Onko köyhällä työttömällä mitään muita painonhallinta kikkoja kuin jättää kokonaan syömättä?
Oon ollu jo vuosia köyhä pitkäaikaistyötön ei koskaa oo ollut varaa mihinkään kuntoiluvälineisiin. Oon käyny kirppareillakin katsomassa, mutta sielläkin pyydetään omaan elintasoon nähden ihan järkkyhintoja esim juoksukengistä 20 euroa.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuules, kaiken a ja o laihdutuksessa on ruokavalio. Ja kvely ei maksa mitään tai uinti.
Kaikkia vihanneksia ja hedelmiä saa isoja pussillisia, nauriit ihania, muusiksi, paistettuna, keitoiksi. Samoin palsternakka.
Mutta entä jos ei ole kävelyyn sopivia kenkiä tai uikkareita kuten minulla? Eikö uikkarit ja ke gät maksa muka mitään? Minä olen tästäasiasta eri mieltä.
Ap
Lidlin tennareilla on yllättävän hyvä kävellä, ei tullut edes rakkoja vaikka 4-6 km tuli käveltyä. Kävelen myös ballerinakengillä vaikka eivät ihanteelliset olekaan. En lähde erikseen lenkille vaan kävelen välimatkoja.
Olen kyllä yrittänyt etsiä, mutta minun tuloillani ei kenkiä edes saa kirpparilta ostettua. On tuo 20 eiroakin liikaa. En ymmärrä miksette voi sitä ymmärtää.
Ap
Jätä nettiliittymä pois kuukaudeksi niin saat ne lenkkarit. Kitiset nyt aivan turhasta, ryhdistäydy, elämä on valintoja.
Tarvitsen nettiä työnhakuun, päivitä CV:tä ja lähetän sähköpostilla työhakemuksoa. Jättäisinkö siis yhden kuukaiden verran hakematta töitä? Olet hullu.
Ap
Hullu ku pullosta tullu! Voit päivittää sitä CV:täsi kirjaston koneellakin, tuskin niin kovalla vauhdilla paisuu että ei viikon välein ehtisi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuules, kaiken a ja o laihdutuksessa on ruokavalio. Ja kvely ei maksa mitään tai uinti.
Kaikkia vihanneksia ja hedelmiä saa isoja pussillisia, nauriit ihania, muusiksi, paistettuna, keitoiksi. Samoin palsternakka.
Mutta entä jos ei ole kävelyyn sopivia kenkiä tai uikkareita kuten minulla? Eikö uikkarit ja ke gät maksa muka mitään? Minä olen tästäasiasta eri mieltä.
Ap
Tingit hetken jostain muusta niin saat lenkkarit hankittua.Vaikka siitä roskaruoasta.
Hyi että, en suö roskaruokaa. Teen kaikki ruuat itse kotona, pääasiassa satokauden kasviksista. Leivätkin leivon itse. Suolaa ja rasvaa en käyt ollenkaan, en missään.
Ap
Nyt menit vähän yli :) Provotakin täytyy osata :D:D:D
Voit sinä toki pitää minua provona, mutta ei todellakaan ole. En tosiaankaan syö roskaruokia, tulisin niistä vain entistä sairaammaksi, onko se siis jokin ongelma?
Ap
Mietinkin tuota kun mainitsit, että et käytä suolaa ja rasvaa missään.
On toki. Paras tapa laihtua on syödä vähemmän. Jos on rahasta tiukkaa, toimii hyvin se, että syöt samaa ruokaa kuin ennenkin, mutta vain puolet annoksesta koon puolesta. Jää sitten puolet ruoan hinnastakin säästöön ja rahaakin on yllättäen enemmän muuhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Lidlin tennareilla on yllättävän hyvä kävellä, ei tullut edes rakkoja vaikka 4-6 km tuli käveltyä. Kävelen myös ballerinakengillä vaikka eivät ihanteelliset olekaan. En lähde erikseen lenkille vaan kävelen välimatkoja.
Olen kyllä yrittänyt etsiä, mutta minun tuloillani ei kenkiä edes saa kirpparilta ostettua. On tuo 20 eiroakin liikaa. En ymmärrä miksette voi sitä ymmärtää.
Ap
Kyllä niitä lenkkareita ihan parilla eurollakin kirppareilta saa.
Olen pyörinyt kirppareita, mutta en ole kertaakaan tavannut. Halvimmat kengät (omaa kokoa) jotka löysin oli juuri tuon tasan 20 euroa. Hyvä se on sinun huudella, kun tuskin varmaan itse käyt korppareilla. Vaikka en minä sitä tiedäkkään.
Ap
Viimeksi tänään kävin kipparilla, että sikäli... No oletko Facebookissa? Oletko etsinyt oman kuntasi roskalava-ja kirppisryhmistä?
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia kenkiä sinulla on, jos niillä ei voi kävellä? Kannattaa katsella mistä löytyisi edullisia kävelylenkkareita ja jopa nahkakenkiä, on sitten samalla siistejä kenkiä jos sattuisi pääsemään töihin tai edes työhaastatteluun.
Minulla pysyy niin nälkä kuin mieliteot parhaiten poissa proteiinilla ja kohtuullisella rasvankäytöllä, hiilihydraatit ovat juureksia, kasviksia ja joskus marjoja, pastaa en syö kuin joskus kylässä, en perunaa (paitsi pari kertaa kesässä varhaisperunoita herkuttelun ja vitamiinien takia), leipää en syö edes päivittäin. Olen laihtunut tällä JA päivittäisellä kaksi kertaa puolen kilometrin kävelyllä ja satunnaisella pyöräilyllä joulukuusta lähtien n. 500g viikossa. Jo työttömäksi jäädessä olin huonokuntoinen, sitten työn saannin vaikeus ja yleinen turhautuminen teki minusta aidon sohvaperunan, mutta joulukuusta lähtien on tosiaan ollut toisin. Olisi toki kiva jos voisi syksymmällä hankkia kuntosalikortin, olisi kiva kiinteytyä. Yritän kuitenkin tehdä nykykäytännöstäni elämäntavan.
N 51v. 164cm, aloittaessa paino 106kg
Käytän ohupohjaisia kangaslipokkaita, jotka sain joululahjaksi kaksivuotta sitten. Sen lisäksi minulla on reinot, nekin on lahjaksi saadut. Ei oikein huvita oikein kummillakaan lähteä lenkkeilemäön, tulee jalat äkkiä kipeiksi. Siis kokeiltu on. Lisäksi ne lipokkaat on talvella kulmät, mutta kyllä niillä pärjää. Parempi ne kuin ei kenkiä ollenkaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Rasvaksi käy oliiviöljy, proteiiniksi sei,tonnikala, kana, kananmuna, raejuusto. No kananmunat suht halpoja
Niin kauan kuin keksii tekosyitä, ei ole vielä valmis painonpudotukseen.
Laihdutus on melko ehdotonta hommaa, ei voi olla vähän sitä, vähän tätä.
Et sitten ole katellu tonnikalan kilohintaa?
Proteiiniksi käy myös palkokasvit, esim. kikhernejauho ei monta euroa etnisessä kaupassa maksa ja siitä saa tehtyä vaikka mitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tingit hetken jostain muusta niin saat lenkkarit hankittua.Vaikka siitä roskaruoasta.
Hyi että, en suö roskaruokaa. Teen kaikki ruuat itse kotona, pääasiassa satokauden kasviksista. Leivätkin leivon itse. Suolaa ja rasvaa en käyt ollenkaan, en missään.
Ap
Osa vitamineista on rasvaliukoisia. Välttämällä rasvaa estät niiden imeytymisen.
Tää on joku provo, ennen köyhillä ei ollut paino-ongelmia, kun ei ollut rahaa liikaa ruokaan. Yksinkertaisinta on syödä vähemmän sitä mitä muutenkin, kun tämäkin muka niin terveellisesti syö. Sitten jää jo rahaa niihin lenkkareihinkin.
Ja avokadoilla moni trendikäs lihottaa itsensä, ne ovat melkein täyttä rasvaa, ja lisäksi tuhoavat maapalloa.
Kannattaa myös se kahvilassa nautittu latte vaihtaa vaikka mustaan kahviin.
Sopii myös käydä vaikka katsomassa kuvia Jemenin lapsista ja sitten ruveta vinkumaan, kun ei rahat riitä avokadoihin ja sen takia muka lihoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Olen pyörinyt kirppareita, mutta en ole kertaakaan tavannut. Halvimmat kengät (omaa kokoa) jotka löysin oli juuri tuon tasan 20 euroa. Hyvä se on sinun huudella, kun tuskin varmaan itse käyt korppareilla. Vaikka en minä sitä tiedäkkään.
Ap
Viimeksi tänään kävin kipparilla, että sikäli... No oletko Facebookissa? Oletko etsinyt oman kuntasi roskalava-ja kirppisryhmistä?
En ole Facebookissa ja ihmettelen niitä jotka ovat. Onko sitä omaa naamaa pakko jakaa kokoajan kaikille?
Ap
Silti ihmetyttää etteikö oikeastivoi vaikka 5e/kk laittaa sivuin?Tai lainata sen 20e sukulaiselta tai kaverilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Miten sinulla on tullut ylipainoa? Mitä syöt? Ehkä sinulla on liian rasvaton ruokavalio, ilman rasvaa ei voi polttaa rasvaa, lisää avocadoa, pähkinöitä, rasvaista kalaa, oliiviöljyä, omega 3 lisäravinteita ruokavalioosi.
Rasvaa saa halvemmallakin ja terveellistä. Kaikki ruoka kun on normaalirasvaista, ei tarvitse erikseen mitään avocadoja syödä tai lisäravinteita.
Vierailija kirjoitti:
Laihdutin 20 kg kirjoitti:
Kotitreeni. Riippuu vähän mies vai nainen, mutta ohjeita löytyy netistä. Esim. 25 vatsalihasta ja punnerrusta päivässä ei maksa mitään ja voit tehdä ne vaikka alusvaatteisillasi.
- Pyörälle ja kävele hyötyliikunnan ja nouse portaat hissin sijaan.
- Käytä ulkoilureittejen ja liikuntapuistojen yhteydessä olevia ilmaisia kuntoiluvälineitä esim. Leuanvetotanko.
- Harrasta enemmän seksiä jos mahdollista, se käy jumpasta.
- Ruoka: Syö k unnon annoksia kunnon ruokaa säännöllisesti. Syö kaurapuuroa aamulla. Munia, maustamatonta maitorahkaa ja proteiinejauhetta lisänä. Jätä mehut, limu ja alkoholi ostamatta. Syö kasviksia ja hedelmiä.
- Jos sinulla on lapsia niin liiku heidän kanssaan. Pienempiä nostele ja pyöritä. Isompien kanssa pelaa pallopelejä tai käykää pitkillä iltakävelyitä ja uimassa.
- Et tarvitse alkuun mitään supervälineitä. Osta vaikka Hm:stä osamaksulla lenkkarit, verkkarit, urheilurintsikat, pari t paitaa, fleece ja ulkoilutakki jos niitä ei ole.Ei ole pyörää eikä lenkkeilyyn sopivia kenkiä, lisäksi asun yksin talon alimmassa kerroksessa niin ei tule käytettyä portaita eikä hissiä. Autoakaan ei ole, niin en pääse marjametsään. En seurustele, eikä ole lapsiakaan. Asustelen täusin yksin yksinäni, ypöyksin. Mutta kkiitti vinkeistä, vaikka ei niistä oikein mitään apua ole.
Ap
Niitä portaita saa kiivetä, vaikka asuisi alimmassa kerroksessa.
Ruokavalio kuntoon. Ei naposteluja, puurot, salaatit, hedelmät, kana ja vähärasvainen liha tarjouksista käyttöön eikä alkoholia. Rahaa säästyy entiseen menoon verrattuna ja -12 kg puolessa vuodessa ilman liikunnan lisäämistä. t. Toinen pitkäaikaistyötön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Jätä nettiliittymä pois kuukaudeksi niin saat ne lenkkarit. Kitiset nyt aivan turhasta, ryhdistäydy, elämä on valintoja.
En ole ap mutta puhelimia ei saa ilman nettiä enää ja kaupungin vuokra-asunnossa on ilmainen netti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
No kai sinulla jotkut kengät on. Et sinä kävelyyn lenkkitossuja tarvitse. Otat ne vanhoista kengistäsi, jotka ovat parhaat jalassa, laitat ne jalkaasi ja alat kävellä. Ja mitä siitä, jos asut ensimmäisessä kerroksessa? Ei se ole kiellettyä ensimmäisen kerroksen asukkaalta niitä talon portaita kuluttaa. Aina kotiin tullessasi kiipeät pari kertaa yläkertaan asti ennen kuin menet sisälle. Kävele kauppaan, kävele kaikkialle, kävele aina joka paikassa portaat, kun on mahdollista, kävele pitempää reittiä. Kävele, äläkä keksi tyhmiä tekosyitä laiskotellaksesi.
Vierailija kirjoitti:
Tää on joku provo, ennen köyhillä ei ollut paino-ongelmia, kun ei ollut rahaa liikaa ruokaan. Yksinkertaisinta on syödä vähemmän sitä mitä muutenkin, kun tämäkin muka niin terveellisesti syö. Sitten jää jo rahaa niihin lenkkareihinkin.
Ja avokadoilla moni trendikäs lihottaa itsensä, ne ovat melkein täyttä rasvaa, ja lisäksi tuhoavat maapalloa.
Kannattaa myös se kahvilassa nautittu latte vaihtaa vaikka mustaan kahviin.
Sopii myös käydä vaikka katsomassa kuvia Jemenin lapsista ja sitten ruveta vinkumaan, kun ei rahat riitä avokadoihin ja sen takia muka lihoo.
Ennen elämä oli myös fyysisesti rankempaa, eli syödyt kalorit myös kuluivat kun paiskottiin töitä. Nykyään koneet joitaa kotityötkin. Kahvin taas vaihtaisin teehen, ostan itsekkin aina Lidlistä vihreää teetä kun siihen vain on varaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Ap
Mikä se sinun kengänkokosi sitten on ?20 euroa ei ole iso raha, sen säästät parissa kuukaudessa.Sillä saa jo uudet lenkkarit lidlistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Miten sinulla on tullut ylipainoa? Mitä syöt? Ehkä sinulla on liian rasvaton ruokavalio, ilman rasvaa ei voi polttaa rasvaa, lisää avocadoa, pähkinöitä, rasvaista kalaa, oliiviöljyä, omega 3 lisäravinteita ruokavalioosi.
Ei minulla ole vielä ylipainoa, mutta paino on noussut nyt tämän vuoden aika 2 kiloa siitä mitä se on normaalisti ja haluaisin pitää painoni ennallaan. En suö mitään ihmeellistä, pääasiassa valmistan kasviksista keittoja ja välillä salaatteja. Lihan olen jättänyt kauppaan koska se on niin kallista.
Avocadoa? Avocadot ovat hemmetin kalliita, emonoita saa kilon eurolla.
Lisää keittoihin proteiinia, vaikka raejuustoa tai kikherneitä.
Vierailija kirjoitti:
Silti ihmetyttää etteikö oikeastivoi vaikka 5e/kk laittaa sivuin?Tai lainata sen 20e sukulaiselta tai kaverilta.
Kun elää kädestä suuhun niin kaikki myös menee mitä tulee. Sellaista se joskus on.
Ap
Ei työttömät mitään töitä hae, laiskottelevat vain. Selvä provo.