Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteitä?? Pikkuveli puolen mummo hermostunut äidilleni

Huolestunut isosisko
05.08.2018 |

Eli tosiaa vähän taustoja ekana kerron.

Äidilläni on toinen lapsi eli minun pikkuveli mutta pikkuveljellä ja minulla on eri isä.

Alussa ennen pikkuveljeni syntyä asuttiin kaikki yhdessä jne, välit kaikkiin perheisiin olivat todella hyvät ja varsinkin tämän minun pikkuveljen isomummon kanssa. Mutta sitten lopulta pari vuotta myöhemmin äitini ja pikkuveljeni isä erosivat. Nyt tämä pikkuveljen isomummo vihaa äitiäni koska jätti tämän lapsen isän... Eron syy oli se että isä ei enään ollut kodintöissä mukana ollenkaan ja oli aina vaan kaljatölkki kädessä ja tietokoneen äärellä eikä auttanut äitiäni lainkaa, ymmärrän hyvin miksi ero tuli.

Joten pikkuveljen isomummo on nyt vihainen äidilleni. Ei auta äitiäni millään tavalla esim jos äidillä joku tapaaminen jossai mihin ei voi viedä lasta mukana niin isomummo ei ota sitä hoitoon koska hän ei halua auttaa äitiäni kun jätti lapsen isän... nyt pikkuveljeni on 6v ja alottaa tuleval viikolla alakoulun ekaa kertaa mutta me oltiin perheen kanssa (minä, äiti ja pikkuveljeni) että menisimme espanjaan matkalle. Löydettii todella hyvä tarjous ja ostettiin samalla liput. Mutta lähtö on samana päivänä mitä silloin kun pikkuveljeni kiulu alkaisi. Nyt tämä isomummo on hermostunut sen takia... tiedämme että joo se oli kaikiasta parasta jos ekat päivät olisi koulussa kun alkaisi mutta nyt ei voi lentoa siirtää myöhemmäksi. Reissu kestää 1vko.

Joten onko tämä teidän mielestänne oikein että isomummo hermoilee ja on kiukkuinen äidilleni koko ajan? minun äitini on ollut koko aika hänelle todella ystävällinen eikä ikinä aukonut hänelle mitään.

En tiiä että johtuuko käytös myös sentakia kun äitini on venäläinen? Äidillä ei mitään vihaa ole kellekkään vaan hän on juuri kaikille tosella ystävällinen..

Mitä voimme tehdä oikein asialle kun pikkuveljem isomummo koko aina vaan on negatiivinen äidilleni jne... :/

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko äitisi jo hakenut lupaa koulun rehtorilta veljesi poissaoloon?

Lupaa?! :D

Poissaolo ilmoitetaan kouluun, eikä anella mitään lupia. Vaikka koulut niin välillä tykkäävät antaa mielikuvan, että heiltä anotaan vapaita. Ketut! :D Lomien ajan kohdat määrittää kukin itse, ei koulu.

Ei ja ei. Kun lapsi on ilmoitettu kouluun niin siinä on samalla sitouduttu noudattamaan koulun sääntöjä ja työaikoja. Eli silloin kysytään lupa poissaololle jos se ei johdu terveydestä. Jos haluaa määritellä lomien ajankohdat itse, niin pitää silloin lapselle kotikoulua. Silloin päättää kaikesta itse. Ihan kuten töissäkin, et sä sielläkään itse määrittele milloin lomailet.

Vierailija
22/91 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolestunut isosisko kirjoitti:

Äidilläni on toinen lapsi eli minun pikkuveli mutta pikkuveljellä ja minulla on eri isä.

Alussa ennen pikkuveljeni syntyä asuttiin kaikki yhdessä jne, välit kaikkiin perheisiin olivat todella hyvät ja varsinkin tämän minun pikkuveljen isomummon kanssa. Mutta sitten lopulta pari vuotta myöhemmin äitini ja pikkuveljeni isä erosivat. Nyt tämä pikkuveljen isomummo vihaa äitiäni koska jätti tämän lapsen isän... Eron syy oli se että isä ei enään ollut kodintöissä mukana ollenkaan ja oli aina vaan kaljatölkki kädessä ja tietokoneen äärellä eikä auttanut äitiäni lainkaa, ymmärrän hyvin miksi ero tuli.

