Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älyttömintä, mitä joku tuttusi on postannut someen?

Vierailija
06.08.2018 |

Siis nolointa, tyhmintä, harkitsemattominta jne.

Mielellään ei mitään julkkisten somemokia tähän vaikka niistäkin saisi kyllä ketjun aikaiseksi.

Kommentit (2222)

Vierailija
1521/2222 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50 vuotta vanhan kuvan itsestään . 

Siis te alaspeukuttajat ihastutte tätiin, joka laittaa vanhan kuvan .

Treffeillä ette tunne häntä samaksi. Haluaisin olla paikan päällä.

Vierailija
1522/2222 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yks astetta kiivaampi kaveri ja se usein kertoo päivityksessään jotain tämäntapaista: "tulipa taas siivottua vähän kaverilistaa!!!"

vähintään kerran vuodessa hän ilmoittaa tämän.

Mulla on useampikin fb-kaveri, jotka aika ajoin ilmoittavat siivoavansa kaverilistaansa. Vaativat tarkistusmielessä, että pitää kommentoida jotain siihen ja siihen postaukseen ja jos ei kommentoi, ei kuulemma lue heidän postauksiaan. Sitten lupaavat komentoimattomat poistaa kaverilistalta.

Kertaakaan en ole kommentoinut eikä kertaakaan ole poistettu. Ihan niinkuin se olisi isokin rangaistus, että pääsee lukemasta tyhjänpäiväisiä postauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1523/2222 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että kertoo yksityiskohtaisesti, että on nyt sairastunut siihen ja siihen sairauteen.Tai ylipäänsä pitää koko ajan muut ajan tasalla lääkityksistään ja hoidoistaan. Lisäksi vielä kuvat lääkepakkauksista ja koevastauksista.

Ymmärrän jos hakee tukea joltain pieneltä lähipiiriltä, mutta harvemmin piiri on fb:ssa pieni.

Vierailija
1524/2222 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon toisinaan instassa selaillut ihmisten juttuja, siitä ehdotussivun kautta mennyt katselemaan kiinnostavalta näyttäviä tilejä. Joskus kun on aikaa, saatan katsella ja lukea tällaisia vaikka tunnin ajan ajattelematta mistään sen kummemmin yhtään mitään, selailen vain menemään ja katselen mitä ihmiset ovat jakaneet.

Muutaman kerran olen saanut viestin ihmiseltä joka on kysynyt että miksi olen katsonut hänen tarinoitaan. Että olenko joku stalkkaaja vai mikä mulla on syynä tällaiseen käytökseen. Oma tilini on kuvallani ja nimelläni mutta yksityinen ja tunnen kaikki seuraajat, seurattavakseni otan toki vain tiettyjä ihmisiä myös, tilejä joita haluan katsoa aina kun julkaisuja tulee. Julkista sisältöä muilta tileiltä voin katsella kun siltä tuntuu.

En ymmärrä tuota että jaetaan julkisesti nettiin asioita ja stooreja ei ole rajattu vain läheisille, ja sitten kytätään kuka niitä katsoo ja aletaan laittaa viestejä ihmisille asiasta. Olen nähnyt useita "pikkuinfluenssereita" (vaikkapa 1000-5000 seuraajan tilejä) jotka syyttäen vaativat että jos tarinoita katsoo niihin pitäisi reagoida ja olla vuorovaikutusta pitäjän kanssa.

Somessa jatkuvasti toimivat ihmiset eivät siis tajua että kuka vaan voi katsella sisältöä ja julkinen jakaminen on lupa kaikille katsoa sitä mitä jakaa. Tuli todella hämmentynyt olo siitä että aletaan tivata ihmisiltä että miksi katsot minun juttuja. :D

Vierailija
1525/2222 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi kertoa hulluinta koska se on niin erikoinen että siitä voisi tunnistaa henkilön.

Mutta yksi puolituttu, pitkäaikaistyötön ruma mies ja patologinen valehtelija, postaili juttuja kuinka hänellä oli milloin mikäkin ulkomaalainen missi tai malli kierroksessa. Ne jutut poistuivat aina hetken kuluttua, varmaan avovaimo käski poistaa.

