Lääkäri määräsi tramalia selkäsärkyyn, onko millainen lääke?
En ole vielä ottanut ja olen kuullut, että aika vahvoja olisivat. Haluaisko joku kertoa kokemuksia kyseisestä lääkkeestä?
Kommentit (32)
Voimakas todellakin, en ollut mielestäni työkykyinen Tramalin ottaneena. Kipuun auttoi kyllä, mutta samalla pää pehmeni ja hoksottimet hidastelivat. Yksi tuttava söi selkäkipuun vuosia ja tietysti tuo pään pehmeneminen tottumisen myötä helpotti, mutta vieroittautuminen olikin ihan oma juttunsa.
Perus nuppi sekaisin-mömmö. Ei kannata ottaa ennen töihin lähtöä.
Mieto opiaatti, hieman panacodia vahvempi ja pitkävaikutteisempi. Väsyttää ja tekee euforisen olon. Hermosärkyyn olen joskus käyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Erittäin vahva. En voinut syödä edes leikkaushaavan jälkeen, oli sen verran ujua evästä. Ei auta kipuun, mutta pistää pöntön sekaisin.
Mulla taas auttaa kipuun eikä pistä pönttöä sekaisin kuten Panacod.
Kipuun auttaa, mutta vaikutuksen laannuttua saan hirvittävän päänsäryn ja oksentelen. Minulle ei siis passaa.
On auttanut minulla kipuun suhteellisen hyvin. Itse en ole saanut mitään sivuvaikutuksia. Olen käyttänyt säännöllisesti jo vuosia.
Auttaa kipuun, hieman väsyttävä, eli ottaisin iltaisin tai töiden jälkeen. Ei muita sivuvaikutuksia ollut niinä kertoina kun noita olen saanut. Jokaisella vaikuttaa erilailla.
Vierailija kirjoitti:
Erittäin vahva. En voinut syödä edes leikkaushaavan jälkeen, oli sen verran ujua evästä. Ei auta kipuun, mutta pistää pöntön sekaisin.
Niin, SINULLA ei auta, mutta monella muulla auttaa.
Minulla kyllä tehosi kipuun, mutta tosiaan otin vain yötä vasten, että sai nukutuksi siltä säryltä. Väsyttää ja tekee jotenkin pökkeröiseksi. Mulla aiheuttaa myös lievää pahoinvointia.
Päivisin siedin kipua.
Mulla auttoi kipuun, mutta alkoi aina muutaman tunnin päästä lääkkeen otosta yrjö lentämään.
Minullakaan ei auttanut kipuun, vaan tuli vaan epämiellyttävästi pökkyräinen olo ja ihoa kutitti joka puolelta (tämä on yleinen sivuvaikutus opiaateissa).
Ilmeisesti kipu ei ole tarpeeksi kova jos pitää miettiä tarvisiko ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Todella yksilöllistä. Tiedän monia ihmisiä, mukaanlukien itseni, jotka eivät ole saaneet Tramalista minkäänasteisia sivuvaikutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Ei pistä nuppia sekaisin. Väsyttää saattaa kyllä.
Vaikutus erittäin yksilöllistä. Ei voi toisen puolesta sanoa miten vaikuttaa.
Naurattavaa pelotella kaikenmaailman vieroitusoireilla. Hyvä lääke.
Vierailija kirjoitti:
Voimakas todellakin, en ollut mielestäni työkykyinen Tramalin ottaneena. Kipuun auttoi kyllä, mutta samalla pää pehmeni ja hoksottimet hidastelivat. Yksi tuttava söi selkäkipuun vuosia ja tietysti tuo pään pehmeneminen tottumisen myötä helpotti, mutta vieroittautuminen olikin ihan oma juttunsa.
Ei se "vieroittautuminenkaan" ole välttämättä mikään ongelma. Kummaa pelottelua. Kyllä tällaisia lääkkeitä voi tarpeeseen käyttää.