Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävien tympeät kommentit, onko nämä raivorehellisyyttä, maanpinnalle palauttamista, kateutta, ajattelemattomuutta vai mitä?

Vierailija
06.08.2018 |

Esimerkkejä:

Lähden lomamatkalle ulkomaille ja ystävä toteaa: "Mä en todellakaan lähtis nyt ulkomaille, kun Suomessa on kerrankin kaunis kesä!" Missään vaiheessa keskustelua ei toivota hyvää lomaa, ilme on nyrpeä. Jossain vaiheessa sanoo myös, että: "Tosi epäekologista matkustaa lentokoneella!".

Pidän viikonloppuna rankan työviikon jälkeen laiskottelupäivän ja olen vielä puolilta päivin yöpaidassa. Ystävä soittaa, kerron laiskasta sunnuntaistani ja hän toteaa: "Mulla menis päivä pilalle jos tekisin noin!!!".

Ostamme lapsille pihalle jättitrampoliinin hyvällä turvaverkolla, johon ystävä: "Noilla trampoliineilla on sattunut tosi paljon pahoja vahinkoja lapsille, murtumia ja muuta, en itse todellakaan hankkis!".

Saatteko tekin ystäviltänne tämän tyylistä kommenttia? Mistähän moinen terävyys johtuu?

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ystävä voi olla samaa mieltä, eri mieltä tai sitten ihan neutraali. Ja yläilmoista tullaan alas tavalla tai toisella, on se sitten jonkun sanomisen vuoksi tai itse esim rikkoo lempi salaattikulhonsa. Ylös alas mieli sahaa, mikä menee ylös, tulee alas. That's life. Ja mikäs mielistelijä se sellainen on joka aina on samaa mieltä, ARGH!

Vierailija
22/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ystävä voi olla samaa mieltä, eri mieltä tai sitten ihan neutraali. Ja yläilmoista tullaan alas tavalla tai toisella, on se sitten jonkun sanomisen vuoksi tai itse esim rikkoo lempi salaattikulhonsa. Ylös alas mieli sahaa, mikä menee ylös, tulee alas. That's life. Ja mikäs mielistelijä se sellainen on joka aina on samaa mieltä, ARGH!

Se, mitä ystävä tekee tai valitsee, ei ole mikään mielipidekysymys. Sitä ei arvostella, sillä siisti. Oman mielipiteensä voi esittää mullakin tyylillä, kuin arvostelemalla tai jotenkin korostamalla, että olenkin tässä eri miltä. Sellainen käytös on epäkohteliasta, epähienotunteista, lapsellista ja turhaa. Hyväntahtoinen ihminen ei viihdy sellaisten seurassa kauaa.

8

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini mielestä kuulemma "ei pidä loukkaantua tuollaisesta", ei vittttu, mikä tunnoton saaaatanan kalkkuna, eihän MIELEN PAHOITTUMINEN OLE SAAAATANAN VITTTU mitään LOUKKAANTUMISTA! Se on MIELENSÄ PAHOITTAMISTA! Jolle ei itse varsinaisesti voi mitään. Äitini mielestä minä olen ilkeä tätä "ystävää" kohtaan, koska kehtaankin loukkaantua. Helvettti, se idiootti pahoitti mun mieleni, ja äidistäni se oli ihan ok!

Saa kärsiä se paska bitch nyt. Vaikka oli helteet, enkä tiedä, oliko äidillä mitään mahdollisuuttakaan viilennykseen ja onko hän enää elossakaan, en enää aio laittaa paukkuja hänestä piittaamiseen, vaan haluan poistaa myös hänet yhteydenpitolistaltani kokonaan. Olkoot pulassa ja vanhentukoot yksin ja vaikeuksin, mua ei yhtään kiinnosta. Niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan. Jos hän (äitini) yrittäisi soittaa, en vain vastaa, so simple. Siitä ystävästä en ole onneksi kuullut enää vuosiin.

8

Mene siitä Kivikissapahoinpitelijä paskomasta muiden ketjuihin.

😂😂😂😅😅😅😄😅😄😄

Ottiko vähän hermosseen? :D

Joo, paatuneita lapsensa pahoinpitelijöitä ei oikein jaksa sietää.

Vierailija
24/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini mielestä kuulemma "ei pidä loukkaantua tuollaisesta", ei vittttu, mikä tunnoton saaaatanan kalkkuna, eihän MIELEN PAHOITTUMINEN OLE SAAAATANAN VITTTU mitään LOUKKAANTUMISTA! Se on MIELENSÄ PAHOITTAMISTA! Jolle ei itse varsinaisesti voi mitään. Äitini mielestä minä olen ilkeä tätä "ystävää" kohtaan, koska kehtaankin loukkaantua. Helvettti, se idiootti pahoitti mun mieleni, ja äidistäni se oli ihan ok!

Saa kärsiä se paska bitch nyt. Vaikka oli helteet, enkä tiedä, oliko äidillä mitään mahdollisuuttakaan viilennykseen ja onko hän enää elossakaan, en enää aio laittaa paukkuja hänestä piittaamiseen, vaan haluan poistaa myös hänet yhteydenpitolistaltani kokonaan. Olkoot pulassa ja vanhentukoot yksin ja vaikeuksin, mua ei yhtään kiinnosta. Niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan. Jos hän (äitini) yrittäisi soittaa, en vain vastaa, so simple. Siitä ystävästä en ole onneksi kuullut enää vuosiin.

8

😂😂😂😅😅😅😄😅😄😄

No, hyviä uutisia, ei sinun tarvitsekaan, koska sellaisia ei ole mailla eikä halmeillakaan 🙂

Vierailija
25/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

8

😂😂😂😅😅😅😄😅😄😄

Voit siis ihan kypsästi osallistua ketjun aiheesta keskusteluun :)

Vierailija
26/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaaleja mielipiteitä. Miksi et salli ystävillesi omia ajatuksia?

Jos joku kaveri kertoo laiskasta sunnuntaistaan, kerron minä omasta ahkerointipäivästäni ja saan välittömästi vastauksen "Mulla menis päivä pilalle, jos tekisin noin!". En koe sitä loukkauksena, kateutena tai ajattelemattomuutena, vaan yksinkertaisesti kaverin laiskuutena, jonka hän tuo julki.

Ei kavereitten tehtävänä ole tukea sinun tyhmyyttäsi.

Häh? Eli SUN kohdalla muut kertovat omasta huonommuudestaan (tai niin sinä sen haluat heti tulkita, koska olet pahantahtoinen ihminen) mutta aloittajan kohdalla ystävien onkin ihan ok kertoa hänelle hänen huonoudestaan, ja pidät tätä samana asiana? Oletpa typerys, ihmeellistä, miten kaltaisesi pahantahtoinen ihminen löytääkin seuraa, mutta oikeastaan niitä hyväntahtoisia onkin vaikeampi löytää maailmasta.

Miten niin huonommuudesta? Jos joku on laiska, hän on laiska. Miksi minun mielipiteeni on jotenkin arvottomampi kuin muiden mielipide?

Pitääkö sille sunnuntaina mitääntekemättömälle sanoa, että "ai kun ihanaa, en minä vaan osannut, minä olen niin typerä, että leikin lasten kanssa, ompelin verhot ja keräsin marjoja. Kylläpä kadehdin sitä, että sinä et ole saanut mitään aikaan." Ystäville ollaan rehellisiä eli jos ei arvosta joutilaisuutta,niin ei arvosta.

Sama tuon lentämisen kanssa. On ihan turha kehua lajittelevansa jätteen ja samantien kertoa, että taas on lentomatka tilattu. En todellakaan kehy kierrätysintoaan.

Sulla on täysin vääristynyt ja erittäin negatiivisen kautta kulkeva ajatusmaailma. Ja sitä kehtaatkin levitellä vielä muille, heidän mielensä pahoittaen. Eikö äiti opettanut piilottamaan tuon ikävän puolen itsessäsi? Antanut käytöstapoja, opettanut, miten ollaan hienotunteisia ja iloitaan siitä, että toinen on onnellinen? Et vain osaa, olet SURKEA ystävänä ja ihmisenä takuulla muutenkin, koska et osaa edes toisten tunteista välitttää. Hyi että sinä oksetat minua. Ta pa vaikka itsesi, niin teet maapallolle ensimmäisen palveluksesi, ja kaikille ystävillesi.

Siis ei kukaan ajattele näin häiriintyneesti, kuin sinä juuri paljastit tekeväsi, ressukka. Toisaalta olet siis aikamoinen ressukka.

Siis olen surkea siksi, että minulla on omia mielipiteitä? Miksi kaveri saa sanoa, että hän on laiska, mutta minä en voi siihen jatkoksi todeta, että totta, olet todella laiska?

Vierailija
27/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kukakin arvostaa kaverissa, itse tykkään hienotunteisuudesta ja positiivisuudesta. Muista asioista voi olla sitten eri mieltä ja keskustella, mutta toisen valintoihin ei kannata pistää nokkaansa ja vetää häntä alas.

Vierailija
28/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin minun kälyni - tosin käly harrastaa tuon päälle vielä piilov*ttuilua (huonosti piilotettuna). Itse olen tulkinnut, että kyse on joko kateudesta, koska pienessä mielessään on kehitellyt kuvitelman, että elän jotain ihmeellistä luksuselämää, johon heillä ei ole varaa, tai sitten siitä klassisesta, eli ei ymmärrä, että se hänen tapansa elää ei ole se ainoa oikea eikä välttämättä edes paras mahdollinen. Kälystä ei oikein eroon pääse, mutta sinun kannattaisi ehkä miettiä, kuinka tärkeä tuo ystävä on sinulle vai kannattaisiko yhteydenpitoa vähän vähentää/lopettaa kokonaan.

Vierailija
29/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, miten tässäkin jotkut keskittyvät siihen, oliko ystävän puheissa perää vai ei. Minusta olennaista on se, että ystävä ei kykene iloitsemaan toisen kanssa vaan pyrkii lyttäämään aloittajan ilonaiheet. Onko se ystävän käytöstä? Jotain pelisilmää ja hienotunteisuutta pitäisi voida odottaa, vaikka ystävä olisikin eri mieltä. Ovatko kommentoijat itsekin läheisilleen yhtä tympeitä?

Vierailija
30/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan, jos kommentit tulevat tietyltä samalta ystävältä, niin se varmaan on hänen tyylinsä ja mentaliteettinsa. Itse tiedät, onko ystävyydessänne enemmän plussia kuin miinuksia... Jos taas yleensä kaikki ystävien kyseenalaistavat tai omista poikkeavat kommentit/mielipiteet ärsyttävät, niin tarkistaisin omaa asennetta. Itse en koe, että läheisten ihmisten tulee varauksetta tukea ja olla innostuneita toistensa asioista ja tekemisistä.

No ei kaikkea tarvitse "varauksetta tukea", mutta jos lähes kaikesta löytää aina pahaa sanottavaa niin silloin on jotain pielessä.

On eri asia palauttaa ystävä maan pinnalle jos tämä suunnittelee lähettävänsä säästönsä ihanalle netissä tapaamalleen ulkomaalaisihastukselle kuin arvostella normaalitekemiset aina negatiivisen kautta.

Näin! Ja kun ap RANKAN VIIKON JÄLKEEN heiluu yöpuvussa sunnuntaina, on hän laiska, eikä sellaista voi tukea mitenkään :D Mä ainakin sanoisin, että hienoa, ota rennosti ja lepää!

Lentomatkailu on myös suuri synti (ap ei ehkä lennä joka viikko kuitenkaan?) Jos "maan pinnalle palauttaja"-ystävä  voittaisi arvonnassa ulkomaanmatkan, ei taatusti lähtisi matkalle! Ethän?

Mulla on ollut tällaisia ystäviä. Näin kerran kirppiksellä aika harvinaisen esineen, mitä katselin kiinnostuneena ja kysyin ystävältäni, että kannattaisko ostaa? "Älä nyt hyvä ihminen tuollaiseen rahojasi laita". Olisin voittoa tehnyt aika hyvin, kun katselen nykyhintaa netistä.

Useita samankaltaisia tapauksia oli, ennen kuin tuosta nilkistä eroon pääsin. Lopuksi yritti mun miestäkin vikitellä. Haukkui minua miehelle ja kertoi kuinka itse olisi hänelle juuri sopiva, mitä minä en ollut :D Naapurin ukkomiehen sitten saalisti, siinäpä kiero ja inhottava sika koko nainen.

Toinen "ystävä" liehitteli myös miestäni ja kerran kyläillessään hajotti vessanpytyn! Kuka helvata saa pytyn rikki vahingossa? Samoin mun olutlasit meni ihan "vahingossa" rikki. Putosivat tuosta noin vain pöydältä, kun silmä vältti. Kerran tämä rouva repäisi pikapankilla rahaa nostaessani kuitin mun kädestä ja katsoi saldon. "Ai, etkö tuon enempää saa, eikö sulla pitäisi leskeneläke olla"? Ihan hirveä ihminen.

Vierailija
31/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti kerrot nuo asiat kaverillesi niin, että hän kokee ne itsekehuksi ja hehkuttamiseksi.

Vierailija
32/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku kaveri kertoo laiskasta sunnuntaistaan, kerron minä omasta ahkerointipäivästäni ja saan välittömästi vastauksen "Mulla menis päivä pilalle, jos tekisin noin!". En koe sitä loukkauksena, kateutena tai ajattelemattomuutena, vaan yksinkertaisesti kaverin laiskuutena, jonka hän tuo julki.

Häh? Eli SUN kohdalla muut kertovat omasta huonommuudestaan (tai niin sinä sen haluat heti tulkita, koska olet pahantahtoinen ihminen) mutta aloittajan kohdalla ystävien onkin ihan ok kertoa hänelle hänen huonoudestaan, ja pidät tätä samana asiana? Oletpa typerys, ihmeellistä, miten kaltaisesi pahantahtoinen ihminen löytääkin seuraa, mutta oikeastaan niitä hyväntahtoisia onkin vaikeampi löytää maailmasta.

Miten niin huonommuudesta? Jos joku on laiska, hän on laiska. Miksi minun mielipiteeni on jotenkin arvottomampi kuin muiden mielipide?

Pitääkö sille sunnuntaina mitääntekemättömälle sanoa, että "ai kun ihanaa, en minä vaan osannut, minä olen niin typerä, että leikin lasten kanssa, ompelin verhot ja keräsin marjoja. Kylläpä kadehdin sitä, että sinä et ole saanut mitään aikaan." Ystäville ollaan rehellisiä eli jos ei arvosta joutilaisuutta,niin ei arvosta.

Sama tuon lentämisen kanssa. On ihan turha kehua lajittelevansa jätteen ja samantien kertoa, että taas on lentomatka tilattu. En todellakaan kehy kierrätysintoaan.

Suomeksi sanottuna: sinua vituttaa, kun pitää vapaapäivätkin tehdä töitä ja olla penskojen kanssa, kaveri vain nauttii ja relaa. Köyhyytesi vituttaa myös, kaverilla ihanat matkat, sinulla jatkuva työ ja huutavat penskat. Sellaista se on, katkeruus puretaan kaveriin.

Mitäpä, jos kaveri sanoisi, että olisi järkyttävää elää elämää, jota elät, ei koskaan vapaata, ei ihania kaukomatkoja. Vain kakarat ja lähimetsä, josta siitäkin seuraa vain työtä.

Minä valitsisin kaverisi elämän.

Vierailija
33/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomeksi sanottuna: sinua vituttaa, kun pitää vapaapäivätkin tehdä töitä ja olla penskojen kanssa, kaveri vain nauttii ja relaa. Köyhyytesi vituttaa myös, kaverilla ihanat matkat, sinulla jatkuva työ ja huutavat penskat. Sellaista se on, katkeruus puretaan kaveriin.

Mitäpä, jos kaveri sanoisi, että olisi järkyttävää elää elämää, jota elät, ei koskaan vapaata, ei ihania kaukomatkoja. Vain kakarat ja lähimetsä, josta siitäkin seuraa vain työtä.

Minä valitsisin kaverisi elämän.

Niinpä, jollain on varaa ostaa vaikka marjat, niin tuo lällykkäpää sitten keksisi siitäkin jotain paskamaista lyttäämistä 😂

Vierailija
34/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät nuo kommentit "ystävän" kommenteilta kuulosta.

Mielellään ystävän pitäisi rohkaista ja olla iloinen toisen puolesta.  Trampoliini on mukava lapsille , mutta olisi varmaan hyvä antaa heille vinkkejä ja ohjeita mitä pitäisi huomioida siinä hyppelyssä.

Minä olen lopettanut kylässä käynnin eräällä 35 vuotta tuntemallani ystävällä, kun hänellä on melkein aina mollaava käytös minuun liittyen ja hänen kanssaan on vaikea keskustella, koska ei voi olla eri mieltä kuin hän.

Vierailija
35/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan peruskommentteja kai nuo on.

Mulla sisko perheineen liikkuu asuntovaunulla pitkin Suomea. Minä en lähtisi omieni kanssa ikinä. Liian ahdasta ja en näe mitä järkeä. Jos matkustellaan yövytään hotellissa, jossa suihkut, kunnon sängyt ja aamupalat. Joillekin tämä meidän tapakaan ei toki ole mieluinen.

Sitten on paljon kavereita lapsilla, jotka saavat rajoituksetta möllöttää kännyköillänsä ja pleikalla. Meillä ei ja olen tästä sanonut. Muiden mielestä olen varmaan niuho.

Sitten on perheitä, joissa on selkeä karkkipäivä kerran viikossa. Meillä syödään karkkia kun siltä tuntuu. Jälkkäriksi muutama jne. Tässä suhteessa moni on ihmetellyt asiaa, mutta koska koko perhe ollaan hoikkia, niin se puhukoon puolestaan.

Vauva- ja pikkulapsiaikana sain pitkiä katseita, kun ilmoitin ettei markettivaatteita kalliimmat merkkilastenvaatteet kiinnosta minua lainkaan ja pyrin ostamaan vaatteita lapsillekin vain tarpeeseen. En fiilispohjalta muuten vain. Laitan mielummin rahaa lapsille rahastoon.

Ja näitähän riittää; Ikärajojen noudattaminen, kodin siistinäpito (itsekin kuulun näihin hyvin tehokkaisiin ihmisiin, jotka ei mitään rötväpäiviä harrasta), lastenkasvatus jne.

Anna olla.

Vierailija
36/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on eräs ystävä, jonka kaveripiirissä on monta, jotka yrittävät ''ottaa häntä vähän alas päin'', todennäköisesti kateellisuuttaan. Ystävä on hyvin kaunis, lääkäri, menestynyt urallaan, matkustellut paljon, asunut ulkomailla, varakas sekä ns. hyvästä perheestä. Moni naispuolinen kaveri varmaan kokee hänet uhkana, ainakin se vähättelyn määrä on välillä ihan hämmästyttävää. Ei kuitenkaan ole leuhka tai ainakaan minun kuulleen ei ole koskaan sellainen ollut. Ehkä jos ihminen on heikkoitsetuntoinen tai kateellisuuteen taipuvainen, helposti kokee että toisen onni on itseltä pois? Olisiko ap sinunkin tapauksessasi näin?

Vierailija
37/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sun pitää sitten rajoittaa keskustelunaiheet tämän kaverin kanssa hyvin yleiselle tasolle tai feidta se koska elämänarvonne eroavat kovin paljon toisistaan. Lika barn leka bäst pätee tässäkin.

Vierailija
38/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä suomalaista negaamista. Tuollaisia henkilöitä on suomalaisista noin kolmasosa ja mitä myötäilevämpi luonne olet, sitä enemmän tuollaisia tulee "ystäviksesi". Eli ap opettele jämäkkyyttä.

Vierailija
39/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli aikoinaan yksi tuollainen ystävä. Pahoitin mieleni monesti hänen sanomisistaan, enkä halunnut enää olla tekemisissä. Onnistuinkin jättämään hänet niin, että hänkin varmaan koki tulleensa siinä loukatuksi. Lakkasin vain palattuani vuoden pois oltuani pitämästä häneen yhteyttä. Hänen soitellessa minulle sanoin vain, että olen muuttunut, enkä alkanut selitellä, miten se liittyy meihin. No, siten tietenkin, etten enää suostunut kuuntelemaan tuollaista paskiaista.

???

Vierailija
40/106 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tuollainen ystävä ja aloin sitten minäkin puhua rehellisesti " tiedätkö, jos haluaa laihtua ei kannata laittaa kahviin sokeria "

"Itse ottaisin mieluummin lainaa kuin ostaisin sohvan kierrätyskeskuksesta, ties mitä sen sohvan päällä on tehty "

Äkkiä minä olinkin sitten ILKEÄ ystävä ja tämä ihminen pisti välit poikki :D