Älyttömintä, mitä joku tuttusi on postannut someen?
Siis nolointa, tyhmintä, harkitsemattominta jne.
Mielellään ei mitään julkkisten somemokia tähän vaikka niistäkin saisi kyllä ketjun aikaiseksi.
Kommentit (2222)
Onhan se täysin eri asia kerrotko perheen asioista Terttu-Liisalle vai 300 muulle vähemmän tutulle ja yksityisasetuksista riippuen jopa koko nettiä käyttävälle populaatiolle.
Vierailija kirjoitti:
Ja edellisen esimerkin aikuinen poika on avoliitossa naisen kanssa, mutta mamma vaan julkaisee sydämiä pojan aikajanalle. "Olen ylpeä kun olen äiti" ja tykkää jos sinulla on poikia" päivityksiä vaikka pojista nuorin jo melkein 30 v. Käy sääliksi pojan naisystävää.
Minulla on kanssa FB-kaveri, joka palvoo aikuista kolmekymppistä poikaansa. Julkaisee usein pojan vauvakuvia, taaperokuvia, sydämiä, muistelee lapsuusaikaa. Ylistää tämän työntekoa ja puhuttelee muksuksi tai tenavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älytöntä ylipäätään jakaa yksityisasioitaan - ja etenkin lastensa asioita - muiden pällisteltäväksi. Itse olen FB:ssa jotta olen voinut liittyä lasten koulujen ja harrastusten vanhempien ryhmiin, mutta omista tai perheeni asioista en somessa huutele.
Samaahan ihmiset tekevät netin ulkopuolellakin. Jännä, että jotkut näkevät esm. sosiaalisen media tai netin jotenkin epävääränä paikkana kertoa asioistaan. Netti ja sosiaalinen media on ihan samaa elävää todellisuutta kuin se netin ulkopuolinen todellisuus jossa kerrot Terttu-Liisalle kahvipöydässä tai kaupassa henk.kohtaisia asioitasi jos olet kertoaksesi.
No höpsistä nyt taas!
Jos sinulla, kuten aika monilla on, on "kavereina" kolmesataatuhattaneljä kumminkaiman serkun vaimon siskon velipuolta, (sitä kun nykyään ollaan niiiiin sosiaalisia ja vertaillaan montako kaveria ihmisellä on) niin asiasi ovat taatusti hiukan enemmän julkisia, kuin se Tertulle kotisi keittiön kahvipöydässä kerrottu.
Eräs kaverini on utelias ja innokas faceihminen. Kun menen ja kysyn häneltä jonkun ihmisen yksityisasiaa, hän ottaa puhelimen käteensä ja kaivaa tiedon omen syövereistä. Minusta hän ei löydä muuta kuin tiedotus, jotka työni takia netissä ovat. Nimi ja työnumero. .
just toi murteella kirjoittaminen mitä ei edes puhu, haluaa olla vaan "erikoinen"
kuvataan salaisia treffejä, mutta uutta "kumppania" piilotellaan
Eräs FB kaveri kertoo lähes joka kuukausi seikkaperäisesti kuukautisistaan. Tyyliin menkkaripuli, mies saa tuoda suklaata pms oireista kärsivälle vaimolleen jne. Vaikka on normaali kehon toiminta naisille, mutta silti, miksi?
Jatkuvat 40 vee uusioparln parisuhde päivitykset Intelillä kuvilla. Hehkutusta noin 6 kertaa viikossa - kihlajaismatkan kuvia sylikkäin, sellaista esittämistä joka menee yli. Ja toki saavat olla onnellisia ja hyvä että ovat mutta Tarviiko sitä ihan joka päivä laittaa pusi pusi - kuvia
No hei, ne on vaan vähän ekstroverttejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älytöntä ylipäätään jakaa yksityisasioitaan - ja etenkin lastensa asioita - muiden pällisteltäväksi. Itse olen FB:ssa jotta olen voinut liittyä lasten koulujen ja harrastusten vanhempien ryhmiin, mutta omista tai perheeni asioista en somessa huutele.
Samaahan ihmiset tekevät netin ulkopuolellakin. Jännä, että jotkut näkevät esm. sosiaalisen media tai netin jotenkin epävääränä paikkana kertoa asioistaan. Netti ja sosiaalinen media on ihan samaa elävää todellisuutta kuin se netin ulkopuolinen todellisuus jossa kerrot Terttu-Liisalle kahvipöydässä tai kaupassa henk.kohtaisia asioitasi jos olet kertoaksesi.
On siinä vähän eroa jos otat lapsesta "epäedullisen" kuvan, jota säilytät kotona tai näytät sen jollekin tutulle/sukulaiselle TAI postaat sen kuvan faceen josta kuka vaan myös joku koulukiusaaja voi sen etsiä myöhemmin.
Samoin eri asia kerrotko asian naapurille vai viidellesadalle ihmiselle jotka voi tiedon halutessaan myös myöhemmin löytää netistä.
Ex-työkaveri, ehkä n.40-50 vuotiaid nainen aina laittoi faceen erilaisilla kankeilla kiertoilmauksilla kuinka miehen kanssa ovat taas ”nauttineet toisistaan” tms :D hyi vieläkin oksettaa
Vierailija kirjoitti:
Taidan tuntea sinut. Asumme aika pienessä kaupungissa, pohjoisessa. Et huutele asioista somessa, mutta olet aika kova juoruamaan muiden asioista muille, vaikka eivät laita näitä asioita edes someen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No höpsistä nyt taas!
Jos sinulla, kuten aika monilla on, on "kavereina" kolmesataatuhattaneljä kumminkaiman serkun vaimon siskon velipuolta, (sitä kun nykyään ollaan niiiiin sosiaalisia ja vertaillaan montako kaveria ihmisellä on) niin asiasi ovat taatusti hiukan enemmän julkisia, kuin se Tertulle kotisi keittiön kahvipöydässä kerrottu.
Eräs kaverini on utelias ja innokas faceihminen. Kun menen ja kysyn häneltä jonkun ihmisen yksityisasiaa, hän ottaa puhelimen käteensä ja kaivaa tiedon omen syövereistä. Minusta hän ei löydä muuta kuin tiedotus, jotka työni takia netissä ovat. Nimi ja työnumero. .
Ei tarvitse olla montaakaan kaveria. Joidenkin päivitykset näkyvät julkisina kenelle tahansa joka profiilia katsoo, kun eivät ole tajunneet laittaa asetusta "vain kavereille". En muuten tunne yhtään aikuista ihmistä, jolle kavereiden määrällä on väliä. Niitä tunnen, jotka ovat tumpeloita netin ja somen käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No höpsistä nyt taas!
Eräs kaverini on utelias ja innokas faceihminen. Kun menen ja kysyn häneltä jonkun ihmisen yksityisasiaa, hän ottaa puhelimen käteensä ja kaivaa tiedon omen syövereistä. Minusta hän ei löydä muuta kuin tiedotus, jotka työni takia netissä ovat. Nimi ja työnumero. .Ei tarvitse olla montaakaan kaveria. Joidenkin päivitykset näkyvät julkisina kenelle tahansa joka profiilia katsoo, kun eivät ole tajunneet laittaa asetusta "vain kavereille". En muuten tunne yhtään aikuista ihmistä, jolle kavereiden määrällä on väliä. Niitä tunnen, jotka ovat tumpeloita netin ja somen käytössä.
Tämä juuri, lapsesta jotain kylpy/nakukuvia ja itsestä jotai todella henkilökohtaista juttua, profiili julkinen, niin että IHAN KUKA VAAN näkee ne postaukset, vaikkei olisi edes facekaveri ja sit ihmetellään että "mitä haittaa jos jakaa kavereille facessa juttuja".
Vierailija kirjoitti:
Eräs ulkomaalainen naistuttava postaa jatkuvalla syötöllä (siis ihan oikeasti jopa useamman kerran päivässä) kuvia vauvastaan. Ymmärrän, että on onnellinen ja haluaa jakaa sen onnen FB-kavereidensa kanssa, mutta jumalauta se materiaali on ihan ihmeellistä.
1. Ylhäältä otettu kuva vauvasta kylpyammeessa, jossa vauvan isän(?) käsi on vauvan haarovälin kohdalla ja vauvalla tosi kummallinen ilme. Näitä kylpykuvia on joku 20, parissa kuvassa ko. käsi pyörii vauvan haarovälin seudulla ja muissa vauva onkin sitten pimpsa paljaana.
2. Monta kuvaa jostain leikkisessioista, joissa aina 1-2 kuvaa on pyllistävästä vauvasta vaipalla tai ilman.
3. Miljoona selfietä sängyssä pusuttelemassa alasti tai pelkissä vaipoissa olevaa vauvaa suulle.
Siis en ikinä voisi itse postata tuollaista settiä Facebookiin, en ikinä. Esimerkiksi nuo kylpykuvat on todella otollista materiaalia jollekin pedofiilille, ja muutkin kuvat vaan herättää kysymykset että miksi ihmeessä nämä on pitänyt jakaa koko maailmalle?
Samaa voi sanoa sun liian tarkasta kuvailusta tässä kommentissa.. voi hel..tti
Eräs tutuntuttu julkaisi viimeisimmästä eksästään kuvia 60 tuhannen hengen fb-ryhmässä ja pyysi arvioimaan ''käykö pelkällä alkolla'', lisäksi julkaisi haastehakemuksia joissa nimet oli niin huonosti sutattuja että tuli kyllä selväksi jokaiselle keitä asiat koskee (tässä siis muitakin osapuolia kuin entinen pariskunta). Vuosi sitten sama pariskunta kävivät julkista huoltajuusriitaa fb:ssa.... Todella noloa, ja mahdollisesti rikollistakin levittää tuollaisia asiakirjoja ja vahvistamattomia väitteitä toisista somessa.
Vierailija kirjoitti:
Ex-työkaveri, ehkä n.40-50 vuotiaid nainen aina laittoi faceen erilaisilla kankeilla kiertoilmauksilla kuinka miehen kanssa ovat taas ”nauttineet toisistaan” tms :D hyi vieläkin oksettaa
Ryhmissä on joskus tällaisia seksipaljastelijoita. En tajua tuon asian julkisuusarvoa, mitä ihminen saa jakamalla (sekä ja että).
Nyt tuli vaikea kysely kun ei ole yhtään tuttua.Älytöntä.
Vierailija kirjoitti:
Kännipäissään spämmää aina turviksista ja Suomen valtion rappiosta. Hauskinta on se, että kyseinen herrasmies asuu neljättä vuotta Thaimaassa paikallisen vaimonsa kanssa.
Mitäpä luulet, saako herra Thaimaan valtiolta ilmaisen ylläpidon, vai tuoko pikemminkin rahaa maahan?
Yks laittoi kuvan pienestä tytöstään, poseerasi strippitangon päässä pelkissä pikkupöksyissä.
Kuussa ei ole käyty ja 9/11 oli vain tv-trikki. Kyseessä aikuinen mies.