Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolet suomalaisista elää kuin joukkopsykoosissa: yhteiskunnalla kuulemma on varaa kustantaa jokaiselle kiva, vauras elämä

Vierailija
05.08.2018 |

Tässä paraatiesimerkki päivän hesarista:
https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000005779001.html

"Opiskelija ei saa asua liian hyvin tai syödä avokadoa, koska aikuisten mielestä opiskelijalla kuuluu olla vähän kurjaa -
Soluasunnot eivät enää kelpaa kaikille opiskelijoille ja sekös monia ärsyttää, kirjoittaa kolumnissaan Tuija Siltamäki."

Juttelin juuri eilen tsekkiläisen opiskelijan kanssa, joka kertoi että yhteiskunnalta ei tipu siellä yhtäkään korunaa opiskeluun. Porukka asuu vanhempiensa luona ja käy koko ajan myös töissä. Juttelimme myös opiskelija-asumisesta länsi-Euroopassa ja esimerkiksi upporikkaassa Hollannissa asutaan ihan yleisesti opiskelijasoluissa. Niin kuin melkein kaikkialla Euroopassa.

Moni suomalainen kuvittelee, että me vain ollaan keksitty ensimmäisinä, että kaikesta voi tehdä ilmaista ja laittaa kulut yhteiskunnan piikkiin. Että esimerkiksi oma ilmainen yksiö joka opiskelijalle on osoitus älyllisestä ylivertaisuudestamne.

Ei me tätä keksitty. Neuvostoliitossa keksittiin jo ajat sitten, että voi luoda yhteiskunnan, jossa yhteiskunta sanoo ottavansa vastuun kaikesta ja maksavansa kaiken. Kaikki tietävät mitä kävi.

Me kuljetaan kuin sumussa kohti kuilun reunaa. Sitä mukaa kun valtio velkaantuu, vaatimukset siitä että pitää saada koko ajan lisää ja parempaa vain kiihtyvät ja kiihtyvät. Lopulta tämä kehitys tulee pysähtymään rumaan mutta puhdistavaan törmäykseen todellisuuden kanssa.

Kommentit (314)

Vierailija
281/314 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin opiskelijaravintolasta on saanut lounaan pilkkahintaan? Kun itse opiskelin, söin niissä neljän vuoden aikana alle 10 kertaa, koska oli niin pirun kallis ateria verrattuna siihen jos teki itse ruokaa kotona.

Tiedätkö, mihin voit työntää nöyryytesi ja kiitollisuutesi? Juuri sinunlaillasi ajattelivista johtuu suomalaisten mmailmankuulu orjamielisyys ja kaikkeen mahdolliseen kyykytykseen alistuminen.

Se on sinun mielipiteesi ja sinulla on siihen oikeus. Silti väitän, että olin kuitenkin jo opiskelijasolussa asuessani onnellisempi ja elämääni tyytyväisempi kuin sinä tulet tuolla asenteella koskaan olemaan. Ihan vain siksi, että olin niin innoissani siitä, mitä minulla oli (kuten toivomani opiskelupaikka ja mahtavia opiskelukavereita, joista monien kanssa olemme yhteydessä edelleen), ja kaikista niistä mahdollisuuksista, jotka opiskelu minulle oli avaamassa, etten edes ehtinyt miettiä sitä, mitä minulla ei ollut.

Eikä sinun tarvitse minusta tai vaikutuksestani suomalaisuuteen muutenkaan olla huolissasi. Kuten totesin, nöyryys ja kiitollisuus vievät elämässä eteenpäin ja ovat vieneet esimerkiksi minut monessakin mielessä paljon pidemmälle kuin olisin siellä opiskelijasolussa osannut edes haaveilla. Silti olen edelleen nöyrä ja kiitollinen joka päivä elämäni tärkeimmistä ja arvokkaimmista asioista  - ja ne asiat ovat edelleen ilmaisia.

Nöyryytesi ja kiitollisuutesi ei ole vienyt sinua mihinkään. Olet tyypillinen hyväosainen uskossasi siihen, että pärjäämisesi elämässäsi on vain omaa ansiotasi. Todellisuudessa sinulla on ollut elämässäsi vain hyvä tuuri.

Sinulle opiskelu avasi mahdollisuuksia juuri hyvästä onnestasi johtuen. Monelle muulle kohtalona on ollut pitkäaikaistyöttömyys ja palkattomat työt valmistumisen jälkeen, vaikka olisi ollut miten pirun innostunut hyvänsä opiskeluaikoina.

Vierailija
282/314 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun pääsisi ulostamaan köyhän opiskelijan hiuksille ja suuhun!

Näin se vain on! Kyllä meille nettomaksajillakin tulee olla oikeuksia eikä ainoastaan velvollisuuksia kustantaa noiden humanistilutkien ja neitimäisten miesten harrastuksia!

No kerros paljon meni viime kuun palkasta ennakonpidätystä. Näin voimme arvioida oletko nettomaksaja vai et.

Ylläpito vauvalla tuskin enempää kuin 1500€ plus iltalisät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/314 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä Siltamäki opiskelee ja mihin ammattiin valmistuu, mutta voi vielä tulla vastaan karu todellisuys, kun opiskelut päättyvät, eikä enää voi elää veronmaksajien piikkiin.

Jos hän valmistuu ja työllistyy esim. lääkäriksi, insinööriksi, arkkitehdiksi jne. niin palkka on n. 3000-3700€ brutto ja käteen jää reilut 2000-2500€ netto ja tästä kun maksetaan asuminen ja peruskulut, niin ehkä Siltamäki joutuu jos toisenkin kerran miettimään, ostaako avokadoa vai ei. Noilla palkoilla kun ollaan kaikkien tukien ulkopuolella.

Vierailija
284/314 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvulla vanhempani asuivat kolmiossa kahden lapsen kanssa. Yksi makuuhuone oli vuokrattu jollekin pariskunnalle jota eivät tunteneet entisestään.

Ei sovi nykypäivään mutta nämä ajat palaavat.

Jonain päivänä tämä nykyinen rahaa seinästä on muisto vain. Jokainen vastaa itsestään ja perheestään. Vai ajatteleeko joku oikeasti tämän jatkuvan kovinkin kauan? Säästäkää lapsillenne ja omaan vanhuuteenne

Vierailija
285/314 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin opiskelijaravintolasta on saanut lounaan pilkkahintaan? Kun itse opiskelin, söin niissä neljän vuoden aikana alle 10 kertaa, koska oli niin pirun kallis ateria verrattuna siihen jos teki itse ruokaa kotona.

Tiedätkö, mihin voit työntää nöyryytesi ja kiitollisuutesi? Juuri sinunlaillasi ajattelivista johtuu suomalaisten mmailmankuulu orjamielisyys ja kaikkeen mahdolliseen kyykytykseen alistuminen.

Se on sinun mielipiteesi ja sinulla on siihen oikeus. Silti väitän, että olin kuitenkin jo opiskelijasolussa asuessani onnellisempi ja elämääni tyytyväisempi kuin sinä tulet tuolla asenteella koskaan olemaan. Ihan vain siksi, että olin niin innoissani siitä, mitä minulla oli (kuten toivomani opiskelupaikka ja mahtavia opiskelukavereita, joista monien kanssa olemme yhteydessä edelleen), ja kaikista niistä mahdollisuuksista, jotka opiskelu minulle oli avaamassa, etten edes ehtinyt miettiä sitä, mitä minulla ei ollut.

Eikä sinun tarvitse minusta tai vaikutuksestani suomalaisuuteen muutenkaan olla huolissasi. Kuten totesin, nöyryys ja kiitollisuus vievät elämässä eteenpäin ja ovat vieneet esimerkiksi minut monessakin mielessä paljon pidemmälle kuin olisin siellä opiskelijasolussa osannut edes haaveilla. Silti olen edelleen nöyrä ja kiitollinen joka päivä elämäni tärkeimmistä ja arvokkaimmista asioista  - ja ne asiat ovat edelleen ilmaisia.

Nöyryytesi ja kiitollisuutesi ei ole vienyt sinua mihinkään. Olet tyypillinen hyväosainen uskossasi siihen, että pärjäämisesi elämässäsi on vain omaa ansiotasi. Todellisuudessa sinulla on ollut elämässäsi vain hyvä tuuri.

Sinulle opiskelu avasi mahdollisuuksia juuri hyvästä onnestasi johtuen. Monelle muulle kohtalona on ollut pitkäaikaistyöttömyys ja palkattomat työt valmistumisen jälkeen, vaikka olisi ollut miten pirun innostunut hyvänsä opiskeluaikoina.

Osa on varmasti kiinni tuuristakin, mutta vielä suurempi osa on kiinni siitä että tartuuko niihin mahdollisuuksiin. Lähteekö töihin määräaikaiseen kahden kuukauden työsuhteeseen 150 kilometrin päähän kotoa alle 1700 euron kuukausipalkalla, Lähteeko uuteen opiskelupaikkaan kun on työttömänä, Uskaltaako alkaa yrittäjäksi jne.

Vierailija
286/314 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa maailman ihmisistä elää persereikämaissa ja oikeistopsykoosissa jossa muiden kuin rikkaiden täytyy tehdä kolmea työtä ja asua vanhemmilla sekä mieluiten maksaa 10000€ vastaava summa lukukausimaksuja. Uskonto määrittää nöyrän kansan arjen. Ja tätä halutaan nyt Suomeenkn koska oikeistoidioottien mielestä köyhät eivät ansaitse inhimillistä elämää eikä persereikämaita voi koskaan olla maailmassa tarpeeksi.

Vierailija
287/314 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellisuudessa minulla on ollut hyvä asenne, olen tehnyt hyviä valintoja JA minulla on ollut satumaisen hyvä tuuri. Minulla on nimittäin ollut mahdottoman hyvä onni, kun olen syntynyt Suomeen ja saanut täältä ilmaisen koulutuksen ja jopa tukea asumiseen, opiskelijaruokailuun ja opiskelijaterveydenhuoltoon opiskeluaikanani. Jos olisin syntynyt vaikka USA:han, vanhemmillani ei olisi ollut varaa maksaa opintojani, vaan olisin joutunut kilpailemaan stipendeistä opintomenestykselläni epävarmoin lopputuloksin.

Ei se silti tarkoita sitä, että kaikki olisi elämässäni mennyt mukavasti ja sujuvasti. Olen toki saanut osani vastoinkäymisistä ja terveyttäkin varjostavat perityt perussairaudet. Olen joutunut valitsemaan uudelleen, kun alkuperäisissä valinnoissa on tie noussut pystyyn. Silti keskityn siihen, mitä pystyn edelleen tekemään, enkä siihen, mitä en pysty tekemään, koska katkeroitumalla ja kyynistymällä en voita mitään enkä taatusti tule onnellisemmaksi. Pystyn kuitenkin edelleen aika paljon. Huomenna pystyn menemään töihin ansaitsemaan rahaa, jolla maksetaan useammallekin opiskelijalle ja työttömälle niitä liian pieniä tukia - ja myös omalle perheelleni minun osuuteni toimeentulosta.

Vierailija
288/314 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin solukämpässä asui joku tyyppi, joka pyyhki perseensä kaverin käsipyyhkeeseen, söi sen ruokia, sotki saatanasti ja metelöi ja häröili yöt läpeensä, jolloin kaveri ei saanut nukkua ja siitä syystä opinnot kärsi. Kukaan jaksa opiskella jatkuvalla univajeella. Lisäksi tyypin epämääräiset kaverit ja sukulaiset tuli yllätysvisiiteille sinne sotkemaan ja riehumaan.

Asiasta sanominen ei auttanut, eikä vuokranantajalle valittaminen. Kaveri pakeni yksityiselle vuokralle johon just ja just varaa.

Mutta ehkä hän olikin vain joukkopsykoosissa oleva vaurautta haluava itsekäs syöpäläinen :D

Vierailija
289/314 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa on varmasti kiinni tuuristakin, mutta vielä suurempi osa on kiinni siitä että tartuuko niihin mahdollisuuksiin. Lähteekö töihin määräaikaiseen kahden kuukauden työsuhteeseen 150 kilometrin päähän kotoa alle 1700 euron kuukausipalkalla, Lähteeko uuteen opiskelupaikkaan kun on työttömänä, Uskaltaako alkaa yrittäjäksi jne.

Ensinnäkään niihen töihin lähdetä lähelle eikä kauas, jos kukaan ei palkkaa. Eikä myöskään opiskelemaan "vain lähdetä." Mitenkä lähdet, jos et tule valituksi opiskelupaikkaan? Niin, mitäs synnyit tyhmäksi? Ja opiskelijathan eivät päätä opiskelijakiintiöitä oppilaitoksiin. Hae johnkin, mihin on helpompi päästä? Mutta jos ei siltikään tule valituksi? Myöskään yrittäjäksi alkaminen ei ole mikään uskallus/rohkeuskysymys, vaan sen yritämisen pitää olla taloudellisesti kannattavaa.

Vierailija
290/314 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkään niihen töihin lähdetä lähelle eikä kauas, jos kukaan ei palkkaa. Eikä myöskään opiskelemaan "vain lähdetä." Mitenkä lähdet, jos et tule valituksi opiskelupaikkaan? Niin, mitäs synnyit tyhmäksi? Ja opiskelijathan eivät päätä opiskelijakiintiöitä oppilaitoksiin. Hae johnkin, mihin on helpompi päästä? Mutta jos ei siltikään tule valituksi? Myöskään yrittäjäksi alkaminen ei ole mikään uskallus/rohkeuskysymys, vaan sen yritämisen pitää olla taloudellisesti kannattavaa.

Niin monet eivät vaivaudu edes hakemaan. Olen tehnyt noi kaikki ja paljon enemmänkin, jotta saisin elantoni turvattua.

Vierailija
291/314 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen veronmaksaja ja opiskelijat ovat ihan tyhmiä!

</ketju>

Vierailija
292/314 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin monet eivät vaivaudu edes hakemaan. Olen tehnyt noi kaikki ja paljon enemmänkin, jotta saisin elantoni turvattua.

Varustelekasta saa Työn Sankarin mitaleja.

Te olette hassuja vanhanaikaisine itse ansaitsen elantoni -ajettelunne kanssa. Kun olette aikananne hautausmaalla. Luuletteko kenenkään piittaavan tippaakaan, ansaitsiko se haudassa makaava itse elantonsa vai elikö tukien varassa?

Vierailija
293/314 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtio velkaantuu siksi, että köyhiltä otetaan kaikki pois ja annetaan rikkaille, jotka kiertävät veroja.

Ja sinä olet hyvin tyhmä Putinin trolli-natsi.

No olisitko sinä se ensimmäinen, joka osaisi sanoa että mitä meille rikkaille annetaan valtiolta? Ja nimenomaan sellaista mitä ei köyhille anneta. Eli lapsilisät eivät käy. Minä en saa niitäkään.

Rikas, sinä? Jos et sitä vertaa ymmärrä, olet ilmeisesti lotossa saanut rahasi. Omistat kaikki ajamasi tiet, maksat vuokraosuuden kaikkeen julkisiin rakennuksiin, joissa asioitasi käsitellään, terveyspalveluista ei tule just sulle Kela-korvauksia jne.

Joko tilasit aurauskaluston talveksi itseäsi liikuttamaan lumisilla teillä eteenpäin.

