Suomessa ei ymmärretä musiikkia
Dr Dre, Jay-Z ja Eminem ovat lähimenneisyyden suosituimmat artistit. Suomessa heihin suhtaudutaan melko syrjivästi, vaikka ovat samassa sarjassa kuin Beatles, Elvis ja Michael Jackson. Se johtuu siitä, ettei osata englantia eikä ymmärretä amerikkalaista kulttuuria.
Kommentit (35)
Amerikkalaiset ovat tyhmiä ja typeriä. Se siitä.
"Mikä on Euroopan pääkaupunki?" öÖöö Espanja"
Mediahuomion kohteet vaihtuu ja se on osa musiikkibisnestä, ettei jämähdetä mihinkään tiettyyn aikaan ja menneet jää arkistoon.
Suomessa on Käärijä. Hänen musa uppoo joten all good everything
Musiikki on universaali juttu. Se mikä jenkeissä on suosittua ei todellakaan koske koko maapalloa
Ymmärrettin joskus. Nyt lapseni on jo maailmalla esiintymässä.
Nuo rapparit nyt ei todellakaan ole vertailukelpoisia Beatlesiin!
Beatles, Elvis ja Michael Jackson lauloivat enganniksi ja ovat olleet Suomessa suosittuja. Noista kaksi on USA:sta niin tuskin se kieli tai kulttuuri on syy miksi amerikkalainen rap ei täällä menesty.
Varsinkin Beatlesin ja Elviksen aikoihin ei Suomessa pahemmin osattu englantia ja silti he menestyivät.
Muistan vieläkin kuinka katsoin joskus aikoinaan Idolsia (joo, tunnustuksia), ja Hynynen valitsi jollekulle kisaan pyrkijälle että hänen täytyy vaihtaa laulukieli suomeksi jos tahtoo menestyä. Siihenkin aikaan suomalaiset kuunteli paljon jenkkimusiikkia, ja suosituimpien listalla oli sen johdosta enemmän englanninkielistä kuin suomenkielistä musiikkia. Jäi vaivaamaan, ja ilmeisesti hyvinkin paljon kun se palautui tästäkin mieleen.
Muapas inhottaa, kun tuputetaan että kaikilla pitäisi olla samat maut.
Mä oon valinnut sellaiset musiikin kohteet, jotka eivät ole enemmistön tiedossa. Paskaa se olisi, jos vain tietynlaiset musiikit pitäisi kiinnostaa kaikkia.
Ihmiset eivät ymmärrä tuplariimejä tai kulttuuria, joka liittyy hiphop-musiikkiin
Suomalaisia kohtaan voi olla razisti ja sanoa miten hölmö kansa tämä on. Se on tosi fresh olla jopa sitä mieltä. Mut annas jos menet puhumaan ns. paremmista kansoista.
Vierailija kirjoitti:
Musiikki on universaali juttu. Se mikä jenkeissä on suosittua ei todellakaan koske koko maapalloa
Ehh. Tiedät kai mitä universaali tarkoittaa?
Jenkeissä alkaa rapin suosio olla ohi ensimmäistä kertaa historiassa. Niin se maailma muuttuu
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on Käärijä. Hänen musa uppoo joten all good everything
Neonvihreä on uusi musta.
Vierailija kirjoitti:
Jenkeissä alkaa rapin suosio olla ohi ensimmäistä kertaa historiassa. Niin se maailma muuttuu
Ap voisi päivittää tietonsa ja todeta että rap on oaskaa
Täh? Noi oli mun ylä-asteella ne mainsteam. Jay-Z en välittänyt, Dre ja Eminem oli ihan ok. 2Pac oli mun mielestä kova ja muutenkin olin vahvasti west-side kallistuva.
Eminem on ainoa noista kolmesta, joka voidaan laittaa samalle alustalle Elviksen ja muiden mainintojen kanssa. Ja sen takia, että teki mustien musiikista suosittua valkoisten piirissä. Ainoa ero on se, ettei onnistunut värjäyksessä. Beatles ja Elvis varastivat mustien musiikin. Michael Jackson on oma keissinsä, kun ei itsekkään tietänyt mikä on.
Olin Yhdysvalloissa vaihto-oppilaana siihen aikaan kun Jay-Z ja Eminem olivat pinnalla. Tuntemani nuoret kuuntelivat enimmäkseen kantria tai alternativea.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät ymmärrä tuplariimejä tai kulttuuria, joka liittyy hiphop-musiikkiin
Valista meitä tietämättömiä.
Kun nyt ymmärtäisi tätä suomalaista "kulttuuria".