Muistellaan korona-aikaa đ
Mulla tuli mieleen se kun ravintolat ja baarit meni kiinni niin ihmiset tapas toisiaan kadulla laittaen sinne pöytÀryhmÀt ja juomia. NiitÀ sitten siinÀ nautittiin kavereiden kanssa.
Kommentit (124)
Uudenmaan saarto oli myös umpihullu idea. Etenkin kun sen lĂ€pi pÀÀsi itsetehdyllĂ€ lupalapulla. đ
Kuntosaleille tuli ÀlyttömiÀ sÀÀntöjÀ desinfioida laite kÀytön jÀlkeen, mutta esimerkiksi ovenkahvoja ei tarvinnut desinfioida.
Max 10 ihmistÀ sai olla koirapuistossa yhtÀ aikaa.
Ravintoloiden ulkonaolevat lĂ€pnĂ€kyvĂ€t "teltat. Ihanku ulkona syöminen suojais jotenki enemmĂ€n taudilta đ
Ravintoloissa ei saanut klo18 jÀlkeen jÀÀdÀ syömÀÀn, vain take away. Varmaan se virus osasi kellonajat ja iskeÀ pahiten tuon kellonajan perÀstÀ. TÀmÀ sÀÀntö Huvitti ihan perus grillillÀ.
Toisille tÀÀ on hupaisaa, joillekin sitten vÀhemmÀn hupaisaa. Itse muistan alkuajoilta sen ahdistuksen, minkÀ vallassa ajoin yövuoroon töihin sairaalaan, jossa ei ollut varmuutta siitÀ onko riittÀvÀsti suojavaatteita työvuoron ajaksi. Ei paljon ne muistelot naurata.
Olin lomautettuna ja pÀivÀn ohjelmanumeroita oli lÀhteÀ kÀvelylle ja tuoda repussa pÀivÀn ostokset. Kauppa oli aivan tyhjÀ asiakkaista. LaatikkokerÀÀjiÀ oli kyllÀ liikkeellÀ ja kassa oli auki. Sinne ei kuitenkaan olisi saanut mennÀ, eli kaverit haukkui minua ja kyselivÀt ettÀ olihan minulla kuitenkin hansikkaat kÀdessÀ.
Ilman maskia kun menit kauppaan, niin ei hetkeÀ mennyt etteikö joku olisi tullut valittamaan.
Ulkoilupoluilla oli ohjeistettu oikea kulkusuunta.
Olen opetusalalla. KÀvin töissÀ visiiri pÀÀssÀni.
Istuttiin kellarissa kaksi viikkoa ja syötiin leipÀÀ.
Vierailija kirjoitti:
Ravintoloissa ei saanut klo18 jÀlkeen jÀÀdÀ syömÀÀn, vain take away. Varmaan se virus osasi kellonajat ja iskeÀ pahiten tuon kellonajan perÀstÀ. TÀmÀ sÀÀntö Huvitti ihan perus grillillÀ.
KÀvin kerran paikallisessa pubissa joskus iltapÀivÀllÀ. Tulikohan se pilkku viideltÀ tai kuudelta. Ihan hirveÀ meininki ja paikka tÀynnÀ humalaisia ihmisiÀ. Sitten ne pakotettiin koteihinsa tai kuka minnekin.
Työkaverin lapsella todettiin tartunta. Olin ollut työkaverin kanssa samassa huoneessa hetken kolme pÀivÀÀ aikaisemmin joten jouduin yksityiselle lÀÀkÀrille testiin ja se maksoi työpaikalle varmaan satoja euroja.
Onhan se aika vielÀkin. JÀnnÀ ettÀ ketÀÀn ei enÀÀ pelota kun auktoriteetit ei kehoita.
"Kotikoulun" traumat perusopetuksessa.
Miehen poika jÀi kotiin "etÀopetukseen", mitÀÀn opetusta ei siis koululta tullut, vaan tehtÀvÀlista Wilmaan. MinÀ sitten olin opettajana, aamulla aloitettiin 8 aikaan, joskus venyi, ja parhaillaan opiskeltiin se 10 tuntia. Samaan aikaan olisi pitÀnyt lukea kolmeen eri pÀÀsykokeeseen, sanomattakin selvÀÀ ettÀ kouluun en pÀÀssyt. Mies teki töitÀ, reilua sinÀnsÀ (tosin lapsella oli erityisen tuen pÀÀtös, ja opetusta olisi jÀrjestetty ilmeisesti sillÀ perusteella koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Toisille tÀÀ on hupaisaa, joillekin sitten vÀhemmÀn hupaisaa. Itse muistan alkuajoilta sen ahdistuksen, minkÀ vallassa ajoin yövuoroon töihin sairaalaan, jossa ei ollut varmuutta siitÀ onko riittÀvÀsti suojavaatteita työvuoron ajaksi. Ei paljon ne muistelot naurata.
Toi oli oikeesti aika hurjaa. ItsellÀ ei ollut hÀtÀÀ mutta ÀidistÀ hoivakodissa oli huoli. Toki hÀn pÀrjÀs siellÀ aivan hienosti vaikka tais kahteen kertaan sairastaakin.
TöissÀ kaikki pÀÀsi etÀtöihin. Ihanaa aikaa.
Uimahalliin ei pÀÀssyt ilman koronapassia.