Älyttömintä, mitä joku tuttusi on postannut someen?
Siis nolointa, tyhmintä, harkitsemattominta jne.
Mielellään ei mitään julkkisten somemokia tähän vaikka niistäkin saisi kyllä ketjun aikaiseksi.
Kommentit (2222)
Tekstit, jotka on suunnattu ei kavereille, vaan Jumalalle.
"Voi Herra, kiitos tästä ihanasta päivästä, kun annoit auringon paistaa juhliemme ajan! Nyt on muistoja vuosiksi eteenpäin. Kiitos lapsistani ja koko elämästäni, aamen."
Vierailija kirjoitti:
Yks laittaa välillä kuvia perheen yhteisistä niin upean näköisistä hetkiksi. Moni ei vaan tiedä, että kuvien takana todellisuus on hieman toinen. Äijä on koko ajan kännissä ja vaimo ja tytär aivan väsyneitä. Pintaa vaan. Älkää uskoko kuviin. Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, nii paska sanonta. Kuva ei kerro yhtään mitään. Ei mitään!
No eipä sekään ole kivaa, kun yksi tuttu tilittää joka päivä siitä, miten on taas tapeltu kotona. Mies kuorsaa kaikki yöt, tulee kotiin liian myöhään, ei hoida lapsia riittävästi, harmittaa koko elämä.
Jos joku kommentoi mitä vaan, vaikka että munkin mies tulee töistä kotiin vasta myöhään illalla koska työelämä on nyt niin rankkaa, kommentti poistetaan ja kommentoija saa vihaisen tilityksen privaviesteihin, että ei tartte tulla päätä aukomaan.
Olisi kiva tietää, miksi se mies jaksaa olla tuollaisen naisen kanssa vuodesta toiseen. 10v liitto ja 4 lasta.
Vierailija kirjoitti:
Tekstit, jotka on suunnattu ei kavereille, vaan Jumalalle.
"Voi Herra, kiitos tästä ihanasta päivästä, kun annoit auringon paistaa juhliemme ajan! Nyt on muistoja vuosiksi eteenpäin. Kiitos lapsistani ja koko elämästäni, aamen."
Siunattu, kiitollinen, onnellinen kuten eräs Feikkilehti.
Zinzino -markkinointisoopaa seinän täydeltä. Toki myös kuinka D-vitamiinitasot saa kohdilleen heidän tuotteella x (nyt kaverihintaan vink vink) ja korona on vaan pikku räkis -epistolaa.
Veli lisäilee kaikki kaverin kaverin kaverit sun muut fb-kavereikseen. Kavereita hänellä on siis tuhansia. Kerran hän laittoi kuvia dokumenteista, joissa näkyi hänen tärkeitä henkilötietojansa, kuten koko nimi ja henkilötunnus. Ihan tietoisesti vielä, kuvatekstinä oli jotain uhmakkaasti "ei kiinnosta". Sotkisipa vain omia asioitaan, mutta kun äitimme makselee hänen velkojaan jostain säälistä.
"sähköautoilu on fiksujen ihmisten touhua"
Yks tuttu rupes heittämään jotain ihmeläppää Ukrainasta ja lopulta hän ilmeisesti veljensä kanssa käymässään dialogissa päätyi suurinpiirtein toivomaan sitä, että Putin pelastaisi Ukrainan.
Nää Jetin eli Jetron tms juttuja jakavat, wtf :D
Yksi naiivi 30vee tyttö postasi että hän vaatii oikeutta George Floydille (narkkari, rikollinen, naisen pahoinpitelijä, sanalla sanoen rajaton taparikollinen).
Ei sitten ketään parempaa tyyppiä keksinyt kohteekseen. Ehkei edes tiennyt, millainen se mies oikeasti oli ollut, kunhan liittyi tuohon päättömään liikkeeseen "kun kaikki muutkin hyvikset".
Vierailija kirjoitti:
Koko päivän kaari aamusta iltaan tyyliin
"Huomenta, nyt keitän kahvit"
"Töihin tässä menossa, työkaverit jo oottaa!"
"Lounastauolla oli salaattia eväänä"
"Odotan jo, että pääsen kotiin kultumussun luo. Teen karjanpaistia ja leivon mussulle mustikkapiirakan"
"Nyt kauppaan!"
"Kotona, karjanapaisti ja piiras uunissa. Kyllä isäntä nyt yllättyy!"
"Kylläpä isäntäpupsille maistuikin kotona tehty mustikkapiiras. Itse keräsin metsästä marjat. Nyt sohvalle isännän kainaloon kattomaan hömppää."
"Sauna lämpiämässä, ihanaa!"
"Nyt nukkumaan, tonne kultipupsin viereen. Hyvää yötä"
Ja seuraavana päivänä sama uudestaan. Rauhoittui tahti, kun sai lapsen eikä ollut enää aikaa raportoida kaikkia päivän tekemisiä kuin päiväkirjarobotti.
Meidän firman henkilöstöpäällikön vaimo postasi facebookkiin, kuinka kätevää on kun heidän lapset voidaan käyttää miehensä työnantajan piikkiin koronatesteissä Terveystalolla. Ja kuinka molemmat lapset olivat olleet jo ainakin 5 kertaa testeissä hintaan 193 euroa per lapsi. On miehellä kuulemma niin fiksu työnantaja. Eipä rouva ollut tietoinen siitä, että miehensä oli ilman työnantajan suostumusta maksattanut lastensa yltiöpäiset testaukset firman piikkiin. Viesti poistui nopeasti fbstä, mutta vahinko oli tapahtunut ja nyt tää neropatti henkilöstöpäällikkö joutuu asiaa selittämään ja luultavasti potkut tulee.
50-vuotta lähentelevä naistuttu postaa itsestään usein peiliselfieitä, joissa poseeraa kuin Victoria Beckham tai muu julkkis. Suu on aina samassa supussa ja toinen poski esillä, jotta hymykuopantapainen erottuisi paremmin. Aina tää sama pose :D ja hän opiskelee, ja aina muistaa kertoa, jos ja kun saa vitosen :D
Työuupumuksen vallassa ahdisti kovasti. Toivoin, että joku tajuaisi millaista elämäni siinä kurimuksessa oli ja yritin kertoa. Sanotaanhan aina, että puhuminen helpottaa. Se oli virhe. Vasta jälkikäteen tajusin, ettei ihminen, jonka työ on kuormittavaa, mutta vielä siedettävissä rajoissa käsitä sitä, että jossakin toisessa työpaikassa vaatimukset voivat keikahtaa sietämättömän puolelle. Varsinkaan sellainen ihminen, jolla ei yleisesti muutenkaan ole tavoitteena ymmärtää muita. Sen kovuuden edessä tuli sitten yritettyä vielä enemmån, että etkö tajua. Nyt kun en ole enää kyseisessä työpaikassa ja olen toipunut, hyväksyn sen, että ihmiset tallaavat omat elämänpolkunsa itse, niin minä kuin muutkin, ja jättäisin mieluummin nuo asiat purkamatta. Eli tämä episodi on minusta nolointa mitä tiedän somessa julkaistun. Ehkä olen niin itsekeskeinen sitten, koska en ole häiriintynyt kenenkään muun mistään postauksista. Nyt en enää edes käsitä, miksi odotin ja toivoin muilta ihmisiltä silloin apua. Jotain ystävällistä sanaa tai jotain. Niinkuin se muka olisi millään tavalla mitään työssä muuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Älkää hei postatko niitä lastenne kuvia lainkaan sosiaaliseen mediaan. Lapsellakin on yksityisyyden suoja, eikä kukaan halua, että 10 vuoden päästä googlettamalla löytyy potta-, vaippa- ja alastonkuvia. Lasten nimiä ei koskaan nettiin, eikä myöskään sellaisia kuvia, missä näkyy naama tai ovat muuten tunnistettavissa. Varsinkin jos teillä ei ole yksityisyysasetukset kunnossa ja kaikki kaverin kaverit pääsee profiiliin - siinä on helposti 10K ihmistä jo tutkimassa teidän muksun nännejä. Tämä pitää tolkuttaa myös isovanhemmille ja muille perheenjäsenille.
Jotain järkeä nyt tähän touhuun, on aika inhottavaa lapsia kohtaan jakaa koko tenavan elämä, ennenkuin hänellä on asiaan mitään sanavaltaa. Kuvia voi jakaa läheisille vaikka whatsappissa, mutta en laittaisi sinnekään mitään arkaluontoista.
Ketään ei myöskään kiinnosta suolen toiminta, oli kyseessä sitten lapsi tai aikuinen. Fetissifoorumeille voi sitten käydä ripuleistaan hehkuttamassa.
Itse aloitin internetin käytön jo ysikytluvun alkupuolella, ja silloin oli ihan itsestäänselvää, että mitään henkilökohtaista ei sinne omalla nimellä kannata laittaa (linkedin poislukien). Jos mun nimeni, alkuperäisen, seuraavan tai kolmannen guuglettaa, ei löydä mitään muuta kuin työelämään liittyviä juttuja. Oisko ihan mahdoton ajatus?
Täysin samaa mieltä!
Monta vuotta sitten eronnut äiti jaksaa haukkua eksäänsä FB:ssa...
Ei tuttu, eikä varsinaisesti some, mutta hieman asiaan liittyen. Tarkkoja sanamuotoja en enää muista, mutta suurinpiirtein näin se meni.
90-luvulla, ennen googlea, wikipediaa yms. eräällä kansainvälisellä keskustelupalstalla eräs suomalainen kysyi suurinpiirtein "Was Beethoven really deaf when he composed his 9th symphony?".
Tähän oli sitten toinen suomalainen nohevasti vastannut keskustelijan sähköpostiin vastaamisen sijaan sinne palstalle suomeksi, että eihän se nyt sentään kuollut ollut, että kannattaisi vähän katsoa, mitä postaa englanninkieliselle palstalle.
Onneksi en ole ollenkaan Facebookissa ihmettelemässä näitä järjettömiä hölmöyksiä, joita ihmiset sinne tunkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jengi ilmoittaa käyneensä rokotuksessa. Miksi, oi miksi tällainen tieto laitetaan naamakirjaan 😂
No minä ainakin laitoin, koska haluan kannustaa muitakin ottamaan rokotuksen.
Ja lisäksi olin niin iloinen, että viimein pääsin sen ottamaan, koska jouduin odottamaan jonkin aikaa.
Jonkun taviksen neuvo ottaa kokeellinen rokote on huono juttu - ei mikään kannustava ele.
Keski-ikäset 40+ sukulaisnaisetkin ja siskontytöt lähteny tähän, joku muikee ilme naamalla kesäkuva, johon paras ystävä tai sisko tulee kommentoimaan, ou vou mikä hottis, mun sexy siskoni tms. ja vastaukset "voi kiitos ihana".
Ööh missä???
Kyl mä oon aina aatellu ettei noi mitään superälykköjä oo, mut en mä nyt ihan noin tolloiks aatellu.
Yks laittaa välillä kuvia perheen yhteisistä niin upean näköisistä hetkiksi. Moni ei vaan tiedä, että kuvien takana todellisuus on hieman toinen. Äijä on koko ajan kännissä ja vaimo ja tytär aivan väsyneitä. Pintaa vaan. Älkää uskoko kuviin. Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, nii paska sanonta. Kuva ei kerro yhtään mitään. Ei mitään!