Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteitä?? Pikkuveli puolen mummo hermostunut äidilleni

Huolestunut isosisko
05.08.2018 |

Eli tosiaa vähän taustoja ekana kerron.

Äidilläni on toinen lapsi eli minun pikkuveli mutta pikkuveljellä ja minulla on eri isä.

Alussa ennen pikkuveljeni syntyä asuttiin kaikki yhdessä jne, välit kaikkiin perheisiin olivat todella hyvät ja varsinkin tämän minun pikkuveljen isomummon kanssa. Mutta sitten lopulta pari vuotta myöhemmin äitini ja pikkuveljeni isä erosivat. Nyt tämä pikkuveljen isomummo vihaa äitiäni koska jätti tämän lapsen isän... Eron syy oli se että isä ei enään ollut kodintöissä mukana ollenkaan ja oli aina vaan kaljatölkki kädessä ja tietokoneen äärellä eikä auttanut äitiäni lainkaa, ymmärrän hyvin miksi ero tuli.

Joten pikkuveljen isomummo on nyt vihainen äidilleni. Ei auta äitiäni millään tavalla esim jos äidillä joku tapaaminen jossai mihin ei voi viedä lasta mukana niin isomummo ei ota sitä hoitoon koska hän ei halua auttaa äitiäni kun jätti lapsen isän... nyt pikkuveljeni on 6v ja alottaa tuleval viikolla alakoulun ekaa kertaa mutta me oltiin perheen kanssa (minä, äiti ja pikkuveljeni) että menisimme espanjaan matkalle. Löydettii todella hyvä tarjous ja ostettiin samalla liput. Mutta lähtö on samana päivänä mitä silloin kun pikkuveljeni kiulu alkaisi. Nyt tämä isomummo on hermostunut sen takia... tiedämme että joo se oli kaikiasta parasta jos ekat päivät olisi koulussa kun alkaisi mutta nyt ei voi lentoa siirtää myöhemmäksi. Reissu kestää 1vko.

Joten onko tämä teidän mielestänne oikein että isomummo hermoilee ja on kiukkuinen äidilleni koko ajan? minun äitini on ollut koko aika hänelle todella ystävällinen eikä ikinä aukonut hänelle mitään.

En tiiä että johtuuko käytös myös sentakia kun äitini on venäläinen? Äidillä ei mitään vihaa ole kellekkään vaan hän on juuri kaikille tosella ystävällinen..

Mitä voimme tehdä oikein asialle kun pikkuveljem isomummo koko aina vaan on negatiivinen äidilleni jne... :/

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

*haukotus * Miten vanha olet olevinasi?

Vierailija
2/91 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän moka on lähteä reissuun just koulun alkaessa. Toiset lapset ovat jo ystävystyneet, kun paikkuveljesi menee kouluun. Äitisi on vastuuton, kun otti reissun koulupäiville, noin ei vain tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*haukotus * Miten vanha olet olevinasi?

18.v. mitä toi meinas?

Vierailija
4/91 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teidän moka on lähteä reissuun just koulun alkaessa. Toiset lapset ovat jo ystävystyneet, kun paikkuveljesi menee kouluun. Äitisi on vastuuton, kun otti reissun koulupäiville, noin ei vain tehdä.

Me kyllä sen tiedämme emme ole mitään tyhmiä, tiedostamme asiaan todella hyvin mutta onko kyt aiheellista raivostua asiasta?

Vierailija
5/91 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi ei olisi pitänyt lisääntyä kertaakaan.

Vierailija
6/91 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun äiti on tyypillinen miniä, välittää vain itsestään ja siitä, että itsellä on kivaa.

Sen verran olisi kiva tietää, että ketkä kaikki asui yhdessä, kuten juttusi alussa kerroit. Äitisi, isäsi, isäpuolesi, velipuolesi, mummo, isomummo ja sinä - niinkö? Miksi mummo ja isomummo ei tehneet osaansa, joiko nekin kaljaa ja pelasi. Entä oma isäsi, miksi hän ei tehnyt kotitöitä?

Vierailija
7/91 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitisi ei olisi pitänyt lisääntyä kertaakaan.

Kiitos vastauksestasi mutta oli aiheeton, eipä kylläkään satuta toi :) jos ei ole muutakun pahaa sanottavaa niin ei tarvitse mitään sanoa? Eikö äitisi ole opettanut sitä sinulle että jos ei ole hyvää sanottavaa parempi pysyä hiljaa.

Vierailija
8/91 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissuun vaan, ne on jo eskarissa ryhmäytetty. Eikä koulu nyt niin tärkeä ole, että sitä pitäisi käydä, jos on hyvät geenit.

Vierailija
9/91 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun äiti on tyypillinen miniä, välittää vain itsestään ja siitä, että itsellä on kivaa.

Sen verran olisi kiva tietää, että ketkä kaikki asui yhdessä, kuten juttusi alussa kerroit. Äitisi, isäsi, isäpuolesi, velipuolesi, mummo, isomummo ja sinä - niinkö? Miksi mummo ja isomummo ei tehneet osaansa, joiko nekin kaljaa ja pelasi. Entä oma isäsi, miksi hän ei tehnyt kotitöitä?

Äitini,minä, pikkuveljeni ja pikkuveljen isän kanssa asuttiin yhdessä. Ja minun isäni menehtyi ja oli todella hyvä isä joka teki oman osansa niinkuin mitä isä rooliin kuuluikin.

Vierailija
10/91 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuveljeni on jo nähnyt sen tulevat luokkalaiset jo ennen eskarin loppua. Yli lapsista ovat jo ennestään tuttuja pikkuveljelleni :)

Vierailija
11/91 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tää isomummo edes tietää koko reissusta? Jos välit ovat huonot, niin kuka hänelle on matkasta kertonut?

Eikun reissuun vaan, isomummolle ei kuulu sekuntiakaan milloin te reissaatte. Lisäksi se on vaan viikko koulu-urasta pois. Eiköhän veljesi tunne jo luokkakaverit eskarista ja siten on vanhat tutut kasvot odottamassa, kun lomalta tuutte.

Nautinnollista matkaa.

Vierailija
12/91 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me kyllä sen tiedämme emme ole mitään tyhmiä, tiedostamme asiaan todella hyvin mutta onko kyt aiheellista raivostua asiasta?

On. Mitä itse opiskelet ja milloin koulusi alkaa?

Vierailija
13/91 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko äitisi jo hakenut lupaa koulun rehtorilta veljesi poissaoloon?

Vierailija
14/91 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tää isomummo edes tietää koko reissusta? Jos välit ovat huonot, niin kuka hänelle on matkasta kertonut?

Eikun reissuun vaan, isomummolle ei kuulu sekuntiakaan milloin te reissaatte. Lisäksi se on vaan viikko koulu-urasta pois. Eiköhän veljesi tunne jo luokkakaverit eskarista ja siten on vanhat tutut kasvot odottamassa, kun lomalta tuutte.

Nautinnollista matkaa.

Pikkuveljeni isä oli maininnut luultavasti asiasta hänelle. Mutta kyllä, tulevii luokkalaisii on tutustuttu ja yli puolet ovat pikkuveljelleni jo ennestään tuttuja. Kiitos asiallisesta vastauksesta ja kiitos!

Vierailija
15/91 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on, tuo on oikeasti harvinaisen tyhmää. Koulun aloitus on lapselle iso juttu. Koulu on täyttä työtä, ei sieltä olla pois noin vain kuten ei töistäkään.

Vierailija
16/91 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lupaa?! :D

Poissaolo ilmoitetaan kouluun, eikä anella mitään lupia. Vaikka koulut niin välillä tykkäävät antaa mielikuvan, että heiltä anotaan vapaita. Ketut! :D Lomien ajan kohdat määrittää kukin itse, ei koulu.

Vierailija
17/91 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Mitä itse opiskelet ja milloin koulusi alkaa?

Olen kuules ammattikoulussa maalari alalla ja 7 pv alkaa koulut. 3 vuoden opiskelija olen :)

Vierailija
18/91 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lupaa tarvitse, mutta loma-anomus tehty ja on hyväksytty :) minulle että pikkuveljelleni.

Vierailija
19/91 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestunut isosisko kirjoitti:

Eli tosiaa vähän taustoja ekana kerron.

Äidilläni on toinen lapsi eli minun pikkuveli mutta pikkuveljellä ja minulla on eri isä.

Alussa ennen pikkuveljeni syntyä asuttiin kaikki yhdessä jne, välit kaikkiin perheisiin olivat todella hyvät ja varsinkin tämän minun pikkuveljen isomummon kanssa. Mutta sitten lopulta pari vuotta myöhemmin äitini ja pikkuveljeni isä erosivat. Nyt tämä pikkuveljen isomummo vihaa äitiäni koska jätti tämän lapsen isän... Eron syy oli se että isä ei enään ollut kodintöissä mukana ollenkaan ja oli aina vaan kaljatölkki kädessä ja tietokoneen äärellä eikä auttanut äitiäni lainkaa, ymmärrän hyvin miksi ero tuli.

Joten pikkuveljen isomummo on nyt vihainen äidilleni. Ei auta äitiäni millään tavalla esim jos äidillä joku tapaaminen jossai mihin ei voi viedä lasta mukana niin isomummo ei ota sitä hoitoon koska hän ei halua auttaa äitiäni kun jätti lapsen isän... nyt pikkuveljeni on 6v ja alottaa tuleval viikolla alakoulun ekaa kertaa mutta me oltiin perheen kanssa (minä, äiti ja pikkuveljeni) että menisimme espanjaan matkalle. Löydettii todella hyvä tarjous ja ostettiin samalla liput. Mutta lähtö on samana päivänä mitä silloin kun pikkuveljeni kiulu alkaisi. Nyt tämä isomummo on hermostunut sen takia... tiedämme että joo se oli kaikiasta parasta jos ekat päivät olisi koulussa kun alkaisi mutta nyt ei voi lentoa siirtää myöhemmäksi. Reissu kestää 1vko.

Joten onko tämä teidän mielestänne oikein että isomummo hermoilee ja on kiukkuinen äidilleni koko ajan? minun äitini on ollut koko aika hänelle todella ystävällinen eikä ikinä aukonut hänelle mitään.

En tiiä että johtuuko käytös myös sentakia kun äitini on venäläinen? Äidillä ei mitään vihaa ole kellekkään vaan hän on juuri kaikille tosella ystävällinen..

Mitä voimme tehdä oikein asialle kun pikkuveljem isomummo koko aina vaan on negatiivinen äidilleni jne... :/

Mummo ja isomummo ovat eri käsitteitä.

Mummo= vanhemman äiti, isomummo = mummon äiti.

Kummasta sinä nyt siis kirjoitat?

Vierailija
20/91 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu menkää vaan ihan rauhassa.Eihän sillä ekalla viikolla ole välttämättä edes lukkaria tehty.Muori saa niellä kiukkunsa se on teidän asia mitä teette.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän