Onko matkailu "matkailua" jos se tapahtuu kotimaassa?
Siis onko kotimaan matkailu "oikeata" matkailua? Voiko sanoa, että matkailee jos se tapahtuu suomessa? Miten on?
Kommentit (18)
No tietysti on. Juuri tänään luin innoissani Ylen juttua kuinka aloittavat ensi kesänä Saimaan-risteilyt! Niitä suunnataan aasialaisille matkailijoille mutta kai kotimainen turistikin kelpaa?
Kyllä kotimaassa matkailu on paljon enemmän oikeaa matkailua, kuin jossain Rodoksen tai Kanarian all inclusive -resortissa löhöily, jossa hotellin alueelta poistuu loman aikana pari kertaa.
Matkustin tuossa vähän aikaa sitten noin 1300 kilometriä maan sisällä. Kyllä minä sen laskin matkusteluksi kun lähdin pidemmälle kulkemaan.
Kotimaassa matkaillessa on ihanaa esimerkiksi hyödyntää paikallisia kulttuurimenoja kuten teattereita. Mulla on aika huono kielitaito ja joskus oon käynyt ulkomailla teatterissa, mutta en saa esityksistä kielitaidon puutteen vuoksi kaikkea irti. Kotimaassa on ihanaa matkailla hyvien teatteriesitysten perässä ihan uusiin kaupunkeihin!
Vierailija kirjoitti:
No tietysti on. Juuri tänään luin innoissani Ylen juttua kuinka aloittavat ensi kesänä Saimaan-risteilyt! Niitä suunnataan aasialaisille matkailijoille mutta kai kotimainen turistikin kelpaa?
Itselläkin haaveena Saimaa ensi kesänä. Suunnittelu käynnissä jo.
Miksi matkailu ei sitten tunnu oikealta jos se tapahtuu kotimaassa? 😊🙈
- Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi matkailu ei sitten tunnu oikealta jos se tapahtuu kotimaassa? 😊🙈
- Ap
Olet aivopessyt itsesi somen paradise kuvilla. Jos selfiessä takana on kuusi eikä palmu...
Ei ole, itse en ole koskaan laskenut Suomessa kuljeskelua matkailuksi.
Ihan mielenkiinnosta kysyn ap - tuntuuko heti jos olet vaikkapa Ruotsin puolella, että olet matkailemassa? Eli jos ajat Tornionjoenvarren itäpuolta (Suomen puolta), et matkustele, mutta länsipuolella onkin kyse sitten matkailusta kun ollaan ulkomailla. Elämyshän se länsipuoli toki on, kun tie on niin paljon huonommassa kunnossa Ruotsin puolella.
Vai pitääkö matkailua varten olla palmupuita?
Vierailija kirjoitti:
Kotimaassa matkaillessa on ihanaa esimerkiksi hyödyntää paikallisia kulttuurimenoja kuten teattereita. Mulla on aika huono kielitaito ja joskus oon käynyt ulkomailla teatterissa, mutta en saa esityksistä kielitaidon puutteen vuoksi kaikkea irti. Kotimaassa on ihanaa matkailla hyvien teatteriesitysten perässä ihan uusiin kaupunkeihin!
Tää on hyvä kun moni aattelee kotimaan matkailun olevan vaan jotain lappia
Samaa massaturismia se on kaikki, kutsuttiin sitä turismiksi tai matkailuksi ja oli kohteena Suomi tai joku muu maa.
Eikös se ole enemmän reissaamista kuin matkustamista.
Vierailija kirjoitti:
Samaa massaturismia se on kaikki, kutsuttiin sitä turismiksi tai matkailuksi ja oli kohteena Suomi tai joku muu maa.
Olen kyllä sekä Suomessa että ulkomailla matkustellut kohteissa, jotka on kaukana massaturismista. Oon toki massaturismipaikoissakin käynyt paljon ja totta on, että vaivaa ja rahaa joutuu käyttämään enemmän, jos haluaa massaturismia pakoon. Lisäksi turismiin liittyy mun mielessä ainakin ajatus lomailusta kun taas matkailua on myös esimerkiksi työmatkailu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä sekä Suomessa että ulkomailla matkustellut kohteissa, jotka on kaukana massaturismista. Oon toki massaturismipaikoissakin käynyt paljon ja totta on, että vaivaa ja rahaa joutuu käyttämään enemmän, jos haluaa massaturismia pakoon. Lisäksi turismiin liittyy mun mielessä ainakin ajatus lomailusta kun taas matkailua on myös esimerkiksi työmatkailu.
Totta kai SINÄ olet.
Oli tai ei, mitä väliä sillä on? Miksi pitäisi määritellä, onko jokin nyt sitä oikeaa matkailua? Somea vartenko?
Tietenkin on oikeaa matkailua.