Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Muistellaan korona-aikaa 😂

Vierailija
15.09.2025 |

Mulla tuli mieleen se kun ravintolat ja baarit meni kiinni niin ihmiset tapas toisiaan kadulla laittaen sinne pöytÀryhmÀt ja juomia. NiitÀ sitten siinÀ nautittiin kavereiden kanssa.

Kommentit (124)

Vierailija
1/124 |
15.09.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Uimahalliin ei pÀÀssyt ilman koronapassia.

Vierailija
2/124 |
15.09.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Liikumiskielto yöllÀ klo 21-06

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/124 |
15.09.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Uudenmaan saarto oli myös umpihullu idea. Etenkin kun sen lĂ€pi pÀÀsi itsetehdyllĂ€ lupalapulla. 😂

Vierailija
4/124 |
15.09.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kuntosaleille tuli ÀlyttömiÀ sÀÀntöjÀ desinfioida laite kÀytön jÀlkeen, mutta esimerkiksi ovenkahvoja ei tarvinnut desinfioida.

Vierailija
5/124 |
15.09.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Max 10 ihmistÀ sai olla koirapuistossa yhtÀ aikaa.

Vierailija
6/124 |
15.09.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ravintoloiden ulkonaolevat lĂ€pnĂ€kyvĂ€t "teltat. Ihanku ulkona syöminen suojais jotenki enemmĂ€n taudilta 😉

Vierailija
7/124 |
15.09.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ravintoloissa ei saanut klo18 jÀlkeen jÀÀdÀ syömÀÀn, vain take away. Varmaan se virus osasi kellonajat ja iskeÀ pahiten tuon kellonajan perÀstÀ. TÀmÀ sÀÀntö Huvitti ihan perus grillillÀ.

Vierailija
8/124 |
15.09.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Toisille tÀÀ on hupaisaa, joillekin sitten vÀhemmÀn hupaisaa. Itse muistan alkuajoilta sen ahdistuksen, minkÀ vallassa ajoin yövuoroon töihin sairaalaan, jossa ei ollut varmuutta siitÀ onko riittÀvÀsti suojavaatteita työvuoron ajaksi. Ei paljon ne muistelot naurata.

Vierailija
9/124 |
15.09.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Olin lomautettuna ja pĂ€ivĂ€n ohjelmanumeroita oli lĂ€hteĂ€ kĂ€velylle ja tuoda repussa pĂ€ivĂ€n ostokset. Kauppa oli aivan tyhjĂ€ asiakkaista. LaatikkokerÀÀjiĂ€ oli kyllĂ€ liikkeellĂ€ ja kassa oli auki. Sinne ei kuitenkaan olisi saanut mennĂ€, eli kaverit haukkui minua ja kyselivĂ€t ettĂ€ olihan minulla kuitenkin hansikkaat kĂ€dessĂ€. 

Vierailija
10/124 |
15.09.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ilman maskia kun menit kauppaan, niin ei hetkeÀ mennyt etteikö joku olisi tullut valittamaan.

Vierailija
11/124 |
15.09.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ulkoilupoluilla oli ohjeistettu oikea kulkusuunta.

Vierailija
12/124 |
15.09.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Olen opetusalalla. KĂ€vin töissĂ€ visiiri pÀÀssĂ€ni. 

Vierailija
13/124 |
15.09.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Istuttiin kellarissa kaksi viikkoa ja syötiin leipÀÀ.

Vierailija
14/124 |
15.09.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintoloissa ei saanut klo18 jÀlkeen jÀÀdÀ syömÀÀn, vain take away. Varmaan se virus osasi kellonajat ja iskeÀ pahiten tuon kellonajan perÀstÀ. TÀmÀ sÀÀntö Huvitti ihan perus grillillÀ.

KÀvin kerran paikallisessa pubissa joskus iltapÀivÀllÀ. Tulikohan se pilkku viideltÀ tai kuudelta. Ihan hirveÀ meininki ja paikka tÀynnÀ humalaisia ihmisiÀ. Sitten ne pakotettiin koteihinsa tai kuka minnekin.

Vierailija
15/124 |
15.09.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

TurvavÀli ulkonakin 5 metriÀ.

Vierailija
16/124 |
15.09.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Työkaverin lapsella todettiin tartunta. Olin ollut työkaverin kanssa samassa huoneessa hetken kolme pÀivÀÀ aikaisemmin joten jouduin yksityiselle lÀÀkÀrille testiin ja se maksoi työpaikalle varmaan satoja euroja.

Vierailija
17/124 |
15.09.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Onhan se aika vielÀkin. JÀnnÀ ettÀ ketÀÀn ei enÀÀ pelota kun auktoriteetit ei kehoita.

Vierailija
18/124 |
15.09.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

"Kotikoulun" traumat perusopetuksessa.

Miehen poika jÀi kotiin "etÀopetukseen", mitÀÀn opetusta ei siis koululta tullut, vaan tehtÀvÀlista Wilmaan. MinÀ sitten olin opettajana, aamulla aloitettiin 8 aikaan, joskus venyi, ja parhaillaan opiskeltiin se 10 tuntia. Samaan aikaan olisi pitÀnyt lukea kolmeen eri pÀÀsykokeeseen, sanomattakin selvÀÀ ettÀ kouluun en pÀÀssyt. Mies teki töitÀ, reilua sinÀnsÀ (tosin lapsella oli erityisen tuen pÀÀtös, ja opetusta olisi jÀrjestetty ilmeisesti sillÀ perusteella koulussa.

Vierailija
19/124 |
15.09.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisille tÀÀ on hupaisaa, joillekin sitten vÀhemmÀn hupaisaa. Itse muistan alkuajoilta sen ahdistuksen, minkÀ vallassa ajoin yövuoroon töihin sairaalaan, jossa ei ollut varmuutta siitÀ onko riittÀvÀsti suojavaatteita työvuoron ajaksi. Ei paljon ne muistelot naurata.

Toi oli oikeesti aika hurjaa. ItsellĂ€ ei ollut hĂ€tÀÀ mutta Ă€idistĂ€ hoivakodissa oli huoli. Toki hĂ€n pĂ€rjĂ€s siellĂ€ aivan hienosti vaikka tais kahteen kertaan sairastaakin. 

Vierailija
20/124 |
15.09.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

TöissÀ kaikki pÀÀsi etÀtöihin. Ihanaa aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: neljÀ yksi neljÀ