Älä jaksa esittää, vain persu ( kouluttamaton pälli tässä tapauksessa) voi luulla, että johonkin uppoaa.

Jaa nuoko eivät ole köyhillä käytettävissä? En tienny. Pitääpä autolla ajaessa muistaa huutaa noille muille että "takas pientareelle siitä". En ole perus, en maahan_muutto_vastainen. Enkä ole tuo opiskelijavastainen möyhkääjä. Kannatan vastaavasti nimenomaan että opiskeluun kannustettaisiin ja panostettaisiin

Koulustakin on useampi tutkinto, Osa tutkinnoista ulkomailta. Rahat olen ihan itse tienannut ja säästänyt.

Eli jälleen kerran ei löytynyt yhtään esimerkkiä näistä mystisistä valtiota köyhdyttävistä rikkaiden tuista.

Mistä yliopistosta? Maksatko verosi Suomeen?

Eli palstapersu taas alanuolesta päätellen. Vaikka ylijumalasi Hallis on vihdoin Tampereen lähiöstä päässyt liksoille, ja rikkaan suvun naisen naineena voisi pikkusen päteä, voin kertoa salaisuuden : hyvinvointivaltio ei ole rakelma tukemaan jo mahdollisuuksissa pärjäävät. Jännää, eikö! Sinä olen kouluttamaton kiltti pikkuapuri vailla aivoja.

Kyllä ne sossurahat sinullekin viherpiipertäjä rekkalesbolle ajallaan maksetaan. Kieltämättä harmittaa kustantaa omilla verorahoillaan kaltaistesi loisten elämää.

Ainahan voit jäädä työttömäksi niin ei tarvitse kadehtia. Mutta ilmeisesti liian vaikeaa ymmärtää sinulle?

Minä taidan tienata 2/3 osaa sinua paremmin. Omistaa kolme kertaa enemmän. Olen ihan hetero, piipertämisestä tiedä mitään.

Kyllä vain, minulla on täysi peruste sanoa sinulle, olen 20 v enemmän kuin sinä ikinä tehnyt töitä ja opiskellut ja tuotan lisää viivan alle jatkossa yhä enemmän.

Kuulinko jotain mieslapsen ininää? Ilmeisesti.

Vierailija
294/314 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa vuokrat mitää halpenevat, vaikka asumistuet poistettaisiin. Koska asuntojen hoitovastikkeet ovat mitä ovat, lämmitys, kiinteistöhuolto, vakuutukset, jätehuolto jne. Ja jos asunnon omistaja ei saa tuottoa lisäksi, miksi ottaa vuokralaista? Ennenmmin pitää koppia tyhjillään.

Siinä taas oikein ajattelun kukkanen :D   Ensin uli-ulistaan että kauheat on ne kulut mitä asunnon sijoittajaomistaja joutuu maksamaan ja sitten todetaan, ilmeisesti ihan tosissaan vielä, että pitäisi kämppää mieluummin tyhjillään ja maksaisi kaiken itse, jos ei saa "riittävästi" voittoa. 

Todellisuudessahan tukien poisto pudottaisi vuokrat sellaiselle tasolle, että joku sijoittaja saisi kämpästään hikisesti satasen voittoa/kk ja olisi siihen täysin tyytyväinen.

Vierailija
295/314 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No höpölöpö. Ei kukaan mitään vaurasta elämää odota, kunhan olisi vaan se perustoimeentulo edes jollakin tasolla olemassa. Ja kyllä, siihen on meillä varaa ihan siinä missä on aiemminkin ollut! Miten me muka nyt ollaan yhtäkkiä köyhdytty niin, ettei olisi? Talous kasvaa, ei kutistu.

Jos turvaverkkoa ei järjestetä yhteiskunnan taholta, se pitää jokaisen itse säästää, mikä on ihan veronkaltainen menoerä tuloista. Tulee vaan itse asiassa kalliimmaksi itse säästää työttömyyden, opintojen, vanhuuden yms. varalta kuin hommata se turvaverkko ns. tukkuhintaan valtiolta.

Tuota ei kokkarit halua muistaa kitistessään veroista. Esimerkiksi Yhdysvalloissa noin pitkälti on, ja siellä voi aivan keskiluokkainen, työssäkäyvä ihminenkin ajautua vararikkoon, jos sairastuu vakavasti. Suomessa noin ei ole, ja siitä sopisi jokaisen olla iloinen.

Jokainen voi ihan itse päättää asumisensa tavan. Jos haluaa yksiön, niin siitä vaan sellaista etsimään sitten. Ei aikuisia ihmisiä minusta voi oikein pakottaa kimppaan uppo-outojen kanssa. Minä itse asuin solukämpässä opiskellessani 80-luvulla, mutta se, mikä sopi minulle, ei välttämättä sovi kaikille.

Hohhoijjaa.. eipä taida olla realiteetit ihan kunnossa. Eihän tällainen paapominen voi enää jatkua! Tiedän parikin elämäntapatyötöntä. Ei vaan huvita. Eräskin näistä valitti että julkisilla kulkeminen pitäisi olla ilmaista. Teki sitten protestin ja päätti olla maksamatta mitään julkisten käytöstä. Ei junissa metroissa busseissa ratikoissa. 

Ei mitään seuraamuksia tietenkin, sakot maksamme me veronmaksajat. Ihmiset eivät käsitä että kaikki maksaa. Aniharva pääsee edes omilleen jos miettii palkkaa, veroja ja miten paljon on lapsuudessa saanut 'ilmaiseksi' yhteiskunnalta. Palkoissakin on ilmaa monessa paikassa, koska Suomessa on päätetty että yhden työn pitää riittää elämiseen, vaikka oikeasti monet työt eivät ole sen palkan arvoisia.

Otetaan vaikka sunnuntailisät ravintola-alalla. Tosi harva paikka voi pitää ovia auki sunnuntaisin koska työvoimakustannukset ovat niin jäätävän suuria. Eipä muissa maissa ole tällaista sunnuntailisää....

Tai paperimiesten saunalisä, olikohan se lauantailta tuplapalkka koska ei päässyt saunomaan :D Uskomatonta.

Kerropa nyt alkajaisiksi, missä palkoissa on ilmaa ja millä perusteella. Ja mitkä työt eivät ole palkan arvoisia ja miksi?

Vierailija
296/314 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen järjestelmässä voitaisiin jo siirtyä tähän päivään. Minusta sosiaaliturva järjestelmä on aina ollut kommunismia. Neuvostoliitto kaatu ja sosialismi sen mukana. Miksi työssäkäyvien muka pitäisi maksaa tulssä käymättömien eläminen? Työssä käydään sitä varten että eläminen olisi mahdollista. Kyllä jokaisen on itse leipänsä ansaittava.

Miten hoidetaan sitten sairaiden ja vammaisten eläminen? Joutavatko kuolla pois vai?

Vierailija
297/314 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa vuokrat mitää halpenevat, vaikka asumistuet poistettaisiin. Koska asuntojen hoitovastikkeet ovat mitä ovat, lämmitys, kiinteistöhuolto, vakuutukset, jätehuolto jne. Ja jos asunnon omistaja ei saa tuottoa lisäksi, miksi ottaa vuokralaista? Ennenmmin pitää koppia tyhjillään.

Siinä taas oikein ajattelun kukkanen :D   Ensin uli-ulistaan että kauheat on ne kulut mitä asunnon sijoittajaomistaja joutuu maksamaan ja sitten todetaan, ilmeisesti ihan tosissaan vielä, että pitäisi kämppää mieluummin tyhjillään ja maksaisi kaiken itse, jos ei saa "riittävästi" voittoa. 

Todellisuudessahan tukien poisto pudottaisi vuokrat sellaiselle tasolle, että joku sijoittaja saisi kämpästään hikisesti satasen voittoa/kk ja olisi siihen täysin tyytyväinen.

Kyllä sijoitusasuntoja on paljon ollut tyhjillään jo vuosia, sillä tuotto on vain 3-4% jos asunto on velaton. Monet eivät ota riskiä, että opiskelija turmelee huoneiston ja jättää vuokrat maksamatta (näitä on paljon) jotka tietenkin jää huoneiston omistajan maksettavaksi.

Ja siksi monet pitävät mieluimmin asunnon tyhjillään ja maksavat kulut, ihan kuin jossakin metsäpalstassa, kun varallisuus on sijoitettuna ja voitto otetaan myyntitilanteessa.

Hassua muuten, kuinka monessa taloyhtiössä pitää laatia monelle opiskelijalle ohjeet, miten huoneistossa asutaan, jopa siitä kuinka lattiaviemåri tai jääkaapin tausta pitää säännöllisesti puhdistaa.

Vierailija
298/314 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja monet hakevat vuodesta toiseen teatterikouluun eivätkä pääse.

Vierailija
299/314 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverin solukämpässä asui joku tyyppi, joka pyyhki perseensä kaverin käsipyyhkeeseen, söi sen ruokia, sotki saatanasti ja metelöi ja häröili yöt läpeensä, jolloin kaveri ei saanut nukkua ja siitä syystä opinnot kärsi. Kukaan jaksa opiskella jatkuvalla univajeella. Lisäksi tyypin epämääräiset kaverit ja sukulaiset tuli yllätysvisiiteille sinne sotkemaan ja riehumaan.

Asiasta sanominen ei auttanut, eikä vuokranantajalle valittaminen. Kaveri pakeni yksityiselle vuokralle johon just ja just varaa.

Mutta ehkä hän olikin vain joukkopsykoosissa oleva vaurautta haluava itsekäs syöpäläinen :D

Mitä yrität tarinallasi kaveristasi kertoa? Että joka solussa on häirikkö? Että muualla ei ole asumisongelmia?

Vierailija
300/314 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen järjestelmässä voitaisiin jo siirtyä tähän päivään. Minusta sosiaaliturva järjestelmä on aina ollut kommunismia. Neuvostoliitto kaatu ja sosialismi sen mukana. Miksi työssäkäyvien muka pitäisi maksaa tulssä käymättömien eläminen? Työssä käydään sitä varten että eläminen olisi mahdollista. Kyllä jokaisen on itse leipänsä ansaittava.

Nl on huono esimerkki, koska se ei kaatunut sosiaaliturvan tähden, vaan aivan toisen yhteiskunnan osa-alueen vuoksi.

Tänä päivänä Venäjän sotilaallinen budjetti on mitä ilmeisesti niin prosentuaalisesti kuin ihan dollareissakin laskien suurempi kuin jenkkien vastaava (kiitos öljy- ja kaasurahojen). Mutta, ei se vielä ylitä prosentuaalisesti BKT:sta sen Neuvostoliiton "suuruuden ajan" sotilasbudjettia. Siis silloin, kuin Kuun valloitus oli kuumimmillaan ym. mannertenvälisten ohjuksien ja tuomipäivänsukellusveneiden kanssa pelehdettiin, niin jälkeen päin tehtyjen tutkimuksien mukaan BKT:sta saattoi näinä aikoina näihin "puolustus- ym. öykkäröintimenoihin" mennä jopa 80-90 prosenttia BKT:sta!

Vuodesta 1985 puolustusbudjetti oli 15-17 prosenttiabruttokansantuotteesta.Puolustukseen käytetyt resurssit eivät tuottaneet kansalaisille välitöntä hyvinvointia.

Jeltsinin aikaan tuo vielä pieneni.

Kun Suomi öykkäröi Saksan kanssa puolustusbudjetti oli noin 25%. Ei silloin juuri infraa, sotea ja soskua kehitetty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi