Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älyttömintä, mitä joku tuttusi on postannut someen?

Vierailija
06.08.2018 |

Siis nolointa, tyhmintä, harkitsemattominta jne.

Mielellään ei mitään julkkisten somemokia tähän vaikka niistäkin saisi kyllä ketjun aikaiseksi.

Kommentit (2222)

Vierailija
1421/2222 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki typerääkin tyhmimmät kuvat itsestä, lapsesta, miehestä, matkoilta, sekaisesta kodista, tavarapaljoudesta Ketä kiinnostaa kenenkään toisen elämä.

Nyt kyllä herää kysymys, että miksi ihmeessä oikein olet somessa, jos mikään tuttujen ja ystävien elämässä ei kiinnosta?

Mikä niissä oikein kiinnostaa sitten? Siis jonkun koti, tai joku aika tavanomainen tapahtuma. Ja miksi sitä pitää jakaa kenellekään, tietoa että missä ollaan matkalla tai kodin kaaoksesta? 

Vierailija
1422/2222 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne sieppaa eniten, jotka elävät ns. kaksoisstandardin mukaista elämää.

FB:ssä seinä aika täynnä feminististä ilosanomaa, veganismia ja ilmastonmuutosta sekä toksisen maskuliinisuuden haukkumista.

Instagramissa kuvia pääasiassa vähäpukeisena erilaisissa kouristuksenomaisissa asennoissa, jotta paikat pullistuisi oikealla tavalla. Onneksi korona-aika vähensi hänen lentomatkojaan, niin ei ole niin paljon kuvia "valloituksista".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1423/2222 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs tuntemani nuorehko nainen postailee itsestään jatkuvasti alusvaatekuvia instagramiin. Ammattimaisissa sensuelleissa kuvissa, jossa henkilöllä on kauniit alusvaatteet päälle ei ole minusta mitään pahaa, mutta nämä kyseisen henkilön kuvat ovat kaikkea muuta kuin hienoja. Kuvat ovat tyyliin sängyllä ja taustalla paistaa täysin sekainen huone tai kuva paskaisen peilin kautta otettuna. Alusvaatteet ovat eriparia olevia kulahtaneita ja värjääntyneitä riepuja, joiden kanssa sitten poseeraa stringi perse edellä kameraan muka niin seksikäs ilme naamallaan. Myötähäpeä.

Näihin kuviin sitten kieli pitkällä kommentoivat turkkilaiset miehet ja +45v peräkammarin Perat.

Hällä on muutama ammatimainen alusvaatekuva tilillään. Kuvista hän siis on itse maksanut kuvaajalle, mutta mainostaa tiedoissaan itseään mallina

😂

Tunnetaankohan me sama tyyppi :D  Osuu hyvin yhteen liitännäisten kautta tuttuun henkilöön, rinnat esillä jatkuvasti. Ostettuja seuraajia ja näitä lapaseen vetäjiä. Ihmettelen myös hänen puolisonsa suhtautumista, kun lähinnä ylpeilee sillä miten kuuma emäntä onkaan.

Vierailija
1424/2222 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitkaa Facebookin (myös instan jne) tukemisen lopettamista. Siihen nähden, miten paljon p*skaa sinne postataan, sillä on moderaattoreita, joilla on surkeat työolot ja jotka joutuvat näkemään kaiken sen, mikä ilmiannetaan ja usein kärsivät secondary trauma syndromesta. Toki nämä tietysti varmasti osittain koskevat kaikenlaisia sivustoja kuten youtubea, googlea, jne mutta facebook on niin iso lafka kanssa että luulisi, että heillä olisi varaa parantaa asioita. 

Lisäksi asiaan liittyy myös kaikki yksityisyysasiat ja se että facebook jenkkityyliin on inhottava monopoli joka pyrkii hankkimaan muitakin alustoja itselleen.

https://www.theverge.com/2019/6/19/18681845/facebook-moderator-intervie…

Vierailija
1425/2222 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syvio Perluskooni kirjoitti:

FB:ssä seinä aika täynnä feminististä ilosanomaa, veganismia ja ilmastonmuutosta sekä toksisen maskuliinisuuden haukkumista.

Instagramissa kuvia pääasiassa vähäpukeisena erilaisissa kouristuksenomaisissa asennoissa, jotta paikat pullistuisi oikealla tavalla. Onneksi korona-aika vähensi hänen lentomatkojaan, niin ei ole niin paljon kuvia "valloituksista".

Miten nuo siis poissulkee toisensa? Feminismi ei ole sitä, että naiselle on vain yksi muotti tai vaikka että miehiä ei SAISI miellyttää jos haluaa. Pointti on siinä, että nainen itse päättää ja että ei ole PAKKO ajaa kaljuksi ja lopettaa sheivaaminen ym. ”perinteinen naisellisuus” mutta ei toisaalta myöskään tykätä esiintyä seksikkäänä tai vähäpukeisena. Kummassakaan ei ole mitään pahaa tai väärää ja molemmat ovat ihan yhtä naisia. Tuo sinun tuomitseva asenne tässä on se, mistä feminismi selkeimmin puuttuu.

Vierailija
1426/2222 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkeransävyistä tekstiä. Sieppaako sinua lähinnä se, että joku elää omannäköisensä elämää eikä välitä mitä muut ajattelevat hänestä?

Vierailija
1427/2222 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs fb-kaveri postaa ihan koko ajan jotain aforismeja ja elämänviisauksia. Olen piilottanut kaikki Elämä ja rakkaus, Hidasta Elämää, livelovelaugh yms. paskat uutisistani, mutta silti niitä tulee.

Sitten on eräs toinen, joka postaili pitkiä avautumisia sairaudestaan, ja nykyään hän postailee pitkiä avautumisia siitä, että ei vielä vuosi sitten olisi uskonut miten ihanaa elämä tulee olemaan.

Arrrgh.... Elämänviisaudet ja aforismit, grrrr.... mulla myös yksi fb-kaveri viljelee niitä

Vierailija
1428/2222 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli "elämänsä onnellisin tämän miehen rinnalla" ja kuva heistä yhdessä maisemaa vasten poseeraamassa ja viikon jälkeen kuva poistunut ja tullun uusi kuva uuden miehen kanssa samalla tavalla maisemaa vasten poseeraamassa "elämänsä onnellisimpana tämän miehen rinnalla"

Vierailija
1429/2222 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.instagram.com/p/CC9AFKGJYuy/?igshid=c3tk7k1r0sq1 Muka itseironialla kirjoitettu. Kuitenkin tilin pitäjä puhuu stooreissa omista sairauksista, diagnooseista lähes joka päivä. 5 vuotta ollut saikuttamassa ja osaeläkeläisenä. Jaksaa mitä tahtoo muttei jaksa mitä ei tahdo. Noloin työnvieroksuja paremmista piireistä.

Vierailija
1430/2222 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan loistava juttu!

Vierailija
1431/2222 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nuo siis poissulkee toisensa? Feminismi ei ole sitä, että naiselle on vain yksi muotti tai vaikka että miehiä ei SAISI miellyttää jos haluaa. Pointti on siinä, että nainen itse päättää ja että ei ole PAKKO ajaa kaljuksi ja lopettaa sheivaaminen ym. ”perinteinen naisellisuus” mutta ei toisaalta myöskään tykätä esiintyä seksikkäänä tai vähäpukeisena. Kummassakaan ei ole mitään pahaa tai väärää ja molemmat ovat ihan yhtä naisia. Tuo sinun tuomitseva asenne tässä on se, mistä feminismi selkeimmin puuttuu.

Ai se että tuomitsee toisaalla lentomatkailun, mutta sitten kuitenkin itse matkailee? =) 

Ja feminismi - luulen että esineellistäminen nyt on esineellistämistä, teki sitä sitten voimaannuttavassa mielessä tai ihan vaan huomiota saadakseen. Kuva on vain kuva, ja jos se on hyvän näköinen sitä katsotaan siksi kun se on kiva. Ei siitä ajatella että onpa rohkea nainen, vaan ajatellaan että onpa hot. 

Että jos haluaisi vaikuttaa asioihin oikeasti, tulisi esiin ajatuksillaan ehkäpäs.

"mutku oon hyvän näkönen ja muiden huomio tuntuu hyvältä" 

Vierailija
1432/2222 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailukumppani laittoi henkilötodistuksestaan kuvan instagramiin.

Vierailija
1433/2222 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs tuntemani nuorehko nainen postailee itsestään jatkuvasti alusvaatekuvia instagramiin. Ammattimaisissa sensuelleissa kuvissa, jossa henkilöllä on kauniit alusvaatteet päälle ei ole minusta mitään pahaa, mutta nämä kyseisen henkilön kuvat ovat kaikkea muuta kuin hienoja. Kuvat ovat tyyliin sängyllä ja taustalla paistaa täysin sekainen huone tai kuva paskaisen peilin kautta otettuna. Alusvaatteet ovat eriparia olevia kulahtaneita ja värjääntyneitä riepuja, joiden kanssa sitten poseeraa stringi perse edellä kameraan muka niin seksikäs ilme naamallaan. Myötähäpeä.

Näihin kuviin sitten kieli pitkällä kommentoivat turkkilaiset miehet ja +45v peräkammarin Perat.

Hällä on muutama ammatimainen alusvaatekuva tilillään. Kuvista hän siis on itse maksanut kuvaajalle, mutta mainostaa tiedoissaan itseään mallina

😂

Tunnetaankohan me sama tyyppi :D  Osuu hyvin yhteen liitännäisten kautta tuttuun henkilöön, rinnat esillä jatkuvasti. Ostettuja seuraajia ja näitä lapaseen vetäjiä. Ihmettelen myös hänen puolisonsa suhtautumista, kun lähinnä ylpeilee sillä miten kuuma emäntä onkaan.

Tällä mun kuvailemalla tyypillä on joo mies myös :D! Että saattaa olla, että puhutaan todellakin samasta henkilöstä tai sitten ei, ehkäpä! Muutamaan muuhunkin tämän kaltaisiin suomalaisten naisten tileihin meinaan olen joskus törmännyt instagramissa.

Vierailija
1434/2222 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu postasi todistuksestaan kuvan instaan, avoin tili. Todistuksessa koko nimi ja sotu näkyvillä. Eikö ole minkäänlaista tajua suojella itseään.

Vierailija
1435/2222 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eräs entinen työkaveri postasi lapsensa elämää vauvasta teiniin joka päivä. Pieni suloinen tytyö kuvissa vieraiden nähtävillä ei vaan ole oikein, eikä muutenkaan. Ei mitään erityisen noloa, mutta mielestäni tuo vaan pitäisi jotenkin kieltää. Muuten mulla sitten varmaan rauhallisia tuttuja, kun ei mitään järkkyä. Näitä nopsaan vaihtuvia parisuhdestatusmuutoksia en myöskään ymmärrä, varsinkin jos se toinen osapuoli eri mieltä ja status taas muuttuu viikon päästä. Itse kerroin muutaman tosi oudonnimisen diagnoosini vitsinä joskus facebookissa. Nyttemmin olen oman tilini poistanut. En halua olla mukana tuossa enää.

Vierailija
1436/2222 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi tuttu joka on sellainen tuuliviiri että toista pitää hakea. Mielipiteet muuttuvat ääripäästä toiseen ja joskus jopa ihan parin päivän aikana. Nämä muutokset sitten mainostetaan niille 1 000 facekaverille ja pidetään huolta siitä että näiden seinä täyttyy jostain kuluneista meemeistä millä oikeutetaan se oma mielipide. Aluksi persut olivat ihan paskoja, Soini oli pelle kunnes taas oli todella hyvä tyyppi joka pelastaa Suomen. Sitten oli taas persu ja haukkui demareita koko ajan. Sitten ilmoitti että äänesti haavistoa kunnes taas aloitti jatkuvan Sanna Marinin fanituksen. Nyt taas on se tilanne päällä että Marin onkin surkein pääministeri ikinä. Ottakaa nyt siitä sitten selvää. Koskaan ei tule mitään oikeasti älykästä perustelua omille mielipiteille vaan se on juuri tollaista meemeillä pelleilemistä.

Epäilen jotain kaksisuuntaista mielialahäiriötä tai sitten haluaa vain huomiota. En tiedä

Vierailija
1437/2222 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tapahtui yli 10 vuotta sitten. Entinen työkaverini, nuori tyttö silloin, ilmoitti 23.12. tekstarilla olevansa vatsataudissa ja toivotti hyvää joulua kaikille. Hän oli silloin Facebookissa kaverilistallani. Kun kävin töistä tullessani Facessa, niin tytsy oli kirjoittanut pitkät pätkät ihanasta päivästään yhdessä kavereittena kanssa: oltiin oltu aamusta lähtien pulkkamäessä hassuttelemassa ja juomassa kuumaa kaakaota sen päälle, käyty tekemässä viime hetken jouluostoksia ja valmistauduttiin illan tullen pikaisiin joululahjavalvojaisiin yhdessä kavereitten kanssa kera joulutorttujen ja terästetyn glögin. Todisteena tästä kaikesta oli kuvia kera hassunhauskojen kuvatekstien.

Että semmonen vatsatauti sillä kertaa...😂😂😂

Vierailija
1438/2222 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitus aina jostain tyyliin: miten rankkaa elämä on, vaikka olisi juuri ollut mukavalla lomalla rentoutumassa jonka vielä joku toinen maksoi. Miten rankkaa on olla työssä, jonka on kuitenkin itse itselleen valinnut. Valitus asuinpaikasta, miten se oma synnyinkunta nyt sattuikin olemaan se maailman ainoa täydellinen paikka metsillä ja muilla joita ei muualta löydy. Inhoan itse kuppikuntaisuutta ja en voi ymmärtää sitä että haukutaan muut paikat ja nostetaan se oma paikka kaiken muun yläpuolelle. 

Vierailija
1439/2222 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat jotka valikoivat kuka saa olla heidän lastensa kaveri netissä tyyliin: ei sitä pirkka-tätiä tai teemu-setää oteta nettiprofiilin ystäviin sehän on ihan kamala ihminen, sitten hyväksytään lasten ystäviksi profiiliin kuitenkin tyyliin kardashianeja/kardashianejen feikkiprofiileita (koska ne ovat "muotia") ja paidattomissa kuvissa itseään esitteleviä ihmisiä. Niin että aika kaksinaamaista käytöstä, edessäpäin ei tietenkään mitään sanota. Tavallinen teemu-setä tai pirkka-täti voisi olla paljon parempi roolimalli tai pelkkä nettituttu kuin joku paidaton katso minua -ihminen. Joskus lasten kontrollointi voi mennä yli, etenkin kun lapset olivat lähes 18v ei 10v. Ihmettelen vanhempia jotka kuitenkin tahtovat lastensa katselevan kaikkea pervoa, mutta tavallisia tuttuja ei hyväksytä. 

Vierailija
1440/2222 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaamuinen kahvikupin kuva, kuvia teeeneistä ja kävelyistä. Kuvia inkiväärishoteista ja sushiannoksista. Kuvia kukkasista puutarhassa.. yläviistokuvi ettei ruma naama näy. Evvk

Onko tää nyt niin paha? En näe tossa mitään älytöntä? Tavallisen naisen tai äidin elämää, naisen joka elää tervettä elämää, syö terveellisesti jne. Jos nyt laittaa yläviistokuvia, niin ei ole kovin paha, ehkä hänellä on keski-iän kriisi? Onko nämä haukkujat jotain täydellisiä miesihmisiä, vai ketä oikein olette? Kateellinen siitä, että joku liikkuu ja syö hyvin? Ei, itse en laita samanlaisia kuvia, mutta en näe tuossa mitään älytöntä tai edes ärsyttävää. Lähinnä katkeran sävyinen kommentti. 

Asia nyt on vain niin, että jonkun puolitutun syömiset ja lenkit ei kiinnosta muita. Ei varsinkaan, jos niitä tulee päivässä monta. Kyse ei ole kateudesta eikä alemmuudentunnosta. Ennemminkin sillä, joka noita kuvia ja juttuja laittaa, on joku tarve saada omalle elämäntavalleen ihailua ja kannustusta. Jos julkaisee kuvan joka ikisestä ruoka-annoksesta, on se sitten terveellistä tai jotain herkkumättöä, se on vaan ärsyttävää pidemmän päälle. Oletko itse kiinnostunut siitä, mitä kaverisi on syönyt tänään?

Mulla on kanssa pari tuttua jotka on keski-ikäisinä löytäneet liikunnan ilon ja terveelliset elämäntavat. Ja se on oikeesti hieno juttu. Mutta kun ne päivittäiset postaukset asiasta. ”Salil eka salil vika” aamulla. Illalla on käyty lenkillä, lenkkarien kärjet siinä söpösti asfaltilla. Päivästä toiseen. Vihersmoothiesta kuva pirtsakalla filtterillä. Joka päivä. En katso enää näiden stooreja enkä tykkäile kuvista kun en vaan jaksa enää. No nämä ovat nyt sitten alkaneet välttelemään livenä meitä jotka ei jaksa näistä postauksista tykätä. Luulin että tämmöistä voisi tapahtua jossain yläkoulussa ehkä? Noh, minäkin lähden nyt lenkille. Enkä postaa siitä instaan enkä faceen. Mulla on niin rumat lenkkaritkin.