Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmekymppinen Pekka ei ole käynyt koskaan treffeillä, suudellut tai harrastanut seksiä

Vierailija
06.08.2018 |

Rippikouluikäisenä Pekka ajatteli, että 25-vuotiaana hänellä on varmaan jo vaimo ja lapsia. Nyt Pekka on yli 30-vuotias, eikä ole käynyt koskaan treffeillä, suudellut tai harrastanut seksiä. Se hävettää häntä sen verran paljon, ettei hän halua esiintyä tässä jutussa omalla nimellään.

Kommentit (1669)

Vierailija
201/1669 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Pekasta tuntuu, että deittailu on naisille helpompaa kuin miehille."

Enemmistö suomalaismiehistä ajattelee näin. Ja oikeassahan he ovat.

Niin kauan kuin kyse on heteronaisista niin aina kun nainen deittailee niin joku mieskin deittailee. Ja ei, ne eivät ole mitään alfakirurgipäitä, joiden kanssa naiset deittailevat, vaan ihan tavallisia miehiä. Misseillä ja julkkiksilla on omat rinkelinsä mutta muut nuoret aikuiset naiset tapailevat ihan tavallisia Keravan Keijoja ja Oulun Olleja.

Valitettavasti naisia on 20-45 -vuotiaissa Suomessa noin 50 000 enemmän kuin miehiä.

Valitettavasti ne 50 000 naista eivät ole jakautuneet ihan kaikille paikkakunnille:

Yläsavolaisten nuorten sinkkumiesten on yhä vaikeampaa löytää kumppania. 25–34-vuotiaita sinkkumiehiä on maakunnassa jo lähes kaksi ja puoli kertaa enemmän kuin sinkkunaisia.

Väestöliiton tutkija Anneli Miettinen pitää vinoutunutta sukupuolijakaumaa aluepoliittisena ongelmana.

– Väestörakenteen vinoutuminen voi olla itseään ruokkiva kehä, vähäväkisiin alueisiin ei satsata.

Syy sinkkumiesten runsaaseen esiintymään Ylä-Savossa on Miettiselle selvä:

– 90-luvun laman jälkeen naisten lähteminen korkeakoulutukseen kasvoi räjähdysmäisesti. Opiskelupaikat ovat suurimmissa kaupungeissa. Sille tielle naiset helposti jäävät, sillä työpaikatkin ovat suurissa kaupungeissa.

-Esimerkiksi Iisalmessa 25-34 vuotiaita sinkkumiehiä on Tilastokeskuksen mukaan 370, naisia 158"

Lähde: Iisalmen Sanomat 12.9 2014

Ovatkohan tuollaisten paikkakuntien sinkkumiehet sitten laskettavissa kranttujen ym. kastiin? Vai onko yksin jääminen pelkästään matemaattinen tosiasia?

Pakko oli kommentoida tähän, että olen itse nainen samaa ikäluokkaa ja tuolta alueelta. Saman ikäiset pojat/miehet vain jämähtävät sinne omalle kotipaikalleen ja heillä ei ole minkäänlaista tavoitetta elämälleen amiksen/lukion jälkeen (sillä välin suurin osa tytöistä/naisista muuttaa omaan kotiin läheiseen kaupunkiin ja/tai opiskelemaan kauemmas). He viettävät suurimman osan ajastaan kotona, koska töitä ei ole ja ihmisten ilmoilla ei käydä edes katsastamassa sitä tarjontaa. He siis vain odottavat, että naiset tulisivat rimputtelemaan ovikelloa ilman minkäänlaista vastaan tulemista. Esimerkiksi baariinkin on turha mennä metsästämään ikäistään miespuolista seuraa, sillä nuoria miehiä näkee harvoin ja/tai kukaan ei edes puhu toinen toiselleen ellei jo ennestään olla tuttuja.

Vierailija
202/1669 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en käsitä, että mikä näissä miehissä voi olla vikana?? En keksi muuta kun (kriittinen?) luonne. Tunnen monia miehiä ketkä on kun peräkammarista vedettyjä, lihavia ja karvaisia tietokonenörttejä ketkä vetää colaa ja tupakkaa, mutta silti niillä on (suht saman tasoinen!!!) nainen. Voisko olla siinä, että nämä yksinäiset miehet kelpuuttavat vain semmoisen mallitytyn, ketä ei edes vilkaise miestä päin? Laskekaa rimaa ja kohdatkaa vertaisenne.

Tästä on harvoin kyse yksin jääneiden miesten kohdalla, mutta sanonpahan silti, että miksi ihmeessä miehen edes pitäisi laskea rimaa ja kelpuuttaa sellainen kumppani jota ei tahdo?

Ei pidäkään. Mutta kun nämä pekat eivät ymmärrä, ettei naistenkaan tarvitse ja sitten he päätyvät jopa lehtien palstoille valittamaan siitä, kun eivät saa naista. Ei mitään järkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/1669 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rima liian korkealla. Ei voi olla muuta syytä.

Mua jäi tuossa vaivaamaan se, että hän ei ole koskaan käynyt treffeillä, mutta silti on jäänyt vaikutelma että jotkut naiset olisi olleet hänestä kiinnostuneita. Mutta Pekka ei ollut kiinnostunut heistä. Rimaa vähän matalammalle ja treffeille vaan jos kerran kiinnostusta naisten puolelta on. Ehkä siitä ei sen enempää seuraa, mutta kokemusta ainakin.

Lisäksi tuo että hän on VASTANNUT naisten deitti-ilmoituksiin... siis hän kirjoittaa viestin ja sitten nainen vastaa siihen viestiin, jos haluaa ja kiinnostaa. Pekka ilmeisesti luulee että kun hän naputtelee viestin niin siihen on naisen myös pakko vastata ja kirjoitella takaisin. Ei se deittipalsta ole mikään postimyyntikuvasto mistä voi vaan valkata itselleen mieluisen.

Ei kiinnostusta voi pakottaa, jos toinen ei sytytä fyysisesti niin minkäs teet? Itse olen sinkkuna siksi, koska en saa niitä normaalin/kivannäköisiä miehiä joista itse kiinnostun, vaan tarjolla on itseäni huomattavasti vanhempia miehiä tai todellisia rumiluksia. Ei voi mitään, elämä nyt meni näin. Onnellisten tähtien alla ovat syntyneet ne, jotka voittivat geenilotossa kivat piirteet. Muunlaisilla on kaksi vaihtoehtoa; joko tyytyä huonoon ja epätyydyttävään kumppaniin tai olla loppelämä yksin. Ensimmäiseen en pystyisi vaikka mitä tekisin, joten jälkimmäinen vaihtoehto on kohdallani siis täysin luonnollinen. Parempi näin kuin "ihan kiva"-suhteessa. 

Miksi se ruma olisi automaattisesti huono kumppani? Ei välttämättä sinua miellyttävä ja haluttava ja ymmärrän miksi et suhteeseen lähtisi, mutta miksi piti haukkua huonoksi?

Vierailija
204/1669 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas näitä valejuttuja.

Kyllä tuo on kuule monen miehen todellisuutta. 

Katsotaanko tilastoja? Kolmikymppiseksi saakka kokemattomat ovat marginaaliryhmä.

Olkoon vaikka kuinka marginaaliryhmä, mutta näitä on silti paljon. Eikä tieto marginaaliryhmästä varmasti lohduta kyseiseen ryhmään kuuluvia.

Vierailija
205/1669 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan Pekalla Fairyä? Lisäisi kiinnostusta huomattavasti.

Vierailija
206/1669 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samanlainen tarina on minulla. 

Yhdistääköhän meitä kokemattomaksi jääneitä miehiä tavallista herkempi ja "romanttisempi" luonne? Itsekin muistan ajatelleeni nuorena, että minulla on varmaan perhe sitten kolmekymppisenä. No enpä ole edes päässyt harjoittelemaan siemenen kylvämistä. 

Kuulostat kyllä tosi herkältä ja romanttiselta kun puhut seksistä siemenen kylvämisenä.

Vierailija
207/1669 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs on ruma tai alle 175cm

Aivan kuten miehetkään eivät koe vetovoimaa rumiin, lihaviin, vanhoihin naisiin, ei myöskään naisten tarvitse tuntea vetoa sellaisiin miehiin joista eivät pidä. Simple as that. 

Ei ole mitenkään löydettävissä analogiaa tuossa. 

Se on todettu jo monet kerrat, ettei sellaista naista ole olemassakaan, johon joku mies ei tuntisi "vetovoimaa". Muistathan sen orangin? 

On tietenkin kokonaan oman keskustelunsa paikka, miksi naisten miesmaku on niin rajoittunut. Ja monestihan näissä keskusteluissa on sitäkin aihetta sivuttu. Konsensus vaikuttaa olevan se, että medialla ja viihdeteollisuudella, ympäristön paineilla yms. on suurempi vaikutus naisiin kuin miehiin. 

Miehet rakastavat vedota biologiaan kun suosivat nuoria, kauniita, hoikkia naisia. Naisten ei kuitenkaan sovi vedota biologiaan rajoittuneissa mieltymyksissään tai miehille tulee paha mieli. Orangeista en tiedä mitään. 

"Minulle kuuluu myös kaunis nuori nainen. Katsokaa nyt vaikka Dannyä, hän sai, eli minullekin!"

Niin, joku provoilija palstalla vetoaa tuollaiseen. 

Todellisuudessa kaikki tietävät varsin hyvin, että miehillä on loputtoman laaja naismaku. Joku haluaa nuoren lisääntymiskykyisen naaraan vielä haudan partaallakin, jollekin vanhainkodin mummo on parasta mitä hän tietää suunnilleen silloin kun amisviikset kasvaa. Puhumattakaan kirjosta naisten ulkomuodon suhteen. Jokaiselle vartalotyypille on faninsa. 

Ja minä kun luulin, että kaikki miehet haluavat 16-23 vuotiaan naisen ja yli 25-vuotiaan naisen viimeinen käyttöpäivä on auttamatta ohi. Näin olen nimenomaan tältä palstalta oppinut. Olen myös oppinut, että jos nainen ei saa miestä, hänen pitää laihduttaa, koska ylipaino on pahin turnoff.

Miesten "laajempi" naismaku ilmeneekin niin, että panoalustaksi kelpaa kuka vaan. Parisuhteeseen pitäisi jokaisen saada sitten se nuori ja hoikka kaunotar.

Vierailija
208/1669 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten? Kuuluuko meille?

Vierailija
209/1669 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan kuten miehetkään eivät koe vetovoimaa rumiin, lihaviin, vanhoihin naisiin, ei myöskään naisten tarvitse tuntea vetoa sellaisiin miehiin joista eivät pidä. Simple as that. 

Se on todettu jo monet kerrat, ettei sellaista naista ole olemassakaan, johon joku mies ei tuntisi "vetovoimaa". Muistathan sen orangin? 

On tietenkin kokonaan oman keskustelunsa paikka, miksi naisten miesmaku on niin rajoittunut. Ja monestihan näissä keskusteluissa on sitäkin aihetta sivuttu. Konsensus vaikuttaa olevan se, että medialla ja viihdeteollisuudella, ympäristön paineilla yms. on suurempi vaikutus naisiin kuin miehiin. 

Miehet rakastavat vedota biologiaan kun suosivat nuoria, kauniita, hoikkia naisia. Naisten ei kuitenkaan sovi vedota biologiaan rajoittuneissa mieltymyksissään tai miehille tulee paha mieli. Orangeista en tiedä mitään. 

