Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älyttömintä, mitä joku tuttusi on postannut someen?

Vierailija
06.08.2018 |

Siis nolointa, tyhmintä, harkitsemattominta jne.

Mielellään ei mitään julkkisten somemokia tähän vaikka niistäkin saisi kyllä ketjun aikaiseksi.

Kommentit (2222)

Vierailija
1361/2222 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ulkomaalainen äärivasemmistolainen opiskelijatuttavani vaihtoajoilta postailee päivittäin postauksia Neuvostoliiton, Pohjois-Korean, Kuuban, sosialismin etc. paremmuudesta. Tämä tuttava on kuitenkin myös omasta mielestään ihmisoikeuksien esimerkillinen puolustaja ja seinä onkin usein täynnä Unicefin, Red Crossin, Amnestyn jne. postauksia. En ole koskaan ymmärtänyt tätä logiikkaa ja aatteiden ristiriitaa. Kaverini kanssa nauretaan usein miten joku voi olla tollainen vielä 2020-luvulla.

Vierailija
1362/2222 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha koulikqverini, joka oli samassa työpaikassa kanssani, myönsi toimineensa työpaikan ohjeiden, tietoturvasääntöjen ja eettisten sääntöjen vastaisesi avautumalla työstään sosiaalialalla facebookissaan. En laita yksityiskohtia, mutta kirjotti tyyliin "idioottimaisia nää uudet järjestelmät ja hirvee määrä sääntöjä! Jos minä haluan printata asiakastietoja kotiin mukaan tai näyttää kaverille ihan nopeesti jotain meidän firman salatusta intrasta niin miten se muka on niin iso juttu!!". Nää ei olleet tarkalleen hänen teot, mutta sävy oli tää. Laitto tän julkiseksi, vaikka pomokin oli face kavereissa. Potkut tuli saman tien ja kauhee selvitys mitä tietoja on nyt ehkä vuotanut ja minne.

Saako pomo muka vapaa-ajan facebookin perusteella antaa potkut? Ja vielä ilman, että todistetusti työntekijä on vuotanut tietoja?

Siis kyllä mäkin monesti kavereita baarissa varoittelen tietyistä ihmisistä, ku oon sukupuolitautien poliklinikalla töissä. En tietty laita facebookiin.

No eiköhän pomo soittanut "Pertille" siltä istumalta kun asia tuli hänen tietoonsa. Kysyi varmaan että mitäs himputtia toi teksti tarkoittaa, oletko todella rikkonut noin törkeästi meidän ohjeita ja Pertti lienee vastannut että "oon, mitä sitten". Ja siitä sitten puhuttelun kautta pikapotkut. En usko että tämä kaverini olisi kieltänyt asiaa kysyttäessä, koska hänen asenteensa oli tosiaan sellainen "huoh, ei jaksa näitä idioottien sääntöjä, minä teen näin ja sillä sipuli!!".

Tietosuojavuodot on firmalle aina aika katastrofi ja kallis juttu, kun pitää sitten olla asiakkaisiin yhteydessä, päivittää sääntöjä ja käytäntöjä, kouluttaa työntekijöitä lisää. Ja voipa siitä sakkojalin firmalle rapsahtaa. Viime vuonna uudistetut lait on todella tiukkoja, ei mitään löysästi sääntöjä noudattavaa työntekijää voi tai kannata pitää palkkalistoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1363/2222 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaamuinen kahvikupin kuva, kuvia teeeneistä ja kävelyistä. Kuvia inkiväärishoteista ja sushiannoksista. Kuvia kukkasista puutarhassa.. yläviistokuvi ettei ruma naama näy. Evvk

Onko tää nyt niin paha? En näe tossa mitään älytöntä? Tavallisen naisen tai äidin elämää, naisen joka elää tervettä elämää, syö terveellisesti jne. Jos nyt laittaa yläviistokuvia, niin ei ole kovin paha, ehkä hänellä on keski-iän kriisi? Onko nämä haukkujat jotain täydellisiä miesihmisiä, vai ketä oikein olette? Kateellinen siitä, että joku liikkuu ja syö hyvin? Ei, itse en laita samanlaisia kuvia, mutta en näe tuossa mitään älytöntä tai edes ärsyttävää. Lähinnä katkeran sävyinen kommentti. 

Lähinnä että mikä se ihmisen tarve postata tollasta juurikin tavallista tekemistään someen? Todellinen syy on että haluaa tykkäyksiä ja itsetunnolleen nostetta.

Olisko noi asiat kivoja jos niistä tietäisi vain itse? Mitä jäisi tapahtumatta jos treeneissä käynti olisikin ihan oma asia eikä siitä tekisi julkista.  

Vierailija
1364/2222 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaamuinen kahvikupin kuva, kuvia teeeneistä ja kävelyistä. Kuvia inkiväärishoteista ja sushiannoksista. Kuvia kukkasista puutarhassa.. yläviistokuvi ettei ruma naama näy. Evvk

Onko tää nyt niin paha? En näe tossa mitään älytöntä? Tavallisen naisen tai äidin elämää, naisen joka elää tervettä elämää, syö terveellisesti jne. Jos nyt laittaa yläviistokuvia, niin ei ole kovin paha, ehkä hänellä on keski-iän kriisi? Onko nämä haukkujat jotain täydellisiä miesihmisiä, vai ketä oikein olette? Kateellinen siitä, että joku liikkuu ja syö hyvin? Ei, itse en laita samanlaisia kuvia, mutta en näe tuossa mitään älytöntä tai edes ärsyttävää. Lähinnä katkeran sävyinen kommentti. 

Lähinnä että mikä se ihmisen tarve postata tollasta juurikin tavallista tekemistään someen? Todellinen syy on että haluaa tykkäyksiä ja itsetunnolleen nostetta.

Olisko noi asiat kivoja jos niistä tietäisi vain itse? Mitä jäisi tapahtumatta jos treeneissä käynti olisikin ihan oma asia eikä siitä tekisi julkista.  

Aivokemia vaatii jatkuvasti pieniä palkintoja, muuten on tylsää. Ja koska tätä on vaikea tunnustaa itselle, se pitää naamioida siten että sanoo hyvien asioiden lisääntyvän kun niitä jakaa. Ja kaikkihan tätä tekevät, tämä kuuluu nykyaikaan. Ja todellinen motivaatio massapostaamiselle on se että postaaja on dopamiinivajeessa. 

Vierailija
1365/2222 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on jo aikaa mutta aika ällöä. Olen entinen demittäjä siellä jaettiin usein jonkun Ylöjärveläisen sekopään blogia, erittäin puistattava eukko kaikella tavalla. Kammottava ja älyttömiä herutuskuvia blogi täynnä, ilmeisesti joku seksiaddikti joka veteli missä tahansa millon tahansa. En ymmärrä miten edes sai miestä, koska ANTEEKSI mutta se bloggaaja oli suorastaan oksettava. Joskus postasi kuvan joistain EMÄTTIMESTÄ TULLEISTA LIMAISISTA RÖKÄLEISTÄ joiden epäili olevan merkki sukupuolitaudista. Kädessään piti näitä emätinrakkuloita tai möykkyjä. Hymiöiden kera ihmetteli, onkohan hänellä sukupuolitauti.

Nämä rökäleet jäivät ikuisesti mieleeni.

Ps. terkut vanhoille demittäjille!

Vierailija
1366/2222 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset jotka kirjoittaa tälläisiä juttuja omaan profiiliin ja josta jakaa vielä johonkin ryhmiin:

Päivän hyvä työ suoritettu! Olin tänään menossa kauppaan ja ovella tuli vastaan henkilö jonka syli oli täynnä ostoksia eikä näinollen saanut ovea auki joten jäin pitämään ovea jotta pääsi ulos kaupasta. Kylläpä tulikin hyvä mieli!

Joo-o... kiva että sulla on edes joku haju perus käytöstavoista....

Tai toinen samaa lajia, mutta joka hieman joko värittää tarinaa tai on keksinyt koko jutun:

Kävelin tänään kadulla ja näin jalattoman vanhuksen raahustamassa. Menin kysymään mihin on menossa ja tarvitseeko apua. Hän kertoi olevansa matkalla kauppaan. Joten minäpä tarjouduin viemään hänet. Reppuselässä tuulessa ja tuiskussa kannoin vanhuksen 15km matkan kauppaan, minä jonka oma vasen jalka on poikki. Maksoin hänen ruokaostoksensa loppuvuodeksi vaikka itsekkin kärsin rahavaikeuksista. Jonka jälkeen vein hänet kaupungin kalleimpaan ravintolaan syömään hänen lempiruokaansa. Sitten kannoin hänet kotiinsa 30km päähän. Kyynelsilmin vanhus kysyi kuinka voisi ikinä korvata tämän minulle johon vastasin, että hymysi riittää. Ja loppuun joku pakollinen liibalaaba siitä miten pitää muistaa olla hyvä muille.

Todellisuudessa kalastelee vain "oot niin kultainen" "ihana sinä" kommentteja.

Tottakai pitää olla muille avulias ja kohtelias, mutta et tee sitä silkasta halusta auttaa ja hyvää hyvyyttäsi jos tunnet tarvetta mainostaa tekojasi ja näin saada itsellesi ylistystä.

Näitä vastaavia pursuilee myös LinkedInissä nykyään. Lisäksi hehkutetaan jotain peruspalvelua ja kommenteista paljastuu, että on jokin tutun firma "Oli ihana saada palvella teitä pusuhymiöpusu". 

Vierailija
1367/2222 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä on jo aikaa mutta aika ällöä. Olen entinen demittäjä siellä jaettiin usein jonkun Ylöjärveläisen sekopään blogia, erittäin puistattava eukko kaikella tavalla. Kammottava ja älyttömiä herutuskuvia blogi täynnä, ilmeisesti joku seksiaddikti joka veteli missä tahansa millon tahansa. En ymmärrä miten edes sai miestä, koska ANTEEKSI mutta se bloggaaja oli suorastaan oksettava. Joskus postasi kuvan joistain EMÄTTIMESTÄ TULLEISTA LIMAISISTA RÖKÄLEISTÄ joiden epäili olevan merkki sukupuolitaudista. Kädessään piti näitä emätinrakkuloita tai möykkyjä. Hymiöiden kera ihmetteli, onkohan hänellä sukupuolitauti.

Olikohan tämä bloggaaja sama tyyppi, joka postasi tänne kerran sen nyt kai jo poistetun Emättimestä tuli kourallinen kammottavaa kökköä -aloituksen? :D

Vierailija
1368/2222 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isossa Facebookin ryhmässä oli ketju jostain hauskoista kuvista omasta elämästä. Eräs äiti laittoi kuvan omasta lapsestaan ripulissa. Nukkuva lapsi ja ripuli valui vaipasta ulos..

Vierailija
1369/2222 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaveri oli vähän aiemmin eronnut pitkästä parisuhteestaan. Oli sitten (ilmeisesti kännipäissään) keskellä yötä yrittänyt hakea exänsä profiilia Facebookista, mutta oli kirjoittanut hakunsa vahingossa siihen julkaisukenttään ja julkaissut. Siinä ei siis lukenut mitään muuta kuin se exän nimi. Huomasin tämän aamulla aikaisin Facea selatessa. Myöhemmin samana päivänä tämä kaveri oli sitten postannut hirveän dramaattisena, että hänen käyttäjätilinsä oli selvästi kaapattu ja joku oli postaillut hänen nimissään tällaista, että todella järkyttävää ja nyt pelottaa minne kaikkialle salasanat ovat päätyneet jne. Siis teki aivan järkyttävän numeron asiasta herättyään ja tajuttuaan, mitä olikaan tullut tehtyä, kun hävetti niin paljon. Kuvitteli varmaan, että tällainen menee läpi.

Olisi vain poistanut kyseisen julkaisun vähin äänin eikä sanonut mitään, ei sitä moni olisi huomannut kuitenkaan saati välittänyt koko asiasta.