Yhden tyypin tiliä alettiin pommittaa pedarisyytöksillä. Tää tyyppi poisti tilinsä. Jäi mietityttämään mitä siinä oli taustalla. Mitään tuomioita tällä tyypillä ei tietääkseni ole ollut. Silti ihmetyttää miksei tehnyt rikosilmoitusta jos ne syytökset olivat perättömiä. Vähemmästäkin on jouduttu maksamaan korvauksia kunnianloukkauksesta. Itse olisin sanonut heti syyttelijöille että tämä asia lähtee poliisille nyt.

Vierailija
1526/2222 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks mun kaveri rakastaa eläimiä ja jokaiseen kissan / koiran kuolemaan laittaa ylimitoitetut surunvalittelut, parasta oli kun jollain oli kuollut kana niin kaveri kirjoitti jäähyväisrunon ja lisäksi osan otot SUUREEN suruun.

Et siis pidä kanaa minkään arvoisena? Ymmärrän hyvin jos eläimen kuolema koskettaa, ja joskus paljon enemmän kuin ihmisen kuolema. Minuakin surettaa aina tosi paljon, jos jonkun lemmikki on kuollut ja laitan surunvalittelut. Kun taas sellaisen 'somekaverin' poismeno, joka ei kunnioita sitä, että joku asia on minulle tärkeä, ei hetkauta kuin virallisen surunvalittelun muodossa.

Vierailija
1527/2222 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon toisinaan instassa selaillut ihmisten juttuja, siitä ehdotussivun kautta mennyt katselemaan kiinnostavalta näyttäviä tilejä. Joskus kun on aikaa, saatan katsella ja lukea tällaisia vaikka tunnin ajan ajattelematta mistään sen kummemmin yhtään mitään, selailen vain menemään ja katselen mitä ihmiset ovat jakaneet.

Muutaman kerran olen saanut viestin ihmiseltä joka on kysynyt että miksi olen katsonut hänen tarinoitaan. Että olenko joku stalkkaaja vai mikä mulla on syynä tällaiseen käytökseen. Oma tilini on kuvallani ja nimelläni mutta yksityinen ja tunnen kaikki seuraajat, seurattavakseni otan toki vain tiettyjä ihmisiä myös, tilejä joita haluan katsoa aina kun julkaisuja tulee. Julkista sisältöä muilta tileiltä voin katsella kun siltä tuntuu.

En ymmärrä tuota että jaetaan julkisesti nettiin asioita ja stooreja ei ole rajattu vain läheisille, ja sitten kytätään kuka niitä katsoo ja aletaan laittaa viestejä ihmisille asiasta. Olen nähnyt useita "pikkuinfluenssereita" (vaikkapa 1000-5000 seuraajan tilejä) jotka syyttäen vaativat että jos tarinoita katsoo niihin pitäisi reagoida ja olla vuorovaikutusta pitäjän kanssa.

Somessa jatkuvasti toimivat ihmiset eivät siis tajua että kuka vaan voi katsella sisältöä ja julkinen jakaminen on lupa kaikille katsoa sitä mitä jakaa. Tuli todella hämmentynyt olo siitä että aletaan tivata ihmisiltä että miksi katsot minun juttuja. :D

Lisään että kyllä he siis varmasti tajuavat että kuka vaan niitä voi katsoa, mutta itsekeskeisyyden määrä on uskomaton kun on vaikka 2000 seuraajaa julkisella tilillä ja sitten jaetaan tarinoita, käydään katsomassa kuka kaikki niitä on katsonut, aletaan seuloa sieltä ketkä katsojista ovat omia seuraajia ja lopuista tutkitaan profiilia katsomalla että ketä he ovat, jonka jälkeen aletaan laittaa viestiä että miksi katsot minun sisältöjä, lisänä avoimesti tivataan "VAIKKA ET SEURAA MINUA" 😃

Eli heidän juttujaan saa katsoa vain jos on painanut seuraamisnappia. Kaikki kuitenkin julkista. Ja nää ihmiset on n 30-40v eli ei mitään uusia somessa.

Vierailija
1528/2222 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somen käyttäjät voidaan jakaa kolmeen ryhmään:

1) ne jenkkikassissa pienenä kannetut (siis ne, joiden kassia ei ole muistettu nostaa kantojen kohdalla), jotka postaavat myötähäpeää aiheuttavaa sisältöä someen.

2) ne muut, jotka käyttävät somea lähinnä viihdyttääkseen itseään kohdan 1 käyttäjien somepostausten huumoriarvolla. Huumori on yleensä vieläpä täysin tahatonta, joka lisää viihdearvoa entisestään.

3) ne jotka käyttävät somea yhdistääkseen ihmisiä esim. harrastuksensa puitteissa.

Vierailija
1529/2222 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu kertoi facessa lapsensa pieraisseen hänen naamalleen, jonka jälkeen hän oli haistanut sitä testatakseen että toimiiko hänen hajuaisti normaalisti. Tämän jälkeen aloitti raivoamisen kuinka persuja on hauska ärsyttää, ja lähti yhden paikkakunnan puskaradioon aiheuttamaan tahallista paskamyrskyä.

Hän on opettaja ammatiltaan, niin hieman huvitti.

Vierailija
1530/2222 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pohtinut myös tuota pelkän naaman postailua. Joo, kauniita kuvia, kenties käsiteltyjäkin joskus. Se on ihanaa , että ihminen on kaunis.

Toisaalta, me emme syntyessämme maailmaan valitse sitä, minkä näköisenä tänne synnymme.

Parempi postaus olisi mielestäni esim. että ai että kun tuli tänään hyvä mieli siitä, kun ymmärsin kanssaihmistä, tuin häntä vaikealla hetkellä. Tai että, tulipa hyvä mieli, kun sain tänään tukea kanssaihmiseltä ja tulin kuulluksi.

Vierailija
1531/2222 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koiraharrastaja ja kuulun moneen asiaan liittyvään someryhmään. Yhden ryhmäläisen koiralla oli ollut vatsavaivoja jo jonkin aikaa, mutta kun ne loppuivat, päätti tämä emäntä laittaa oikein lähikuvan onnistuneesta tuotoksesta ryhmään.

Haistoitko? ;)

Vierailija
1532/2222 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jtn haavoja, loukkaantumisia, olen sairaalassa antakaa sääli kommia yleensä nää on itseaiheutettuja urpoiluja

Vierailija
1533/2222 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu laittoi kuvan paperista, jossa oli kaikki hänen henklötietonsa, henkilötunnus yms.

Vierailija
1534/2222 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pierunaama kirjoitti:

Yksi tuttu kertoi facessa lapsensa pieraisseen hänen naamalleen, jonka jälkeen hän oli haistanut sitä testatakseen että toimiiko hänen hajuaisti normaalisti. Tämän jälkeen aloitti raivoamisen kuinka persuja on hauska ärsyttää, ja lähti yhden paikkakunnan puskaradioon aiheuttamaan tahallista paskamyrskyä.

Hän on opettaja ammatiltaan, niin hieman huvitti.

Mua ei varmaan ois huvittanut, vaan lähinnä mietityttänyt tämän opettajan senhetkinen mielenterveyden tila.

Vierailija
1535/2222 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tietystä henkilöstä, mutta parisuhteiden kuukausien ilmoittelu on mielestäni ärsyttävää. Sen ymmärtää, jos ilmoittaja on joku teini hehkuttamassa ensirakkauttaan, mutta ei aikuiset ihmiset. "tänään meille tuli täyteen 4 kk yhteistä matkaa" "tänään juhlistettiin meidän 1v ja 7kk suhdetta" Ja sitten jos sitä vielä kutsutaan "vuosipäiväksi", niin minulla menee lopullisesti hermot. Jos parisuhdettaan haluaa somessa hehkuttaa, niin ne halikuvat voi laittaa sinne ihan ilman mitään keksittyä juhlapäivää.

Koirapiireissä on eräs Sanna, en ole ihan varma käykö täysillä, niin hän ilmoittaa parisuhteen kaikki etapit tarkkaan vaikkapa "ensimmäinen viesti 31.12.1999 klo 16:12", "ensitapaaminen 1.1.2000 klo 15:10", "yhteenmuutto 1.6.2000 klo 19:00" ja kaiken lisäksi näistä + koirista! on kotisivut tarkkoine päivineen yms. Ne kotisivut koostuu siis vain tästä parisuhteesta + koirista päivämäärineen, ei mitään muuta :D

Vierailija
1536/2222 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et nyky ministerit olis veronmaksajien asialla ;D

Vierailija
1537/2222 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yks mun kaveri rakastaa eläimiä ja jokaiseen kissan / koiran kuolemaan laittaa ylimitoitetut surunvalittelut, parasta oli kun jollain oli kuollut kana niin kaveri kirjoitti jäähyväisrunon ja lisäksi osan otot SUUREEN suruun.

Et siis pidä kanaa minkään arvoisena? Ymmärrän hyvin jos eläimen kuolema koskettaa, ja joskus paljon enemmän kuin ihmisen kuolema. Minuakin surettaa aina tosi paljon, jos jonkun lemmikki on kuollut ja laitan surunvalittelut. Kun taas sellaisen 'somekaverin' poismeno, joka ei kunnioita sitä, että joku asia on minulle tärkeä, ei hetkauta kuin virallisen surunvalittelun muodossa.

En oo koskaan nähnyt kanan "kuolinilmoitusta" somessa. Sen sijaan moni suree menettämäänsä koiraa tai hevosta tms., ja jos tunnen ihmisen ja tiedän lemmikin olleen hänelle tosi tärkeä, osoitan myötätuntoa laittamalla osanoton. Ei se ole keltään pois.

Joskus kieltämättä häiritsee, kun laitetaan joku tosi salaperäinen postaus jonkun kuolemasta, mutta ei haluta millään lailla valottaa, kenestä (tai mistä sukulaisuussuhteesta, onko ystävä tms.) on kyse. Kerran jopa luulin, että yksi fb-kaveri oli menettänyt ihan oman perheensä jäsenen, kun oli sen suuntainen postaus. Myöhemmin selvisi, että kyse oli ollut iäkkäästä, joskin hyvin läheisestä isovanhemmasta.

Vierailija
1538/2222 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yks astetta kiivaampi kaveri ja se usein kertoo päivityksessään jotain tämäntapaista: "tulipa taas siivottua vähän kaverilistaa!!!"

Mulla on useampikin fb-kaveri, jotka aika ajoin ilmoittavat siivoavansa kaverilistaansa. Vaativat tarkistusmielessä, että pitää kommentoida jotain siihen ja siihen postaukseen ja jos ei kommentoi, ei kuulemma lue heidän postauksiaan. Sitten lupaavat komentoimattomat poistaa kaverilistalta.

Kertaakaan en ole kommentoinut eikä kertaakaan ole poistettu. Ihan niinkuin se olisi isokin rangaistus, että pääsee lukemasta tyhjänpäiväisiä postauksia.

Millaisia kavereita teillä on?

Itse ihmettelen somessa sitä, että jossain naamakirjassa on 1500 kaveria, vaikka oikeasti niistä tuntee tyyliin 150 ja niistäkin läheinen vain 50% kanssa.

Itsellä on kavereita 75 ja näistäkin voisin oikeastaan 20 poistaa, kun elämäntilanteet niin erilaisia nykyään eikä ole tullut tavattua vuosiin, mutta lähipiirin pitämällä ei tarvitse katsella noita kaverilistojen siivouksia. Tai ainakaan mainintoja niistä.

Vierailija
1539/2222 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kännipäissään spämmää aina turviksista ja Suomen valtion rappiosta. Hauskinta on se, että kyseinen herrasmies asuu neljättä vuotta Thaimaassa paikallisen vaimonsa kanssa.

Mutta maksanee itse asumisensa ja elättää vaimonsa suvun.

Vierailija
1540/2222 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia kavereita teillä on?

Itse ihmettelen somessa sitä, että jossain naamakirjassa on 1500 kaveria, vaikka oikeasti niistä tuntee tyyliin 150 ja niistäkin läheinen vain 50% kanssa.

Itsellä on kavereita 75 ja näistäkin voisin oikeastaan 20 poistaa, kun elämäntilanteet niin erilaisia nykyään eikä ole tullut tavattua vuosiin, mutta lähipiirin pitämällä ei tarvitse katsella noita kaverilistojen siivouksia. Tai ainakaan mainintoja niistä.

Siis tarkoitatko, että niistä 1500 kaverista 1350 olisi ihan tuntemattomia ihmisiä? Miten ne on sitten kavereiksi päätyneet? Jos on joku harrastusjuttu, joka yhdistää, niin kai ne kuitenkin jollain lailla tuntee? Jos sinne pelkät parhaat kaverit valikoituisi, tai ne, joiden kanssa tapaa tai on säännöllisesti tekemisissä muutenkin, niin aika pieneksi kutistuisi kaverien määrä ainakin mulla.

Mulla on siis reilut 200 kaveria ja väitän, että tunnen heidät jokaisen ainakin jossain muodossa. En ota tuikituntemattomia kavereiksi.