Joten pikkuveljen isomummo on nyt vihainen äidilleni. Ei auta äitiäni millään tavalla esim jos äidillä joku tapaaminen jossai mihin ei voi viedä lasta mukana niin isomummo ei ota sitä hoitoon koska hän ei halua auttaa äitiäni kun jätti lapsen isän... nyt pikkuveljeni on 6v ja alottaa tuleval viikolla alakoulun ekaa kertaa mutta me oltiin perheen kanssa (minä, äiti ja pikkuveljeni) että menisimme espanjaan matkalle. Löydettii todella hyvä tarjous ja ostettiin samalla liput. Mutta lähtö on samana päivänä mitä silloin kun pikkuveljeni kiulu alkaisi. Nyt tämä isomummo on hermostunut sen takia... tiedämme että joo se oli kaikiasta parasta jos ekat päivät olisi koulussa kun alkaisi mutta nyt ei voi lentoa siirtää myöhemmäksi. Reissu kestää 1vko.

Joten onko tämä teidän mielestänne oikein että isomummo hermoilee ja on kiukkuinen äidilleni koko ajan? minun äitini on ollut koko aika hänelle todella ystävällinen eikä ikinä aukonut hänelle mitään.

En tiiä että johtuuko käytös myös sentakia kun äitini on venäläinen? Äidillä ei mitään vihaa ole kellekkään vaan hän on juuri kaikille tosella ystävällinen..

Mitä voimme tehdä oikein asialle kun pikkuveljem isomummo koko aina vaan on negatiivinen äidilleni jne... :/

Mummo ja isomummo ovat eri käsitteitä.

Mummo= vanhemman äiti, isomummo = mummon äiti.

Kummasta sinä nyt siis kirjoitat?

Mitäs merkitystä tällä on, kun kuitenkin kirjoituksessa puhutaan isomummosta koko ajan johdonmukaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lupaa tarvitse, mutta loma-anomus tehty ja on hyväksytty :) minulle että pikkuveljelleni.

Miten tuo viikon puuttuva opetus on järjestetty?

Vierailija
24/91 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolestunut isosisko kirjoitti:

Mummo ja isomummo ovat eri käsitteitä.

Mummo= vanhemman äiti, isomummo = mummon äiti.

Kummasta sinä nyt siis kirjoitat?

Anteeksi... tarkotin ihan mummoa, itse olin aina vaan kutsunut sitä isomummoksi :D

Mutta siis kyseessä pikkuveljen mummo!

Vierailija
25/91 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu menkää vaan ihan rauhassa.Eihän sillä ekalla viikolla ole välttämättä edes lukkaria tehty.Muori saa niellä kiukkunsa se on teidän asia mitä teette.

Opetusta siellä silti on.

Vierailija
26/91 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taitaa räyhätä ja sheimata reissusta kateelliset ihmiset..

Huh mitä juttuja ja minkälaisia ihmisiä.

Hyvää matkaa ja kyllä se pikkuveli kouluun kerkeää. Muutama vuosi käytävänä hänellä..

EI ole oikein että mummi vihaa äitiä. Lapsi siinä kärsii. Jos äiti on kohtelias eikä auo päätä, pitäisi olla päinvastoin onnellinen siitä, kun kerran tommonen oli pikkuveljen isä.

Vierailija
27/91 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lupaa?! :D

Poissaolo ilmoitetaan kouluun, eikä anella mitään lupia. Vaikka koulut niin välillä tykkäävät antaa mielikuvan, että heiltä anotaan vapaita. Ketut! :D Lomien ajan kohdat määrittää kukin itse, ei koulu.

Ei ja ei. Kun lapsi on ilmoitettu kouluun niin siinä on samalla sitouduttu noudattamaan koulun sääntöjä ja työaikoja. Eli silloin kysytään lupa poissaololle jos se ei johdu terveydestä. Jos haluaa määritellä lomien ajankohdat itse, niin pitää silloin lapselle kotikoulua. Silloin päättää kaikesta itse. Ihan kuten töissäkin, et sä sielläkään itse määrittele milloin lomailet.

Kun lapsi ilmoitetaan kouluun, ei tule mitään selkeitä sääntöjä joihin sitoudutaan sillä hetkellä. Joten todellakin otan vapauksia, enkä ala mikään koululaitoksen käskyläiseksi.

Kuten myös töissäkin, määrittelen omat lomani. Se on yksi ehto, en ota työtä vastaan, jos en saa itse määritellä työsopimustani. Näin olen toiminut viimeiset 27 vuotta, enkä ole työttömänä joutunut olemaan päivääkään. Mä hallitsen elämääni, ei ulkopuoliset tahot.

Vierailija
28/91 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teidän moka on lähteä reissuun just koulun alkaessa. Toiset lapset ovat jo ystävystyneet, kun paikkuveljesi menee kouluun. Äitisi on vastuuton, kun otti reissun koulupäiville, noin ei vain tehdä.

Me kyllä sen tiedämme emme ole mitään tyhmiä, tiedostamme asiaan todella hyvin mutta onko kyt aiheellista raivostua asiasta?

No kyllähän te olette tyhmiä, ja vastuuttomiakin, jos olette edelleen menossa.

Vierailija
29/91 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu menkää vaan ihan rauhassa.Eihän sillä ekalla viikolla ole välttämättä edes lukkaria tehty.Muori saa niellä kiukkunsa se on teidän asia mitä teette.

Opetusta siellä silti on.

Mitä opetusta? Kun sitä ei ole edes ylemmillä luokilla esim.lukiossa.

Vierailija
30/91 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen paljon vielä Suomessa riittää tuota koulun kumarrusta, vaikkei sieltä kunnon oppia ole enää vuosikymmeniin saanut. Taso on läsähtänyt kuin lehmän häntä.

Vierailija
31/91 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt harvinaisen typerää olla pois lomamatkan takia ekalla viikolla. Ekalla viikolla opetellaan koulun käytäntöjä ja ryhmäydytään. Eikä siihen paljoa auta, että on keväällä nähnyt luokkalaisensa ja tuntee puolet. Ikävää lapsen kannalta, sen lomamatkan olis voinu tehdä myöhemmin, ekaa viikkoa koulussa ei tule enää koskaan. Ymmärrän mummoa, hän pelkää lapsen jäävän ulkopuoliseksi. Ja tietää, että tämä menettää ekojen päivien tunnelman. Ja kaikki vaan siksi, että mamman pitää päästä lomailemaan miettimättä yhtään ajankohtaa. Olis ihan sallittua miettiä välillä muitakin kuin itseään.

Vierailija
32/91 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, äitisi vaikuttaa juuri sellaiselta elämänkoululaiselta jolta voidaan tämän tyylisiä tempauksia odottaakin, ei ihme jos mummo "vähän" hermostuu. Voi ...vetti, lähdetään lomalle juuri kun alkaa koulu, hoh hoi...

Vierailija
33/91 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rehtori on luvan antanut, niin ei siinä ole kellään nokan koputtamista enää.

Vierailija
34/91 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se nyt harvinaisen typerää olla pois lomamatkan takia ekalla viikolla. Ekalla viikolla opetellaan koulun käytäntöjä ja ryhmäydytään. Eikä siihen paljoa auta, että on keväällä nähnyt luokkalaisensa ja tuntee puolet. Ikävää lapsen kannalta, sen lomamatkan olis voinu tehdä myöhemmin, ekaa viikkoa koulussa ei tule enää koskaan. Ymmärrän mummoa, hän pelkää lapsen jäävän ulkopuoliseksi. Ja tietää, että tämä menettää ekojen päivien tunnelman. Ja kaikki vaan siksi, että mamman pitää päästä lomailemaan miettimättä yhtään ajankohtaa. Olis ihan sallittua miettiä välillä muitakin kuin itseään.

Mitäs sinä kateellinen siitä huolehdit.

Vierailija
35/91 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuules ku tää mamma on ihan hyvin itse tietoinen asiasta. Kyseessä vain viikko pois ja kyllä ne aikoo opettaa silloin pikkuveljelleni käytöstavat (mitä hän jo osaa ennestään) ja säännöt kun tulee kouluu.Tulin minäkin sillonkun ekan luokan aloitin ala-asteella niin 2vko myöhemmin tietyistä syistä ja hyvin olen pärjännyt tähän päivään asti ilman ongelmia tai traumoja :)

Vierailija
36/91 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TÄMÄ!! amen

Vierailija
37/91 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeen paljon vielä Suomessa riittää tuota koulun kumarrusta, vaikkei sieltä kunnon oppia ole enää vuosikymmeniin saanut. Taso on läsähtänyt kuin lehmän häntä.

Niin, ehkä se oppi ei tartu juuri siksi, että vanhemmat kuvittelee että he päättävät ihan kaiken, senkin mitä koulussa tehdään. Jos heitä huvittaa lähteä lomamatkalle niin he lähtevät, koulu on vaan sivuseikka. Ennen koulua arvostettiin ja koulu sai tehdä hommansa. Nykyisin vanhemmat on sitä mieltä, että heidän pirccopetterinsä on nero jo syntyessään, eikä tarvi koulua ollenkaan. Rannalla makailu kyllä korvaa kouluopetuksen. Eikä pirccopetterin tarvi sääntöjä noudattaa. Jos ei halua mennä kouluun, niin ei tarvi mennä. Ikäväähän se on tolleen lasta pakottaa.

Onko kumma jos pisatulokset tippuu? 

Vierailija
38/91 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuules ku tää mamma on ihan hyvin itse tietoinen asiasta. Kyseessä vain viikko pois ja kyllä ne aikoo opettaa silloin pikkuveljelleni käytöstavat (mitä hän jo osaa ennestään) ja säännöt kun tulee kouluu.Tulin minäkin sillonkun ekan luokan aloitin ala-asteella niin 2vko myöhemmin tietyistä syistä ja hyvin olen pärjännyt tähän päivään asti ilman ongelmia tai traumoja :)

Ei kyse ole mistään käytöstavoista. Mutta ethän sä näy tajuavan mistä tässä puhutaan. Onko ihme jos kerran sinäkään et sinne kouluun aikanaan päässyt ajallaan. Jotain jäi ymmärryksestä puuttumaan.

Vierailija
39/91 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateuskortti heitetty, kun ei enää muuta keksitty :)

Vierailija
40/91 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ehkä se oppi ei tartu juuri siksi, että vanhemmat kuvittelee että he päättävät ihan kaiken, senkin mitä koulussa tehdään. Jos heitä huvittaa lähteä lomamatkalle niin he lähtevät, koulu on vaan sivuseikka. Ennen koulua arvostettiin ja koulu sai tehdä hommansa. Nykyisin vanhemmat on sitä mieltä, että heidän pirccopetterinsä on nero jo syntyessään, eikä tarvi koulua ollenkaan. Rannalla makailu kyllä korvaa kouluopetuksen. Eikä pirccopetterin tarvi sääntöjä noudattaa. Jos ei halua mennä kouluun, niin ei tarvi mennä. Ikäväähän se on tolleen lasta pakottaa.

Onko kumma jos pisatulokset tippuu? 

Kyllä mun pikkuveli menee ja käy koulut! Koulu menee tietenkin kaiken edelle. Liput ei vaan voi enään vaihtaa kun olivat tarjouksessa jne pikkuveljeni menee sitten viikon myöhemmin koulua, ei paljoo menerä kun hänellä on monta monta vuotta vielä koulua :) en itsekkään aloittanut ekat 2vko kouluu vaan myöhemmin tulin ja hyvin olen pärjännyt. Olette vaan vissiinkin kateellisia :/ siitä se vaan johtuu noi aliarvosteleminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi