Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älyttömintä, mitä joku tuttusi on postannut someen?

Vierailija
06.08.2018 |

Siis nolointa, tyhmintä, harkitsemattominta jne.

Mielellään ei mitään julkkisten somemokia tähän vaikka niistäkin saisi kyllä ketjun aikaiseksi.

Kommentit (2222)

Vierailija
521/2222 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole älyttömintä tai pöyristyttävää, mutta ällöttävää ja yleisyytensä vuoksi raivostuttavaa. Varmaan 2/3 tuntemistani äidiksi tulleista naisista alkaa puhua itsestään somessa kolmannessa persoonassa mammana. Kuva lattesta ja leivoksesta kahvilan pöydässä: Mamman kahvihetki. Yhteiskuva ystävän kanssa täysissä tällingeissä valmiina lähtemään paikalliseen yökerhoon: Mammat lähtee tuulettumaan. Kuva talvisesta hiihtoladusta: Tämä mamma sai ensi kertaa vuosien jälkeen sukset jalkaansa. Kuva mustikkaämpäristä: Mamman saalis! ✌ Muikisteleva ja silmiä sensuellisti siristelevä aamuselfie: Tämä mamma on ihan poikki...

Ja selfiet täyttyvät tietysti kavereiden "hot mama" -kommenteista.

Tuo on minusta aivan yhtä typerää kuin jos joku alkaisi puhua itsestään koko ajan vaimona mentyään naimisiin.

Vierailija
522/2222 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläinrääk.käys videot :( olenkin kauan sitten lopettanut seuraamisen

Siis tarkoitan niitä eläinsuojelijoiden tekemiä herätys videoita, ei hän itse siis tee niitä! Oli pakko korjata

Onhan se ikävää huomata mistä oma ruoka tulee. En itse postaa tällaisia mutta yleensä ne pahimmat järkyttyjät juuri syövät lihaa.

Älä jauha pskaa. Itse lukuisilla kotieläintiloilla käyneenä voin taata, ettei normipaikoista mitään videomateriaalia saa. Sen sijaan olen kyllä kuullut, että jotkut ulkomaiset eläin”suojelu”järjestöt tehtailee näitä videoita nettiin ihan itse, ajaakseen asiaansa. Todistaa hyvin, kuinka fanaattista ja sairasta tämä porukka pahimmillaan on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/2222 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön, työikäinen tuttava jatkuvasti FB:ssa ja katselee Netflixia, nukkuu pitkään jne ja urputtaa miten vaikeaa TE-keskuksen kanssa on kun ei voi tosta vaan saada rahaa.

Vierailija
524/2222 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään tuttavan instasta olen saanut selville mm. Riitaisan huoltajuuskiistan esikoisen isän kanssa, muutamat häntä seuranneet kihlasuhteet, yhden kanssa meni pikanaimisiin ja tekaisi lapsen, erosivat, nainen haki lähestymiskieltoa ja postaili miehen dickpikkejä instaan, uudet kihlat eri miehen kanssa, ero, nyt näyttää taas olevan väleissä ex-naimamiehen kanssa...

Hullua. Lapsia käy sääliksi bileäityli, jolla saattaa olla eroottinen pikkuhousukuva otettuna niin, että lapsi istuu samalla sohvalla karkkipussin kanssa.

Vierailija
525/2222 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläinrääk.käys videot :( olenkin kauan sitten lopettanut seuraamisen

Siis tarkoitan niitä eläinsuojelijoiden tekemiä herätys videoita, ei hän itse siis tee niitä! Oli pakko korjata

Onhan se ikävää huomata mistä oma ruoka tulee. En itse postaa tällaisia mutta yleensä ne pahimmat järkyttyjät juuri syövät lihaa.

Älä jauha pskaa. Itse lukuisilla kotieläintiloilla käyneenä voin taata, ettei normipaikoista mitään videomateriaalia saa. Sen sijaan olen kyllä kuullut, että jotkut ulkomaiset eläin”suojelu”järjestöt tehtailee näitä videoita nettiin ihan itse, ajaakseen asiaansa. Todistaa hyvin, kuinka fanaattista ja sairasta tämä porukka pahimmillaan on.

Höpö höpö, jos yhtään seuraat uutisia, niin olet varmaan nähnyt kun uutisoidaan suomalaisista tiloista, joissa on löytynyt lukuisia nälkään kuolleita, tai omassa ulosteessa vammautuneina kituvia eläimiä. Yleensä tilan pitäjä saa vain sakkorangaistuksen tai muutaman vuoden eläintenpitokiellon. Ja näistä uutisoi ihan yle ja mtv3.

Vierailija
526/2222 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
527/2222 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä älyttömintä, mutta outoa...

Tuttavan kaikki päivitykset on (tai ainakin oli. En seuraa enää...) tyyliä "uus tukka. Ja se jolla on jotai valittamista voi haistaa v**** ja pitää päänsä kii!" tai "käytiin pitsalla <3 Eikä tarvii tulla päteen läskeistä, mulla o v**** oikeus!"

Miksi? Siis KUKA jaksaisi valittaa/päteä/aukoa päätä tällaisista asioista? Mahtaa olla rankkaa, kun pitää koko ajan olla noin raivokkaasti puolustuskannalla :o muutenkin kyllä jatkuva uho ja kiroilu päällä... jatkuvasti miettii, pitäiskö "vetää sitä ja sitä päähän" ja on vissiin joskus tullut vedettyäkin.

Vierailija
528/2222 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu, jolla oli Facebookissa yli 2000 kaveria, loi tapahtuman syntymäpäivistään ja julkaisi kotiosoitteensa. Tapahtumaan hän oli kutsunut muutaman sataa ihmistä, jotka sitten kutsuivat lisää ja lopulta tapahtumaan oli kutsuttu lähes tuhat. Juhlissa oli ilmeisesti meno mennyt villisti ja paikkoja rikottu ja oli tappeluita. Lipulta poliisit menivät paikalle.

Tämä tuttu on muuten Cheekin kaveri (naispuolinen) ja asuu Cheekin naapurissa. Varmaan joku tunnistaakin.

No, tämän jälkeen, ehkä n.5-6kk päästä tästä sama tuttava postasi lähtevänsä reissuun. Joku oli sitten kommentoinut postaukseen, että ei kovin järkevää kertoa lähtevänsä reissuun, kun on aiemmin jo julkisesti paljastanut kotiosoitteensa.

Tämä tapahtui jo yli 10 vuotta sitten. Jotkut täälläkin saattavat tietää/muistaa tapauksen. Ei olla enää Facebookissa kavereita, mutta huomasin, että tällä tutulla on nykyään kotiosoite Facebook-profiilissaan. En tiedä onko tästä tullut hänelle ongelmia, mutta ei kovin järkevää.

Vierailija
529/2222 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi miespuolinen tuttuni oli pari vuotta sitten jonkun oman sukulaisensa mökillä yksinään, ja oli siellä kaatanut vahingossa jonkun vettä täynnä olevan ämpärin kumoon. Sen sijaan, että hän olisi käynyt hakemassa nopeasti jotain jolla pyyhkiä vesi pois, hän oli ottanut kaatuneesta ämpäristä kamerakännykällään kuvan, ja laitanut sen Facebook-seinälleen, ja vasta sitten pyyhkinyt veden pois (kertoi itse myöhemmin tehneensä asiat tässä järjestyksessä).

Ei siinä sinänsä mitään, lattia oli kuvan perusteella jostain kaakelilaatoista tehty (kylpyhuone otaksun), joten se vesi tuskin mitään vahinkoa teki, vaikka jonkin aikaa siinä ehti olla, mutta en ymmärtänyt mikä koko kuvan tarkoitus oli, eikä kukaan niistä, jotka facebookissa kuvaa kommentoivat.

Lisäksi omalla kaverilistallani on yksi ihminen, joka poistaillee päivittäin useaan kertaan "kohta menen vessaan"- ja "kohta teen välipalaa"-tyyppisiä päivityksiä.

Vierailija
530/2222 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyttömimmästä päästå:

Eräs ex-työkaveri kirjoitti saikulla, että jotain tolkkua hoitajien työhönkin, pää kolmantena jalkana saa juosta ja omaiset vaatii mahdottomia. Työpaikan työvuorolistasta laskin, että hän oli tehnyt 3 viikossa 12 työvuoroa ja ollut sen jälkeen saikulla 3 kuukautta. Helppo on kotisohvalta käsin huudella, kun kollegat tekee sijaispulan takia osan hänenkin töistään.

Vierailija
531/2222 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vanha kaveri postailee suunnilleen joka viikko, että nyt radalle. Mitään muuta hän ei tiedotakaan. Varmaan päissään kirjoittelee.

Vierailija
532/2222 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi kertoili facebookissa erostaan kaiken, tosin hiukan *köh* muunteli totuutta. Ja jätti mainitsematta mikä oli oma osuutensa eroon. Puolisolla ei ollut facebookia ja se sai kuulla sitten tutuilta ja puolitutuilta näitä juttuja sitten.

Minulla myös kaveri, joka kertoi avoimesti eron taustoista: ”Pitkällisen harkinnan jälkeen päädyin siihen tulokseen, että parempi jatkaa matkaa yksin kuin parisuhteessa, joka ei anna enää mitään ja jossa olen kokenut itseni yksinäiseksi jo vuosia.” Muuten hyvä päivitys, mutta totuus oli se, että tällä kaverillani oli toinen nainen, oli ollut jo pidemmän aikaa.

Vierailija
533/2222 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kännipäissään spämmää aina turviksista ja Suomen valtion rappiosta. Hauskinta on se, että kyseinen herrasmies asuu neljättä vuotta Thaimaassa paikallisen vaimonsa kanssa.

Öööh?  Miten se turviksiin liittyy että hän asuu Thaimaassa?  Veikkaan ettei asu siellä kuitenkaan turviksena muiden älätettävänä?  Ja mitä Thaimaalaisella vaimolla on merkitystä asiaan? 

Huomaan että sulla on joku typerä ennakko-odotus ihmisestä joka on kriittinen turvapaikkajärjestelmää kohtaan.

Vierailija
534/2222 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi kertoili facebookissa erostaan kaiken, tosin hiukan *köh* muunteli totuutta. Ja jätti mainitsematta mikä oli oma osuutensa eroon. Puolisolla ei ollut facebookia ja se sai kuulla sitten tutuilta ja puolitutuilta näitä juttuja sitten.

Minulla myös kaveri, joka kertoi avoimesti eron taustoista: ”Pitkällisen harkinnan jälkeen päädyin siihen tulokseen, että parempi jatkaa matkaa yksin kuin parisuhteessa, joka ei anna enää mitään ja jossa olen kokenut itseni yksinäiseksi jo vuosia.” Muuten hyvä päivitys, mutta totuus oli se, että tällä kaverillani oli toinen nainen, oli ollut jo pidemmän aikaa.

Vähän samanlainen tapaus postasi, että vaimollaan on toinen mutta itsellään sitten olikin.

Vierailija
535/2222 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kännipäissään spämmää aina turviksista ja Suomen valtion rappiosta. Hauskinta on se, että kyseinen herrasmies asuu neljättä vuotta Thaimaassa paikallisen vaimonsa kanssa.

Mies ei kylläkään ole turvis ja lähti rappiota pakoon Thaimaahan. Problem?

Vierailija
536/2222 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen varmaan yksi näistä rasittavista sairaspostaajista, sillä jaan tietoa unesta ja sen tärkeudestä pyytelemättä. Olin aika pohjalla elämässäni kunnes unihäiriöni löytyi ja sain lääkkeet jotka auttoivat. Kun olen tutkinut sairauttani ja unijuttuja, on matkanvarrella tullut paljon sellaista tietoa joka on äärimmäisen tärkeää, mutta joka ei tuu vastaan joka artikkelissa. Terveyslehtien uniartikkelit ovat aika pinnallisia eivätkä kerro henkilökohtaisista biorytmeistä, uniasteiden merkityksistä aivojen hyvinvoinnille vaan höpisee sitä samaa vanhaa kirkkaista laitteista yöaikaan ja nukkumaanmenorytmistä.

On helppo uskoa, että monta ärsyttää päivitykseni. Samallahan minusta on tullut tuo oi voi kun kaikki on niin ihanaa nyt höpisijä kun vihdoinkin 10 vuoden jälkeen saan nukuttua.

Harva noista päivityksistäni pitää tai kommentoi (komea ruoka-annos Farangissa saa enemmän tykkäyksiä, jes näin pinnallisia me halutaan fb:n olevan), mutta privana olen saanut kymmeniä viestejä melko kaukaisilta tutuiltakin jossa kysyvät apua omiin tai läheisen nukkumisongelmiin ja pähkäevät minkä alan ammattilaiselle tulis mennä. Ja siinä on se syy miks jatkan unitiedon jakamista. Ihmiset ei tunne unta vaikka se on perustarpeemme.

Vierailija
537/2222 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi kaverini vinkuu aina facessa "Tuleeko joku kahville, mies on huomenna aamuvuorossa." Sitten hetken päästä "Ei kukaan? Pakko kai koittaa taas selvitä yksin!" "Kukaan ei välitä musta, taas se nähtiin." Hetken päästä "Kyllä aikaa aina on, jos vain haluaa".

Ja sitten koko seinä on täynnä näitä mietelauseita

"Kun joku todella haluaa olla osa elämääsi, hän tulee tekemään kaikkensa ollakseen siinä."

"Aika näyttää ihmiset, jotka ansaitsevat olla elämässäsi."

"Kukaan ei ole liian kiireinen nähdäkseen toista ihmistä. On vain tekosyitä."

Ja sitten sama toistuu seuraavana päivänä. Tuo ihminen ei osaa tehdä _mitään_ yksin. Aina jos mies on töissä, alkaa tuo väninä 

"Tuleeko joku käymään huomenna?"

"Kiva! Joudun sit oleen varmaan taas yksin!"

"Varmaan ois sitten parempi tappaa itsensä, kun kukaan ei välitä!"

Sitten taas mietelauseita

"Kaikki ihmiset eivät ansaitsekaan kuulua elämääsi."

"Jos jostakin ihmisestä välittää, hänelle löytää kyllä aikaa."

Kaikkein parasta oli, kun tämä sama ihminen lisäsi pari päivää sitten aforismikuvan, jossa lukee

"Jotkut ihmiset alati syyllistävät toisia.  Tällaiset ihmiset saavat draamaa aikaan elämässään ja toisten elämässä ja he ajavat asiaansa vaikka krokotiilin kyyneleiden avulla, jos tarve niin vaatii." ja kommenttina kolme itkevää emojia ja teksti Tunnen näitä liian monta

Mitä tähän voi sanoa. Hän on oikeassa. Yksikään teistä ei välitä hänestä. Näkee tänne asti että tyypi on epätoivoisen yksinäinen (yksinäisyys oikeasti saa tekemään överijuttuja kun siihen alkaa yksinäisyyden lisäksi tulla seuralaiseksi huomionkaipuuta ja siihen liittyviä oikkuja”.

Yllätäpä hänet joskus ja vastaa myöntävästi.

Vierailija
538/2222 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miespuolinen kaverini oli siivonnut suihkun viemärin. Laittoi FB-päivitykseen useita kuvia viemäristä löytyneestä hiustukosta.

Vierailija
539/2222 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen työkaverini lisäsi aikoinaan kaikki työkaverit facebook-kavereikseen, esimiehiä myöten. Eräänä kauniina päivänä postasi yhden vuorokauden aikana valehtelematta kymmeniä kuvia ja useita erillisiä päivityksiä kunnon örvellysjuhlista, alkuillasta seuraavaan aamuun asti. Missä aloiteltiin, mihin siitä jatkettiin, tästä baarista tämmöistä juomaa ja kohti seuraavaa kuppilaa jne. Ja muutamaa tuntia aiemmin oli soittanut töihin, että *köh köh* hirvittävä flunssa ja kuume eikä nyt millään pysty tulemaan iltavuoroon, eikä varmaan huomiseenkaan iltavuoroon. Torvi.

Vierailija
540/2222 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öööh?  Miten se turviksiin liittyy että hän asuu Thaimaassa?  Veikkaan ettei asu siellä kuitenkaan turviksena muiden älätettävänä?  Ja mitä Thaimaalaisella vaimolla on merkitystä asiaan? 

Huomaan että sulla on joku typerä ennakko-odotus ihmisestä joka on kriittinen turvapaikkajärjestelmää kohtaan.

Minulla ovat muun muassa venäläiset ja thaimaalaiset naapurit. Kavereihin kuuluu paljon aasialaisia ja ulkomailta kotoisin olevia ortodokseja sekä afrosuomalainen, jonka vanhemmat muuttivat Suomeen 70-luvulla. Kun kritisoin Suomen turvapaikkaprosessia ja totesin, että Suomeen pitäisi ottaa vain leiripakolaisia niin edellämainitut henkilöt olivat samaa mieltä mutta osa kantasuomalaisista haukkui minut rasistiksi ja trolliksi. Osa ei edes odottanut siihen saakka, että olisin voinut keskustella asiasta kanssani vaan he irtisanoutuivat FB-kaveruudesta.

Kaikista käsittämättömintä on se, että lahjoitan kuukausittain rahaa nimenomaan leiripakolaisten olojen parantamiseksi. Olisi mielenkiintoista tietää tekivätkö nämä takajaloilleen nousseet edes samoin tai kenties enemmän vaikeassa elämäntilanteessa olevien eteen? On kyllä erikoista, että pärjään näköjään paremmin ulkomaalaissyntyisten kuin kangistunut kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän