Älyttömintä, mitä joku tuttusi on postannut someen?
Siis nolointa, tyhmintä, harkitsemattominta jne.
Mielellään ei mitään julkkisten somemokia tähän vaikka niistäkin saisi kyllä ketjun aikaiseksi.
Kommentit (2222)
Mulla on fb:ssä kaverina sellanen 40v+ elämämkoululainen, jolla on useita lapsia eri miesten kanssa. Joitakin vuosia sitten erosi viimeisimmästä äijästään ja sen jälkeen hänen fb on täyttynyt tasaiseen tahtiin exänsä ja exän uuden kumppanin haukkumisesta. Postaukset ovat tietenkin täynnä kirjoitusvirheitä ja joskus pointtia on vaikeaa edes selvittää sieltä huonosti kirjoitetun kielen seasta. Etenkin viinapäissään päivitykset ovat erittäin aggressiivisia ja huonolla kielellä kirjoitettuja.
Meillä oli perjantaina eräs iso presentaatiopäivä koulussa (ryhmätyö) ja kaverini ryhmästä yksi ilmoitti olevansa kipeä niin ei mitenkään pääse tähän loppuarviointiin.. mitä nyt facebookista näki että mökille ryyppäämään oli kuitenkin lähdetty. Kaverini sitten huomautti tälle bilehileelle asiasta ja vastaus oli: " No mä nyt vaan priorisoin näitä juttuja".
Arvata saattaa ettei kukaan oikein halunnut ryhmätöihin tuon tyypin kanssa enää. Ei antanut hyvää kuvaa, meidän alalla kuitenkin moni päätyy rekrytoimaan, että sinne taisi mennä se ammatillinen uskottavuuskin samalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ällöttää päivitykset ”niin rankka työviikko, että olen kyllä tämän kaljan/viinilasin ansainnut!” - äitini on alkoholisti ja hänen alkoholisminsa oli alussa tuota ”ansaitsemista”... minua vaan ällöttää, ei voi mitään!
Eräs tuttu oli raskaana ja julkaisi kuviaan Facebookiin ja korosti ystäviensä kanssa sekä yksin kun ”Mun perse ei ole levinnyt”, jolla siis viitattiin siihen kuinka tärkeää on olla fitti raskauden aikana ja aina (tosin tää muija ei ollu erityisen fitti, vaan kuivan näköinen kaikkine ryppyineen, joka kertoo jopa liian alhaisesta rasvaprosentista), nykyään tän muijan lapsilla ei ole edes ehjiä kenkiä, kun 1. On hän itse ja sitten lapset.
Hyvin siis näkee jo naisten odotusten aikana kaikesta viestinnästä, mitä siellä päässä pyörii ja mitä tulee pyörimään, kun lapset syntyvät.
Onneks Facebook mahdollistaa myös sen, että tiedän kenen kanssa haluan ystävystä ja kenen en.
Kuka äiti ruuhkavuosien keskellä jaksaa kuunnella jotain ruttunaamaa, jonka 1.prioriteettina on hän itse, hänen paremmuudentodistelunsa? Ei kukaan. Kiitos Facebook <3tais mennä tunteisiin kun kaveri pysyi kuosissa ja itsellä levähti kroppa loppuelämäksi? :D
Tietenkin asian voi lukea noinkin, ja noin asian voi tulkita vain itse hyvin pinnallinen ihminen, joka tuskin välittää omista lapsistaan tipan tippaa ;)
Tai mitä, jos tämän tarinan äidin lapsista tulisi Koulukiusaajia?
He voisivat näyttää äidin FB-sivuilta niitä läskimeemejä ja sanoa ”mutta äitikin haukkuu!”. Ja luultavasti, jos nämä äidin pykäämät lapset eivät olisi itse ylipainoisia, niin luultavasti tulisikin.
Jep, hävettäisi kyllä ihan saatanasti siinä tilanteessa, joten kannattaa todella miettiä mitä sinne someen laittaa, varsinkin jos sattuu olemaan lapsia.
Mutta siinä elävät :D
Minua ei kiinnosta miten kukakin lihoo tai laihtuu raskauden tai ei-raskauden aikana, tärkein pointti oli se että pitäisi varmaan olla vähän esimerkkinä omille lapsilleen.
Ja voi luoja, häpeäisin kyllä silmät päästäni, jos tuo nainen olisi minun äitini ja joutuisin teini-ikäisenä katselemaan noita muita keskusteluja, joita tuolla on..
Paras tuon äidin päivitys taisi olla se, kun tämän esikoistytär oli 1,5-vuotias ja tämä äiti oli nähnyt, kun joku 9 kuukautinen lapsi oli lyönyt tätä lasta lapiolla päähän päiväkodin pihalla ja hän vuodatti Facebookkiin kuinka olisi halunnut piestä tämän lapiolla lyöneen lapsen siihen paikkaan :D Hei camoon, 9 kuukautinen lapsi, joka hädintuskin osaa seisoa? Tosi tasapainoista kaikenlisäksi..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ällöttää päivitykset ”niin rankka työviikko, että olen kyllä tämän kaljan/viinilasin ansainnut!” - äitini on alkoholisti ja hänen alkoholisminsa oli alussa tuota ”ansaitsemista”... minua vaan ällöttää, ei voi mitään!
Eräs tuttu oli raskaana ja julkaisi kuviaan Facebookiin ja korosti ystäviensä kanssa sekä yksin kun ”Mun perse ei ole levinnyt”, jolla siis viitattiin siihen kuinka tärkeää on olla fitti raskauden aikana ja aina (tosin tää muija ei ollu erityisen fitti, vaan kuivan näköinen kaikkine ryppyineen, joka kertoo jopa liian alhaisesta rasvaprosentista), nykyään tän muijan lapsilla ei ole edes ehjiä kenkiä, kun 1. On hän itse ja sitten lapset.
Hyvin siis näkee jo naisten odotusten aikana kaikesta viestinnästä, mitä siellä päässä pyörii ja mitä tulee pyörimään, kun lapset syntyvät.
Onneks Facebook mahdollistaa myös sen, että tiedän kenen kanssa haluan ystävystä ja kenen en.
Kuka äiti ruuhkavuosien keskellä jaksaa kuunnella jotain ruttunaamaa, jonka 1.prioriteettina on hän itse, hänen paremmuudentodistelunsa? Ei kukaan. Kiitos Facebook <3tais mennä tunteisiin kun kaveri pysyi kuosissa ja itsellä levähti kroppa loppuelämäksi? :D
Tietenkin asian voi lukea noinkin, ja noin asian voi tulkita vain itse hyvin pinnallinen ihminen, joka tuskin välittää omista lapsistaan tipan tippaa ;)
Tai mitä, jos tämän tarinan äidin lapsista tulisi Koulukiusaajia?
He voisivat näyttää äidin FB-sivuilta niitä läskimeemejä ja sanoa ”mutta äitikin haukkuu!”. Ja luultavasti, jos nämä äidin pykäämät lapset eivät olisi itse ylipainoisia, niin luultavasti tulisikin.
Jep, hävettäisi kyllä ihan saatanasti siinä tilanteessa, joten kannattaa todella miettiä mitä sinne someen laittaa, varsinkin jos sattuu olemaan lapsia.
Mutta siinä elävät :DMinua ei kiinnosta miten kukakin lihoo tai laihtuu raskauden tai ei-raskauden aikana, tärkein pointti oli se että pitäisi varmaan olla vähän esimerkkinä omille lapsilleen.
Ja voi luoja, häpeäisin kyllä silmät päästäni, jos tuo nainen olisi minun äitini ja joutuisin teini-ikäisenä katselemaan noita muita keskusteluja, joita tuolla on..
Paras tuon äidin päivitys taisi olla se, kun tämän esikoistytär oli 1,5-vuotias ja tämä äiti oli nähnyt, kun joku 9 kuukautinen lapsi oli lyönyt tätä lasta lapiolla päähän päiväkodin pihalla ja hän vuodatti Facebookkiin kuinka olisi halunnut piestä tämän lapiolla lyöneen lapsen siihen paikkaan :D Hei camoon, 9 kuukautinen lapsi, joka hädintuskin osaa seisoa? Tosi tasapainoista kaikenlisäksi..
aistin pientä vittuuntumista noista passiivisaggressiivisista hymiöistä.
</p>
<p>Minulla on myös tuttu joka julkaisee välillä päivityksiä sairaalasta, esim. kuvia kädestä jossa kanyyli ja tippa, kirjoituksella "Taas täällä".[/quote kirjoitti:Itselle tulee mieleen, että noi sairaala/sairastumispäivitykset kertoo yksinäisyydestä tai tylsistymisestä. Eipä oo sairaana paljon tekemistä, kun on heikkona. Ehkä niitä ei tarvitsisi kuitenkaan koko facelle jakaa? Toisaalta sitä kautta helppo varmasti ilmoittaa isommalle porukalle, että on kipeänä.
Lastensa diagnoosit, arkaluontoisetkin vaivat, ja tottakai nimet ja naamakuvat myös. Lasten oikeusturvan kannalta todella ajattelematonta.
Itsetuhoista tekstiä. Sitten kun ihmiset laittoi huolestuneita yksityisviestejä hänelle, tuli kauhea avautuminen miten puututaan hänen asioihinsa ja pommitetaan viesteillä turhaan.
Yksi tuttu, perheellinen 40+ v. mies laittoi vielä jokin aika sitten seinälleen lähes viikoittain jonkin "miehekkään mietelauseen" kuvineen, jossa siis yleensä vahvasti viitattiin vähän rajumpaan makuuhuonepuuhasteluun. Kuvissa oli aina joku hyvin vähäpukeinen nainen ja yleensä vähintäänkin raippa, käsiraudat yms. rekvisiittaa ja hyvin kaksimielinen teksti.
Sinänsä tässä nyt mitään ihmeellistä, mutta kun hänelläkin on Facebook-kavereinaan omat alaikäiset lapsensa, lapsiensa kavereita, sukulaiset ja naapuruston mammat/papat. Ja oma vaimo, joka puolestaan haluaa antaa omasta perheestään somessa hyvin harmoonisen ja keskiluokkaisen kuvan.
Nyt tosin näiden kuvien laittaminen on vähentynyt, liekö vaimo vähän ohjeistanut miehensä some-käyttäytymistä.
40+ tutulla on juuri ja juuri täysi-ikäinen "naisystävä". Postailevat faceen kuvia, joissa nahkastringit ja suukapulat ym. vilkkuvat kuin muka vahingossa tai päivityksiä, joissa puhutaan piiskaamisesta ja kuristamisesta ja perässä kymmenen eriväristä sydäntä. Välillä mies sitten postaa vihapäivityksiä, kun miehen ex-vaimo ja lasten äiti ei tahtoisi yläasteikäisen tytön enää asuvan isän luona edes sitä jokatoista viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Hashtag-hullu. Päivityksen yhteydessä saattaa olla joku ihan lyhyt kuvateksti, mutta sitten se hashtag-lista on kilometrin mittainen. Oudointa, että samat tägit on sekä suomeksi että englanniksi tyyliin #kesäpäivä #summerday #munrakas #mylove #jätskiärannalla #icecreamisthebest #munihanaelämä #ilovemylife #onnellinentässäjanyt #sohappy #lomamoodissa #vacationmood jne. Lista on on paljon pidempi kuin mitä jaksoin tähän kirjoittaa :D Osaako joku sanoa, mikä idea noissa tägeissä on? Miksi?
Mulla on pari kaveria jotka tekee tätä, mutta kirjoittavat kaikki yhteen... mietin milloin viitsisin vihjaista että hashtagit pitää kirjoittaa välilyöntien kanssa, muuten niistä ei ole mitään hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hashtag-hullu. Päivityksen yhteydessä saattaa olla joku ihan lyhyt kuvateksti, mutta sitten se hashtag-lista on kilometrin mittainen. Oudointa, että samat tägit on sekä suomeksi että englanniksi tyyliin #kesäpäivä #summerday #munrakas #mylove #jätskiärannalla #icecreamisthebest #munihanaelämä #ilovemylife #onnellinentässäjanyt #sohappy #lomamoodissa #vacationmood jne. Lista on on paljon pidempi kuin mitä jaksoin tähän kirjoittaa :D Osaako joku sanoa, mikä idea noissa tägeissä on? Miksi?
Mulla on pari kaveria jotka tekee tätä, mutta kirjoittavat kaikki yhteen... mietin milloin viitsisin vihjaista että hashtagit pitää kirjoittaa välilyöntien kanssa, muuten niistä ei ole mitään hyötyä.
Korjaan siis että eri hashtagien väliin tulee välilyönti, nämä kun kirjoittavat tosiaan kaikki yhteen pötköön.
Vierailija kirjoitti:
Itsetuhoista tekstiä. Sitten kun ihmiset laittoi huolestuneita yksityisviestejä hänelle, tuli kauhea avautuminen miten puututaan hänen asioihinsa ja pommitetaan viesteillä turhaan.
Itsetuhoiset päivitykset kännissä. Olen ehdottanut Päihdelinkkiä, AA:ta ja Antabusta, mutta juopottelu jatkuu eikä muutoksia ole näköpiirissä.
Tuttu on kaiken jakaja. Seurusteli ennen ilmeisesti epävakaan miehen kanssa ja kaikki riidat ja panemiset piti jakaa kaikelle kansalle. Tyyliin ”hullu yritti satuttaa minua tölkinavaajalla” ja sitten toisena päivänä onnen hehkutusta. Mies kirjoitti tämän ihmisen seinälle jotain että ”me onnistuttiin viime yönä siinä yhdessä jutussa ;)”.
Hänen perheenjäsen loukkaantui pahasti ja joutui sairaalaan. Ikävä asia ymmärrän, mutta tilanteesta jaettiin kaikki käänteet ja tapahtumat. Itse toivoisin vastaavassa tilanteessa jakamisen tapahtuvan vain lähipiirin kesken.
Lisäksi hän aina ilmoittaa että hänet saa tällä ja tällä välillä kiinni perheenjäsenensä puhelimesta, oma katosi tms. Ihan kuin 800+ kaveria tämä tieto kiinnostaisi :)
Yksi tuttu näy usein oluella ja laittaa aina olutvalintansa someen -> antaa aika alkkis vaikitelman.
Toinen, kasvoiltaan nätti mutta kropaltaan levähtänyt nainen laittaa hurjasti sieviä selfieitä. Perheenäiti....
Kolmas kertoo aina millä bussilla ajaa espooseen töihin aamulla, js miten liikenne sujui. Ei muuta postausta.
Lisöksi yksi haukkui koko suku sa, osan nimeltä. Tais liittyä johonkin joulunviettoon.
Oma lukunsa on maahsnmuuttokriittinen. Ksveripiirissä myös muslimipakolainen, joten ei kovin kiva
Työkaveri, ylempään keskijohtoon kuuluva keski-ikäinen mies postailee mamujuttuja säännöllisesti seinälleen. Saattaa myös valittaa somessa jos Finskin lentoemäntä on liian vanha tai leveä. Saa kiksit jos pääsee joskus puhuville firman piikkiin.
Mä varmaan itse olen se, joka postaa kaiken maailman noloja juttuja, ei niinkään tuttuni. Olin talvella aivan tolkuttoman ihastunut yhteen tyyppiin ja postasin vihjailevia biisejä faceen omalle seinälleni toivoen, että tyyppi ne huomaisi.
Sitten toinen juttu: olen kauhean kiinnostunut matemaattisista teorioista, tilastoista ja vastaavista ja postaan joskus joitain aiheeseen liittyviä kaavoja yms. joista olen itse tohkeissani ja uppoutunut niihin, mutta muut eivät ole, eivätkä täten oikein ymmärrä mun juttujani.
Olen viisikymppinen : )
Vierailija kirjoitti:
Mä varmaan itse olen se, joka postaa kaiken maailman noloja juttuja, ei niinkään tuttuni. Olin talvella aivan tolkuttoman ihastunut yhteen tyyppiin ja postasin vihjailevia biisejä faceen omalle seinälleni toivoen, että tyyppi ne huomaisi.
Sitten toinen juttu: olen kauhean kiinnostunut matemaattisista teorioista, tilastoista ja vastaavista ja postaan joskus joitain aiheeseen liittyviä kaavoja yms. joista olen itse tohkeissani ja uppoutunut niihin, mutta muut eivät ole, eivätkä täten oikein ymmärrä mun juttujani.
Olen viisikymppinen : )
Langan eka järkevä postaus. Tollasia facekavereita olis kiva saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen viisikymppinen : )Langan eka järkevä postaus. Tollasia facekavereita olis kiva saada.
Kiitos : )
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri, ylempään keskijohtoon kuuluva keski-ikäinen mies postailee mamujuttuja säännöllisesti seinälleen. Saattaa myös valittaa somessa jos Finskin lentoemäntä on liian vanha tai leveä. Saa kiksit jos pääsee joskus puhuville firman piikkiin.
Miksei mamuihin liittyviä uutisia saisi postata?
Mäkin naureskelen aina kaikille fb-tutuille jotka on muuttaneet landelta Standiin ja nyt fanittaa jotain ”lentokoneessa seisojia”
Karma on olemassa. En viitsi eritellä, mutta nauti sinä showsta, tuo nainen on varmasti kyytinsä ansainnut!