Älyttömintä, mitä joku tuttusi on postannut someen?
Siis nolointa, tyhmintä, harkitsemattominta jne.
Mielellään ei mitään julkkisten somemokia tähän vaikka niistäkin saisi kyllä ketjun aikaiseksi.
Kommentit (2222)
50 vuotta vanhan kuvan itsestään .
Nämä jotka hehkuttaa ostaneensa sähköauton koska ilmastonmuutos.
Mua ärsyttää postaukset, joissa kritisoidaan poliitikkoja/Suomen politiikkaa yms. Muka niin asiantuntevia kommentteja, mutta oikeasti vain yhden ihmisen mielipiteitä asenteella "tekisin kaiken itse paremmin". Ketä kiinnostaa..?
Jostain isyystestin teettämisestä - too much information.
Vierailija kirjoitti:
"Tykkää tästä tai poistan kavereista". Tämä toistui erityyppisillä sanamuodoilla. Ikinä en tykännyt, eikä ikinä poistanut, kunnes kirjoitin, että minut voi vapaasti poistaa, kun en välitä enää tällaisia lukea.
Mikset itse poistanut kavereista?
Vierailija kirjoitti:
Jostain isyystestin teettämisestä - too much information.
Siis alkoiko tuttu epäillä, että aviomiehensä on tehnyt syrjähypyn, eikä olekaan heidän lapsensa isä?
Yks jamppa laittoi kuvan omasta p*skapökäleestään. Olin syömässä kun selailin somea. Meni ruokahalu. Sama tyyppi kertoi mastu r b aatiojuttuja ja jutut muuttuivat myös avoimen rasi s t i siksi. Sittemmin poistunut somesta kokonaan mikä lienee ihan viisas ratkaisu. Tai blokannut minut.
En ole nähnyt näitä vuosiin, mutta eilen tuli vastaan.."Kommentoi tähän postaukseen missä tapasimme tms. ja kopioi omalle seinällesi, on ehdottoman tärkeää tehdä nämä molemmat.." tämä siis joku näistä iänikuisista kiertoviesteistä, missä uhataan "siivota" kavereista pois ne jotka eivät kommentoi. Aika hiljaista näytti olevan.
Mun FB kaverit on harvinaisen fiksuja näiden juttujen perusteella. Pari tyyppiä öyhottää jatkuvasti politiikkaa, muutama laittaa vähintään selfien / päivä ja jotkut raportoi kaikki urheilusuorituksensa. Rasittavinta on nametest ihminen joka julkaisee niitä monta päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Yks jamppa laittoi kuvan omasta p*skapökäleestään. Olin syömässä kun selailin somea. Meni ruokahalu. Sama tyyppi kertoi mastu r b aatiojuttuja ja jutut muuttuivat myös avoimen rasi s t i siksi. Sittemmin poistunut somesta kokonaan mikä lienee ihan viisas ratkaisu. Tai blokannut minut.
Tarkoitatko, että sulla ei itselläsi käynyt missään vaiheessa mielessä blokata häntä?
"Olen hoitaja enkä ole ottamassa k-rokotetta"
Tuttu nainen laittoi vapautumisen nimissä kuvan kakastaan pöntössä, ja kehotti muita tekemään samoin. Se nääs vapauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuttu nainen laittoi vapautumisen nimissä kuvan kakastaan pöntössä, ja kehotti muita tekemään samoin. Se nääs vapauttaa.
Olisit vastannut; "Miksi pidät pökälettäsi pytyn vankina, etkä vapauta sitä matkaamaan merelle?"
Yksi keski-ikäinen työtuttu, joka oli ihan uusi somessa, julkaisi kuinka järisyttävän o:n oli juuri saanut. Ei ehkä ihan ollut some-etiketti selvillä.
Vierailija kirjoitti:
Eräs äiti postasi teini-ikäisensä luottokortista kuvan. Tarkoituksena oli ilmeisesti kehua kun on lapsi saanut ensimmäisen kortin. Siinä näkyi numero ja kaikki tiedot ihan kokonaisuudessaan…
Toivottavasti vaihtoivat kortin heti uuteen.
Olen koiraharrastaja ja kuulun moneen asiaan liittyvään someryhmään. Yhden ryhmäläisen koiralla oli ollut vatsavaivoja jo jonkin aikaa, mutta kun ne loppuivat, päätti tämä emäntä laittaa oikein lähikuvan onnistuneesta tuotoksesta ryhmään.
Ei mitenkään harvinaista, mutta kyllä siitä aina vähän hoopo olo tulee, kun joku vanhempi työkaveri alkaa postailla pelkkiä naamakuviaan instaan. Pitäisikö niistä tykätä, ja miksi, kun on vain pelkkä naama, eikä mitään selitystä, että onko käyty kampaajalla tms?
Ei ole tietystä henkilöstä, mutta parisuhteiden kuukausien ilmoittelu on mielestäni ärsyttävää. Sen ymmärtää, jos ilmoittaja on joku teini hehkuttamassa ensirakkauttaan, mutta ei aikuiset ihmiset. "tänään meille tuli täyteen 4 kk yhteistä matkaa" "tänään juhlistettiin meidän 1v ja 7kk suhdetta" Ja sitten jos sitä vielä kutsutaan "vuosipäiväksi", niin minulla menee lopullisesti hermot. Jos parisuhdettaan haluaa somessa hehkuttaa, niin ne halikuvat voi laittaa sinne ihan ilman mitään keksittyä juhlapäivää.
Vierailija kirjoitti:
Eräs äiti postasi teini-ikäisensä luottokortista kuvan. Tarkoituksena oli ilmeisesti kehua kun on lapsi saanut ensimmäisen kortin. Siinä näkyi numero ja kaikki tiedot ihan kokonaisuudessaan…
No tuskin siinä oli siitä turvakoodista kuvaa, kun se on siellä kortin toisella puolella.
Tämä ei nyt ole mitenkään noloa mutta väsyttävää. Raskaana oleva ystäväni laittaa jokapäivä raskauteen liittyviä postauksia. Siis ymmärrän että on ihanaa ja kaikki ajatukset on raskaudessa ja tulevassa vauvassa (olen itsekkin raskaana) mutta siis JOKAPÄIVÄ kohta 8 kk, ensimmäisestä varhaisultrasta lähtien. Raskaustestit, Ultrakuvat, viikon masukuvat, raskausajan joogat, synnytyskirjat ja kurssit, vauvan vaatteet, äitiyspakkaukset, kaikki. Jos tätä on koko raskauden ajan sen 9kk niin ei vaan jaksa. Sitten kun vauva tulee niin siitä vauvakuplasta on varmaan ihan jokapäivä jotain. Tämäkään ei ole ensimmäinen vaan kolmas lapsi kuitenkin.