"Minulle kuuluu myös kaunis nuori nainen. Katsokaa nyt vaikka Dannyä, hän sai, eli minullekin!"

Todellisuudessa kaikki tietävät varsin hyvin, että miehillä on loputtoman laaja naismaku. Joku haluaa nuoren lisääntymiskykyisen naaraan vielä haudan partaallakin, jollekin vanhainkodin mummo on parasta mitä hän tietää suunnilleen silloin kun amisviikset kasvaa. Puhumattakaan kirjosta naisten ulkomuodon suhteen. Jokaiselle vartalotyypille on faninsa. 

Ja minä kun luulin, että kaikki miehet haluavat 16-23 vuotiaan naisen ja yli 25-vuotiaan naisen viimeinen käyttöpäivä on auttamatta ohi. Näin olen nimenomaan tältä palstalta oppinut. Olen myös oppinut, että jos nainen ei saa miestä, hänen pitää laihduttaa, koska ylipaino on pahin turnoff.

Miesten "laajempi" naismaku ilmeneekin niin, että panoalustaksi kelpaa kuka vaan. Parisuhteeseen pitäisi jokaisen saada sitten se nuori ja hoikka kaunotar.

Juuri näin. Vielä nelikymppisenäkin pitäisi saada alle kolmekymppinen nainen, koska naisen hedelmällisyys heikkenee iän myötä (ja pitäähän sitä ehtiä seurustellakin ennen lasten hankkimista).

Vierailija
210/1669 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samanlainen tarina on minulla. 

Yhdistääköhän meitä kokemattomaksi jääneitä miehiä tavallista herkempi ja "romanttisempi" luonne? Itsekin muistan ajatelleeni nuorena, että minulla on varmaan perhe sitten kolmekymppisenä. No enpä ole edes päässyt harjoittelemaan siemenen kylvämistä. 

Kuulostat kyllä tosi herkältä ja romanttiselta kun puhut seksistä siemenen kylvämisenä.

Niinpä. Näiden käsitykset omasta kiltteydestään ja romanttisuudedtaan on täyttä harhaa ja perustuu siihen ettei ole kykyä tunnistaa omaa luonnevikaa. Sitten ynnätään että kun minussa ei periaatteessa ole mitään vikaa omasta mielestäni, naisettyomuuden syynä on pakko olla se että olen liian kiva ja romanttinen. Oikeasti pelkän seksin perässä oleva passiivis-aggressiivinen tunnevammainen ja kiltteyskin on sitä ettei uskalla haukkua naisia muuten kuin anonyyminä netissä.

Vierailija
211/1669 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, eli miesten biologinen mieltymys on laajempi ja naisten suppeampi? Eli minkäs sille sitten mahtaa. Se on biologiaa, sille ei mahda mitään. Lopettakaa se naisten syyllistäminen!

Se on kiistanalainen asia, että onko naisten maku niin rajoittunut nimenomaan biologian vai viihdemedian vaikutuksen vuoksi.

Varteenotettavia teorioita on esitetty kummankin puolesta. Itse olen taipuvainen uskomaan ulkopuoliseen vaikutukseen enemmän. Nimittäin lajimme historiasta ei ole tiedossa, että joskus vain heimon johtaja tai vastaava olisi suorittanut siittämisen. Tällaiset liittyvät poikkeuksetta poikkeusoloihin, eli tilanteisiin joissa yhteiskunta on alistettu väkivaltaiselle halinnolle, joihinkin kultteihin tai naisten itsemääräämisoikeutta on selkeästi rajoitettu (kuten lähi-idässä) jne. 

Lisäksi en usko, että ihmisiä syntyisi lähes 1:1 naisia ja miehiä jos meillä olisi biologinen taipumus siihen, että vain muutama uros parittelee. Eikä ehkä seksuaaliviettikään olisi niin suuri tai nautinto seksissä niin merkittävässä asemassa. 

Sinä reppana ilmeisesti elät ihan aidosti siinä luulossa että vain muutama mies pääsee panemaan. Menetkö IKINÄ ulos? Onko sulla ihmiskohtaktit olleet nollassa 20 vuotta vai mistä tällainen jäätävä harha voi syntyä?

No mitä tuossa nyt omassa kaveri+työkaveriporukassa tulee juteltua ja kuunneltua niin aika harvalla koskaan mitään on ollut viikonlopun jäljiltä. Kaksi kaveria sieltä erottuu, joilla seuraa riittää. Niistäkin vain toisella niin, että joka viikonlopun jälkeen olisi jotain päivitettävää. 

Vakisuhteissakin pannaan, eikä niistä (toivon mukaan) huudella kavereille. Kaikki eivät retostele myöskään irtoseksillä, tapailuvaiheen seksillä tai fwb-seksillä. Joka tapauksessa baarivaihetta elävän pienen ihmisryhmän paneskelukertomukset eivät kerro totuutta miesten ja naisten pariutumisen todennäköisyyksistä. Kannattaa myös muistaa, että aina kun heteronainen käy treffeillä, myös heteromies käy treffeillä. Aina kun heteronainen suutelee, myös heteromies suutelee. Aina kun heteronainen harrastaa seksiä, myös heteromies harrastaa seksiä.

Vierailija
212/1669 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset naiset ovat kyllä todella huonoja tekemään aloitteita. Edes juttelu miesten ystävämielessä ei monelta suju.

Jos joku mies on ujo niin kyllä yksin saa olla. Ei siinä auta vaikka sattuisi olemaan robinin kompeampi veli.

Vierailija
213/1669 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tuota riman laskemista. Ei kyse ole siitä, minkä kokoinen/näköinen/ikäinen/painoinen on vaan siitä, että kolahtaa, keskinäiset kemiat pelaa, on sähköä ilmassa, fyysistä vetovoimaa, helppo puhua. Ihan outoa, että pitäisi laskea tasoa, mitä se tarkoittaa. Väkisin olla jonkun sellaisen kanssa josta ei oikeasti välitä tippaakaan, näytellä tunteita joita ei ole - ihan vaan sen takia että olis joku??. Tuollainenhan vasta lyökin takaisin, masentaa ja heikentää itsetuntoa. Sillekään ei mitään voi, että joidenkin kohtaloksi jää yksin oleminen, ilman kunnon parisuhdetta. Mutta on sitä arvokasta elämää ilmankin; töitä, harrastuksia, matkustamista, ystäviä yms.

Vierailija
214/1669 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIIN EIKÖHÄN SE TÄSTÄ SELKENE, MIKSI JOTKUT JÄÄVÄT ILMAN NAISTA: NIITÄ YKSINÄISTEN 30-40-VUOTIAIDEN MIESTEN HALUAMIA NOIN 20-28-VUOTIAITA NAISIA EI MILLÄÄN RIITÄ KAIKILLE, KUN 20-28-VUOTIAIDEN MIESTENKIN PITÄÄ NAINEN SAADA.

TE ETTE HALUA NIINKÄÄN NAISTA TAI SUHDETTA NAISEEN, VAAN LISÄÄNTYMISKONEEN JA LAPSIA. SE HEIJASTUU MONISTA NÄISTÄ KOMMENTEISTA.

Vierailija
215/1669 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rima liian korkealla. Ei voi olla muuta syytä.

Mua jäi tuossa vaivaamaan se, että hän ei ole koskaan käynyt treffeillä, mutta silti on jäänyt vaikutelma että jotkut naiset olisi olleet hänestä kiinnostuneita. Mutta Pekka ei ollut kiinnostunut heistä. Rimaa vähän matalammalle ja treffeille vaan jos kerran kiinnostusta naisten puolelta on. Ehkä siitä ei sen enempää seuraa, mutta kokemusta ainakin.

Lisäksi tuo että hän on VASTANNUT naisten deitti-ilmoituksiin... siis hän kirjoittaa viestin ja sitten nainen vastaa siihen viestiin, jos haluaa ja kiinnostaa. Pekka ilmeisesti luulee että kun hän naputtelee viestin niin siihen on naisen myös pakko vastata ja kirjoitella takaisin. Ei se deittipalsta ole mikään postimyyntikuvasto mistä voi vaan valkata itselleen mieluisen.

Ei kiinnostusta voi pakottaa, jos toinen ei sytytä fyysisesti niin minkäs teet? Itse olen sinkkuna siksi, koska en saa niitä normaalin/kivannäköisiä miehiä joista itse kiinnostun, vaan tarjolla on itseäni huomattavasti vanhempia miehiä tai todellisia rumiluksia. Ei voi mitään, elämä nyt meni näin. Onnellisten tähtien alla ovat syntyneet ne, jotka voittivat geenilotossa kivat piirteet. Muunlaisilla on kaksi vaihtoehtoa; joko tyytyä huonoon ja epätyydyttävään kumppaniin tai olla loppelämä yksin. Ensimmäiseen en pystyisi vaikka mitä tekisin, joten jälkimmäinen vaihtoehto on kohdallani siis täysin luonnollinen. Parempi näin kuin "ihan kiva"-suhteessa. 

Miksi se ruma olisi automaattisesti huono kumppani? Ei välttämättä sinua miellyttävä ja haluttava ja ymmärrän miksi et suhteeseen lähtisi, mutta miksi piti haukkua huonoksi?

Jaajaa taas tätä. Naisen pitäisi kyllä huolia joku vanha ruma mies, mutta miehille ei ole ok ehdottaa epäviehättävämpää vanhempaa kumppania, tai alkaa se ruikutus että "pitääkö mun oikeesti tyytyä johonkin sellaiseen mitä en haluu????". Jos tuo kommentoija ei voi pitää rumaa miestä edes potentiaalisena ehdokkaana, niin sitten hänen ei tarvitse. NAISTENKAAN ei tarvitse tyytyä rumiin vanhoihin puolisoisin!! Ok?? Ok. 

Vierailija
216/1669 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin AV-mammat pilasi typerine yleistyksineen tämänkin keskustelun ennen kuin se ehti kunnolla alkaakaan. Mitä tuommoinen typerä vänkäys "Kilttimiehistä", eikö teitä koskaan kyllästytä toi olkiukkoilu. Saatteko siitä jotain sadistista mielihyvää lyödä jo moneen kertaan lyötyjä miesparkoja. Sääliksi käy miehiänne.

Alapeukuttakaa nyt oikein sydämenne kyllyydestä.

Vierailija
217/1669 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen tuota riman laskemista. Ei kyse ole siitä, minkä kokoinen/näköinen/ikäinen/painoinen on vaan siitä, että kolahtaa, keskinäiset kemiat pelaa, on sähköä ilmassa, fyysistä vetovoimaa, helppo puhua. Ihan outoa, että pitäisi laskea tasoa, mitä se tarkoittaa. Väkisin olla jonkun sellaisen kanssa josta ei oikeasti välitä tippaakaan, näytellä tunteita joita ei ole - ihan vaan sen takia että olis joku??. Tuollainenhan vasta lyökin takaisin, masentaa ja heikentää itsetuntoa. Sillekään ei mitään voi, että joidenkin kohtaloksi jää yksin oleminen, ilman kunnon parisuhdetta. Mutta on sitä arvokasta elämää ilmankin; töitä, harrastuksia, matkustamista, ystäviä yms.

Ehkä riman laskeminen tarkoittaa sitä, että antaa toiselle mahdollisuuden, vaikkei olisikaan ulkoisesti juuri sitä mitä hakee. Luonnetta ja kemiaa kun voi löytyä myös vähemmän ihannoidun kuoren alta.

Vierailija
218/1669 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Pekasta tuntuu, että deittailu on naisille helpompaa kuin miehille."

Enemmistö suomalaismiehistä ajattelee näin. Ja oikeassahan he ovat.

Niin kauan kuin kyse on heteronaisista niin aina kun nainen deittailee niin joku mieskin deittailee. Ja ei, ne eivät ole mitään alfakirurgipäitä, joiden kanssa naiset deittailevat, vaan ihan tavallisia miehiä. Misseillä ja julkkiksilla on omat rinkelinsä mutta muut nuoret aikuiset naiset tapailevat ihan tavallisia Keravan Keijoja ja Oulun Olleja.

Valitettavasti naisia on 20-45 -vuotiaissa Suomessa noin 50 000 enemmän kuin miehiä.

Valitettavasti ne 50 000 naista eivät ole jakautuneet ihan kaikille paikkakunnille:

Yläsavolaisten nuorten sinkkumiesten on yhä vaikeampaa löytää kumppania. 25–34-vuotiaita sinkkumiehiä on maakunnassa jo lähes kaksi ja puoli kertaa enemmän kuin sinkkunaisia.

Väestöliiton tutkija Anneli Miettinen pitää vinoutunutta sukupuolijakaumaa aluepoliittisena ongelmana.

– Väestörakenteen vinoutuminen voi olla itseään ruokkiva kehä, vähäväkisiin alueisiin ei satsata.

Syy sinkkumiesten runsaaseen esiintymään Ylä-Savossa on Miettiselle selvä:

– 90-luvun laman jälkeen naisten lähteminen korkeakoulutukseen kasvoi räjähdysmäisesti. Opiskelupaikat ovat suurimmissa kaupungeissa. Sille tielle naiset helposti jäävät, sillä työpaikatkin ovat suurissa kaupungeissa.

-Esimerkiksi Iisalmessa 25-34 vuotiaita sinkkumiehiä on Tilastokeskuksen mukaan 370, naisia 158"

Lähde: Iisalmen Sanomat 12.9 2014

Ovatkohan tuollaisten paikkakuntien sinkkumiehet sitten laskettavissa kranttujen ym. kastiin? Vai onko yksin jääminen pelkästään matemaattinen tosiasia?

Pakko oli kommentoida tähän, että olen itse nainen samaa ikäluokkaa ja tuolta alueelta. Saman ikäiset pojat/miehet vain jämähtävät sinne omalle kotipaikalleen ja heillä ei ole minkäänlaista tavoitetta elämälleen amiksen/lukion jälkeen (sillä välin suurin osa tytöistä/naisista muuttaa omaan kotiin läheiseen kaupunkiin ja/tai opiskelemaan kauemmas). He viettävät suurimman osan ajastaan kotona, koska töitä ei ole ja ihmisten ilmoilla ei käydä edes katsastamassa sitä tarjontaa. He siis vain odottavat, että naiset tulisivat rimputtelemaan ovikelloa ilman minkäänlaista vastaan tulemista. Esimerkiksi baariinkin on turha mennä metsästämään ikäistään miespuolista seuraa, sillä nuoria miehiä näkee harvoin ja/tai kukaan ei edes puhu toinen toiselleen ellei jo ennestään olla tuttuja.

Minä olin kaverin mökillä tuollaisella paikkakunnalla ja päätettiin mennä katsastamaan naistarjontaa paikalliseen. No eihän siellä ollut kuin nuoria miehiä ja muutama pariskunta

ohis

Vierailija
219/1669 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Vielä nelikymppisenäkin pitäisi saada alle kolmekymppinen nainen, koska naisen hedelmällisyys heikkenee iän myötä (ja pitäähän sitä ehtiä seurustellakin ennen lasten hankkimista).

Joo. Toivottavasti kovinkaan moni nuori nainen ei haksahda näihin homespermaisiin vätyksiin. -_-

Vierailija
220/1669 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väärää tässä on? Mielestäni on erittäin hyvä, että lapsia ei hankita välittömästi suhteen alkamisen jälkeen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä