Onko köyhällä työttömällä mitään muita painonhallinta kikkoja kuin jättää kokonaan syömättä?
Oon ollu jo vuosia köyhä pitkäaikaistyötön ei koskaa oo ollut varaa mihinkään kuntoiluvälineisiin. Oon käyny kirppareillakin katsomassa, mutta sielläkin pyydetään omaan elintasoon nähden ihan järkkyhintoja esim juoksukengistä 20 euroa.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasvaksi käy oliiviöljy, proteiiniksi sei,tonnikala, kana, kananmuna, raejuusto. No kananmunat suht halpoja
Niin kauan kuin keksii tekosyitä, ei ole vielä valmis painonpudotukseen.
Laihdutus on melko ehdotonta hommaa, ei voi olla vähän sitä, vähän tätä.
Laihdutus ja painonhallinta on kaksi täysin eri asiaa. Tarkoitukseni on pitää painoni ennallaan ja estää itseäni lihomasta olen jo esim vähentänyt lämpimien aterioiden määrän päivässä yhteen. Minua on aina neuvottu että kannatta syödä vain sen verran kuin mitä kuluttaa, kaikki muu on ylimääräistä.
Ap
Niinno, mikä tässä on sitten ongelma? Paino ei nouse, ellei syö enemmän kuin kuluttaa. Et tarvitse rahaa painonhallintaan, vaan itse asiassa rahaa kuluu vähemmän kun syöt vähemmän. Siinä se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasvaksi käy oliiviöljy, proteiiniksi sei,tonnikala, kana, kananmuna, raejuusto. No kananmunat suht halpoja
Niin kauan kuin keksii tekosyitä, ei ole vielä valmis painonpudotukseen.
Laihdutus on melko ehdotonta hommaa, ei voi olla vähän sitä, vähän tätä.
Laihdutus ja painonhallinta on kaksi täysin eri asiaa. Tarkoitukseni on pitää painoni ennallaan ja estää itseäni lihomasta olen jo esim vähentänyt lämpimien aterioiden määrän päivässä yhteen. Minua on aina neuvottu että kannatta syödä vain sen verran kuin mitä kuluttaa, kaikki muu on ylimääräistä.
Ap
Niinno, mikä tässä on sitten ongelma? Paino ei nouse, ellei syö enemmän kuin kuluttaa. Et tarvitse rahaa painonhallintaan, vaan itse asiassa rahaa kuluu vähemmän kun syöt vähemmän. Siinä se.
Sama. Luin tosin vain ekan ja vikan sivun, joten en yhtään tiedä, mistä on keskisteltu. Ap kuitenkin kannattaa nimenomaan vähentää syömistä joa paino meinaa nousta. Jos paino uhkaa noista myös sen jälkeekin, niin sitten vähennetään vain lisää. Ei sen vaikeampaa.
Ap on hyvä ja lukee tämän:
https://www.is.fi/laihdutus/art-2000005782981.html
7 väärää luuloa painonhallinnasta, jotka on syytä kumota – kyse ei ole vain ”pahisruoista”, itsekurista ja liikunnasta, ravitsemusasiantuntija kertoo.
Köyhempänä laihduttaminen on vielä helppoa! Ei ole varaa ostella mitään turhaa. Se tietysti vaatii hieman enemmän vaivaa. Helpointa on ostaa kausivihanneksia ja keksiä niiden kautta ruokia, joita voi syödä muutaman päivän. Esimerkiksi kaalilaatikko, kesäkurpitsalasagne, kalakeitto jne.
Youtubesta löytyy ilmaisia jumppavideoita vaikka millä mitalla, siihen ei tarvitse yhtään mitään mitä sinulla ei jo olisi.
Työttömällä on aikaa ulkoilla ja mielikin pysyy virkeänä 👍 Parin tunnin kävelylenkkejä päivittäin niin rupeaa paino putoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuules, kaiken a ja o laihdutuksessa on ruokavalio. Ja kvely ei maksa mitään tai uinti.
Kaikkia vihanneksia ja hedelmiä saa isoja pussillisia, nauriit ihania, muusiksi, paistettuna, keitoiksi. Samoin palsternakka.
Kävely kuluttaa housuja ja kenkiä. Oikeasti ärsyttää, kun taas on kuluneet housut puhki siitä kohtaa, missä paksut reidet hankaa yhteen. Pitäis tehdä yksistä housuista ihan vain kävelyhousut, kerta toisensa jälkeen ommella uusi paikkatilkku siihen samaan kohtaan joka aina kuluu puhki. Kenkien kohdalla tuo itsepaikkailu on tietysti vaikeampaa.
Nauriit ja palsternakat on kalliita. Sanoisin, että jos vihanneksen tai hedelmän kilohinta on yli kaksi euroa, se on köyhälle kallis. Onneksi suurimman osan vuotta saa kaalia tuota halvemmalla.
- ei ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuules, kaiken a ja o laihdutuksessa on ruokavalio. Ja kvely ei maksa mitään tai uinti.
Kaikkia vihanneksia ja hedelmiä saa isoja pussillisia, nauriit ihania, muusiksi, paistettuna, keitoiksi. Samoin palsternakka.
Mutta entä jos ei ole kävelyyn sopivia kenkiä tai uikkareita kuten minulla? Eikö uikkarit ja ke gät maksa muka mitään? Minä olen tästäasiasta eri mieltä.
Ap
Ovatko korkkarit tosiaan kirppareilla niin paljon halvempia kuin kävelyyn sopivat kengät, että käytät vain niitä? Höpöhöpö, alennusmyynneistä löytää kohtuuhintaan kunnollisia uusiakin kenkiä. Et sinä varmasti kaiken aikaa paljain jaloin kulje.
Samoin uimapukuja saa alennusmyynneistä, eikä uiminen maksa mitään vielä pitkään aikaan. Työttömät saavat muuten alennuksia, ehkä myös uimahalliin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lenkkeilyyn mitään kalliin merkkisiä juoksukenkiä tarvi, kympin markettilenkkarit kelpaa ihan hyvin. Kympin saa vaikka nousemalla parina viikonloppuna aikaisin keräämään tölkkejä.
Mistä noita tölkkejä oikein löytää? Kertokaa ihmeessä.
Olen tänä kesänä löytänyt tästä lähistöltä tasan kolme tyhjää oluttölkkiä, viime kesänä muistaakseni yhden. Miten monta asuinaluetta, puistoa, metsää, rantaa jne, täytyisi käydä läpi, jotta saisi kympin kasaan? Todennäköisesti siihen menisi koko päivä (jos löytyisi siltikään) ja energiankulutus olisi sitä luokkaa, että pitäisi syödä extraa sen kympin edestä...
Missä noin siistiä on ettei tölkkejä ja pulloja ole?Kauppijen edustat,koulut,puistot pysäkit jne...Euron löytää helpolla.Ei se välttämättä se kymppi päivässä tule,vähän pitkäjänteisyyttä.
Painon hallinta tapahtuu syömällä saman verran kuin kuluttaa. Ei siihen tarvita mitään liikuntavälineitä.
Älä siis syö liikaa. Säästyy samalla rahaakin.