Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?

Vierailija
07.08.2018 |

Mulla on Tolstoin Sota ja rauha.

Kommentit (12466)

Vierailija
2881/12466 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jens Lapidus: Top Dog, paras tätä sarjaa tähän mennessä. Onkohan viimeinen osa?

Vierailija
2882/12466 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian paksu perhoseksi, Sisko Istanmäki kirjoittanut.  Katsoin joitain vuosia sitten tuon tv-elokuvana ja

tykkäsin.  Jotenkin karuudessaan lämminhenkinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2883/12466 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Margaret Atwood: Noidan sikiö. Shakespearen Myrsky omin sanoin.

Sinnittelin loppuun. Vaikka olen himolukija, tähän en saanut hurmiota päälle. Atwood on iäkäs kirjailija ja Shakespeare on klassikko, joten odotin ehkä liikaa.  Vanha teatteriohjaaja erotetaan ja hän päättää kostaa ohjaamalla Myrskyn vankilateatterissa. Kosto, lapsen kuolema, vanhuus ja yksinäisyys ovat teemoina.

Ehkä joku syttyy tälle, minä valitettavasti en.

Kuuluuko tämä siihen sarjaan, jossa tunnetut kirjailijat versioivat Shakespearen klassikoita? Minulla jäi sarjasta kesken Edward St Aubynin Mediamoguli, Kuningas Lear -mukaelma. Jotenkin se klassikkotausta kahlitsee, vaikka tarina on modernissa ajassa aika vapaasti liikkuva. Ehkä pelkkä vallanhimo teeemana olisi vapauttanut kirjailijan omaäänisempään menoon.

Kuuluu juuri siihen sarjaan.

Vierailija
2884/12466 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susanna Alakoski, Bomullsängeln

Verryttelen kouluruotsiani, onneksi silloin 60-luvulla aloitettiin kieliopinnot pitkällä ruotsilla.

Sanakirja on kaapissa vielä, toivottavasti jääkin sinne.

Tekstiilitehtaan tytön tarina.

Vierailija
2885/12466 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellontekijän tytär, Kate Morton

.Vielä on n.100 sivua lukematta, mutta tällä hetkellä antaisin pisteitä 3/5

Vierailija
2886/12466 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittokirja!

Vierailija
2887/12466 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shaun Usher - Kirjeitä jotka mullistivat maailmaa

Vierailija
2888/12466 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Camilla Grebe: Horros

Vierailija
2889/12466 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina Sahan Minäpäivät

Vierailija
2890/12466 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gail Honeymanin Eleonorille kuuluu ihan hyvää

Vierailija
2891/12466 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verryttelen kouluruotsiani, onneksi silloin 60-luvulla aloitettiin kieliopinnot pitkällä ruotsilla.

Voi ei siitä mitään tullut. Niin kankeaa ja hidasta oli lukeminen, että siitä oli nautinto pois. Ihan kuin keskikoulussa olisin kääntänyt ruotsin kappaletta.  Odotan, kunnes tämä on suomennettu ja sitten luen nautiskellen. Sellainen luuseri olen.

Vierailija
2892/12466 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofie Sarenbrant, Osasto 73

Kannessa sanotaan "Nopeasti etenevä tarina, joka on pakko ahmia."

Totta. Ajattelin illalla vain vähän lukea, mutta 214 sivulla vasta huomasin, että nyt on aika nukkua. Helppolukuinen ja kouluttava tarina poliisista, joka herää koomasta viiden kuukauden jälkeen ja kaipaa kuukauden ikäistä vauvaansa.

Vierailija
2893/12466 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joel Dicker: Stephanie Mailerin katoaminen

Mitä pidit kirjasta? Minulla on tämä varauksessa, mutta hesarin aika latistavan arvion jälkeen en enää erityisemmin odota tätä. Pidin Dickerin ensimmäisestä romaanista.

En ole ensimmäisen viestin kirjoittaja mutta luin tämän juuri enkä pitänyt. Pidin kyllä ensimmäisestä romaanista, mutta tämä ei yltänyt samaan.

Vierailija
2894/12466 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei siitä mitään tullut. Niin kankeaa ja hidasta oli lukeminen, että siitä oli nautinto pois. Ihan kuin keskikoulussa olisin kääntänyt ruotsin kappaletta.  Odotan, kunnes tämä on suomennettu ja sitten luen nautiskellen. Sellainen luuseri olen.

Et sä mikään luuseri oo! Mä aloitin ruotsinkielisten kirjojen lukemisen aiemmin suomeksi lukemistani kirjoista. Kun on aika hyvin käsillä siitä, mitä tapahtuu, ei tarvitse käyttää energiaa juonen, sanaston ja fraseologian ymmärtämiseen yhtä aikaa. Sitten, kun lukeminen on sujuvampaa, voi siirtyä kirjoihin, joita ei ole aiemmin lukenut.

Ap

Vierailija
2895/12466 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ken Follett: Fall of Giants

Trilogian ensimmäinen osa, aloitin juuri. Luin aiemmin Follettin Kingsbridge-trilogian, ja pidin siitä niin kovasti, että halusin lukea samalta kirjailijalta jotain muutakin. Tämäkin vaikuttaa alun perusteella lupaavalta. Follettin kirjoitustyyli on muuten jotenkin tosi selkeä ja nopealukuinen.

Vierailija
2896/12466 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin aikoinaan ihan vain vieraskielisillä harlekiineilla. Kyllä se siitä jos ihmisellä on sinnikkyyttä jaaa mielenkiintoa. Saa paljon isomman valikoiman käyttöönsä. Siitä pitäen lukenut muulla kuin suomeksi vuosikymmeniä eikä kaduta. Valikoima ja hinnat. Kukin voi valita mikä miellyttää ja mihin varaa, mutta minä näen sen niin, pienituloisella koko ajan paljon lukevalla ei ole varaa jättää kielitaitoaan hiomatta käyttökelpoiseksi ja ottamatta sitä käyttöön lukemisessa. Meillä printtikirjat on järkyttävän kalliita, silkkaa ryöstöä sekä valikoima hirveän surullinen. Heti kun ei ole pelkän suomen varassa tilanne on paljon kivempi.

Vierailija
2897/12466 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveän huonoja kirjoja ihmiset lukee, kirjojen pikaruokaa ja transrasvaa. Tosin teen niin joskus itsekin, kun pitää vain saada aivot narikkaan.

Nyt menossa Petri Tammisen Musta vyö, ja se on kyllä aidosti hyvä. Ei sovi niille, jotka etsivät kirjoista tapahtumia ja elokuvallista juonta. Kirjallisuus on myös ilmaisua ja oivalluksia, ei vain jännittäviä tapahtumia peräjälkeen.

Vierailija
2898/12466 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aloitin aikoinaan ihan vain vieraskielisillä harlekiineilla. Kyllä se siitä jos ihmisellä on sinnikkyyttä jaaa mielenkiintoa. Saa paljon isomman valikoiman käyttöönsä. Siitä pitäen lukenut muulla kuin suomeksi vuosikymmeniä eikä kaduta. Valikoima ja hinnat. Kukin voi valita mikä miellyttää ja mihin varaa, mutta minä näen sen niin, pienituloisella koko ajan paljon lukevalla ei ole varaa jättää kielitaitoaan hiomatta käyttökelpoiseksi ja ottamatta sitä käyttöön lukemisessa. Meillä printtikirjat on järkyttävän kalliita, silkkaa ryöstöä sekä valikoima hirveän surullinen. Heti kun ei ole pelkän suomen varassa tilanne on paljon kivempi.

Olen pienituloinen ja luen vain suomenkielisiä kirjoja. Vielä ei ole kirjastosta kirjat loppuneet. Aina löytyy mielenkiintoista luettavaa. Eikä maksa mitään.

Vierailija
2899/12466 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieppari ruispellossa, se uudempi suomennos.

Vierailija
2900/12466 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luen niin valtavasti, monta kirjaa viikossa (tällä viikolla neljä) , että en osta mitään kotini täytteeksi. Lainaan kaikki. Rahani ja tilani ei riittäisi. tv se luuseri, joka jätti kesken ruotsinkielisen kiinnostavan kirjan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi