Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älyttömintä, mitä joku tuttusi on postannut someen?

Vierailija
06.08.2018 |

Siis nolointa, tyhmintä, harkitsemattominta jne.

Mielellään ei mitään julkkisten somemokia tähän vaikka niistäkin saisi kyllä ketjun aikaiseksi.

Kommentit (2222)

Vierailija
1341/2222 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni (nainen) pitää blogia, jonne kuvaa ja kirjoittaa aika avoimesti elämästään. Kirjoittaa aina niin, että elämä vaikuttaa täydelliseltä ja vähän paremmalta, mitä onkaan. Moderni kaupunkiasunto = pieni paritalo Helsinkiläisessä lähiössä. Kuvasi vielä muutama vuosi sitten miehensä ja lapsensa kuvia blogiin. Ilmoitti milloin lähtevät lomalle ja mökille jne. Ei kovin fiksua, sillä varkaat voivat käyttää näitä tietoja hyväkseen. Mies sitten otti ja lähti toisen naisen matkaan ja siitä tämä tuttuni kirjoitti katkeran tilityksen blogiinsa. En yhtään ihmettele, miksi mies lähti. Niin itsekeskeinen ja rasittava tämä nainen. Hänestä olisi kieltämättä tullut hyvä näyttelijä, koska on niin hyvä teeskentelemään! Tällä hetkellä kehuu, miten ei ole koskaan ollut näin onnellinen, kun on uusi mies kuvioissa. Uskoo, ken haluaa.

Vierailija
1342/2222 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain avioeroa peliriippuvaisesta miehestä. Elämä oli ollut aivan helvettiä vuosia. Muutin lapsen kanssa vuokra-asuntoon. Sain pikkuhiljaa asioita kuntoon.

Yhtenä päivänä kirjoitin someen jotain "menossa aamulenkille, tulossa ihana päivä!". Niin ISÄNI kommentoi julkisesti siihen, että "onko sulle alettu maksaa lenkkeilystä vai millä meinaat kaikki avioeron kulut maksaa???"

Olivat ex-mieheni puolella loppuun asti. Kaikkein kamalinta tuossa oli, että sen ehtivät lukea sellaisetkin tutut, joille en ollut kertonut, millainen sotku koko ero oli. Ja asiahan ei isälleni kuulunut pätkän vertaa, en pyytänyt edes muuttoavuksi. Mutta silti piti postailla toisen henkilökohtaisuuksia ympäri somea..

Minullakin oli tällainen tapaus ja aivan kuten sinullakin typerä & empatiakyvytön isä joka ei ymmärtänyt mistään mitään. Kärvistelin vuosia huonossa työpaikassa jossa minua kohdeltiin huonosti naristiesimiehen toimesta, turhia lisätöitä ilman korvauksia, kiusaamista, mustamaalausta, kun olin lomalla pomo soitti jatkuvasti "vahingossa" kun ei muka muistanut minun olevan lomalla jne. Juuri tollaista pientä joka pitkän ajan kuluessa kuluttaa sinut loppuun joten irtisanouduin burnoutin kera.  Sain kuitenkin aina kiitosta asiakkailta ja olin pidetty heidän keskuudessaan joten minun vikani ei todellakaan ollut. (Esimies piti minua varmasti siksi uhkana) Yksi päivä kaverini merkitsi minut kuvaan jossa oltiin kahvilla. Isäni kirjoitti vihaisena kommentin miten heikko olen kun en kestä työelämää ja kuvittelenko elättäväni itseni kahvia juomalla ja miten syytän esimiehiä omista heikkouksistani. Kirjoitti todella töykeän lyttäysviestin jonka luultavasti sadat pystyivät näkemään. Isäni on muutenkin aina ollut omasta mielestään kaikkitietävä henkilö vailla mitään empatiaa. Hän on juuri niitä ihmisiä jotka sanoisivat varmasti auton alle jääneelle ihmiselle että miksi kävelit tien yli väärään aikaan.

Perustin hetken työttömänä oltuani oman yrityksen jolla menee todella hyvin, joten maksoin menestykselläni kalavelat takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1343/2222 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttuni (nainen) pitää blogia, jonne kuvaa ja kirjoittaa aika avoimesti elämästään. Kirjoittaa aina niin, että elämä vaikuttaa täydelliseltä ja vähän paremmalta, mitä onkaan. Moderni kaupunkiasunto = pieni paritalo Helsinkiläisessä lähiössä. Kuvasi vielä muutama vuosi sitten miehensä ja lapsensa kuvia blogiin. Ilmoitti milloin lähtevät lomalle ja mökille jne. Ei kovin fiksua, sillä varkaat voivat käyttää näitä tietoja hyväkseen. Mies sitten otti ja lähti toisen naisen matkaan ja siitä tämä tuttuni kirjoitti katkeran tilityksen blogiinsa. En yhtään ihmettele, miksi mies lähti. Niin itsekeskeinen ja rasittava tämä nainen. Hänestä olisi kieltämättä tullut hyvä näyttelijä, koska on niin hyvä teeskentelemään! Tällä hetkellä kehuu, miten ei ole koskaan ollut näin onnellinen, kun on uusi mies kuvioissa. Uskoo, ken haluaa.

Tunnen myös muutaman ihmisen joiden juttujen perusteella voisi luulla heidän elävän hyvinkin ylellistä elämää. Miten jotkut voi saadakkin pelkillä sanavalinnoilla elämänsä kuulostamaan liki täydelliseltä. Esimerkiksi ihan tuikitavallinen kesämökki= kesähuvila tai lähteä tekemään kotiin uusia hankintoja= niin ihan vaan ostamaan yhden uuden sohvatyynyn jyskin alesta entisen tilalle minkä hurtta repi riekaleiksi.

Vierailija
1344/2222 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokio. Sieluton betoniviidakko joka ei pääty koskaan. Kaupunki on niin suuri ettet edes käsitä sitä. Riesana vielä saasteet sekä ruuhkat.

Vierailija
1345/2222 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nnnnmmm kirjoitti:

3. Äiti-ihminen postailee jatkuvasti kuvia lapsestaan pelkät pikkukalsarit jalassa. Lapsi ilmeisesti tykkää olla kotonaan nakkena, mutta MIKSI vanhempi laittaa niitä nakukuvia nettiin?

Joo myös nähnyt kuvan kun taapero juoksee yleisellä puolella pihaa pelkillä vaipoilla. Ei ole omia lapsia mutta itse en tekisi niin. Kevyt paita ja shortsit ajaa saman asian eikä lapsen tarvitse isompana hävetä nettikuviaan.

Minä en ymmärrä miksi kukaan laittaa koko yksityiselämänsä levälleen nettiin. Ja eihän siltä lapselta voi edes kysyä että haluaako se niitä kuviaan sinne nettiin. Nykyihminen on sairas narsisti.

Vierailija
1346/2222 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kyllä ymmärtänyt sosiaalisen median idean ihan väärin. Tuo juuri on miten siellä useimmat käyttäytyvät ja miten etiketin mukaan kuuluukin käyttäytyä.  Muuten olet tylsä tapaus.

Vierailija
1347/2222 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kyllä ymmärtänyt sosiaalisen median idean ihan väärin. Tuo juuri on miten siellä useimmat käyttäytyvät ja miten etiketin mukaan kuuluukin käyttäytyä.  Muuten olet tylsä tapaus.

Ja alaspeukuttajille tiedoksi että tuo oli sarkasmia

Vierailija
1348/2222 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä jouluna emme lähetä joulutervehdyksiä vaan sijoitamme niihin varatut rahat hyväntekeväisyyteen.

Heh. Voisiko vielä ottaa kuvan, missä ojentaa vaikkapa ostereita vähäosaiselle? Ihan vaan todisteeksi, että hyvä ihminen on.

Vierailija
1349/2222 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skannailin muutamia valokuvia lapsuus -ja nuoruusajoiltani. Lähetin sitten äidilleni niitä facessa yksityisviestinä. En ajatellut, että hän olisi jakanut ne (yksityisenä myöskin) eräälle ystävälleen, jonka olen tavannut viimeksi lähemmäs 20v sitten. Eipä siinä mitään, ehkä ystävää kiinnosti nähdä, miltä näytän nykyään, ja se on ihan ok.

Mutta tämä ystävä sitten jostain oudosta syystä julkaisi nämä kuvat omalla seinällään. Esim. koulukuviani, ei siis mitään ryhmäkuvia, missä olisi hänkin ollut mukana, tms.

Poisti ne kyllä, kun käskin, mutta vähän outoa se mielestäni oli. Tuskin hänen facebook-kavereitansakaan kiinnosti jonkun random kakaran kuvat!

Vierailija
1350/2222 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kyseessä ollut vahinko.

-edellinen

Vierailija
1351/2222 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin vähän hölmösti, että "miltä näytän nykyään", seassa oli tosiaan myös uudempia kuvia.

Vierailija
1352/2222 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs puolituttu instagramissa seuraamani nainen muuttui eronsa jälkeen massapostaajaksi. Varmasti 90 % kuvista ovat omalla kehollaan vihjailemista ja paljastelua puolinakupellenä. Joskus postailee alastonkuvia jossa on strategiset paikat peitetty hymiöillä. Nämä kuvat ovat kuulema joku feministinen kannanoto. Muuten olisi ihan hyvä (en vastusta feminismiä mitenkään) mutta eikö tuo juuri ollut sitä naiskehon esineellistämistä mitä feministit juuri vastustavat?

Toinen nolo tapaus on juuri nämä "en lähetä tänä vuonna joulukortteja, lahjoitan hyvätekeväisyyteen"-tapaukset josta joku jo täällä kirjoittikin. Antaa ainakin minun mielestäni aika pinnallisen kuvan. Ensinäkin oikea hyväntekeväisyys on se mitä teet pyyteettömästi ilman että mainostat sitä ja muutenkin, kaikista kuluista päätit sitten säästää siinä pienessä vitosessa jonka olisit kuluttanut joulukorttiin, joka olisi antanut suurta iloa isoäidillesi tai äidillesi. Typerää jeesustelua.

Vierailija
1353/2222 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on pari. Tai paljon enemmän, mutta nänä kaksi ovat jääneet voimakkaimpina mieleen.

Tuttava menetti lapsensa tapaturmaisesti onnettomuudessa (kyseessä alle 6-vuotias lapsi) ja hän sitten postasi kuvia tästä..verisestä kuolleesta lapsestaan ja kuvatekstinä oli tyyliin "Meidän pikkuinen kuoli :'c" Ymmärrän jos haluaa jollekulle puhua facessa jos ei ole tukiverkostoa ym, mutta noita kuvia en ymmärrä.

Toisella kertaa yksi lapsuusajan kaveri kirjoitti statuksen "Normaali perjantai ilta meillä :/ " ja laittoi kuvan itsestään mukiloituna/verisenä ja silmä mustana. En tiedä oliko avunpyyntö, luulin aluksi niin, mutta sitten kun monet kirjoitti että soittaa poliisit ym, niin tämä ihminen poisti kommentteja ja joillekin vastasi vihaisilla hymiöillä tai kirjoitti "OLE HILJAA!!!!!!" ym. Joku kai sit oikeasti soitti poliisit ja taas tämä ihminen kirjoitti pitkän stoorin jossa haukkui kavereitaan/ihmisiä ketkä soitti poliisit käärmeiksi ym.

Vierailija
1354/2222 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloisen lapsen kuvan tekstissä luki että,'miten se on niin että ne "vahinkolaukaukset" on niitä parhaita?

Olin että Wtf, nyt on suorempaa tekstiä kuin yleensä, mutta myötäilevistä kommenteista selvisi, että siis tarkoitti sillä sitä valokuvaa.. Ei sitä lasta :' 'D

Vierailija
1355/2222 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hain avioeroa peliriippuvaisesta miehestä. Elämä oli ollut aivan helvettiä vuosia. Muutin lapsen kanssa vuokra-asuntoon. Sain pikkuhiljaa asioita kuntoon.

Yhtenä päivänä kirjoitin someen jotain "menossa aamulenkille, tulossa ihana päivä!". Niin ISÄNI kommentoi julkisesti siihen, että "onko sulle alettu maksaa lenkkeilystä vai millä meinaat kaikki avioeron kulut maksaa???"

Olivat ex-mieheni puolella loppuun asti. Kaikkein kamalinta tuossa oli, että sen ehtivät lukea sellaisetkin tutut, joille en ollut kertonut, millainen sotku koko ero oli. Ja asiahan ei isälleni kuulunut pätkän vertaa, en pyytänyt edes muuttoavuksi. Mutta silti piti postailla toisen henkilökohtaisuuksia ympäri somea..

Minullakin oli tällainen tapaus ja aivan kuten sinullakin typerä & empatiakyvytön isä joka ei ymmärtänyt mistään mitään. Kärvistelin vuosia huonossa työpaikassa jossa minua kohdeltiin huonosti naristiesimiehen toimesta, turhia lisätöitä ilman korvauksia, kiusaamista, mustamaalausta, kun olin lomalla pomo soitti jatkuvasti "vahingossa" kun ei muka muistanut minun olevan lomalla jne. Juuri tollaista pientä joka pitkän ajan kuluessa kuluttaa sinut loppuun joten irtisanouduin burnoutin kera.  Sain kuitenkin aina kiitosta asiakkailta ja olin pidetty heidän keskuudessaan joten minun vikani ei todellakaan ollut. (Esimies piti minua varmasti siksi uhkana) Yksi päivä kaverini merkitsi minut kuvaan jossa oltiin kahvilla. Isäni kirjoitti vihaisena kommentin miten heikko olen kun en kestä työelämää ja kuvittelenko elättäväni itseni kahvia juomalla ja miten syytän esimiehiä omista heikkouksistani. Kirjoitti todella töykeän lyttäysviestin jonka luultavasti sadat pystyivät näkemään. Isäni on muutenkin aina ollut omasta mielestään kaikkitietävä henkilö vailla mitään empatiaa. Hän on juuri niitä ihmisiä jotka sanoisivat varmasti auton alle jääneelle ihmiselle että miksi kävelit tien yli väärään aikaan.

Perustin hetken työttömänä oltuani oman yrityksen jolla menee todella hyvin, joten maksoin menestykselläni kalavelat takaisin.

Kamalia isiä teillä 😢 ihan pahaa tekee kun oma vanhempi tekee tällaista. Tällaisia juttuja paljon siinä toisessa ketjussa: oudoin asia mistä sinulle suututtu..

Vierailija
1356/2222 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun entinen opettaja ja nykyinen kollega josta tuli faija vasta kypsemmällä iällä, meni ihan sekaisin lapsensa synnyttyä. Odotusaikana ei postannut mitään, lapsen synnyttyä alkoi pommitus: "Seela on 1kk, 2 kk, 3 kk jne" "Ostin Seelalle oman asunnon jo nyt" (hän siis oikeasti osti uudiskohdeasunnon sijoituskäyttöön, mutta lasta ajatellen), "Ekaa kertaa potalla"  "nyt kävi vahinko, isin olkapää on puklassa" "isi on onnellinen"... 

Tämä mies paheksui ennen vanhempia jotka postaavat lastensa kuvia someen ja itse tekee nyt samoin. Sulattaako vanhemmuus ihmisten aivot? 

Vierailija
1357/2222 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep ja kattohuoneisto = rämän vanhan kerrostalon ylin kerros.

Pitäisi alkaa itsekin käyttämään tuota termiä, aika monelta olen kuullut ja kuvitellut siihen tilalle vaan samanlaisen normaalin kodin kuin meilläkin.

Ps. Lisää näitä, hauskoja lukea!

Vierailija
1358/2222 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen myös muutaman ihmisen joiden juttujen perusteella voisi luulla heidän elävän hyvinkin ylellistä elämää. Miten jotkut voi saadakkin pelkillä sanavalinnoilla elämänsä kuulostamaan liki täydelliseltä. Esimerkiksi ihan tuikitavallinen kesämökki= kesähuvila tai lähteä tekemään kotiin uusia hankintoja= niin ihan vaan ostamaan yhden uuden sohvatyynyn jyskin alesta entisen tilalle minkä hurtta repi riekaleiksi.

"Luovuin juuri osasta kansainvälisiä sijoituksiani" = myin vanhan Made in China kamerani.

Vierailija
1359/2222 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi puolituttu pitää julkista instaprofiilia, joka on täynnä kuvia lapsesta poseeraamassa kaikenlaisissa hepenissä, semmoista prinsessameininkiä. Ihan sama mulle, mitä laittavat, mutta kun kuvat voi päätyä julkisista profiileista väärille sivuille. Laittaisi edes yksityiseksi, mutta kuvilla on päälle tuhat tykkäystä, niin varmasti haluaa lisää seuraajia... :/

Vierailija
1360/2222 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu julkaisi synnäriltä kuvan istukasta, joka oli muikkelistaan tullut ilmeisesti pihalle. Yök!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan