.
Viidakkolapsi-kirjassa hän viisivuotiaana muutti perheensä kanssa Länsi-Papuaan Indonesiaan keskelle aarniometsää fayu-heimon pariin.
Paluu Sveitsiin oli vaikea. Siitä hän kertoo Elämän viidakossa.
Rakel Lignel- Älä sano että rakastat
Vierailija kirjoitti:
Julian Fellowes, Loiston päivät
Fellowes on kirjoittanut myös Downton Abbeyn. Nostalginen kuvaus brittiläisen yläluokan viimeisistä loiston ajoista Lontoossa.
Sain luettua harppoen. Välillä oli niiiin pitkäveteisiä kohtauksia, että oli harpottava yli. Ei minulle sovi tällainen hidas ja aristokraattinen tyyli. En pidä Downton Abbeystäkään, siitä olisi pitänyt arvata. Mutta jos pidät siitä, pidät tästäkin.
Édouard Louis, Ei enää Eddy.
Nuori (21v) ranskalainen kirjailija kuvaa köyhyyttä Ranskassa, suvaitsemattomuutta ja ihmisiä, jotka poliitikot ovat hylänneet.
Sofi Oksanen, Koirapuisto
Olin jonotuslistalla ensimmäisenä ja nyt sain tämän. Kiinnostava viikonloppu tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Olin jonotuslistalla ensimmäisenä ja nyt sain tämän. Kiinnostava viikonloppu tiedossa.
Ou jee! Pitää lukea tuo. Luulen, että en ole lukenut sitä Kun kyyhkyset katosivat -kirjaa, mutta Norman kyllä luin. En ole mikään maailman suurin Oksas-fani, mutta pidän hänestä kyllä. Kerro vähän vaikutelmiasi, jos viitsit (:
Ap
Michael Ridpath varjojen saartama
John Boyne - Poika raidallisessa pyjamassa äänikirjana, Scott Stosselin Pelosta sekaisin - yhden miehen matka ahdistuneisuuden ytimeen "fyysisenä" kirjana.
Anneli Kivelän Katajamäki kirjoja olen viime viikkoina lukenut. Sitten oli tuo kiinnostava Kultahäkki, tekijää en muista, kertoi naisen kostosta. Toinen paskoista ukoista kertova on tuo puoleen väliin luettu esikoiskirja , :Rakas, tiesitkö että olen psykopaatti.
Raakel Lignell: Älä sano että rakastat.
Izak on oppikirjaesimerkki narsistihirviöstä.
Marquid de Sade: 120 days of sodom.
Kuudennessa päivässä vasta menossa ja jo kyllästyttää lukea samaa fetissipakkomiellettä uudestaan ja uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Nuori (21v) ranskalainen kirjailija kuvaa köyhyyttä Ranskassa, suvaitsemattomuutta ja ihmisiä, jotka poliitikot ovat hylänneet.
Koulukiusattu Édouard kertoo oman tarinansa. Kukaan ei ymmärtänyt häntä, kotonakin pilkattiin tytöksi. Kuinka voi jaksaa elää pirstaloitumatta köyhyydessä ja kiusattuna? Serkkupoika rais-kasi hänet ja kertoi koko koululle. Uudessakin koulussa sama jatkui. Silti Édouard selvisi. Hän on nyt kirjailija. Hatunnosto!
Vierailija kirjoitti:
Kahdessa päivässä luettu. Tykkään kirjan muodosta, pieni ja käteen hyvin sopiva. Koirapuisto on paikka, jossa Aljonka ja Daria vakoilevat munasoluistaan tehtyjä hedelmöityslapsia. Ukrainassa köyhyys on ankaraa ja nuoret naiset menevät klinikalle, jossa Aljonka työskentelee itsekin, saavat rahaa luovuttaessaan kymmeniä munasoluja, joita keinohedelmöitetään ja siirretään lapsettomille pariskunnille. Isän kuolema ei ollut vahinko, vanhat viholliset seuraavat ja elämä on vaarallista. Rakkauttakin löytyy hippunen, mutta oma vauva kuolee. Elämä Helsingissä tarjoaa turvaa, ehkä.
Loppuratkaisu jää avoimeksi, se on hyvä. Oksanen on sellainen totuudentorvi, hän kertoo kaihtelematta kurjista oloista ja synkkyydestä. Huumoria ei ole missään.
Oksasen kirjoista tämä on selkein ja jännittävin. Kieli on sujuvaa, tarina etenee monessa tasossa. Itse pidän enemmän yhden tason tarinoista. Pomppiminen ajasta toiseen on raskasta.
Kannattaa lukea, jos haluat tietää Ukrainasta. Kelpo kirja, vaikka ei minun top-sataseeni pääsekään.
Mika Waltari:Turms,kuolematon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulukiusattu Édouard kertoo oman tarinansa. Kukaan ei ymmärtänyt häntä, kotonakin pilkattiin tytöksi. Kuinka voi jaksaa elää pirstaloitumatta köyhyydessä ja kiusattuna? Serkkupoika rais-kasi hänet ja kertoi koko koululle. Uudessakin koulussa sama jatkui. Silti Édouard selvisi. Hän on nyt kirjailija. Hatunnosto!
Tämän päivän Hesarissa kunnon artikkeli. Täytyy lukea kirja joskus. Toinen mikä on listalla on Kissani Jugoslavia.
Jonas Gardell, Ehdottoman rakkauden muistolle
Älä koskaan pyyhi kyyneleitä paljain käsin -trilogian kirjoittajan uusin kirja.
Sabine Kuegler: Elämän viidakossa. Jatkoa kirjalle Viidakkolapsi.