Onko köyhällä työttömällä mitään muita painonhallinta kikkoja kuin jättää kokonaan syömättä?
Oon ollu jo vuosia köyhä pitkäaikaistyötön ei koskaa oo ollut varaa mihinkään kuntoiluvälineisiin. Oon käyny kirppareillakin katsomassa, mutta sielläkin pyydetään omaan elintasoon nähden ihan järkkyhintoja esim juoksukengistä 20 euroa.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Ei lenkkeilyyn mitään kalliin merkkisiä juoksukenkiä tarvi, kympin markettilenkkarit kelpaa ihan hyvin. Kympin saa vaikka nousemalla parina viikonloppuna aikaisin keräämään tölkkejä.
Mistä noita tölkkejä oikein löytää? Kertokaa ihmeessä.
Olen tänä kesänä löytänyt tästä lähistöltä tasan kolme tyhjää oluttölkkiä, viime kesänä muistaakseni yhden. Miten monta asuinaluetta, puistoa, metsää, rantaa jne, täytyisi käydä läpi, jotta saisi kympin kasaan? Todennäköisesti siihen menisi koko päivä (jos löytyisi siltikään) ja energiankulutus olisi sitä luokkaa, että pitäisi syödä extraa sen kympin edestä...
Vierailija kirjoitti:
Ap valitettavasti et tule laihtumaan koska keksit koko ajan tekosyitä. Älä valita jos et edes aio yrittää muuttaa elämäntapojasi.
Nää on just hauskoja ketjuja kun ap keksii uusia tekosyitä neuvoihin :) Siis näähän on täysin provoja. Kivoja silti.
En lukenut kuin osan ja nauran ääneen 🤣
Olen p-aukinen nainen, harrastan juoksua, uintia ja kotijumppaa. Youtubesta löytyy ihan ilmaiseksi tunnin hikijumppavideoita, lenkkareista (Niken, tosi hyvät) maksoin 15€ alennusmyynnissä, uimapuvusta UFFilla 6€. Uinti kustantaa 5€/kerta, käyn kerran viikossa.
Kauppaan mulla menee n.50€/viikko, sisältää myös koiranruoat ja elintärkeän kahvin. Mokkulaa tai nettiliittymää ei ole, lataan puhelimeen puheaikapaketin joka sisältää myös rajattoman netin, alle 25€/kk.
Ap keksii koko ajan tekosyitä. Hupaisa yksilö 😆
Syön vihanneksia, hedelmiä, perunoita, riisiä, jogurttia, ruisleipää ja salaattia.
Väkisinkin pysyy hoikkana kun ei mätä ruokaa koko ajan.
Plus vinkkinä, nyt kesällä olen juossut paljain jaloin. Tekee tosi hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lenkkeilyyn mitään kalliin merkkisiä juoksukenkiä tarvi, kympin markettilenkkarit kelpaa ihan hyvin. Kympin saa vaikka nousemalla parina viikonloppuna aikaisin keräämään tölkkejä.
Mistä noita tölkkejä oikein löytää? Kertokaa ihmeessä.
Olen tänä kesänä löytänyt tästä lähistöltä tasan kolme tyhjää oluttölkkiä, viime kesänä muistaakseni yhden. Miten monta asuinaluetta, puistoa, metsää, rantaa jne, täytyisi käydä läpi, jotta saisi kympin kasaan? Todennäköisesti siihen menisi koko päivä (jos löytyisi siltikään) ja energiankulutus olisi sitä luokkaa, että pitäisi syödä extraa sen kympin edestä...
Pöh, et syö sitä extraa, niin laihdut ja rikastut. Itse ratkaisit ongelmasi.
Vierailija kirjoitti:
Juoppo alkoholosti laottaa rahansa kyllä viinaan ja pelikoneisiin, mutta valittaa kun ei ole rahaa kenkiin. Mitäs olet niin tyhmä.
Mistä niin päättelet että ap on alkkis?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuules, kaiken a ja o laihdutuksessa on ruokavalio. Ja kvely ei maksa mitään tai uinti.
Kaikkia vihanneksia ja hedelmiä saa isoja pussillisia, nauriit ihania, muusiksi, paistettuna, keitoiksi. Samoin palsternakka.
Mutta entä jos ei ole kävelyyn sopivia kenkiä tai uikkareita kuten minulla? Eikö uikkarit ja ke gät maksa muka mitään? Minä olen tästäasiasta eri mieltä.
Ap
Lidlin tennareilla on yllättävän hyvä kävellä, ei tullut edes rakkoja vaikka 4-6 km tuli käveltyä. Kävelen myös ballerinakengillä vaikka eivät ihanteelliset olekaan. En lähde erikseen lenkille vaan kävelen välimatkoja.
Olen kyllä yrittänyt etsiä, mutta minun tuloillani ei kenkiä edes saa kirpparilta ostettua. On tuo 20 eiroakin liikaa. En ymmärrä miksette voi sitä ymmärtää.
Ap
Jätä nettiliittymä pois kuukaudeksi niin saat ne lenkkarit. Kitiset nyt aivan turhasta, ryhdistäydy, elämä on valintoja.
En ole ap mutta puhelimia ei saa ilman nettiä enää ja kaupungin vuokra-asunnossa on ilmainen netti.
Ilmainennetti on kusetusta. Sinulla pitää olla oma modeemi ja oma liittymä, jotta voit käyttä ilmaista laajakaista yhteyttä. Siis se on se yhteys, joka on ilmainen. Näin Jyväskylässä.
Ap
Uusissa / vastaremontoiduissa asunnoissa ei tarvitse muuta kuin kaapelin jonka sai ilmaiseksi, liittymä ei maksanut mitään. Vanhemmissa asunnoissa pitää ostaa modeemi koska seinissä ei ole paikkaa kaapelille. Mistä liittymästä puhut? Ei minun ole tarvinnut maksaa liittymästä erikseen, sen saa ilmaiseksi. Asun kaupungin vuokra-asunnossa ja nykyiseen piti hankkia modeemi, edelliseen ei tarvinnut hankkia edes modeemia vaan kaapelilla sai maksuttoman netin.
Käy lenkillä, ei maksa mitään.
Jotkut vanhat pensalenkkarit saat kirppikseltä eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juoppo alkoholosti laottaa rahansa kyllä viinaan ja pelikoneisiin, mutta valittaa kun ei ole rahaa kenkiin. Mitäs olet niin tyhmä.
Mistä niin päättelet että ap on alkkis?
Pitkäaikaistyötön, syö lääkkeitä, valittaa rahanpuutetta, käy lääkärillä, asuu kaupunginvuokratalossa ja vieläpä talon ekassa kerroksessa. Selvä juoppo.
Huomaa viestejä lukiessa, että on av-mammoilla miesten kukkarot ahkerassa käytössä, kun ei ymmärretä, että jokainen viisieuronenkin pitää tarkoin laskea joka kuukausi, mihin käyttää. Minulla jää kaiken pakollisen jälkeen 170 euroa kuukaudessa ruokaan ja muuhun ylimääräiseen, tällä ei todellakaan ostella uimalippuja joka viikko. Ja kyllä, en luovu nettiliittymästä (maksaa 15 euroa), sillä olen sen avulla yhteydessä myös ystäviin ja sukulaisiin.
Toinen köyhä
Ap, voin lahjoittaa sinulle lenkkarit. Mikä on kengänkokosi?
Vierailija kirjoitti:
Huomaa viestejä lukiessa, että on av-mammoilla miesten kukkarot ahkerassa käytössä, kun ei ymmärretä, että jokainen viisieuronenkin pitää tarkoin laskea joka kuukausi, mihin käyttää. Minulla jää kaiken pakollisen jälkeen 170 euroa kuukaudessa ruokaan ja muuhun ylimääräiseen, tällä ei todellakaan ostella uimalippuja joka viikko. Ja kyllä, en luovu nettiliittymästä (maksaa 15 euroa), sillä olen sen avulla yhteydessä myös ystäviin ja sukulaisiin.
Toinen köyhä
Se on jokaisen oma valinta, elääkö parisuhteessa vai ei. Kahdestaan on kuitenkin edullisempaa elää kuin yksin.
Hanki joku oikein rikas mies ja meette naimisiin.
Mitä ihmettä täällä selitellään, kuinka ei ole varaa uimalippuihin. Eikö nyt muistaakseni ole kesä ja Suomi täynnä järviä ja lampia ja rannikoiden asukkailla vielä meri. Vai maksaako jossain uiminen mainituissa paikoissa.
Parjaamasi Facebook on kyllä tosi kätevä. Annetaan/vaihdetaan/roskalava-ryhmät toimii ainakin kotikaupungissani hyvin. Just vähän aikaa sitten yksi äiti kyseli lenkkareita lapselleen (koko 43) ja meiltä löytyi tarpeettomana, kiitoksella meni eteenpäin.
Fb:ssa ei tarvitse jakaa mitään jos ei halua. Ei myöskään lähettää eikä hyväksyä kaveripyyntöjä.
Netti on pullollaan treeniohjelmia. Hiit-tyyppiset treenit teet alle 30minuutissa ja aikaa jää työhakemusten tekoonkin.
Ap ottaa nyt otseään vaan niskasta kiinni ja lähtee sinne lenkille vaikka ilman niitä kenkiä. Nyt on kesä. Voit käyä vielä lenkinjälkeen uimassa kalsareillaan niin vilvotut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuules, kaiken a ja o laihdutuksessa on ruokavalio. Ja kvely ei maksa mitään tai uinti.
Kaikkia vihanneksia ja hedelmiä saa isoja pussillisia, nauriit ihania, muusiksi, paistettuna, keitoiksi. Samoin palsternakka.
Mutta entä jos ei ole kävelyyn sopivia kenkiä tai uikkareita kuten minulla? Eikö uikkarit ja ke gät maksa muka mitään? Minä olen tästäasiasta eri mieltä.
Ap
Mitä sinulla nyt sitten on jalassasi? Minä olen kävellyt crockseilla 5 € tunteja päivässä kesällä ja talvella vanhoilla talvikengillä ostettu käytettynä. Kävelet niillä mitkä nyt on.
Jos ap ei olisi saanut lipokkaita joululahjaksi, se joutuisi kulkemaan reinoilla kesät talvet 😢
Tekosyitä, tekosyitä, tekosyitä. Ap vosi vähän petrata ja käyttää niitä aivojaan välillä.
Kotona ei tietenkään voi jumpata, kun ei ole varaa jumppamattoon, eikös niin?