Vierailija
1370/2222 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi helvetti! Onko tää blogi vielä olemassa? :D

Vierailija
1371/2222 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skannailin muutamia valokuvia lapsuus -ja nuoruusajoiltani. Lähetin sitten äidilleni niitä facessa yksityisviestinä. En ajatellut, että hän olisi jakanut ne (yksityisenä myöskin) eräälle ystävälleen, jonka olen tavannut viimeksi lähemmäs 20v sitten. Eipä siinä mitään, ehkä ystävää kiinnosti nähdä, miltä näytän nykyään, ja se on ihan ok.

Mutta tämä ystävä sitten jostain oudosta syystä julkaisi nämä kuvat omalla seinällään. Esim. koulukuviani, ei siis mitään ryhmäkuvia, missä olisi hänkin ollut mukana, tms.

Poisti ne kyllä, kun käskin, mutta vähän outoa se mielestäni oli. Tuskin hänen facebook-kavereitansakaan kiinnosti jonkun random kakaran kuvat!

Joillain vanhemmilla naisilla on varsinkin aika outoja tapoja Facessa, julkaisevat just tyyliin naapurin lapsuuskuvia ihan randomisti. Yksi tuttuni huutelee aina kauheasti tutuilleen jotain, mutta ei suostu kirjoittamaan heille suoraan tai heidän seinilleen, vaan kirjoittaa ne asiat omalle seinälleen ilman tägäystä tietenkin. Tyyliin "Marja-Liisa, tuli juuri mieleen että mennään joskus sinne kivaan kahvilaan."

Vierailija
1372/2222 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että Jumala lakkaa siunaamasta Suomea, jos täällä hyväksytään homoavioliitot. Mulla on muutama uskovainen kaveri, joiden usko Raamattuun on aika kirjaimellista, ja näin näitä useamman kuin yhden postauksen.

Vierailija
1373/2222 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka aamu "Huomenta, kamut!" ja joka v...n ilta "Hyvää yötä, kamut!". Joo, estin.

Mä taidan tietää tän 🙈 Tai sit näitä on useampi. Ei ole oma kaverini, mutta Facebookissa julkinen seinä. Luulin että tullut joku vika tai vastaava kun sitä ”huomenta - iltaa” koko seinä täynnä, mutta oli siellä sit muutama joku tason saavutus jossain facepelissä myös, eli vissiin päivästä toiseen sitä samaa.

Mulla on kanssa näitä kavereita. Perustuuko tuo sitten oletukselle, että kaikki kaverit A) heräävät ja menevät nukkumaan samaan aikaan ja B) seuraavat sen yhden kaverin seinää koko päivän, niin että heille tarvitsee toivotella hyvät huomenet ja yöt. Vai C) molempia.

Itse menen yleensä nukkumaan vasta puoliltaöin, joten on vähän outoa nähdä "Hyvää yötä"-kommentteja klo 20:30. No, tapansa kullakin.

Vierailija
1374/2222 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylilyövät vaahtoamiset jostain itseä kuumottavasta aiheesta. Varsinkin jos niitä tulee jatkuvalla syötöllä.

Kaikki varmaan tuntevat jonkun tp-hakijoiden vihaajan, jonka mielestä Suomeen ei pitäisi ottaa ketään mistään, ei varsinkaan arabimaista ja Afrikasta. Profiilikuvassa on lähes aina leijonalippu. Kirjoitukset sekavaa höttöä tyyliin "taas on joku kunniavieras rötötsellyt... milloin ihmiset herää siihen etät nämä kaverit tulee tänne vaan nuorta nättiä tyttöä saamaan.. kyllä se eloveena-tyttö kelpaa näille tummemmille kavereille... prkl.. kohta koko Suomi on yhtä moskeijaa..."

Jos ollaan sukulaisia niin ei kehtaa poistaakaan. Pari ihmistä olen tämän takia piilottanut.

Vierailija
1375/2222 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs nuoruusvuosien ystäväni elää nykyään varakkaan miehen kotirouvana. Sokeriset somepäivitykset käsittelevät lapsia, mutta lisäksi kaverini postailee usein asioista, joita on ostanut ja kiittelee vuolaasti miestään. "Upea uusi nahkasohva saapui, kiitos Mikko kun ostit tämän!" "Kiitos rakas Mikko, nyt yläkerrassa uusi sohvapöytä, Vepsäläiseltä vihdoin löytyi mieleinen", "Shoppailemassa tyttöjen kanssa, kolme uutta mekkoa Olivialle, kahdet uudet kengät Matiakselle ja tämä upea rannekoru xxx karaatia minulle, puspus Mikko, love ya, kiitos kiitos kiitos!"

Hänellä ei ilmeisesti ole lainkaan omaa rahaa käytettävissä (ja mistäpä kotirouvana olisikaan), vaan on täysin riippuvainen miehensä anteliaisuudesta ja armosta. Tulee jotenkin halju olo, että aikuinen ihminen joutuu elämään noin: ei työtä, ei harrastuksia, kaikki ystävätkin tuntuvat olevan yhteisiä perhetuttuja, lasten pukeminen ja harrastuksiin kuskaaminen ainoa elämänsisältö ainakin somen perusteella.

Vierailija
1376/2222 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekka Katajan tapauksesta on riittänyt paljon huumoria. Itse tapaus on järkytyävä ja tuomitsen ehdottomasti poliittisen väkivallan!

Olen mukana politiikassa kunnallistasolla ja minulla on FB:ssä kavereita laidasta laitaan, joten kaiknelaista päättömyyttä ja älyttömyyttä tulee nähtyä. Kuitenkin tämä Katajan tapaus on ollut ihan omissa sfääreissä.

Ensin kun epäiltyjä pidettiin ulkomaalaisina Pekka nostettiin lähes sananvapauden ja isänmaan sankariksi, kun Pekka pyörsi puheensa ja sormi kääntyi omiin porukoihin, niin samat ihmiset on tuominneet Pekan petturiksi, huijariksi ja jopa pedofiliaa on väläytelty... ja kuulemma ihan ansainnut kohtalonsa.

Voimia Pekalle oli syyllinen kuka tahansa ja toivottavasti poliisi selvitää jutun juuriaan myöten.

Vierailija
1377/2222 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asia nyt on vain niin, että jonkun puolitutun syömiset ja lenkit ei kiinnosta muita. Ei varsinkaan, jos niitä tulee päivässä monta. Kyse ei ole kateudesta eikä alemmuudentunnosta. Ennemminkin sillä, joka noita kuvia ja juttuja laittaa, on joku tarve saada omalle elämäntavalleen ihailua ja kannustusta. Jos julkaisee kuvan joka ikisestä ruoka-annoksesta, on se sitten terveellistä tai jotain herkkumättöä, se on vaan ärsyttävää pidemmän päälle. Oletko itse kiinnostunut siitä, mitä kaverisi on syönyt tänään?

Vierailija
1378/2222 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi ihailua kerjäävät jutut tyyliin "olen syömättä sokeria niin monta päivää kuin tämä saa tykkäyksiä!"  Ja kommenteissa kehutaan että hienoa, et varmasti kadu, olet upea jne.

Itse en koskaan tykkää/kommentoi näihin, koska minusta ihmisen pitäisi päättää syömisensä itse, ilman toisten kehuja ja huomion kerjäämistä. Eikö hyvä olo ole riittävä palkinto?

Vierailija
1379/2222 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että nuo kuntoilu- ja syömisjutut ovatkin kiinnostavia niille, jotka niitä asioita itse harrastavat, ja on kiva tietää montako minuuttia toinen lankutti ja haastaa itseään samaan. Mutta itsellä ne menee kyllä siihen osastoon, että ei kiinnosta. En mä itsekään kirjoittele, että kävelinpäs puistossa tunnin ajan tänään ja nousin vähän mäkiä ylös, että sain paremmin vastusta. Kotona sitten venyttelin. Töitä tein 8 h etätöissä, kylläpäs sain paljon aikaiseksi vaikkei voi mennä toimistolle. Söin puoli kiloa tuoreita kasviksia. jne.

Jossain vaiheessa siinä alkaa tulla se kehuskelun maku, vaikka tietysti omista suorituksista saa olla ylpeä. Vaikea sanoa, missä se raja sitten menee. Ainakaan ei ihan joka päivä kannata näitä kirjoitella.

Vierailija
1380/2222 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muokatut profiilikuvat, vaikka livenä ei oo sen näköinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä