Miksi köyhät on lihavia?
Syövät epäterveellisesti sen sijaan että ostaisivat ja tekisivät oikeasti halpaa, terveellistä ruokaa, kuten puuroa, keittoja, leipää, juuressalaatteja – näitä ei kukaan voi nälkäänsä niin paljon syödä, että lihoisi. Ja koska ovat lihavia ja köyhiä, yrittävät piristää huonoa oloaan oluella ja siiderillä, sinne menee ne loputkin rahat.
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Pitkäaikaistyöttömyys johtuu yleensä laiskuudesta tai mielenterveysongelmista. Sellaiset ihmiset eivät paljoa terveellisestä ruuasta jaksa välittää vaan päin vastoin hankkivat helppoja "kiksejä" esim. suklaasta ja sidukasta.
Minä olen työssäkäyvä, tosin keskitulon alapuolella. Ei ole mielenterveysongelmiakaan. Siitä huolimatta olen megaläski. Syön hakeakseni fyysistä mielihyvää.
Naurettavimpia ovat nämä "noku minä en vaan tykkää salaatista ja juoksemisesta" :,D Aijaa?! Luulet että hoikan ei ikinä tee mieli herkkua. Se valinta on tehtävä joka päivä.
Sulla on vaan huonot geenit. Itsehän olen koko elämäni mättänyt jäätelöä, sipsejä, karkkia, munkkeja, pitsoja ja burgereita päivittäin, enkä ole lihonut millään tavalla. Olet katsos sellainen läski hoikan ruumiissa :D
Ap, miksi hyvin toimeentulevat ovat idiootteja?
Sorry yleistäminen. Tiedän sen tyhmäksi, mutta Ap aloitti.
Olen köyhä ja lihava, syön terveellistä kasvisruokaa.
Sekä köyhyys että lievä ylipaino johtuvat perussairaudesta, jonka lääkitys ikävä kyllä aiheuttaa painonnousua.
Apua painon pudottamiseen hain lääkäriltä, jolla ei ollut muuta antaa kuin kunnan liikuntaneuvojan puhelinnumero.
Ja sinne en voi sairauteni vuoksi soittaa :) saati että kykenisin johonkin hiton ryhmään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun sun elämä on paskaa, on syöminen ainoa ilo. Ei jaksa, välitä itsestä, ei jaksa panostaa enää. On vaan ongelmajätettä, tai kauhea stressi siitä miten maksaa laskut, paha olla. Tätä ajatusta, että olet turha hyödytön ihminen, syyllistetty siitä että loisit muiden rahoilla. Einesruoka on helppo ja lohdullinen, kun ei enää jaksa.
Totta. Toivoton köyhyys murjoo ihmisen maahan samalla tavalla kuin moni vakava sairaus. Eikä yhtään auta pirteän ja sporttisen menestyjän kehoitus "Ota itseäsi nyt vaan niskasta kiinni, lähde lenkille....".
Onko sitä sitten pakko stressata? Yleensä nämä stressaajat ovat niitä jotka pitää potkia siitä massata liikkeelle tai muuten mitään ei tapahdu.
Vierailija kirjoitti:
Naurettavimpia ovat nämä "noku minä en vaan tykkää salaatista ja juoksemisesta" :,D Aijaa?! Luulet että hoikan ei ikinä tee mieli herkkua. Se valinta on tehtävä joka päivä.
Sulla on vaan huonot geenit. Itsehän olen koko elämäni mättänyt jäätelöä, sipsejä, karkkia, munkkeja, pitsoja ja burgereita päivittäin, enkä ole lihonut millään tavalla. Olet katsos sellainen läski hoikan ruumiissa :D
Voi olla, sitä suuremmalla syyllä voin sanoa että kyse on ihan täysin itsestä. Kyllä minä lihoisin jos söisin ihan kaiken mitä haluan. Vahvistit juuri pointtini.
Olen mieluummin vähän pullea kuin noin s**tsnan tyhmä, ap. Syön terveellisesti ja minulla on onnellinen ja antoisa elämä köyhyydestä huolimatta, eikä tarvetta hakea iloa muiden elämäntyylin rääpimisestä, ap.
Vaikutat mielenterveysongelmaiselta, ap. Oletko se "rikas" ääliö, jonka mielestä raha suojaa psykooseilta???
Olisiko ideaa sinne leipäjonoihin, että joku peruskokki (ei tarvitse olla mikään julkkiskokki). Olisi silloin tällöin paikalla ja tekisi ja valmistaisi sinä päivänä olevista raaka-aineista jotakin ihan perus arkiruokaa ja antaisi vaikka pieniä maistiaisia ja reseptejä halukkaille ja juuri näitä raaka-aineita saisivat ottaa mukaan ne jotka ovat kykeneviä ja halukkaita tekemään itse.
Eikä aina tarvitsisi vaan antaa edut ensimmäisille jonossa oleville vaan myöhemmin jonottaville.
Vierailija kirjoitti:
Yksi erittäin hyvä esimerkki köyhien elämästä ja ylipainosta on villa nanna blogi. Raasut eivät pysty edes kävelemään kunnolla sen elopainon vuoksi ja kamalaa ruokaa tarjoillaan lapsille. Ei hyvää ja ravitsevaa. Säälittää lapset.
Samoin kaksin kaunihimpi blogi.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko ideaa sinne leipäjonoihin, että joku peruskokki (ei tarvitse olla mikään julkkiskokki). Olisi silloin tällöin paikalla ja tekisi ja valmistaisi sinä päivänä olevista raaka-aineista jotakin ihan perus arkiruokaa ja antaisi vaikka pieniä maistiaisia ja reseptejä halukkaille ja juuri näitä raaka-aineita saisivat ottaa mukaan ne jotka ovat kykeneviä ja halukkaita tekemään itse.
Eikä aina tarvitsisi vaan antaa edut ensimmäisille jonossa oleville vaan myöhemmin jonottaville.
En ole onneksi niin köyhä että joutuisin käymään leipäjonossa ja uskon että hekin osaavat peruskotiruokaa tehdä. Meilläkin on muu perhe hoikkia vain minä olen läski.
Lihsvuus, tupakointi, alkoholismi ja narkomania eivät viisaasti neuvomalla parane.
Eikä niillä ole mitään tekemistä tulotason kanssa. Jethro, Marion, Soini, kiinteistö-Kaisa ja lukemattomat muut hyvin toimeentulevat ovat lihavampia kuin monet huonotuloiset.
Toki rikas voi palkata PT:n tai käydä läski-imurissa, mutta köyhä on tk-lääkärin päänpyörittelyn varassa. Hoitoa ei ole.
Kaikista riippuvuuksista syömisongelma on hankalin. Ruuasta kun ei voi kokonaan luopua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi erittäin hyvä esimerkki köyhien elämästä ja ylipainosta on villa nanna blogi. Raasut eivät pysty edes kävelemään kunnolla sen elopainon vuoksi ja kamalaa ruokaa tarjoillaan lapsille. Ei hyvää ja ravitsevaa. Säälittää lapset.
Samoin kaksin kaunihimpi blogi.
Pitää tutustua. Itse tykkään lukea ja nauraa tuolle villa nannalle. Toki lapset säälittää kun eivät pääse koskaan mihinkään kun aikuiset juo ja polttaa kaikki rahansa.
Kaupasta saa yhden hengen 350gr valmissaalaatin 4.90€
Samalla rahalla saa Potun lihapulla/nakkilaatikon jossa 900gr tavaraa.
Köyhälle valinta on helppo, vaikka lopputulos onkin huono.
Nyt on kaupoissa kesäkurpitsa halpaa 1e kilo
Tomaatit ja kurkut aina kesäisin tarjouksessa
Punajuuri pussi maksaa 1e kilo siitä saa punajuurilaatikkoa tehtyä.
Olen lihava mutta en köyhä. Buahahahahaaa
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kaupoissa kesäkurpitsa halpaa 1e kilo
Tomaatit ja kurkut aina kesäisin tarjouksessa
Punajuuri pussi maksaa 1e kilo siitä saa punajuurilaatikkoa tehtyä.
Myös kukkakaali on todella halpaa nyt. Siitä saakin halvalla jo päivän ruoan, kukkakaali-kesäkurpitsakeiton.
Mikä tämän keskustelun idea on? Kysymys itsessään sisältää virheen, joten tältä pohjalta keskustelua on turha jatkaa.
Pienituloisia suomalaisia on 11% väestöstä. (2016 tilasto)
https://www.tilastokeskus.fi/tup/suoluk/suoluk_tulot.html
Työikäisten miesten keskimääräinen painoindeksi on 27,7 kg/m2.
Miehistä vähintään ylipainoisia on 71,9 % (painoindeksi 25 kg/m2 tai enemmän).
Miehistä lihavia on 26,1 % (painoindeksi 30 kg/m2 tai enemmän).
Työikäisten naisten keskimääräinen painoindeksi on 27,5 kg/m2.
Naisista vähintään ylipainoisia on 63,2 % (painoindeksi 25 kg/m2 tai enemmän).
Naisista lihavia on 27,5 % (painoindeksi 30 kg/m2 tai enemmän).
Lähteet:
FinTerveys 2017 -tutkimus
Johtopäätös: ihmisen painosta ei voi päätellä hänen ansiotasoaan!
No köyhillä yleensäkin elämänhallinta ongelmia...Myös syömisen suhteen ja rahankäytön yleensäkin.
Sosioekonominen tausta. On kykenemättömyyttä ja avuttomuutta. Molemmat johtavat syrjäytymiseen.