Älyttömintä, mitä joku tuttusi on postannut someen?
Siis nolointa, tyhmintä, harkitsemattominta jne.
Mielellään ei mitään julkkisten somemokia tähän vaikka niistäkin saisi kyllä ketjun aikaiseksi.
Kommentit (2222)
Dont play with Karma kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ällöttää päivitykset ”niin rankka työviikko, että olen kyllä tämän kaljan/viinilasin ansainnut!” - äitini on alkoholisti ja hänen alkoholisminsa oli alussa tuota ”ansaitsemista”... minua vaan ällöttää, ei voi mitään!
Eräs tuttu oli raskaana ja julkaisi kuviaan Facebookiin ja korosti ystäviensä kanssa sekä yksin kun ”Mun perse ei ole levinnyt”, jolla siis viitattiin siihen kuinka tärkeää on olla fitti raskauden aikana ja aina (tosin tää muija ei ollu erityisen fitti, vaan kuivan näköinen kaikkine ryppyineen, joka kertoo jopa liian alhaisesta rasvaprosentista), nykyään tän muijan lapsilla ei ole edes ehjiä kenkiä, kun 1. On hän itse ja sitten lapset.
Hyvin siis näkee jo naisten odotusten aikana kaikesta viestinnästä, mitä siellä päässä pyörii ja mitä tulee pyörimään, kun lapset syntyvät.
Onneks Facebook mahdollistaa myös sen, että tiedän kenen kanssa haluan ystävystä ja kenen en.
Kuka äiti ruuhkavuosien keskellä jaksaa kuunnella jotain ruttunaamaa, jonka 1.prioriteettina on hän itse, hänen paremmuudentodistelunsa? Ei kukaan. Kiitos Facebook <3Ps. Tosi hienoa, kun tämän naisen tyttäret ovat itse raskaana ja päätyvät ihailemaan äitinsä päivityksiä ”mitäs se äiskä teki silloin ku oli raskaana?” ja hänellä myös memejä läskeistä ihmisistä, joissa on kiusaamisen makua, niin no.. ehkä tyttäristä tulee samanlaisia, ”läskien vihaajia”?
Ironista on se, että tämän naisen esikoistytär joutui käymään 4-5-vuotiaana painokontrollissa, koska oli ylipainoinen!! Samoin hänen toinen lapsensa on erittäin pyöreä.
Kolahtaako siis karma omaan nilkkaan ja tämä läskienvihaaja saa olla tukemassa tyttäriään, kun koulussa kiusataan ja haukutaan läskiksi?
Onko se karma oikeasti olemassa? ;)
On todettu, että raskausaikana laihojen/alipainoisten äitien lapset keräävät myöhemmässä elämässä herkemmin massaa, koska sikiöaikana ravinnosta on joutunut taistelemaan.
Että tässä niille odottaville äideille, joiden suurin huolenaihe on pitää itsensä laihana ja timminä. Miettikää sitä jälkikasvua edes tässä vaiheessa sen verran, että syötte tarpeen mukaan jotta lapsistanne ei tule ylipainoisia sen takia kun mutsi on ollut turhamainen ja ajatellut vaan itseään. Ne kilot saa myöhemmin tiputettua, ilman lapsen tulevaisuuden riskeeraamista.
Känninen päivitys siitä, että sai avomieheltään seksitaudin.. Jäätävää tekstiä, mutta pariskunta on edelleen yhdessä ja aamulla tuo päivitys oli poistunut. Itse näin yöllä, kun heräsin kuopusta imettämään ;). On vielä läheinen sukulainen, mutta en tietenkään sano koskaan, että ehdin tuon nähdä. Mutta kyllähän sitä esim. lasten syntymäpäiväjuhlilla tulee mietittyä, että taitaa viikonloput välillä mennä vähän toisenlaisissa merkeissä :D.
Mä olen onneksi säästynyt tuttujen aivopierujen myötähäpeämiseltä kun ei ole someprofiileja.
Naapurin rouva antaa facebookpäivityksissään itsestään kuvan rakastavana perheihmisenä, ehtoisana emäntänä. Todellisuudessa juo keskikaljaa kaiket illat, koti on ku kaatopaikka, lapset syö liikaa (sekin raha pois olusista?!), pakotti lapset lopettamaan lukion, koska ei varaa kirjoihin jne.
Ihmettelen vaan, että ketä varten tää show, kun useimmat kuitenkin tietää todellisen tilanteen :(
Vierailija kirjoitti:
Dont play with Karma kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ällöttää päivitykset ”niin rankka työviikko, että olen kyllä tämän kaljan/viinilasin ansainnut!” - äitini on alkoholisti ja hänen alkoholisminsa oli alussa tuota ”ansaitsemista”... minua vaan ällöttää, ei voi mitään!
Eräs tuttu oli raskaana ja julkaisi kuviaan Facebookiin ja korosti ystäviensä kanssa sekä yksin kun ”Mun perse ei ole levinnyt”, jolla siis viitattiin siihen kuinka tärkeää on olla fitti raskauden aikana ja aina (tosin tää muija ei ollu erityisen fitti, vaan kuivan näköinen kaikkine ryppyineen, joka kertoo jopa liian alhaisesta rasvaprosentista), nykyään tän muijan lapsilla ei ole edes ehjiä kenkiä, kun 1. On hän itse ja sitten lapset.
Hyvin siis näkee jo naisten odotusten aikana kaikesta viestinnästä, mitä siellä päässä pyörii ja mitä tulee pyörimään, kun lapset syntyvät.
Onneks Facebook mahdollistaa myös sen, että tiedän kenen kanssa haluan ystävystä ja kenen en.
Kuka äiti ruuhkavuosien keskellä jaksaa kuunnella jotain ruttunaamaa, jonka 1.prioriteettina on hän itse, hänen paremmuudentodistelunsa? Ei kukaan. Kiitos Facebook <3Ps. Tosi hienoa, kun tämän naisen tyttäret ovat itse raskaana ja päätyvät ihailemaan äitinsä päivityksiä ”mitäs se äiskä teki silloin ku oli raskaana?” ja hänellä myös memejä läskeistä ihmisistä, joissa on kiusaamisen makua, niin no.. ehkä tyttäristä tulee samanlaisia, ”läskien vihaajia”?
Ironista on se, että tämän naisen esikoistytär joutui käymään 4-5-vuotiaana painokontrollissa, koska oli ylipainoinen!! Samoin hänen toinen lapsensa on erittäin pyöreä.
Kolahtaako siis karma omaan nilkkaan ja tämä läskienvihaaja saa olla tukemassa tyttäriään, kun koulussa kiusataan ja haukutaan läskiksi?
Onko se karma oikeasti olemassa? ;)On todettu, että raskausaikana laihojen/alipainoisten äitien lapset keräävät myöhemmässä elämässä herkemmin massaa, koska sikiöaikana ravinnosta on joutunut taistelemaan.
Että tässä niille odottaville äideille, joiden suurin huolenaihe on pitää itsensä laihana ja timminä. Miettikää sitä jälkikasvua edes tässä vaiheessa sen verran, että syötte tarpeen mukaan jotta lapsistanne ei tule ylipainoisia sen takia kun mutsi on ollut turhamainen ja ajatellut vaan itseään. Ne kilot saa myöhemmin tiputettua, ilman lapsen tulevaisuuden riskeeraamista.
Tää selittääkin sen, miksi mun lapset on nykyään aivan hirveän laihoja :D Painoivat syntyessään 4,2 kg ja olivat 54 cm pitkiä.
Nyt siis erittäin laihoja ja pitkiä, vaikka syövät hyvin :o
Itse lihoin odotuksen aikana 20-30 kg, vaikka kävin viimeiseen asti jumpassa ja vesijuoksemassa jne.
Kyllä ne sit lähti: 2 kk synnyttyksestä oli takaisin mitoissani, vaikken tehnyt kiloille juuri mitään. Kroppani kerää erittäin helposti nestettä. Olen siis normaalisti 62-70 kg painoinen ja olen 171 cm pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Känninen päivitys siitä, että sai avomieheltään seksitaudin.. Jäätävää tekstiä, mutta pariskunta on edelleen yhdessä ja aamulla tuo päivitys oli poistunut. Itse näin yöllä, kun heräsin kuopusta imettämään ;). On vielä läheinen sukulainen, mutta en tietenkään sano koskaan, että ehdin tuon nähdä. Mutta kyllähän sitä esim. lasten syntymäpäiväjuhlilla tulee mietittyä, että taitaa viikonloput välillä mennä vähän toisenlaisissa merkeissä :D.
Hei, tämä!!!
Mulle kävi samalla tavalla joskus kun heräsin yöllä syöttämään vauvaa ja menin Facebookkiin, perus lauantairiidat oli menossa tällä naisella ja miehellä ja mies avautui Facebookissa kuinka oli kuullut että oma muija oli paikallisessa pettänyt, ”sinkku” -tuli tietenkin profiilitietoihin ja sit pari hämmentynyttä kommenttia ”mitäääähhh? Eikä?!” Ja sit tämän aviomiehen kännistä tilitystä vaimostaan.
2 tunnin päästä eli aamukuudelta ”sinkkuus” -tiedot poistettu ja tilalla parisuhde ja klo. 14.00 ”ai että mä rakastan tota vaimoa” - päivitys. Se oli nopeaa settiä!!!
A.C.A.B-tekstit karuissa profiilikuvissa ja kuvaukset itsestä mallia ”life is shit and so are you”, ”ole vittumainen minulle, olen vittumainen sinulle”.
Kunnon lähiöganstamenoa.
Onko tämä iltasanomien toimittajan aloitus , josta hän tekee clickbait uutisen?
Yksi tuttu muutti hiljattain Helsinkiin jostain perähikiältä ja on alkanut laittaa paikkamerkinnän kaikkiin postauksiin. Myös sellaisiin, joissa sillä ei niin ole väliä, esim. viimeisimpänä kuva omasta kirjahyllystään. Joo, selväksi tuli, asut Ullanlinnassa.
Sama tuttu on muutenkin taipuvainen somehehkutukseen. Sitä söpöstelypostausten määrää, kun hän alkoi muutama kuukausi sitten seurustella. Just tasoa #couplegoals. Nyt parisuhdehehkutus on hieman laantunut, mutta kyllä se hanimussukka vielä hänen postauksissaan vilahtelee. Uuden paikkamerkinnän kera. 🤦♀️
Ilmoitti virtsatieinfektiosta koko maailmalle.. julkinen postaus. Kahden tunnin päästä oli hävinnyt.
Pariskunta vaihtoi facebookissa suhdestatuksekseen "naimisissa". Myöhemmin kuulin, että se oli vain vitsi. Toivottavasti kukaan ei ehtinyt lähettää onnittelukorttia.
Vierailija kirjoitti:
Minua kummastuttavat suuresti ihmiset (naiset), jotka kommentoivat omalla nimellään ja kuvallaan erilaisten terveystuotteiden kaikille julkisiin mainostusketjuihin.
Vastakin oli jokin limakalvojen kuivuuteen auttava tuote, johon nämä jaanat ja seijat kommentoivat tyyliin tai "ei tarvi tommottii ite käytän vaan oliiviöljyy, ei kuiva". Tai sitten kerrotaan omia ja suvun gynekologisia vaivoja, eräskin kuvasi käyttämänsä valmisteet ja niiden vaikutuksen genitaalialuensa ihoon. Ja nämä siis näkyvät ihan kaikille, vaikka naapurin isännälle tai omalle pomolle.
En vaan tajua.
Tähän liittyen, ihmettelin vähän kun feediin tupsahti anaalitappi kilpailu kunnes huonasin että eräs kaveri oli kommentoimalla osallistunut siihen. Ei ikinä postaa tai puhu mitään kaksimielistä, joten vähän tuli yllätyksenä. En tiedä sitten oliko vahingossa kommentoinut vai eikö tajunnut että kun kommentoi tällaisia kilpailuja, ne popsahtavat ystävien feediin.
Tuttava n. 50v mies, postaa joka kuun viimeinen päivä meemin, jossa teksti: Nyt riitti, olen viimeistä päivää facebookissa....tässä kuussa.
Tuota on jatkunut jo vuosia ja hänen mielestään tuo on tosi hauska vitsi, päivitys on vielä lisätty useiden hymiöiden kanssa: 🤣😂😅
Lisäksi hänellä on muutama kaveri, jotka jaksavat niihin aina kommentoida tyyliin: hihi, tosi hauska! Yms.
Tuttu laittoi pari viikkoa ennen laskettua aikaa päivityksen, jossa haaveili jo siitä kun pääsee äitiysloman jälkeen töihin..että niin toivotut lapset..
Vierailija kirjoitti:
Yksi postasi kuvia hoivakodin asukkaista ja tarinoita tyyliin "käytiin Elman kanssa ostoksilla, ostettiin sitä ja tätä". Siis edelleen asukas/potilas. Siinä sitten väänsin rautalangasta että toimit täysin vastoin hoitohenkilökunnan eettisiä ohjeita ja varmaan lakiakin, ja tämä vähä-älyinen alkoi jankkaamaan vastaan. No mitä sitten mutta näin ei SAA tehdä, haluaisitko että oman äitisi asiat laitettaisiin sadalle ihmiselle? En edes voi laittaa tähän mitä muuta settiä tuolta älyköltä tuli asiaan liittyen.
On kiellettyä puhua työpaikan asioista edes esim. bussissa, jossa joku voi kuulla mitä puhutaan ja kenestä puhutaan, siellähän voi olla vaikka kyseiseen henkilön sukulainen, tuttu tms, joku voi arvata kenestä puhutaan jos tietää puhujan olevan töissä paikassa X.
Tai vaikka ei tunnustaisi henkilöä kenestä puhutaan, antaa huonon kuvan kyseisestä paikasta että ihmisten asioista puhutaan julkisesti, tai että niitä yleensä jauhetaan työajan ulkopuolella.
Näin meitä on ohjeistettu.
Joten tuollainen postailu on todellakin LAITONTA ja muutenkin tosi törkeää potilaita/asukkaita ja heidän sukulaisiaan ja tuttujaan kohtaan.
Taaperoikäisen lapsen (oletetun) erityislahjakkuuden hyvin suorasanainen hehkutus viikosta ja kuukaudesta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri, ylempään keskijohtoon kuuluva keski-ikäinen mies postailee mamujuttuja säännöllisesti seinälleen. Saattaa myös valittaa somessa jos Finskin lentoemäntä on liian vanha tai leveä. Saa kiksit jos pääsee joskus puhuville firman piikkiin.
Meidän kaupunkimme ylin virkamies kuulettaa postaavan facessa kaikki reissunsa paikallisessa kuppilassa. Milloin minkäkinlaisen henkilön kanssa. Naimissa ja perheessään monta lasta.
Aika päräyttävä oli yhden tuttavan päivitys miten hän oli nukahtanut palaverissa ja herännyt masturboiden siellä kokoushuoneessa.
Samainen jantteri postaa mv-henkistä matskua, ja taitaa olla tuttavapiirissäni ainoa, joka näin tekee. Myös kunnon misogynististä p*skaa on tarjolla päivittäin. Viihdearvo on sen verran kova kuitenkin, että roikotan kavereissa.
Eräs toinen tuttu seurusteli miehen kanssa, jolla oli teini-ikäinen poika ja tämä itse lapseton äitipuoli sitten postasi pitkän hassunhauskan postauksen, kuinka he olivat yllättäneet pojan masturboimassa. Tällä naisella on varmaan 1000 fb-kamua.
Yksi yksinkertaisen oloinen tuttu jota en oikeastaan tunne yhtään, postaa jatkuvasti näitä JOTKUT SITTEN O EPÄLUOTETTAVIA JA.VOIS VÄHÄ MIETTII NE TIETÄÄ KETÄ TAJUU -postauksiaan. Morkkaa myös nimettömänä jos joku ei ole vastannut yksäriin. Ei varmaan tämä asianosainen arvaa kenestä puhuu... soittaisi perään jos on niin kiire. Muutimme aikanaan omakotitaloon mutten mainostanut asiaa facessa, mutta tämä tapaus oli kuullut jostain asiasta ja sopivan tilaisuuden tullen toiseen postaukseeni vastasi että Oletteko ostaneet talon?? Lisäkysymyksiä sateli myös,.siis siihen julkiseen ihan toista aihetta käsittelevään postaukseeni:rakensitteko vai ostitteko vanhan. Mikä osoite??? Ja kaiken huippuna, mitä maksoi?? Ööh joo en nyt lähde sitä tässä kertomaan. Ja tosiaan aivan hyvänpäiväntuttu joka pyysi kaveriksi joskus.
Uskomaton määrä selfieitä, ja AINA samasta kuvakulmasta, sama ilme, sama meikki, sama kampaus, no, siis täysin samanlainen kuva joka kerta. Mutta eri päivinä otettuja.
Ehkä ihan joka päivä, tai edes joka viikko, ei tarvitsisi ottaa sitä täysin samanlaista kuvaa jossa näkyy vain oma naama, ei mitään muuta. Kuvasta ei kunnolla edes kyseistä ihmistä tunnista, näyttää ihan erilaiselta irl.
Toki näin saa tehdä jos tykkää, mutta en ymmärrä miksi tekee näin.
Paristakin syystä on hyvä jättää mamujutut postaamatta: Jos jaat pelkkiä mamuaiheisia juttuja, annat itsestäsi kovin yksipuoleisen kuvan (hommafoorumiukko). Jos jaat ne tarkastamatta lähdettä, annat itsestäsi tyhmän kuvan. Ja jos vielä satut kuulumaan yritysjohtoon niin tämä ei ehkä ole niin hyvä juttu. Meidän firmassa panostetaan paljon monikulttuurisuuden huomiontiin, joten sotii myös yrityksen arvoja vastaan vaikka privaatteseinällä noita jakaa.