Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älyttömintä, mitä joku tuttusi on postannut someen?

Vierailija
06.08.2018 |

Siis nolointa, tyhmintä, harkitsemattominta jne.

Mielellään ei mitään julkkisten somemokia tähän vaikka niistäkin saisi kyllä ketjun aikaiseksi.

Kommentit (2222)

Vierailija
1381/2222 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiset riidat. "Voi vee kun ukko sanoi taas pahasti... Pitäiskö jo harkita avioeroa kun tää elämä on tätä paskaa, jos ei ois lapsia, olisin jo lähtenyt." Kiva kertoa koko suvulle kerralla, että teillä ei mene nyt hyvin. Varsinkin kun se jatkuu kuukaudesta toiseen samana, pitäiskö erota, pitäiskö erota. Jos erehtyy sanomaan että erotkaa sitten, poistaa kommentin ja on vihainen.

Vihjailut. "Onpa ihmiset paskoja, ei voi muuta sanoa!! Kehenkään ei voi luottaa!! Toivottavasti te ette joudu kokemaan samanlaista paskaa kuin minä!"

Kommenteissa kysytään, mitä on tapahtunut. Vastaus: "En halua kertoa".

Vierailija
1382/2222 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isossa Facebookin ryhmässä oli ketju jostain hauskoista kuvista omasta elämästä. Eräs äiti laittoi kuvan omasta lapsestaan ripulissa. Nukkuva lapsi ja ripuli valui vaipasta ulos..

Hmm... Mitähän hauskaa tuossakin muka oli sen kuvan lähettäjän mielestä? 🙄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1383/2222 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäeettiset teot ja niillä kehuskelu.

"Heh heh, sainpas 2 viikkoa sairaslomaa masennukseen! En tod ole masentunut, paitsi silloin kun olen siellä paska työpaikalla. Lääkäri oli vähän haluton antamaan lomaa, mutta sainpas kuitenkin!"

Poistin kavereista tämän jälkeen, tosi loukkaavaa kun itse kävin masentuneena siellä samassa paskapaikassa joka päivä.

Vierailija
1384/2222 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolikkaat profiilikuvat, jossa näkyy vain puolet naamasta 🤔

Vierailija
1385/2222 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolitutulla lähti mopo keulimaan, kun tein päivityksen Jope Ruonansuun kuolemasta. Sanoin miten surullista on, kun lähti niin nuorena. Kommentti oli sitten pitkä ja polveileva vuodatus, ettei traagista ole yhden ihmisen kuolema vaan joku suuronnettomuus. Nykyihmiset ovat pilalle hemmoteltuja kun eivät ole sairastaneet riittävästi, kun kaikkea osataan nykyään hoitaa. Kuolema on liian tabu kaikille. Miksi surra jotain kuolemaa, ihan hölmöä, sehän on vain osa elämää.

Olin niin hämmentynyt, etten osannut sanoa siihen mitään.

Vierailija
1386/2222 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään tuoreen äidin instagramkuvat: lähikuvassa vielä kovin turvonnut maha, jossa valtavat raskausarvet, takana kuva vaipparoskiksesta. Tekstissä jotain tyyliin "tämäkin kuuluu äidin elämään, arvet ei haittaa". Seuraajia muutama sata... voi olla että ihan kaikki eivät olisi halunneet tuota nähdä... 

Exän humalaiset facepäivitykset: haukkui minua ja postasi profiilikuvia massamurhaajista. Joku olisi varmaan haastanut oikeuteen kunnianloukkauksesta tai pelännyt että äijä tulee tappamaan. Minä arvasin että on vaan humalassa. Ei kuitenkaan näitä hävennyt vaikka kuvat ja jutut näki mm. sukulaislapset ja kaikki työkaverit.

Vierailija
1387/2222 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten uimapukukuvat!

Vierailija
1388/2222 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiannan itseni...

Pari vuotta sitten mulla oli mania päällä, ei mitään lääkitystä eikä diagnoosia vielä. Olin ihan totaalisen sekaisin ja nyt kun FB ehdottaa kaikkia "sinua saattaa kiinnostaa tämä vanha postaus", olen lukenut niitä ihan suu auki. Todella sekavaa settiä.

Tyyliin "Olenpas miettinyt tänään, miksi karvarouskulla on sellaninen nimi. Rouskuttaako se? Onko se ehkä jyrsijä? Kani tai muu sellainen, karvainen rouskuttaja? :D :D Kävin muuten kävelemässä ja näin ihan kummallisen sorsan, olisko ollut jotain muuta lajia kuin ne tavalliset, mutta oli söpö! Tässä kisun kanssa vietän iltaa ja katselen Putousta, vaikka en kyllä tajua mikä siinä on niin hauskaa, keksisin itse parempia, esim. mies meni baariin..." Loputtomasti tällaista tajunnanvirtaa. Mitä on kaverit mahtaneet ajatella?

Vierailija
1389/2222 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu postasi vauvansa pitämässä käsiasettaan suussa. Päivitysteksi oli jotain tyyliin: onkohan lapseni itsetuhoinen vai tutin tarpeessa. Ei se ase tietenkään ladattu ollut.

Nyt ovat eronneet, ja lapsi jäi hänelle. Vitsihän se oli, mutta aina kun mietin häntä hoitamassa lastaan, niin tulee vain mieleen, että varmaan työntää lapselleen piipun suuhun ku kitisee. Lisäksi jotkut saattavat ylireagoida tuollaisiin päivityksiin.

Hyi helkkari. Tosi mautonta huumoria ja suorastaan pelottavaa.

Vierailija
1390/2222 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmille tiedoksi, että jos lapsen kuva -etenkin alaston tai uimapuvussa - on yhtään julkisesti nähtävissä, pedofiilit voivat jakaa niitä kuvia omilla sivustoillaan. Ihan viattomatkin kuvat voivat päätyä vääriin käsiin. Esim. YouTubessa on videoita, joissa lapset leikkivät leikkipuistossa. Joku äiti on niitä postannut ja pedot ovat sitten ottaneet kopiot niistä ja julkaisevat niitä omissa profiileissaan, mukana aikamerkintöjä tyyliin "12:11 pikkarit näkyvät".

Älkää julkaisko mitään alastonkuvia lapsistanne.

Vierailija
1391/2222 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolitutulla lähti mopo keulimaan, kun tein päivityksen Jope Ruonansuun kuolemasta. Sanoin miten surullista on, kun lähti niin nuorena. Kommentti oli sitten pitkä ja polveileva vuodatus, ettei traagista ole yhden ihmisen kuolema vaan joku suuronnettomuus. Nykyihmiset ovat pilalle hemmoteltuja kun eivät ole sairastaneet riittävästi, kun kaikkea osataan nykyään hoitaa. Kuolema on liian tabu kaikille. Miksi surra jotain kuolemaa, ihan hölmöä, sehän on vain osa elämää.

Olin niin hämmentynyt, etten osannut sanoa siihen mitään.

”Ai sori, en tiennyt että olis pitänyt kysyä sulta saanko surra tätä asiaa.”

Vierailija
1392/2222 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkakuva ilman mainintaa kohteesta, sitten tuttujen pitää kerjätä lisätietoa missä se maijameikäläinen on milloinkin lomaillut. Yleensä kyse on jostain todella ylisuositusta turistikohteesta joka ei ole salaamisen arvoinen kuten kanaria tai Italia. Yleensä laitetaan myös pitkä valitus miten maijameikäläinen on raatanut (vaikka olisi ollut työtön) ja vihdoin palkinnut itsensä lomalla turrekapakassa turrekohteessa. 

Mä en jaksa laittaa kaikkeen paikkaa ja koskee myös kotimaata. Pointtina on kokemani rentouttava tai mukava fiilis, ei lokaatio. Yleensä juuri rentouden vuoksi en hoksaa kaikkia detaljeja. Jos kiinnostaa missä olen niin saa vapaasti kysyä. Saat määritellä sen kerjäämiseksi jos haluat ja salailukin on ihan omassa päässäsi muodostettu ennakkoluulo.

Vierailija
1393/2222 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista älyttömintä on se kun ihmiset jakaa tietoa omista sairauksistaan tms elämäntilanteista, mutta ei sitten jaa kuitenkaan. Esimerkki facepäivitys:

”Täällä taas osastolla maataan jo toista päivää.. Huoh.. hoitaja kävi sanomassa että melkoinen taistelija oon:(”

Sitten ihmiset kommentoi ihmeissään että apua mikä sulla on niin vastaus on jotain tyyliin ”Liian henkilökohtaista jakaa tässä.. laitan Yv...”

Ja TOINEN nämä humble brag jutut. Tyyliin facepäivitys: ”onko väärin ottaa ensimmäistä kertaa vuoteen lasi kuohuvaa (mies oli hakenut ylläriksi pullon eli ei ihan parasta tavaraa:D) (mutta sitten kuvassa joku sikakallis pullo kuitenkin) kun on tullut viikon kestävältä Brysselin työmatkalta ja saanut paluumatkalla väitöskirjan valmiiksi? Lapsetkin oli mielissään kun nyt äiti sai ”koulujutut” pakettiin ja olivat ylläriksi pesseet keittiön kaapit, uunin ja jääkaapin. Sanoivat että oli hauskaa vaihtelua lääkärileikeille! Tästä on hyvä aloittaa viikonloppu ja 6kk maailmanympärimatka!:)”

Vierailija
1394/2222 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvästi ihailua kerjäävät jutut tyyliin "olen syömättä sokeria niin monta päivää kuin tämä saa tykkäyksiä!"  Ja kommenteissa kehutaan että hienoa, et varmasti kadu, olet upea jne.

Itse en koskaan tykkää/kommentoi näihin, koska minusta ihmisen pitäisi päättää syömisensä itse, ilman toisten kehuja ja huomion kerjäämistä. Eikö hyvä olo ole riittävä palkinto?

Ei se ole, tähän fb perustuu. Saat palkinnon kun saat näkyvää huomiota. Tämä pätee niihin joilla homma on livennyt lapasesta addiktion asteelle, ei tietenkään kaikkiin.

Pahinta on että tälle ollaan itse totaalisen sokeita. Mutta niinhän viihdekäyttäjät ja tissuttelijat yleensä.

Vierailija
1395/2222 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei postaus mutta kommentti.

Kaveri julkaisi postauksen: "Nyt lähtee läskit!"

Toinen yhteinen kaveri kommentoi: "Jee, ihanaa!"

Jäin miettimään tuota kommenttia. Jos itse ilmoittaisin että alan laihduttaa (mitä en kyllä fb:ssä muutenkaan kertoisi), loukkaantuisin jos joku olisi niin kauhean innoissaan. Ymmärrän sen että kehutaan kun on laihtunut, mutta että jo etukäteen hehkutetaan.

Vierailija
1396/2222 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavan omainen kuoli ja tuhkattiin. Laita uurnasta kuvat , siis sisällöstä, vainajan tuhkasta tekstillä RIP.

Vierailija
1397/2222 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen asia mitä laitat someen (puhun tässä nyt lähinnä face/insta ja mitä niitä sellasia nyt on), oli se sitten ihan mitä tahansa, on tavalla tai toisella huomion kerjäämistä. Miksi postata mitään someen? Miksi postaat jotain, mitään, someen? Siksi, koska haluat muiden näkevän sen, eli kerjäät huomiota. Pätee ihan kaikkeen. Vaikket laittaisi edes kuvaa, vaan vaikkapa pelkän ei-ketään kiinnostavan toteaman tyyliin "auto ei menny katsastuksesta läpi" tai "olipas kiva vapaa viikonloppu" tai "ommmpas tylsää", niin haet sillä jotain reaktiota, tykkäyksiä, kommentteja, kysymyksiä. Eli haet huomiota. Mitä, ai etkö hae huomiota? No miksi sitten laitoit sellaista someen? Luuleeko joku oikeasti, että ketään ihan oikeasti-oikeasti kiinnostaa? Puhumattakaan sitten lomakuvista ja vastaavista jotka suorastaan huutaa "HEI KATTOKAA KAIKK!!".

Vierailija
1398/2222 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen asia mitä laitat someen (puhun tässä nyt lähinnä face/insta ja mitä niitä sellasia nyt on), oli se sitten ihan mitä tahansa, on tavalla tai toisella huomion kerjäämistä. Miksi postata mitään someen? Miksi postaat jotain, mitään, someen? Siksi, koska haluat muiden näkevän sen, eli kerjäät huomiota. Pätee ihan kaikkeen. Vaikket laittaisi edes kuvaa, vaan vaikkapa pelkän ei-ketään kiinnostavan toteaman tyyliin "auto ei menny katsastuksesta läpi" tai "olipas kiva vapaa viikonloppu" tai "ommmpas tylsää", niin haet sillä jotain reaktiota, tykkäyksiä, kommentteja, kysymyksiä. Eli haet huomiota. Mitä, ai etkö hae huomiota? No miksi sitten laitoit sellaista someen? Luuleeko joku oikeasti, että ketään ihan oikeasti-oikeasti kiinnostaa? Puhumattakaan sitten lomakuvista ja vastaavista jotka suorastaan huutaa "HEI KATTOKAA KAIKK!!".

Tämä palsta lasketaan someen, kuten kaikki alustat joihin ihmiset voivat vapaasti julkaista sisältöä.

Eli tämä kommentti koskee myös sinua itseäsi. Tuskin toivot saavasi alapeukkuja ja jääväsi huomiotta, vaan haluat että ihmiset sitoutuvat lukemaan suhteellisen pitkän tekstin ja kiinnostuvat sinun mielipiteestäsi.

1399/2222 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esiintyy muka eläinsuojelijana. Nyt postasi kaikille, kuinka pentutehtailija, paras kaverinsa jonkun Satun Tanskandoggi oli saanut 13 pentua.

Tyyliin ; " Jee, pian me päästään Satun kanssa taas ostaa kirppiksiltä kaikkee ihanaa. Entäs sinä"?

Vierailija
1400/2222 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmiannan itseni...

Pari vuotta sitten mulla oli mania päällä, ei mitään lääkitystä eikä diagnoosia vielä. Olin ihan totaalisen sekaisin ja nyt kun FB ehdottaa kaikkia "sinua saattaa kiinnostaa tämä vanha postaus", olen lukenut niitä ihan suu auki. Todella sekavaa settiä.

Tyyliin "Olenpas miettinyt tänään, miksi karvarouskulla on sellaninen nimi. Rouskuttaako se? Onko se ehkä jyrsijä? Kani tai muu sellainen, karvainen rouskuttaja? :D :D Kävin muuten kävelemässä ja näin ihan kummallisen sorsan, olisko ollut jotain muuta lajia kuin ne tavalliset, mutta oli söpö! Tässä kisun kanssa vietän iltaa ja katselen Putousta, vaikka en kyllä tajua mikä siinä on niin hauskaa, keksisin itse parempia, esim. mies meni baariin..." Loputtomasti tällaista tajunnanvirtaa. Mitä on kaverit mahtaneet ajatella?

Minusta tuo karvarouskuosio oli kyllä hauska.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme