Onko köyhällä työttömällä mitään muita painonhallinta kikkoja kuin jättää kokonaan syömättä?
Oon ollu jo vuosia köyhä pitkäaikaistyötön ei koskaa oo ollut varaa mihinkään kuntoiluvälineisiin. Oon käyny kirppareillakin katsomassa, mutta sielläkin pyydetään omaan elintasoon nähden ihan järkkyhintoja esim juoksukengistä 20 euroa.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuules, kaiken a ja o laihdutuksessa on ruokavalio. Ja kvely ei maksa mitään tai uinti.
Kaikkia vihanneksia ja hedelmiä saa isoja pussillisia, nauriit ihania, muusiksi, paistettuna, keitoiksi. Samoin palsternakka.
Mutta entä jos ei ole kävelyyn sopivia kenkiä tai uikkareita kuten minulla? Eikö uikkarit ja ke gät maksa muka mitään? Minä olen tästäasiasta eri mieltä.
Ap
Lidlin tennareilla on yllättävän hyvä kävellä, ei tullut edes rakkoja vaikka 4-6 km tuli käveltyä. Kävelen myös ballerinakengillä vaikka eivät ihanteelliset olekaan. En lähde erikseen lenkille vaan kävelen välimatkoja.
Olen kyllä yrittänyt etsiä, mutta minun tuloillani ei kenkiä edes saa kirpparilta ostettua. On tuo 20 eiroakin liikaa. En ymmärrä miksette voi sitä ymmärtää.
Ap
Jätä nettiliittymä pois kuukaudeksi niin saat ne lenkkarit. Kitiset nyt aivan turhasta, ryhdistäydy, elämä on valintoja.
En ole ap mutta puhelimia ei saa ilman nettiä enää ja kaupungin vuokra-asunnossa on ilmainen netti.
Ilmainennetti on kusetusta. Sinulla pitää olla oma modeemi ja oma liittymä, jotta voit käyttä ilmaista laajakaista yhteyttä. Siis se on se yhteys, joka on ilmainen. Näin Jyväskylässä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuules, kaiken a ja o laihdutuksessa on ruokavalio. Ja kvely ei maksa mitään tai uinti.
Kaikkia vihanneksia ja hedelmiä saa isoja pussillisia, nauriit ihania, muusiksi, paistettuna, keitoiksi. Samoin palsternakka.
Mutta entä jos ei ole kävelyyn sopivia kenkiä tai uikkareita kuten minulla? Eikö uikkarit ja ke gät maksa muka mitään? Minä olen tästäasiasta eri mieltä.
Ap
Lidlin tennareilla on yllättävän hyvä kävellä, ei tullut edes rakkoja vaikka 4-6 km tuli käveltyä. Kävelen myös ballerinakengillä vaikka eivät ihanteelliset olekaan. En lähde erikseen lenkille vaan kävelen välimatkoja.
Olen kyllä yrittänyt etsiä, mutta minun tuloillani ei kenkiä edes saa kirpparilta ostettua. On tuo 20 eiroakin liikaa. En ymmärrä miksette voi sitä ymmärtää.
Ap
Jätä nettiliittymä pois kuukaudeksi niin saat ne lenkkarit. Kitiset nyt aivan turhasta, ryhdistäydy, elämä on valintoja.
En ole ap mutta puhelimia ei saa ilman nettiä enää ja kaupungin vuokra-asunnossa on ilmainen netti.
Ihan vaan sivuhuomautuksena, että ei meidän kaupungissa ole kaupungin vuokra-asunnossa nettiä. Työtön tarvitsee nettiä paljonkin.
Kirjastossa on ilmainen nettiyhteys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Ihan vaan sivuhuomautuksena, että ei meidän kaupungissa ole kaupungin vuokra-asunnossa nettiä. Työtön tarvitsee nettiä paljonkin.
V*tut tarvii. Töllöttäis vain Netflixiä tai HBO:ta kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se, mutta tarvitsen myös puhelinliittymää netin lisäksi soittamista varten. Jos ei ole liittymää, niin en voi soittaakkaan. Puhelinkin kun on aika tärkeä kapistus. Eikä kirjastossakaan jaksaisi joka päivä roikkua (lisäksi konetta saa käyttää vain 15 minuuttia).
Ap
Ei lenkkeilyyn mitään kalliin merkkisiä juoksukenkiä tarvi, kympin markettilenkkarit kelpaa ihan hyvin. Kympin saa vaikka nousemalla parina viikonloppuna aikaisin keräämään tölkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tingit hetken jostain muusta niin saat lenkkarit hankittua.Vaikka siitä roskaruoasta.
Hyi että, en suö roskaruokaa. Teen kaikki ruuat itse kotona, pääasiassa satokauden kasviksista. Leivätkin leivon itse. Suolaa ja rasvaa en käyt ollenkaan, en missään.
Ap
Sähän selvästi valehtelet. Suola ja rasva on välttämättömiä ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa kunnon lenkkarit maksaa. Nekin hajoaa nykyään reilussa vuodessa. Myös uimapuvut maksaa, tuo 10v vanha on jo ihan haurastunut. Uimaliput maksaa. Kai siellä lenkillä pitää muutakin vaatetta olla, takitkin kuluu lenkillä, ei oo varaa koko ajan uutta ostaa. Nojoo, ehkä tuo takkijuttu meni liian pitkälle mutta tällä hetkellä lenkkarit vetää viimesiään ja kun on pikkuvarpaat pihalla ja käveleminen sattuu, eikä oo rahaa kenkiin niin minkäs teet?
Kiitos neuvoista, mutta monet on sellaisia mitä en jo tekisi tai mihin tuloni eivät vain riitä. Olette kuitenkin kultaisia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa kunnon lenkkarit maksaa. Nekin hajoaa nykyään reilussa vuodessa. Myös uimapuvut maksaa, tuo 10v vanha on jo ihan haurastunut. Uimaliput maksaa. Kai siellä lenkillä pitää muutakin vaatetta olla, takitkin kuluu lenkillä, ei oo varaa koko ajan uutta ostaa. Nojoo, ehkä tuo takkijuttu meni liian pitkälle mutta tällä hetkellä lenkkarit vetää viimesiään ja kun on pikkuvarpaat pihalla ja käveleminen sattuu, eikä oo rahaa kenkiin niin minkäs teet?
Ap voi juosta/lenkkeillä myös hyvin ilman kenkiäkin. Ei siihen ennenkään ole kenkiä tarvittu.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos neuvoista, mutta monet on sellaisia mitä en jo tekisi tai mihin tuloni eivät vain riitä. Olette kuitenkin kultaisia.
Ap
Tulot riittävät paremmin kun laitat syömiset ja juomiset kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se, mutta tarvitsen myös puhelinliittymää netin lisäksi soittamista varten. Jos ei ole liittymää, niin en voi soittaakkaan. Puhelinkin kun on aika tärkeä kapistus. Eikä kirjastossakaan jaksaisi joka päivä roikkua (lisäksi konetta saa käyttää vain 15 minuuttia).
Ap
Yleensä kirjastoissa on tila, jossa on tietokoneita useamman tunnin käyttöön. Kannattaa varmistaa, kun asut suuressa kaupungissa.
Mitä tekosyytä käytät sitten jos/kun saat joskus töitä? Kalliit varusteet olisi mutta et voi kuntoilla koska ei riitä aikaa?
Ap valitettavasti et tule laihtumaan koska keksit koko ajan tekosyitä. Älä valita jos et edes aio yrittää muuttaa elämäntapojasi.
Vierailija kirjoitti:
Oon ollu jo vuosia köyhä pitkäaikaistyötön ei koskaa oo ollut varaa mihinkään kuntoiluvälineisiin. Oon käyny kirppareillakin katsomassa, mutta sielläkin pyydetään omaan elintasoon nähden ihan järkkyhintoja esim juoksukengistä 20 euroa.
Ton verran kuitenkin löytyy aina olueeeseen :-)
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hae diakoniasta apua.
Meillä on ainakin kirkon apu josta voisi löytyä sopivat kengät?
Miksi et keräisi marjoja näin kesällä josta saisit lisätienestiä?
Pullojen/tölkkien keräys viikonloppuisin?
Koirankuljetusapua naapurustoon?
Lastenhoitoapua?
Nurmikonleikkausta/puutarhatöitä vanhuksille?
Käsitöitä myymään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia kenkiä sinulla on, jos niillä ei voi kävellä? Kannattaa katsella mistä löytyisi edullisia kävelylenkkareita ja jopa nahkakenkiä, on sitten samalla siistejä kenkiä jos sattuisi pääsemään töihin tai edes työhaastatteluun.
Minulla pysyy niin nälkä kuin mieliteot parhaiten poissa proteiinilla ja kohtuullisella rasvankäytöllä, hiilihydraatit ovat juureksia, kasviksia ja joskus marjoja, pastaa en syö kuin joskus kylässä, en perunaa (paitsi pari kertaa kesässä varhaisperunoita herkuttelun ja vitamiinien takia), leipää en syö edes päivittäin. Olen laihtunut tällä JA päivittäisellä kaksi kertaa puolen kilometrin kävelyllä ja satunnaisella pyöräilyllä joulukuusta lähtien n. 500g viikossa. Jo työttömäksi jäädessä olin huonokuntoinen, sitten työn saannin vaikeus ja yleinen turhautuminen teki minusta aidon sohvaperunan, mutta joulukuusta lähtien on tosiaan ollut toisin. Olisi toki kiva jos voisi syksymmällä hankkia kuntosalikortin, olisi kiva kiinteytyä. Yritän kuitenkin tehdä nykykäytännöstäni elämäntavan.
N 51v. 164cm, aloittaessa paino 106kg
Käytän ohupohjaisia kangaslipokkaita, jotka sain joululahjaksi kaksivuotta sitten. Sen lisäksi minulla on reinot, nekin on lahjaksi saadut. Ei oikein huvita oikein kummillakaan lähteä lenkkeilemäön, tulee jalat äkkiä kipeiksi. Siis kokeiltu on. Lisäksi ne lipokkaat on talvella kulmät, mutta kyllä niillä pärjää. Parempi ne kuin ei kenkiä ollenkaan.
Ap
Laita vaikka ne reinot jalkaan, en toki itse käyttäisi, mutta on hyvä jos on jotkut kengät sentään.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ap. Kokeile tätä: osta kaupasta ruokia joiden kaloripitoisuus on alle 150 kcl/100g
Esim. Porkkana, kanamuna, raejuusto, kana jne.
Kyykkää joka päivä 60 kertaa erillaisilla leveyksillä. lankuta 5 min. Tee 30 askelkyykkyä per jalka. Punnerra 30 kertaa. Tämän lisäksi voit tehdä muita kehonpainoliikkeitä saat kirjastosta ohjekirjan.
Lisäksi roiku vähintään 3 min ja yritä vetää leukoja. Esim. Leikkipuistossa tai puunoksassa.
Hyppynaruhyppelyä tuohon vielä vartti lisäksi. Et tarvi muuta, niin varmasti olet fit vuoden kuluttua.
Äläkä osta niitä ranskiksia ja paista lättyjä yhtä halvalla saat terveellistäkin ruokaa.
Mene heti mustikkaan saat liikunnan ja ruuan ilmaiseksi.
Huom ap! Näihin ei tarvi lenkkareita, joen enää ei ole tekosyitä