Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älyttömintä, mitä joku tuttusi on postannut someen?

Vierailija
06.08.2018 |

Siis nolointa, tyhmintä, harkitsemattominta jne.

Mielellään ei mitään julkkisten somemokia tähän vaikka niistäkin saisi kyllä ketjun aikaiseksi.

Kommentit (2222)

Vierailija
1541/2222 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tietystä henkilöstä, mutta parisuhteiden kuukausien ilmoittelu on mielestäni ärsyttävää. Sen ymmärtää, jos ilmoittaja on joku teini hehkuttamassa ensirakkauttaan, mutta ei aikuiset ihmiset. "tänään meille tuli täyteen 4 kk yhteistä matkaa" "tänään juhlistettiin meidän 1v ja 7kk suhdetta" Ja sitten jos sitä vielä kutsutaan "vuosipäiväksi", niin minulla menee lopullisesti hermot. Jos parisuhdettaan haluaa somessa hehkuttaa, niin ne halikuvat voi laittaa sinne ihan ilman mitään keksittyä juhlapäivää.

Koirapiireissä on eräs Sanna, en ole ihan varma käykö täysillä, niin hän ilmoittaa parisuhteen kaikki etapit tarkkaan vaikkapa "ensimmäinen viesti 31.12.1999 klo 16:12", "ensitapaaminen 1.1.2000 klo 15:10", "yhteenmuutto 1.6.2000 klo 19:00" ja kaiken lisäksi näistä + koirista! on kotisivut tarkkoine päivineen yms. Ne kotisivut koostuu siis vain tästä parisuhteesta + koirista päivämäärineen, ei mitään muuta :D

Siis näin: 

[suora lainaus eräästä viestistä]

"Minun rakas 7v 9kk ikäinen koiraystäväni nukkui ikiuneen 22.03.2017. ***** oli 7v 9kk ikäinen muuten perusterve koira, mutta sairasti selkäsairautta (SP4). ***** sairastui kyseiseen sairauteen 3v 9kk ikäisenä. Mies reagoi ****** lähtöön kaikkein voimakkaimmin, vaikka on ollut ****** kanssa vain 5 vuotta (***** tuli minulle 8 viikon ikäisenä ja oli 2v 8kk ikäinen, kun me aloimme  seurustelemaan)."

[/suora lainaus]

Vierailija
1542/2222 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yks astetta kiivaampi kaveri ja se usein kertoo päivityksessään jotain tämäntapaista: "tulipa taas siivottua vähän kaverilistaa!!!"

vähintään kerran vuodessa hän ilmoittaa tämän.

Mulla on useampikin fb-kaveri, jotka aika ajoin ilmoittavat siivoavansa kaverilistaansa. Vaativat tarkistusmielessä, että pitää kommentoida jotain siihen ja siihen postaukseen ja jos ei kommentoi, ei kuulemma lue heidän postauksiaan. Sitten lupaavat komentoimattomat poistaa kaverilistalta.

Kertaakaan en ole kommentoinut eikä kertaakaan ole poistettu. Ihan niinkuin se olisi isokin rangaistus, että pääsee lukemasta tyhjänpäiväisiä postauksia.

Millaisia kavereita teillä on?

Itse ihmettelen somessa sitä, että jossain naamakirjassa on 1500 kaveria, vaikka oikeasti niistä tuntee tyyliin 150 ja niistäkin läheinen vain 50% kanssa.

Itsellä on kavereita 75 ja näistäkin voisin oikeastaan 20 poistaa, kun elämäntilanteet niin erilaisia nykyään eikä ole tullut tavattua vuosiin, mutta lähipiirin pitämällä ei tarvitse katsella noita kaverilistojen siivouksia. Tai ainakaan mainintoja niistä.

Siis tarkoitatko, että niistä 1500 kaverista 1350 olisi ihan tuntemattomia ihmisiä? Miten ne on sitten kavereiksi päätyneet? Jos on joku harrastusjuttu, joka yhdistää, niin kai ne kuitenkin jollain lailla tuntee? Jos sinne pelkät parhaat kaverit valikoituisi, tai ne, joiden kanssa tapaa tai on säännöllisesti tekemisissä muutenkin, niin aika pieneksi kutistuisi kaverien määrä ainakin mulla.

Mulla on siis reilut 200 kaveria ja väitän, että tunnen heidät jokaisen ainakin jossain muodossa. En ota tuikituntemattomia kavereiksi.

Kylllähän noita on, yleensä jengi vaan hyvklsyy kaikki kaveripyynnöt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1543/2222 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs postasi muuttaneensa ulkomaille.

Oikeasti se istui sohvalla kuten aina.

Vierailija
1544/2222 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä settiä miten varattu mies ei vastaa hänelle vaan on mieluummin perheensä kanssa saatuaan taas aiemmmin pesää. Samaa vuodesta toiseen ja seuraava postaus on että miksei pikkukaupungin äijät halua vakavaa suhdetta vaan pitävät häntä vain helppona. Välillä köy seikkaperäisesti ilmi että jopa samana päivänä enemmän kuin yksi mies. Ja kun häntä ei sinkkumiehet kiinnosta kuin pahimmasssa puutteessa niin onhan parisuhteen saaminen hieman haasteellista.

Käytännössä ainoa aihe mistä faceen kirjoittaa.

Vierailija
1545/2222 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi entinen työkaveri postaa fb:iin kuvia omista (rumista) jaloistaan aina kun varpaat on lakattu ja järkyttävistä kuin liidulla piirretyistä kulmakarva värjäyksistään aina näillä saatesanoilla #tuntee tunnetta viehättävä, ihana ihminen muuten mut nää päivitykset tuottaa myötähäpeää

Vierailija
1546/2222 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavaperheen isä julkaisee kuvia järjettömistä keräilykohteistaan, joilla ei ole mitään arvoa. Lukematon määrä vanhoja päältäajettavia ruohonleikkureita, myrkkylasiesineitä, vanhoja radioita, käkikelloja, seinäpuhelimia yms. Salaliittoteorioita hän julkaisee koronasta ja rokotteista ilman minkäänlaista lähdekriittisyyttä. Usein ainoa, joka peukuttaa julkaisuja, on hänen oma vaimonsa.

Vierailija
1547/2222 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu laittoi kuvan yli 10.v lapsestaan kun lapsi istui wc-pöntöllä.. Nyt korona-aikana yksi fb-tuttu on hurahtanut täysin näihin ”great reset”-juttuihin, ja hehkuttaa somessa miten on ennustanut tämän kaiken. Ei ota koronarokotuksia, ja sitten ulisee kun ei pääse enää ravintoloihin ja bailaamaan🙄 On välillä kommentoinut myös kansanedustajien tileille näitä älyttömiä juttujaan.

Vierailija
1548/2222 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä poistan tai blokkaan ihmiset, joiden postaukset ovat typeriä, pahantahtoisia, sekopäisiä tai täynnä Iltapulu- ym kohuotsikkolinkkejä.

Pidän siellä sellaiset, jotka ovat hyväntahtoisia, mukavia ja/tai hauskoja. Ihan kuten valitsen ylipäätään ystävät ja ihmiset, joiden kanssa olen enemmän tekemisissä.

En halua saastuttaa itseäni huonoilla sisällöillä ja ololla, mitä jotkut levittävät. Leikkikööt omassa kuplassaan.

Vierailija
1549/2222 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yks astetta kiivaampi kaveri ja se usein kertoo päivityksessään jotain tämäntapaista: "tulipa taas siivottua vähän kaverilistaa!!!"

vähintään kerran vuodessa hän ilmoittaa tämän.

Mulla on useampikin fb-kaveri, jotka aika ajoin ilmoittavat siivoavansa kaverilistaansa. Vaativat tarkistusmielessä, että pitää kommentoida jotain siihen ja siihen postaukseen ja jos ei kommentoi, ei kuulemma lue heidän postauksiaan. Sitten lupaavat komentoimattomat poistaa kaverilistalta.

Kertaakaan en ole kommentoinut eikä kertaakaan ole poistettu. Ihan niinkuin se olisi isokin rangaistus, että pääsee lukemasta tyhjänpäiväisiä postauksia.

Millaisia kavereita teillä on?

Itse ihmettelen somessa sitä, että jossain naamakirjassa on 1500 kaveria, vaikka oikeasti niistä tuntee tyyliin 150 ja niistäkin läheinen vain 50% kanssa.

Itsellä on kavereita 75 ja näistäkin voisin oikeastaan 20 poistaa, kun elämäntilanteet niin erilaisia nykyään eikä ole tullut tavattua vuosiin, mutta lähipiirin pitämällä ei tarvitse katsella noita kaverilistojen siivouksia. Tai ainakaan mainintoja niistä.

No veljeni on ainakin sellainen, joka tuntee varmasti pintapuolisesti yli 1500 ihmistä. Entisiä koulu-, opiskelu- ja työkavereita, politiikkapiireistä tuttuja, armeijatuttuja ja muita. Erittäin sosiaalinen tyyppi. Hän lisäksi postaa koko elämänsä someen, kaikki ravintolakäynnit ja muut paikannuksen kanssa, ja kymmeniä kuvia päivässä vauvasta ja koirista. 

Sinänsä tämä ei mua haittaa, mutta joskus ärsyttää kun FB tarjoaa mulle "yhteisiä kavereita veljesi kanssa"-tyylisesti. En tunne heistä juuri ketään. En tiedä miksi FB:ssä on tällainen toiminto.

Vierailija
1550/2222 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kännipäissään spämmää aina turviksista ja Suomen valtion rappiosta. Hauskinta on se, että kyseinen herrasmies asuu neljättä vuotta Thaimaassa paikallisen vaimonsa kanssa.

Mutta maksanee itse asumisensa ja elättää vaimonsa suvun.

Miten tämä liittyy asiaan? Pointtihan oli se, ettei pitäisi arvostella maata jossa ei edes itse asu, kaikki hänen tietonsa turviksista tulee varmaan joltain äärioikeistopiireiltä. -eri

Vierailija
1551/2222 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50 vuotta vanhan kuvan itsestään . 

Siis te alaspeukuttajat ihastutte tätiin, joka laittaa vanhan kuvan .

Treffeillä ette tunne häntä samaksi. Haluaisin olla paikan päällä.

No eikö 50 vuotta vanhasta kuvasta jo tunnista, että se on 50 vuotta vanha? 

On munkin äitini laittanut jotain lapsuuskuvia ja on kiva katsella, miltä äiti silloin näytti, millaiset oli vaatteet siihen aikaan ja kaikki. 

Ei kai tätisi sitä kuvaa catfishiksi laittanut? 

Vierailija
1552/2222 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks fb-kamu postasi kerran hyvin yksityiskohtaisen selvityksen hänen ripulistaan. Luulin ensin et oli vitsi muttei ollutkaan.

No mutta kyseessä kuitenkin oma ripuli eikä lapsen, ja ilmeisesti ilman kuvia.

Vierailija
1553/2222 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö munkin raportoida suolen toiminnasta? Kärsin pitkäaikaisesta ummetuksesta. Voisin pistää kuvan pöntöltä, kun viimein kakkaaminen onnistuu...

Vierailija
1554/2222 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva ylistys kuinka viisas ja fiksu ja kaunis hänen down-lapsensa on. Kuvia oli aikoinaan juurikin kakkapotasta jne. Tällä kaverilla on kaksi muutakin lasta, he saattavat joskus näkyä taustalla tämän vähän rakkaamman lapsen kuvassa.

Lastensa isän kanssa on ollut sukset ristissä pahasti. Kertoilee avoimesti kuinka paskan isän on lapsilleen valinnut, kuinka paljon elareita isä on jättänyt rästiin summineen jne.

Tämä sama kaveri nonstop laihiksella, mutta joka viikko on kuvia kuinka ovat lasten kanssa hampurilaisella, millaisia määriä karkkia on ostanut "lapsille" jne. Ikinä ei ole laihtunut grammaakaan. En häntä sinänsä moiti, jotenkin hänellä tuntuu olevan tosi paha olla elämässään.

Vierailija
1555/2222 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jengi ilmoittaa käyneensä rokotuksessa. Miksi, oi miksi tällainen tieto laitetaan naamakirjaan 😂

No minä ainakin laitoin, koska haluan kannustaa muitakin ottamaan rokotuksen. 

Ja lisäksi olin niin iloinen, että viimein pääsin sen ottamaan, koska jouduin odottamaan jonkin aikaa.

Vierailija
1556/2222 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi kertoa hulluinta koska se on niin erikoinen että siitä voisi tunnistaa henkilön.

Mutta yksi puolituttu, pitkäaikaistyötön ruma mies ja patologinen valehtelija, postaili juttuja kuinka hänellä oli milloin mikäkin ulkomaalainen missi tai malli kierroksessa. Ne jutut poistuivat aina hetken kuluttua, varmaan avovaimo käski poistaa.

Yhden tyypin tiliä alettiin pommittaa pedarisyytöksillä. Tää tyyppi poisti tilinsä. Jäi mietityttämään mitä siinä oli taustalla. Mitään tuomioita tällä tyypillä ei tietääkseni ole ollut. Silti ihmetyttää miksei tehnyt rikosilmoitusta jos ne syytökset olivat perättömiä. Vähemmästäkin on jouduttu maksamaan korvauksia kunnianloukkauksesta. Itse olisin sanonut heti syyttelijöille että tämä asia lähtee poliisille nyt.

Olen nähnyt paljon noita syytöksiä netissä, ja monesti perättömiä. Minua ainakin jotkut sanoivat pedariksi kun sanoin, että vanhempien pitäisi antaa 15-v lasten käyttää nettiä ilman valvontaa. Altistan siis lapset kaiken maailman predatorien hyökkäyksille ja mahdanko itsekin väijyä sen ikäisiä.  

Todella vaarallista syytellä jotain ihmistä omalla nimellä. 

Vierailija
1557/2222 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain isyystestin teettämisestä - too much information.

Siis alkoiko tuttu epäillä, että aviomiehensä on tehnyt syrjähypyn, eikä olekaan heidän lapsensa isä?

Ainakin vielä 2000-luvun alussa teetettiin kaikilta, jos ei ollut naimisissa. Hölmöähän tuo on, ihan kuin oletus olisi että naisella on monta kumppania ellei ole sitoutunut avioliittoon. -eri

Vierailija
1558/2222 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaa tihkuvia raamatunlauseita, kun tasa-arvoinen avioliittolaki meni läpi.

Mun yksi etäisempi tuttu kirjoitti surullisena, että Suomea johti enkelit voittoon talvisodassa, ja nyt menetetään se Jumalan antama suoja, kun homot saa mennä  naimisiin ja avioliiton sakramentti on pilalla. Olin aivan pöyristynyt, ja jotkut hänen tutut olivat vastailleet kaikkea samanhenkistä, tyyliin "nyt on kyllä lopun ajat käsillä". Melkein teki mieli poistaa tyyppi, mutta en kehdannut.

Vierailija
1559/2222 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelen näitä koronarajoituspostauksia. "Kyllä se koronavirus on älykäs, kun tietää tarttua vasta klo 18 jälkeen, sytyttäkää kynttilä ravintola-alan kuolemalle." Juu, mitä jos kertoisitte sitten ne omat ehdotuksenne, miten se korona saadaan kuriin. 

Vierailija
1560/2222 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ihmettelen näitä koronarajoituspostauksia. "Kyllä se koronavirus on älykäs, kun tietää tarttua vasta klo 18 jälkeen, sytyttäkää kynttilä ravintola-alan kuolemalle." Juu, mitä jos kertoisitte sitten ne omat ehdotuksenne, miten se korona saadaan kuriin. 

No kyllähän se ihmetyttää että voit turvallisesti istua baarissa kunnes klo 18 on se maaginen hetki että korona tarttuu ja pitää poistua.

Selittäisikö joku logiikan? Virus siis tietää oli tarttumatta klo 17 tai 17.30?