Perheesi ainoa suurituloinen?
Kommentit (10)
Sisaruksistani mulla on vahva kilpailun tunne ja köyhyys pelottaa ja inhottaa mua eniten. Tiesin, että mun piti menestyä saadakseni vanhempieni hyväksynnän. Samaan aikaan mulla on voimakas halu vaurauteen. Ulkonäköni ei ole hyvä, joten jos tuloni eivät ole korkeat, en ehkä löydä ketään naista.
Kouluttauduin, toisin kuin muu sukuni. Opintolainalla rahoitin opintoni. Ajattelin sen olevan satsaus parempaan tulevaisuuteen ja nopeasti sen lainan sai näillä tuloilla maksettua pois.
Mikä on suurituloinen? Itse kuulun ylimpään tulodesiiliin, kun sisarukseni ovat desiileillä 8-9.
Kaikilla yliopistotutkinto.
Perheessäni kukaan ei tienaa yli 4 000 euroa kuukaudessa, ja minä tienaan 7 000 euroa kuukaudessa, lasketaanko se mukaan?
Vuonna 2000 tienasi enemmän kuin kansanedustajan peruspalkka.
Siihen se sitten lässähti.
Ja kansanedustajat ja julkinen puoli on kahminut etuja ja suuret palkat
T. Vientiteollisuuden edustaja
Alaluokilla innoistuin lukemaan kirjoja. 11-vuotiaana huomasin, että kokeista sai hyviä numeroita, jos kokeisiin luki. Kirjojen lukeminen kehitti kielitaitoa, mikä mahdollisti pärjäämisen koulussa. Kävin lukion, ammattikoulun ja yliopiston. Opiskeluaikana tein paria eri työtä opiskelun ohessa. Sillä oli iso merkitys myöhempään työllistymiseen ja menestymiseen.
Uskon, että suurin merkitys suurituloisuuteeni on se, että aloin lukea kirjoja. Äitini luki huonosti ja kirjoittaminen oli hyvin vaikeaa. Samoin oli sisaruksellani.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on suurituloinen? Itse kuulun ylimpään tulodesiiliin, kun sisarukseni ovat desiileillä 8-9.
Olisit kertonut noi tulorajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit kertonut noi tulorajat.
Ymmärsin, että tässä haettiin niitä tapauksia, jossa yksi perheenjäsen erottuu muusta perheestä. 100 000 vuodessa ansaitseva on suurituloinen 10000 - 20000 vuodessa ansaitsevan näkökulmasta.
Vierailija kirjoitti:
Sisaruksistani mulla on vahva kilpailun tunne ja köyhyys pelottaa ja inhottaa mua eniten. Tiesin, että mun piti menestyä saadakseni vanhempieni hyväksynnän. Samaan aikaan mulla on voimakas halu vaurauteen. Ulkonäköni ei ole hyvä, joten jos tuloni eivät ole korkeat, en ehkä löydä ketään naista.
Näin se menee 🤓
Samat vanhemmat, eri tulevaisuus.