Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?

Vierailija
07.08.2018 |

Mulla on Tolstoin Sota ja rauha.

Kommentit (12466)

Vierailija
2921/12466 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sabine Kuegler: Elämän viidakossa. Jatkoa kirjalle Viidakkolapsi.

Vierailija
2922/12466 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sabine Kuegler: Elämän viidakossa. Jatkoa kirjalle Viidakkolapsi.

Viidakkolapsi-kirjassa hän viisivuotiaana muutti perheensä kanssa Länsi-Papuaan Indonesiaan keskelle aarniometsää fayu-heimon pariin.

Paluu Sveitsiin oli vaikea. Siitä hän kertoo Elämän viidakossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2923/12466 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakel Lignel- Älä sano että rakastat

Vierailija
2924/12466 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julian Fellowes, Loiston päivät

Fellowes on kirjoittanut myös Downton Abbeyn. Nostalginen kuvaus brittiläisen yläluokan viimeisistä loiston ajoista Lontoossa.

Sain luettua harppoen. Välillä oli niiiin pitkäveteisiä kohtauksia, että oli harpottava yli. Ei minulle sovi tällainen hidas ja aristokraattinen tyyli. En pidä Downton Abbeystäkään, siitä olisi pitänyt arvata. Mutta jos pidät siitä, pidät tästäkin.

Vierailija
2925/12466 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Édouard Louis, Ei enää Eddy.

Nuori (21v) ranskalainen kirjailija kuvaa köyhyyttä Ranskassa, suvaitsemattomuutta ja ihmisiä, jotka poliitikot ovat hylänneet.

Vierailija
2926/12466 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofi Oksanen, Koirapuisto

Olin jonotuslistalla ensimmäisenä ja nyt sain tämän. Kiinnostava viikonloppu tiedossa.

Vierailija
2927/12466 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin jonotuslistalla ensimmäisenä ja nyt sain tämän. Kiinnostava viikonloppu tiedossa.

Ou jee! Pitää lukea tuo. Luulen, että en ole lukenut sitä Kun kyyhkyset katosivat -kirjaa, mutta Norman kyllä luin. En ole mikään maailman suurin Oksas-fani, mutta pidän hänestä kyllä. Kerro vähän vaikutelmiasi, jos viitsit (:

Ap

Vierailija
2928/12466 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Michael Ridpath varjojen saartama

Vierailija
2929/12466 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marttojen villasukkakirja.

Vierailija
2930/12466 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

John Boyne - Poika raidallisessa pyjamassa äänikirjana, Scott Stosselin Pelosta sekaisin - yhden miehen matka ahdistuneisuuden ytimeen "fyysisenä" kirjana.

Vierailija
2931/12466 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anneli Kivelän Katajamäki kirjoja olen viime viikkoina lukenut. Sitten oli tuo kiinnostava Kultahäkki, tekijää en muista, kertoi naisen kostosta. Toinen paskoista ukoista kertova on tuo puoleen väliin luettu esikoiskirja , :Rakas, tiesitkö että olen psykopaatti.

Vierailija
2932/12466 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raakel Lignell: Älä sano että rakastat.

Izak on oppikirjaesimerkki narsistihirviöstä.

Vierailija
2933/12466 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loiri.

Vierailija
2934/12466 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marquid de Sade: 120 days of sodom.

Kuudennessa päivässä vasta menossa ja jo kyllästyttää lukea samaa fetissipakkomiellettä uudestaan ja uudestaan.

Vierailija
2935/12466 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuori (21v) ranskalainen kirjailija kuvaa köyhyyttä Ranskassa, suvaitsemattomuutta ja ihmisiä, jotka poliitikot ovat hylänneet.

Koulukiusattu Édouard kertoo oman tarinansa. Kukaan ei ymmärtänyt häntä, kotonakin pilkattiin tytöksi. Kuinka voi jaksaa elää pirstaloitumatta köyhyydessä ja kiusattuna? Serkkupoika rais-kasi hänet ja kertoi koko koululle. Uudessakin koulussa sama jatkui. Silti Édouard selvisi. Hän on nyt kirjailija. Hatunnosto!

Vierailija
2936/12466 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahdessa päivässä luettu. Tykkään kirjan muodosta, pieni ja käteen hyvin sopiva. Koirapuisto on paikka, jossa Aljonka ja Daria vakoilevat munasoluistaan tehtyjä hedelmöityslapsia. Ukrainassa köyhyys on ankaraa ja nuoret naiset menevät klinikalle, jossa Aljonka työskentelee itsekin, saavat rahaa luovuttaessaan kymmeniä munasoluja, joita keinohedelmöitetään ja siirretään lapsettomille pariskunnille. Isän kuolema ei ollut vahinko, vanhat viholliset seuraavat ja elämä on vaarallista. Rakkauttakin löytyy hippunen, mutta oma vauva kuolee. Elämä Helsingissä tarjoaa turvaa, ehkä.

Loppuratkaisu jää avoimeksi, se on hyvä. Oksanen on sellainen totuudentorvi, hän kertoo kaihtelematta kurjista oloista ja synkkyydestä. Huumoria ei ole missään.

Oksasen kirjoista tämä on selkein ja jännittävin. Kieli on sujuvaa, tarina etenee monessa tasossa. Itse pidän enemmän yhden tason tarinoista. Pomppiminen ajasta toiseen on raskasta.

Kannattaa lukea, jos haluat tietää Ukrainasta. Kelpo kirja, vaikka ei minun top-sataseeni pääsekään.

Vierailija
2937/12466 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mika Waltari:Turms,kuolematon

Vierailija
2938/12466 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulukiusattu Édouard kertoo oman tarinansa. Kukaan ei ymmärtänyt häntä, kotonakin pilkattiin tytöksi. Kuinka voi jaksaa elää pirstaloitumatta köyhyydessä ja kiusattuna? Serkkupoika rais-kasi hänet ja kertoi koko koululle. Uudessakin koulussa sama jatkui. Silti Édouard selvisi. Hän on nyt kirjailija. Hatunnosto!

Tämän päivän Hesarissa kunnon artikkeli. Täytyy lukea kirja joskus. Toinen mikä on listalla on Kissani Jugoslavia.

Vierailija
2939/12466 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonas Gardell, Ehdottoman rakkauden muistolle

Älä koskaan pyyhi kyyneleitä paljain käsin -trilogian kirjoittajan uusin kirja.

Vierailija
2940/12466 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toni Morrison: Armolahja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan