Mitä mieltä olet Tuomas Enbusken uusimmasta blogikirjoituksesta?
https://blogit.iltalehti.fi/tuomas-enbuske/2018/08/03/arvoisa-eeva-leht…
Provosoiva tyyli totta kai, mutta ehkä muutama ihan validi pointtikin?
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka blogikirjoitus paljastaa Tuomaksen av-mammaksi. Tuomaksen teksti on melkein kuin suoraan täältä kopsattu. Onko siis Tuomas kopsannut ne vai onko hän ne tänne kirjoittanut?
Kyllähän Tumppi tähän palstaan on kolumneissaan joskus suoraankin viitannut, sarkastiseen sävyyn tottakai. Selvästi siis on tänne perehtynyt ja enpä ihmettelisi, mikäli joskus täällä kävisi vähän trollailemassakin. Eikä se Enbuske liene ainoa ns. julkkis, joka täällä viihtyy.
Se on kylläkin niin päin, että Tuomas on herkkänahkainen trolli, joka menettää malttinsa, jos joku kommentoi hänen juttujaan sarkastisesti.
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja minua ei haittaa mitenkään se että Eevassa on äänestys kuumimmasta kesäkollista. Tunnistan itsekin hyvännäköisen jätkän ja nostan hattua vaikka hetero olenkin. Harmitonta ja kevyttä naistenlehtimateriaalia. Toivoisin että Tuomas lopettaisi nuo nolot loukkaantumiset ikään kuin kaikkien miesten puolestapuhujana. Sinä et edusta minua, Tuomas.
Ei Tuomas tietenkään edusta kaikkia miehiä sen enempää kuin sinäkään. Äänestykset Suomen seksikkäimmästä ovat ok, jos henkilöt ovat itse kisaan ilmoittatuneet, kuten Tuomas sanoikin. Mutta jos aletaan random miehiä omin luvin laittamaan seksikkyysjärjestykseen, niin kyseessä on kiistatta miesten seksuaalinen esineellistäminen. Tästä ei pääse yli eikä ympäri. Jos sinä sallit miesten seksuaalisen esineellistämisen, niin se on vain sinun oma mielipiteesi.
Erittäin hyvä viesti Enbuskella kerrankin.
Tämä kaksinaismoralismi nykyään on aivan hullunkurista.
Naiset huutavat yhdellä suulla miesten kauheudesta, toisella suulla käyttäytyvät itse huonommin kuin kukaan mies ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja näin av-mammat taas kerran hyökkäsivät henkilöön ja unohtivat itse aiheen. Klassinen veto! :D
Sen sijaan te "miesasiapersut" ette koskaan hyökkää henkilöön, vaan pitäydytte aina nimenomaan asiassa, eikö niin? Mites nämä viimeaikaiset Touko Aalto vyörytykset, joita palsta on ollut täynnänsä, niissähän ei missään nimessä ole hyökätty henkilöön, eihän?
M37
Ihan turhaan sä yrität leimata mut johonkin ryhmään kuuluvaksi ja syyllistää jollain keksityillä väitteillä. Touko Aallon kritisointi on eri asia. Siinä Touko Aallon toiminta on (oletetusti) ollut keskiössä. Tässä keskiössä oli Tuomas Enbusken kirjoitus, ei Tuomas Enbuske. Ymmärrätkö eron?
En ole se jolle kommentoit, mutta pakko todeta että on ihan sama, miten Tuomas ajatuksensa ilmaisee (kirjoittamalla vai puhumalla). Hän paljastaa niissä myös persoonaansa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee mieleen kouluaikoina tyttöjen epäsuosiossa ollut poika joka nyt julkkiksena on saanut äänensä kuuluviin ja nuoren naisystävän. Silti koettu ’epäoikeudenmukaisuus’ ei poistu muistin kätköistä ja aiheuttaa antipatiaa naisia kohtaan. Ja tällaisia purkauksia blogissa.
Ai jos nostaa esiin naisten huonon käytöksen :D
Naiste on hyviä ja käyttäytyvät itse niin kuin toivovat heitä kohtaan käyttäydyttävän. Ei pitäisi olla vaikeaa?
huomiohuara taas vauhdissa.
voisiko tuomas kirjottaa seuraavaksi islamista jotain, se kun on erittäin epäkorrektia nykyään, saisi julkisuutta ja siitä olisi nyt oikeasti ajankohtaistakin rääpiä totuuksia esiin.
Kiitos tuomas jo etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Erittäin hyvä viesti Enbuskella kerrankin.
Tämä kaksinaismoralismi nykyään on aivan hullunkurista.
Naiset huutavat yhdellä suulla miesten kauheudesta, toisella suulla käyttäytyvät itse huonommin kuin kukaan mies ikinä.
Mikä ihmeen kaksinaismoralismi? Tuomas on nyt tehnyt ihan omia virheellisiä päätelmiään naisista. Minä en ainakaan tunne yhtäkään naista, jonka mielestä Kyllikin ja Mairen ”seikkailut” ovat Ok. On väärin käyttää hyväksi toista ihmistä, sen lisäksi nämä Mairet saattavat maineensa huonoon valoon.
Provoilun sijaan Tuomas voisi oikeasti puuttua ihmisoikeuskysymyksiin ja kirjoittaa niistä vakavaan sävyyn.
Jälleen yksi Enbusken kolumni, jossa hän piikittelee Kaarina Hazardia ja "tunnettua feministiä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja minua ei haittaa mitenkään se että Eevassa on äänestys kuumimmasta kesäkollista. Tunnistan itsekin hyvännäköisen jätkän ja nostan hattua vaikka hetero olenkin. Harmitonta ja kevyttä naistenlehtimateriaalia. Toivoisin että Tuomas lopettaisi nuo nolot loukkaantumiset ikään kuin kaikkien miesten puolestapuhujana. Sinä et edusta minua, Tuomas.
Ei Tuomas tietenkään edusta kaikkia miehiä sen enempää kuin sinäkään. Äänestykset Suomen seksikkäimmästä ovat ok, jos henkilöt ovat itse kisaan ilmoittatuneet, kuten Tuomas sanoikin. Mutta jos aletaan random miehiä omin luvin laittamaan seksikkyysjärjestykseen, niin kyseessä on kiistatta miesten seksuaalinen esineellistäminen. Tästä ei pääse yli eikä ympäri. Jos sinä sallit miesten seksuaalisen esineellistämisen, niin se on vain sinun oma mielipiteesi.
Kaksinaismoralismi ei tähän kuitenkaan liity.
Vierailija kirjoitti:
toisella suulla käyttäytyvät itse huonommin kuin kukaan mies ikinä.
Ihan järjetön väite. Kannattaa kuitenkin pitää mielessä, että naiset ihan kuin miehetkin ovat yksilöitä eivätkä mikään kollektiivi joka käyttäytyy yhtenäisesti ja on asioista samaa mieltä. Ehkä nämä miehiä listaavat naiset eivät valitakaan miesten naislistauksista.
Miksi Tuomas lukee Eeva lehteä ja ottaa lehden jutut niin henkilökohtaisesti? Onko kaunoja jotakin toimittajaa kohtaan? Itse en ole kyseistä lehteä koskaan lukenut/selaillut vaikka olen nainen.
Hyvä kirjoitus oli. Kiitos Enbuske!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva tietää. En mä kyllä tuosta mitään maininnutkaan, joten miksi lainasit viestiäni?
En ymmärrä Enbusken kirjoitusta, itse olisin ihan tyytyväinen, että lapselleni kerrotaan miltä hänen tulisi näyttää ollakseen naisia kiinnostava mies aikuisena. Kiitollisuudella pääsee pitkälle Tuomas :) Ja kyllähän te raavaat urokset nyt tuollaisesta pikku "nipistelystä" selviätte, katso vaikka meitä naisia, kun ollaan selvitty joukkoraiskauksista ja kaikesta muustakin paskasta mitä vuosisatojen ajan on niskaamme satanut. Tuo jopa vähentää valkoisen miehen taakkaasi, tai ainakin voit kuvitella kollektiivisen syyllisyyden hieman pienenneen. Jotain positiivistakin. Kovuutta!
Vierailija kirjoitti:
Provoilun sijaan Tuomas voisi oikeasti puuttua ihmisoikeuskysymyksiin ja kirjoittaa niistä vakavaan sävyyn.
Tai mitäpä jos tekisit sen ihan itse, etkä vaatisi muita tekemään sitä?
Niin siis onko tämä ”tunnettu feministi” se henkilö, joka ahdisteli Tuomasta? Kenestä on kyse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva tietää. En mä kyllä tuosta mitään maininnutkaan, joten miksi lainasit viestiäni?
Koska sehän tässä on pointti, Tuomaksen mielestä naistenlehdet tekee jotain mitä miestenlehdet ei tee.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä Enbusken kirjoitusta, itse olisin ihan tyytyväinen, että lapselleni kerrotaan miltä hänen tulisi näyttää ollakseen naisia kiinnostava mies aikuisena. Kiitollisuudella pääsee pitkälle Tuomas :) Ja kyllähän te raavaat urokset nyt tuollaisesta pikku "nipistelystä" selviätte, katso vaikka meitä naisia, kun ollaan selvitty joukkoraiskauksista ja kaikesta muustakin paskasta mitä vuosisatojen ajan on niskaamme satanut. Tuo jopa vähentää valkoisen miehen taakkaasi, tai ainakin voit kuvitella kollektiivisen syyllisyyden hieman pienenneen. Jotain positiivistakin. Kovuutta!
Kuinkas monta kertaa sut on joukkoraiskattu? Tai kuinka monta sataa vuotta sä olet? Eli mistä sä itse olet oikeastaan edes selvinnyt, kun kerran yrität oikeuttaa miesten halventamisen?
Viittitkö listata ne kaksoisstandardit? Itse en löytänyt.