Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älyttömintä, mitä joku tuttusi on postannut someen?

Vierailija
06.08.2018 |

Siis nolointa, tyhmintä, harkitsemattominta jne.

Mielellään ei mitään julkkisten somemokia tähän vaikka niistäkin saisi kyllä ketjun aikaiseksi.

Kommentit (2222)

Vierailija
1601/2222 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*Selfie pariskunnasta kurkkimassa peiton alta*

#vaimonkanssa #pullatuuniin #alasti #seksinjälkeen #vaimotyydytetty #päiväunetansaittu

😂😂😂 tää on kyllä absolut hirvein

Vierailija
1602/2222 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postaa jatkuvasti politiikkaan liittyviä pitkiä avautumisia, ja siitä miten feminismi on parasta jne.

Bla bla bla, hankkikaa elämä nii ei tartte aina tollasta raskasta paskaa kirjottaa nettiin. Antaa ihmisestä todella tylsän ja vakavan kuvan ku kaiken pitää olla politiikasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1603/2222 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäset 40+ sukulaisnaisetkin ja siskontytöt lähteny tähän, joku muikee ilme naamalla kesäkuva, johon paras ystävä tai sisko tulee kommentoimaan, ou vou mikä hottis, mun sexy siskoni tms. ja vastaukset "voi kiitos ihana".

Ööh missä???

Kyl mä oon aina aatellu ettei noi mitään superälykköjä oo, mut en mä nyt ihan noin tolloiks aatellu.

Siis katseletko sinä sukulaisnaisia sillä silmällä?

Vierailija
1604/2222 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postaa jatkuvasti politiikkaan liittyviä pitkiä avautumisia, ja siitä miten feminismi on parasta jne.

Bla bla bla, hankkikaa elämä nii ei tartte aina tollasta raskasta paskaa kirjottaa nettiin. Antaa ihmisestä todella tylsän ja vakavan kuvan ku kaiken pitää olla politiikasta.

Melkeenpä kaikki tänä päivänä on politisoitu, valitettavasti.

Vierailija
1605/2222 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ärsyyntymisen, kun luet jonkun päivityksiä jonka kanssa et kerta kaikkiaan tule toimeen, tai josta et vaan yksinkertaisesti pidä (tai pidät hänen juttujaan tyhminä). Mutta se, että pitää tulla tänne vauva-palstalle haukkumaan toisia ihmisiä- EN VAAN VOI YMMÄRTÄÄ. Ja te muka olette aikuisia, normaaleja ihmisiä?

Normaali aikuinen poistaisi kaverilistalta ne, jotka ärsyttää suunnattomasti tai joita ihmisinä ette voi sietää. Mutta ai niin, ette uskalla/kehtaa. Joten on aikuisempaa ja asiallisempaa käytöstä tulla tänne selän takana kiusaamaan?.......Tämä kertoo itse asiassa kaiken suomalaisesta luonteenpiirteestä. Kuvottavaa.

Vierailija
1606/2222 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten eritteisiin liittyvät jutut ja kuvat.

Vierailija
1607/2222 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttu fb:ssä kirjoittaa kaikki parisuhdeongelmansa julkisesti seinälleen. Milloin kirjoitti perheväkivallasta, kun päätä hakattu ja nyt siinä kymmeniä hakasia. Siis näistä hakasista vielä kuva fb:ssä. Välillä kirjoittaa, että kuinka nyt erotaan. Ja vähän ajan päästä: Pus rakas: Ollaan kestettty avioliiton ylä- ja alamäet. Oot ihana.

Vierailija
1608/2222 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kolmonen haettu!"

Vierailija
1609/2222 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jengi ilmoittaa käyneensä rokotuksessa. Miksi, oi miksi tällainen tieto laitetaan naamakirjaan 😂

No minä ainakin laitoin, koska haluan kannustaa muitakin ottamaan rokotuksen. 

Ja lisäksi olin niin iloinen, että viimein pääsin sen ottamaan, koska jouduin odottamaan jonkin aikaa.

Jonkun taviksen neuvo ottaa kokeellinen rokote on huono juttu - ei mikään kannustava ele.

Tutkimusten mukaan rokottamattomilla on 10-kertainen riski saada paha korona. Monet rokotteen vastustajat ovat kuolleet koronaan ainakin USA:ssa. 

Mutta kaipa se on kaikki vain valetta, jonka me lampaat nielemme totuutena jne. jne. 

Minun someni on minun ja kannustan ihmisiä siellä tekemään asioita, joita pidän itse hyvinä. Jatkuvasti joku somessa kehuu, miten on laihtunut jollain tosi epäterveellisellä tavalla, enkä ikinä kommentoi, että pilaat terveytesi tuolla kuurilla ja lihot takaisin. Heillä on oikeus hehkuttaa omasta mielestään hyviä asioita, niin kuin minullakin on. 

Vierailija
1610/2222 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jengi ilmoittaa käyneensä rokotuksessa. Miksi, oi miksi tällainen tieto laitetaan naamakirjaan 😂

Ja lisäksi olin niin iloinen, että viimein pääsin sen ottamaan, koska jouduin odottamaan jonkin aikaa.

Jonkun taviksen neuvo ottaa kokeellinen rokote on huono juttu - ei mikään kannustava ele.

Jonkun tradenomi-Markun tai lähihoitaja-Merjan ottama piikki ei rohkaise minua muuhun kuin poistamaan kyseisen henkilön seurattavien listalta. Kun itse on opiskellut lääketiedettä sen seitsemän vuotta ja työskennellyt kahdeksan mokomaa vaihtelevissa koulutusta vastaavissa tehtävissä, ei enää jaksa edes teeskennellä taputtavansa näille. Siinähän luulevat tehneensä jotakin merkityksellistä.

Vierailija
1611/2222 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan rokottamattomilla on 10-kertainen riski saada paha korona. Monet rokotteen vastustajat ovat kuolleet koronaan ainakin USA:ssa. 

Mutta kaipa se on kaikki vain valetta, jonka me lampaat nielemme totuutena jne. jne. 

Minun someni on minun ja kannustan ihmisiä siellä tekemään asioita, joita pidän itse hyvinä. Jatkuvasti joku somessa kehuu, miten on laihtunut jollain tosi epäterveellisellä tavalla, enkä ikinä kommentoi, että pilaat terveytesi tuolla kuurilla ja lihot takaisin. Heillä on oikeus hehkuttaa omasta mielestään hyviä asioita, niin kuin minullakin on. 

Taudin kuvaan kuuluu vielä se, että rokotteeseen on kuulema kuollut enemmän ihmisiä kuin mihinkään muuhun ihmiskunnan historiassa. Kuitenkaan tilastoista tätä tietoa ei löydy.

Vierailija
1612/2222 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuttu, eikä varsinaisesti some, mutta hieman asiaan liittyen. Tarkkoja sanamuotoja en enää muista, mutta suurinpiirtein näin se meni.

90-luvulla, ennen googlea, wikipediaa yms. eräällä kansainvälisellä keskustelupalstalla eräs suomalainen kysyi suurinpiirtein "Was Beethoven really deaf when he composed his 9th symphony?".

Tähän oli sitten toinen suomalainen nohevasti vastannut keskustelijan sähköpostiin vastaamisen sijaan sinne palstalle suomeksi, että eihän se nyt sentään kuollut ollut, että kannattaisi vähän katsoa, mitä postaa englanninkieliselle palstalle.

PARAS

Vierailija
1613/2222 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ärsyyntymisen, kun luet jonkun päivityksiä jonka kanssa et kerta kaikkiaan tule toimeen, tai josta et vaan yksinkertaisesti pidä (tai pidät hänen juttujaan tyhminä). Mutta se, että pitää tulla tänne vauva-palstalle haukkumaan toisia ihmisiä- EN VAAN VOI YMMÄRTÄÄ. Ja te muka olette aikuisia, normaaleja ihmisiä?

Normaali aikuinen poistaisi kaverilistalta ne, jotka ärsyttää suunnattomasti tai joita ihmisinä ette voi sietää. Mutta ai niin, ette uskalla/kehtaa. Joten on aikuisempaa ja asiallisempaa käytöstä tulla tänne selän takana kiusaamaan?.......Tämä kertoo itse asiassa kaiken suomalaisesta luonteenpiirteestä. Kuvottavaa.

Tässä on pari näkökulmaa.

1. Jotkut hankalat tyypit tekevät hirveän draaman siitä poistamisesta, ja haukkuvat julkisesti muillekin. 

2. Monesti nämä ihmiset ovat sukulaisia, joiden poistaminen näkyisi myös muille sukulaisille, ja siitä voisi tulla oikeasti ongelmia perheen kanssa.

3. Sama työkaverien ja pomon kanssa, jos poistat yhden niin aletaan juoruta miksi poistit, kun kaikki muut ovat listalla. Pahimmassa tapauksessa tulee työpaikalla ongelma, kun tämä tyyppi on loukkaantunut. 

4. FB:ssä voi lakata seuraamsta jotain tiliä, vaikka ei poistaisi kavereista. Mutta tästä voi olla haittaa, jos ko. kaveri odottaa että kaikki tutut seuraavat hänen elämäänsä Facessa.

5. Lapsen kakat ja muut eivät ole kivoja päivityksiä, mutta sama ihminen saattaa postata ihan suloisiakin kuvia lapsistaan, ja jos ei nähdä usein niin tietää kuitenkin mitä hänen elämäänsä kuuluu.

Pointtihan ei ole siinä, että vihaisimme tai emme voisi sietää sitä ihmistä, vaan että tietynlaiset jutut somessa ärsyttävät tai hämmästyttävät. Ajattelet nyt kovin mustavalkoisesti. Minusta ihmisten arvostelu selän takana ei ole inhottavaa, kunhan ei käytä oikeita nimiä ja muita tunnisteita. Ei tässä ketään kiusata. On täysin normaalia, että aikuinen fiksu ihminen välttää viimeiseen asti nettidraamaa ja toisten loukkaamista, vaikka sitten joutuisi mielessään kärvistelemään ärsyttäviä somepostauksia. Tämä nyt on vain osa ihmisten välistä kanssakäymistä. Varmasti sinullakin on tuttuja, jotka tekevät jotain mielestäsi ärsyttävää, etkä heti ilmoita heille asiasta.

Jokainen tätä ketjua lukeva voi itse miettiä ja harkita, minkälaiset postaukset aiheuttavat muissa närää ja miksi.  Itse aion kyllä jakaa kissakuviani jatkossakin, vaikka joku täällä valittaisi niistä. Jotkut kommentit käyvät järkeen ja toiset tuntuvat vähän ilkeiltä, mutta en rupea neuroottisesti miettimään, että mitä jos kaikki seuraajat vihaavat minua, kun kirjoitan jotain kissastani. Tässä vaaditaan vähän harkinnan kykyä, ottaako jonkun kommentin itseensä vai ei. Anonyymit kommentit ovat helposti kärkeviä ja olen ainakin itse joskus miettinyt jälkeenpäin, että jonkun asian olisi voinut sanoa ystävällisemminkin. Varmaan  moni täällä vähän kärjistää asioita. 

Vierailija
1614/2222 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Se on valhetta

- Sinä olet lammas

- Sinä olet lihava

Onneksi mulla ei ole sinun kaltaisiasi tolloja kavereina. Totta kai tiede on valhetta, koska se ei vastaa SINUN mielipidettäsi. Jos et ole tartuntatautien ja rokotteiden asiantuntija, mielipiteesi on ihan yhtä tyhjän kanssa. Kuljet Amerikan salaliittoteoriatyyppien talutusnuorassa ja haukut muita lampaiksi. Säälittävää. 

Vierailija
1615/2222 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonkun tradenomi-Markun tai lähihoitaja-Merjan ottama piikki ei rohkaise minua muuhun kuin poistamaan kyseisen henkilön seurattavien listalta. Kun itse on opiskellut lääketiedettä sen seitsemän vuotta ja työskennellyt kahdeksan mokomaa vaihtelevissa koulutusta vastaavissa tehtävissä, ei enää jaksa edes teeskennellä taputtavansa näille. Siinähän luulevat tehneensä jotakin merkityksellistä.

Joo, aivan varmasti olet lääkäri, joka poistaa kavereistaan kaikki rokotteen ottaneet. Joopa joo. 

Vierailija
1616/2222 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kolmonen haettu!"

Jäi hieman epäselväksi, että lapsi vai olut vai jotain muuta.

Vierailija
1617/2222 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kavereistani äänesti Lauraa presidentiksi, koska hän oli ainoa jolla oli samat mielipiteet. Kaveri kuitenkin totesi, ettei usko Lauran olevan paras presidenttiehdokas, mutta kukaan muu ei ollut hänen mielestään liittävän "kriittinen" mmuuttajista. 

Vierailija
1618/2222 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vahvistaa taas käsitystä, että suurin osa lääkäreistä on ylimielisä k-päitä.

Vierailija
1619/2222 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiseni ilmoitti että nyt lähtee läskit, ja joku hänen kaverinsa oli kommentoinut: "Jipii, mahtavaa!"

Itse kyllä loukkaantuisin, jos joku kaveri kommentoisi laihdutustani noin, ihan kuin painoni olisi kovasti vaivannut häntä. 

Vierailija
1620/2222 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vahvistaa taas käsitystä, että suurin osa lääkäreistä on ylimielisä k-päitä.

Tuskin tuo tyyppi mikään lääkäri on. Tietysti lääkärikin voi olla eri mieltä rokotteesta, mutta tuo kavereista poistaminen on vähän liikaa. Kuka tahansa voi täällä väittää olevansa lääkäri.