Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Petteri Orpo: Talous ei kestä 250 000 pitkäaikaistyötöntä.

Vierailija
07.08.2018 |

Luvassa kovat ajat pitkäaikaistyöttömille :(

Kommentit (285)

Vierailija
261/285 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan saanut töitä vaikka halua olisi. Nyt lapset estävät muuton isommalle paikkakunnalle (ei jää tuista säästöön muuttoa varten kun pitää sillä elääkkin) Opiskeleminen myös mahdotonta täällä. Fyysinen työ ei minulle sovi koska minun selkä kipeytyy jo kävelemisestäkin. Eläkkeelle eivät kuitenkaan päästä? Kiitos Petteri aivopierustasi. Voin ottaa sinun paikkasi ja syödä kampaviinereitä palavereissa ja haukkua työttömiä.

Vierailija
262/285 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin suoraan sanoa että minua ei kiinnosta työt. tää elämä on ihan liian lyhyt siihen että meen nälkäpalkalla jonkun kuspään orjaksi tehtaaseen. vedä orpo v päähäsi ja pakene vuorille. täällä ei oo kaikille halukkaille töitä niin miksi koetetaan pakottaa eka meitä jolla on muuta elämää?!?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/285 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järjestäisipä työpaikkoja. Vaikkapa kertaluontoinen alennus työnantajamaksuista kun palkataan pitkäaikaistyötön.

Työnantajamaksuja alennettiin ja tulos on fiasko.

Firmat eivät työllistä kuin ihan minimimäärän koska osinkoja pitää jakaa.

Sikailun loppu tulee rumasti.

Kerropa meille mikä on mielestäsi firmojen tehtävä.

Pieni vihje.

https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2006/20060624

Niinkauan kun firmojen "tehtävä" on maksaa 100% tuloksesta osinkoina, ei valtion tehtävä ole laskea työnantajamaksuja tai verotusta.

Ei firmojen tehtävä ole jakaa 100% tuloksesta osinkoa vaan tuottaa voittoa osakkeenomistajille. Tämä tuotto voi tulla osinkona tai firman arvon kasvun myötä. Eli voitot voidaan myös investoida firmaan  tuottamaan entistä enenmmän voittoa myöhemmin. Samalla syntyy tarpeita työllistää. Ainoastaan voittoa tekevä firma voi työllistää lisää kun kysyntä kasvaa ja tarvetta työvoimalle tämän kautta syntyy. Ei toisinpäin.

Yritysverotusta laskettiin ja työnantajamaksuja pienennettiin jo vuosia sitten.

Tämän piti lisätä työllistämistä.

Mutta ahneet firmat ulosmittasivat kaiken osinkoihin ja pomojen bonuksiin.

Eivät nekään ymmärrä kuin kepin päälle.

Tarttis sitä kysyntää että tulisi tarvetta investoida ja palkata. Miksi palkata ja investoida jos kapasitetti on jo vajaakäytöllä. Ilman ostovoiman parantumista ei synny kysyntää. Paras tapa synnyttää kysyntää on nimenomaan TYÖN verotuksen alentaminen. Yritysveroa ei nykyisestä tarvitse laskea (ei kyllä nostaakaan) vaan nimenomaan luonnollisten henkilöiden verotusta, riippumatta sen lähteestä, tulisi keventää kautta linjan.

Miksi juuri työn verotuksen alentaminen loisi kysyntää enemmän kuin vaikka eläkkeiden ja muiden sosiaalietuuksien indeksijäädytyksen purku? Tai aktiivimallista luopuminen, joka toisi joillekin työttömille enemmän rahaa?

Pienituloiset kiikuttavat rahansa varmimmin lähikauppaan, lähikampaamoon ym., sen sijaan että veisivät ulkomaille tai pistäisivät säästöön. Köyhälle annettu lantti loisi välittömästi kysyntää. Rikkaalle annetusta setelistä en olisi niinkään varma.

Tässä nähdään taas tällä palstalla ja yleensäkin vasemmistoäänestäjien keskuudessa sitkeässä elävä myytti talouden ikiliikkujasta, jossa rahan otto palkansaajalta siirrettynä tukielätille on oikea jotenkin maagisesti riemuvoitto koko kansantaloudelle vähän samaan tapaan kuin itsensä pelastaminen hukkumasta vetämällä itseään päästään. Ymmärrän kyllä, että isoa osaa teistä ei ole kovin kummoisilla järjenlahjoilla siunattu, mutta kyllä ne palkansaajat osaavat käyttää rahansa ihan itse ja rahojen ulosmittaus erilaisiin sosiaalietuuksiin ei kyllä taloutta paljoa auta ja aiheuttaa juurikin paljon puhuttuja kannustin- ja muita ongelmia. Propsit myös tuosta väsyneestä ja idioottimaisesta viittauksesta rikkaan rahojen katoamisesta johonkin roope ankan säiliöön. Oikea järjen riemuvoitto koko viesti.

Jos kerran köyhät ovat noin typeriä, miksi ihmeessä kadehdit?

Missä näit kateutta? Kerro ihmeessä

Vierailija
264/285 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voin suoraan sanoa että minua ei kiinnosta työt. tää elämä on ihan liian lyhyt siihen että meen nälkäpalkalla jonkun kuspään orjaksi tehtaaseen. vedä orpo v päähäsi ja pakene vuorille. täällä ei oo kaikille halukkaille töitä niin miksi koetetaan pakottaa eka meitä jolla on muuta elämää?!?

Tuo on muuten totta että pakotetaan ne haluttomat töihin ja ne spedeilee sitten hommat ja sitten työhalusia ei uskalleta palkata? Pitäs olla silleen, että saisi sanoa ihan suoraan ettei haluu duuniin ja sitten ei pakoteta.

Vierailija
265/285 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä maapallo kestä enää yhtäkään petteriorpoa.

Vierailija
266/285 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisi suoraan sanoa ettei kiinnosta työt ja sais sitten sossun massit niin tässä maassa säästettäisiin rahaa paljon. Haluttomille ei koiteta järjestää töitä ja firmat sais niitä halukkaita näyttämään kyntensä eikä pakotettuja lusmuja. Eikä tarvis haukkua työtä haluavia työnvieroksujiksi.

Vierailija
267/285 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen talous ei kestä 200 kansanedustajaa, saati näitä orpo-pettereitä.

Eikä kyse ole vain 100 liikaedustajasta, vaan heidän avustajistaan, heidän tuottamista hallinnon kuluista, taksimatkoista, asuntotuista, ilmaisaterioista jne. 100

edustajaa on todella riittävästi.

Niin on: kiintiöporukka, eli naiset pois.

Naisilta äänioikeus pois.

Vierailija
268/285 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin kauanko meni että urpo tajusi? Nyt hallitus voisi alkaa tekemään mitä tehtäviin kuuluu eli oikeiden työpaikkojen luominen.

Hallitus luulee, että valtio on kotitalous. Sinä luulet että se on yritys. Molemmat ovat väärässä.

Valtio ei voi työtä luoda, koska tämä ei ole komnunistinen diktatuuri. Työpaikkoja luovat menestyvät yritykset. Niitä on niukasti, koska yrittäjiltä puuttuu ammattitaito ja liikeidea. Ei osata innovoida, ei osata markkinoida. Markkina on globaali ja verkkokauppa keksitty.

Juhan hallitushan ajaa tätä maata kuin yritystä.

Kyllä yrityksille pitää antaa myös velvollisuuksia, nyt 4 vuotta annettu pelkkää löysää ja tulos on tämä.

Yrityksillä on velvollisuutensa. Se velvollisuus on tuottaa voittoa omistajilleen.

Kuka omistaa Suomen? Kansalaiset?

Vierailija
269/285 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole koskaan saanut töitä vaikka halua olisi. Nyt lapset estävät muuton isommalle paikkakunnalle (ei jää tuista säästöön muuttoa varten kun pitää sillä elääkkin) Opiskeleminen myös mahdotonta täällä. Fyysinen työ ei minulle sovi koska minun selkä kipeytyy jo kävelemisestäkin. Eläkkeelle eivät kuitenkaan päästä? Kiitos Petteri aivopierustasi. Voin ottaa sinun paikkasi ja syödä kampaviinereitä palavereissa ja haukkua työttömiä.

Tekosyitä sinulla näköjään ainakin riittää. Kunnon ammattityötön, jolla lista tekosyitä tilanteeseen kuin tilanteeseen. Vai että selkä kipeytyy oikein kävelemisestäkin. Pää se vasta taitaa sinulla kipeytyä töiden tekemisen ajattelustakin.

Vierailija
270/285 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeksi: Talous ei kestä 250 000 turhapaikanhakijaa

Vierailija
271/285 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos opiskelijoilta onnistuu kituutus 250 eurolla + asumistuella kuukaudessa, pitäisi sen onnistua myös työttömiltä. 

Niinpä. Miksei työtön voisi myydä ylimääräisiä kamojansa ja muuttaa soluun? Yhden lapsen kanssa voi asua samassa huoneessa ja useamman lapsen kanssa saisi vaikka yhden huoneen lisää. Täällähän haukuttiin opiskelijat, jotka eivät soluissa halua asua, joten odotan nyt suurta kannatusta omalle ehdotukselleni.

En oikeasti ymmärrä miksei yksinelävä työtön voi asua solussa siinä missä opiskelijakin. Ainakin työttömyyden pitkittyessä, ei nyt samalla sekunnilla tietenkään tarvitsisi muuttaa, jos työttömäksi jäisi. Lapsen kanssa eri juttu.

Minä en ymmärrä, miksi tietoisesti halutaan painaa ihmisten elämäntasoa ja -laatua mahdollisimman alas. Hyötyykö siitä joku?

Se että syrjäytyy yksin yksiössä ei välttämättä ole mikään ihanne sekään.

Mutta kysymykseesi, jos valtion vaatii halvempaa asumista, sitten on niin. Kaikki hyötyvät.

Selosta nyt tarkemmin, miten siitä hyötyvät kaikki.

Koska jää enemmän rahaa aidosti yhteiseen hyvään, vaikkapa terveydenhuoltoon tai koulutukseen. Vaikea ymmärtää?

Eikö niitä rahoja voi ottaa mistään muusta? Työttömätkö on se ainoa mahdollinen leikkauskohde?

Missään vaiheessa en niin sanonut. Koen vaan älyttömäksi kalliin asumisen tukemisen pitkäaikaistyöttömälle, kun halvempaakin on olemassa. Ylipäätään kaikenlaisia älyttömyyksiä pitäisi karsia.

Hyvinvointivaltioon kuuluu se, että kaikille taataan kohtuutasoinen asuminen. Se ei ole älyttömyyttä. Yksiössä asuminen ei ole mielestäni mitään suurta ylellisyyttä, paitsi ehkä Helsingin ydinkeskustassa. (Mutta paljonko siellä työttömiä sitten oikeasti onkaan?)

Asuin itse opiskeluaikoinani reilut 5 vuotta 18 neliön pikkuyksiössä, jonka käytävällä oli 2 muiden saman kerroksen asukkaiden kanssa yhteistä keittiötä. Vessa, suihku, jääkaappi ja mikro oli vain omassa käytössäni, eikä kukaan päässyt lukemaan postejani. En ymmärrä, miksi työttömillä pitäisi olla varaa sen parempaan.

Et ymmärrä? Kannattaisi varmaan opiskella vähän lisää. Mielellään jotain ajattelua ja pohtimista kehittävää.

Vierailija
272/285 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekosyitä sinulla näköjään ainakin riittää. Kunnon ammattityötön, jolla lista tekosyitä tilanteeseen kuin tilanteeseen. Vai että selkä kipeytyy oikein kävelemisestäkin. Pää se vasta taitaa sinulla kipeytyä töiden tekemisen ajattelustakin.

Säälin kaltaistasi ihmistä joka kehtaakin haukkua huonommassa asemassa olevaa. Kohta varmaan kerrot että sinulla on ikää 30v joista olet ollut töissä 40 vuotta. Ei kaikki työllisty tai synny kultalusikka suussa. Tukeni alkuperäiselle kirjoittajalle, elämä on raskasta työtä.

Vierailija
273/285 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa vaaleissa miettiä ketä äänestätte. Vasemmisto on meidän vähävaraisten puolella eikä halua leikata vaan päinvastoin nostaa sosiaalitukia! Rötösherroille menee nyt köyhien tuet! Meillä on kyllä varaa jos on halua.

Vierailija
274/285 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälin kaltaistasi ihmistä joka kehtaakin haukkua huonommassa asemassa olevaa. Kohta varmaan kerrot että sinulla on ikää 30v joista olet ollut töissä 40 vuotta. Ei kaikki työllisty tai synny kultalusikka suussa. Tukeni alkuperäiselle kirjoittajalle, elämä on raskasta työtä.

Tuosta en tieda, mutta itse olen ollut 12 vuotiaasta asti toissa. Useamman vuoden kahdessa tyossa samaan aikaan. (6 vuotta) Eli olenko sitten ollut 38 vuotta toissa vaikka ika on 44.

Vierailija
275/285 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa vaaleissa miettiä ketä äänestätte. Vasemmisto on meidän vähävaraisten puolella eikä halua leikata vaan päinvastoin nostaa sosiaalitukia! Rötösherroille menee nyt köyhien tuet! Meillä on kyllä varaa jos on halua.

Eikö järkevämpää politiikkaa olisi pyrkiä lisäämään työpaikkoja? Yhteiskunta ei toimi sillä tavalla, että nostetaan sosiaalitukia yhä vain korkeammaksi.

Vierailija
276/285 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 44v. Tienaan 11 000€/kk ja asun 15m² solussa.

Vessa ja keitiio jaettu.

Maksan hueneestani 450£

En tarvitse enempaa. Kotiin tullessani kello 20:00 katson jonkun leffan ja sitten nuQ. Kun heraan kayn suihkussa ja lahden toihin.

Kerran kuussa kayn Suomessa moikkaamassa perhetta. Nain on menty 3 vuotta.

miten ei tyoton voi noyrtya samaan.

M44

JOku alapeukuttaja voisi kommentoida ja avata pikkusieluisuuttaan

Vierailija
277/285 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö järkevämpää politiikkaa olisi pyrkiä lisäämään työpaikkoja? Yhteiskunta ei toimi sillä tavalla, että nostetaan sosiaalitukia yhä vain korkeammaksi.

Kyllä työpaikatkin lisääntyy kun hyvinvointi kasvaa. Millaisen työpaikan esimerkiksi loisit pari viestiä sitten kirjoittaneelle pienellä paikkakunnalla asuvalle kouluttamattomalle(?) Jolla selkä ei kestä fyysistä työtä? Tuskin istumistakaan. Ei kaikille työ sovi

Vierailija
278/285 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vessa ja keitiio jaettu.

Maksan hueneestani 450£

En tarvitse enempaa. Kotiin tullessani kello 20:00 katson jonkun leffan ja sitten nuQ. Kun heraan kayn suihkussa ja lahden toihin.

M44

Esim sana nöyrtyä aiheutti alapeukun. Myös se käsittämätön ajattelutapa että jos minä sitä tai tätä niin kyllä muidenkin (ainakin työttömien) pitää pystyä tekemään niin.

Pidetään itseä kaiken mittana eikä ymmärretä että ihmisillä on oma psyykkinen rakenteensa, historiansa jne jotka vaikuttavat kaikkeen olemiseen ja siihen miltä asiat tuntuvat ja kuinka ne kuhunkin yksilöön vaikuttavat.

Kukahan se pikkusieluinen tosiasiassa on?

Terv: ei itse työtön alapeukuttaja

Vierailija
279/285 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeelle ne, jotka eivät töihin pysty niin siivoutuu tilastot ihan itsestään.

Vierailija
280/285 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vessa ja keitiio jaettu.

Maksan hueneestani 450£

M44

Esim sana nöyrtyä aiheutti alapeukun. Myös se käsittämätön ajattelutapa että jos minä sitä tai tätä niin kyllä muidenkin (ainakin työttömien) pitää pystyä tekemään niin.

Pidetään itseä kaiken mittana eikä ymmärretä että ihmisillä on oma psyykkinen rakenteensa, historiansa jne jotka vaikuttavat kaikkeen olemiseen ja siihen miltä asiat tuntuvat ja kuinka ne kuhunkin yksilöön vaikuttavat.

Kukahan se pikkusieluinen tosiasiassa on?

Terv: ei itse työtön alapeukuttaja

Eli provokaatisten sanamuotojen kaytto ei saa ajattelemaan asiaa. Tuskin mikaan sitten.

On kai se nyt parempi puhua omista kokemuksistaan kun puhua ilman kokemusta.

Oma psyykkinen rakenne... Tarkoitat siis, etta ihmisia jotka pitavat itseaan mailman napana pitaa kumartaa. Minakin haluaisin monia asioita, mutta en niita saa kun mailma ei ole ainuastaan minua varten. Koudun siis tyytymaan johonkin muuhun ja muokkaamaan psyykettani resursseihini sopivaksi.

Loppupelissa ihminen on aika sopeutuva. Hieno tarina siita on Sam Game Of Thronessa. Ruikuttaja joka joutuu muuttumaan. Pakon edessa alkaa psyykkeessakin loytya varaa tingata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi